| | | Diskusní fórum pro všechny přátele značky Moskvič * Kontakt: info@moskvich.cz * Moskvič klub Pardubice je i na facebooku - facebook.com/moskvich.cz | | |

Právě je 27 dub 2024, 12:32

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
 

Smajlíci
:fotic: :auto: :BOMBA: :mnam: :D :) ;) :( :o :shock: :angry: :? 8-) :lol: :P :oops: :cry: :evil: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :ok: :geek: :ugeek: :strelec: :pc: :cerv: :vlak: :lebka: :strach: :pivo: :spanek: :megafon: :tyty: :papa: :fuj: :tuktuk: :papir: :sibenice:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Vypočítej tři x deset a pak uber pět a přidej jedna = zapiš výsledek číslicemi:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - Moskvič 403
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 403  Odpovědět s citací
no vyjadrím sa aj ja, takže ak to máte zakarbonované od predošlého majitela čo to menil podla nalady a bol to síce aditivovaný mineral je to v podstate jedno, hlavne motor musíte vyčistit, alebo mat štastie ako ja že bol čistý aj napriek maditu čo sa tam lial roky, ja u 1500 motora doporučujem polosintetiku, spravil som na tom 12 000 km a dolial som aj 0.5 litra mineralu po tomto prebehu a až 4 rokoch v motore vypadal asi ako mineral po 800 km a roku prevadzky a nikde mi napriek starobe nevytvaral karbon, treba si uvedomit jednu vec, tie oleje a doba čo sa spomína v príručkách už davno neni hlavne u 412 , ktorá bol velmi moderný motor na svoju dobu a to čo sa tu do nej lievalo pred 89 bol v podstate nutný bordel ktorý ju skôr poškodzoval ako realne mazal, osobne by som to aspon na test skusil dat po vyriadení aj do oplíka, snat by ho šlak netrafil ale pozoroval by som budík na tlak oleja po naštartovaní a zahriatí a ked by som mu pritiahol regulačný ventil a ešte jedna vec k dobe výmeny, chlapci ved určite máte doma tie plastové zazraky s miliónom svetielok pre debilov-tak sa volali kontrolky ked bol moskvič nový a tuším, že dnes to tam aj upozorní kedy treba olej menit nie a určite sa stalo, že aj 3 roky tam mal dakto olej pri dnešných mega intervaloch v km???Netreba zabudat, že moskvič miesto svetielka má tu ručičku a ked je olej zlý-teda starý aj ked vypada ešte dobre tej ručičke sa moc hýbat nechce
Příspěvek Napsal: 06 led 2016, 15:05
  Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 403  Odpovědět s citací
vecernicek píše:
Diky za odpověď. Priznam se, ze houby o vsem vim, jsem z tech oleju - zcela pomateny.
U původního motoru to rozpustilo karbon, bezel delší dobu jen na tri valce, serizovalo se ventily a opet všechny bezely. Az to po srazu v Hnacove zacalo klepat. Nevim cim to bylo, ze to bylo olejem na mineralni bazi 15 W 40 si nedovedu představit. Ale cim jinym ?
Jednu otázku ještě mam. Ponevadz ja rocne jezdim opravdu velmi malo, tak nevim jestli mam ten olej menit rocne nebo po 1000 az 5000 ujetych kilometru - ti mam totiž ujetych :roll: tak asi za 3 az ctyry roky

Je pruser. Mam tam aktualne M 6 A a ted v tech teplotách daleko pod bodem mrazu bude nezbytne, motor nastartovat a i trochu jezdit. Poradis, co mam delat, aby se to nezkurvilo ?


Ony i minerální oleje jsou aditivovány, takže si dokážu představit, že to bylo olejem.

K té výměně, je to jak psal Vašátor, ono i když nejezdíš, tak olej degraduje a stejně jako benzín "vodnatí". S tím nájezdem jsme na tom podobně. Já mám u výměny oleje zásadu jedné zimy, a to i u mého provozního auta.

Zimní starty, odtáhnout auto do vytápěné garáže, tam ho nechat až se prohřeje a pak startovat ;). A teď vážně, pořádně motor před startem protočit klikou.
Příspěvek Napsal: 03 led 2016, 19:20
  Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 403  Odpovědět s citací
vecernicek píše:
Jednu otázku ještě mam. Ponevadz ja rocne jezdim opravdu velmi malo, tak nevim jestli mam ten olej menit rocne nebo po 1000 az 5000 ujetych kilometru - ti mam totiž ujetych :roll: tak asi za 3 az ctyry roky


Už jsme si psali SZ, nicméně ještě k té roční výměnné lhůtě. Jde totiž o to, že jakmile nový olej v motoru jednou protočíš, dostanou se do něj výfukové plyny přes netěsnost pístních kroužků (ta není nikdy dokonalá). Tímto olej začne sám o sobě degradovat i když motor neběží. Následně klesají mazací schopnosti a proto je nutná výměna oleje i za časový interval, nikoli jen dle najetých kilometrů. Osobně považuji lhůtu výměny 1 rok při malém nájezdu za zbytečnou a měním po roce a půl ... respektive dvou letech stylem: na jaře dám nový olej, jezdím jednu sezonu, druhou sezonu, zimu stojím a na jaře po dvou letech opět měním. Motor tedy jezdí na olej pouze rok a půl (zimu stojí).
Příspěvek Napsal: 03 led 2016, 12:05
  Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 403  Odpovědět s citací
Návštěvník píše:
Dobrý den,

překvapilo mne, že by se dal ještě sehnat olej M 6AD, a kde? U pumpy to nikde není vidět. Jarda

https://eshop.paramo.cz/produkty/Katalo ... tu=V531304
Příspěvek Napsal: 03 led 2016, 11:52
  Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 403  Odpovědět s citací
Dobrý den,

překvapilo mne, že by se dal ještě sehnat olej M 6AD, a kde? U pumpy to nikde není vidět. Jarda
Příspěvek Napsal: 03 led 2016, 11:44
  Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 403  Odpovědět s citací
Kodlik píše:
Karl, předpokládám, že motor neproběhl GO a pouze se dal z jednoho auta do druhého. Pro klid duše bych zůstal u M6A. S tím proplachem bych byl taky opatrný. Pokud proplachuješ něčím, co rozpouští usazeniny, tak by to mohlo taky způsobit uvolnění nějakého většího kusu karbonu a mohlo by dojít k ucpání nějakého kanálku. Ale těžko raditi, motor můžeš propláchnout i tím olejem M6A, ale to bude jenom takový proplach na oko, protože tím "jenom naředíš" ten malý zbytek stareho oleje, ale asi pořád lepší než nic. Já u svého auta teda proplach neřeším, vypustím starý, naleju nový a jedu, samozřejmě vyměním filtr.


Diky za odpověď. Priznam se, ze houby o vsem vim, jsem z tech oleju - zcela pomateny.
U původního motoru to rozpustilo karbon, bezel delší dobu jen na tri valce, serizovalo se ventily a opet všechny bezely. Az to po srazu v Hnacove zacalo klepat. Nevim cim to bylo, ze to bylo olejem na mineralni bazi 15 W 40 si nedovedu představit. Ale cim jinym ?
Jednu otázku ještě mam. Ponevadz ja rocne jezdim opravdu velmi malo, tak nevim jestli mam ten olej menit rocne nebo po 1000 az 5000 ujetych kilometru - ti mam totiž ujetych :roll: tak asi za 3 az ctyry roky

Je pruser. Mam tam aktualne M 6 A a ted v tech teplotách daleko pod bodem mrazu bude nezbytne, motor nastartovat a i trochu jezdit. Poradis, co mam delat, aby se to nezkurvilo ?
Příspěvek Napsal: 03 led 2016, 08:56
  Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 403  Odpovědět s citací
Karl, předpokládám, že motor neproběhl GO a pouze se dal z jednoho auta do druhého. Pro klid duše bych zůstal u M6A. S tím proplachem bych byl taky opatrný. Pokud proplachuješ něčím, co rozpouští usazeniny, tak by to mohlo taky způsobit uvolnění nějakého většího kusu karbonu a mohlo by dojít k ucpání nějakého kanálku. Ale těžko raditi, motor můžeš propláchnout i tím olejem M6A, ale to bude jenom takový proplach na oko, protože tím "jenom naředíš" ten malý zbytek stareho oleje, ale asi pořád lepší než nic. Já u svého auta teda proplach neřeším, vypustím starý, naleju nový a jedu, samozřejmě vyměním filtr.
Příspěvek Napsal: 03 led 2016, 00:41
  Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 403  Odpovědět s citací
Kodlik píše:
Pokud se ví, co se do motoru lilo v minulosti a pokud to bylo M6AD, tak ani teď by neměl být problém s jeho použitím. Pokud se ovšem neví (a v nejbližší době se neplánuje GO motoru), tak bych zůstal u Petrova doporučení.


Ahoj, takze ja mam u sve 408ky motor po vymene a nevim, co se do nej v minulosti lilo. Ted jsem tam daval M 6 A. Doporucujes to i pro budoucnost, s jednoročním proplachovanim ?
Příspěvek Napsal: 02 led 2016, 14:40
  Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 403  Odpovědět s citací
O olejích něco vím,jsem vyučený automechanik a ve volných chvílích auta opravuji,ale neživím se tím.Pracuji ve firmě na výrobu průmyslového topení a vyrábíme převážně plynové topení a infratopení a to,čemu se dříve říkalo sahara.Jinak olej vím který použít a jaké má který olej vlastnosti,jen jsem nevěděl,co se do tohoto motoru dávalo a nechtěl bych jej zničit špatným olejem.Pátrali jsme ve stodole,kde Moskvich stál,zdali se tam nenajde nějaký zbytek oleje,který se tam dával a našla se piksla s olejem M 6 AD,takže to tam asi opravdu bude.Tento stroj byl před 15 ti lety normálně v provozu,pak se odstavil do stodoly a doteď stál.Bude to sranda zprovoznit,ale moc se na to těším.Já měl vozítko DAF 55 Variomatic.Hrál jsem si s ním Dva roky a pak to bylo super.Bohužel proto,že se mi v garáži nahromadilo více jednostopých miláčků,šel DAF do světa,ale s majitelem jsme v kontaktu.
Příspěvek Napsal: 31 pro 2015, 14:11
  Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 403  Odpovědět s citací
Tohle nám tloukl do hlavy instruktor v autoškole :papir: . Vyčerpávající vysvětlení :papa:
Příspěvek Napsal: 31 pro 2015, 13:46
  Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 403  Odpovědět s citací
Tak jsem zagůglil:
Z tohoto pohledu můžeme oleje rozdělit na oleje neaditivované, označované písmenem A (např. M6A) a aditivované, označované AD (M6AD). Oleje A jsou z dnešního pohledu oleje velmi nekvalitní s krátkou trvanlivostí a dnes se prakticky nepoužívají. Při každé výměně olejové náplně bylo nutné motor propláchnout proplachovacím olejem, aby se olejový systém pročistil od velkého množství různých úsad. Vyrábějí se v malém množství pouze pro speciální použití u historických vozidel

Aditivované a neaditivované oleje: nejde o přesný terminus technicus, neaditivované oleje jsou také částečně aditivovány, ale aditivované oleje je označení pro oleje s aditivy omezujícími opotřebení a tvorbu karbonu, tyto přísady jsou schopné také karbon rozpouštět. Takové rozdělení je nutné z jednoduchého důvodu: neaditivované oleje vytvářejí ve styku s benzínem nebo naftou vysoké množství karbonových úsad, které se usazují na stěnách motoru. Za určitý čas je těchto úsad velké množství a pokud použijeme aditivovaný olej, začnou jeho aditiva tento karbon silně rozpouštět, může dojít k vytvoření mazlavé hmoty, která obtížně proudí mazacími kanály, které se většinou ucpou a tak není příslušná část motoru mazána a doje k jejímu zadření. Proto se nesmí aditivovaný olej používat v motorech, které byly delší dobu provozovány na neaditivovaný olej, záměna je možná až po důkladném odstranění karbonu z motoru (např. při GO motoru).
Příspěvek Napsal: 31 pro 2015, 12:16
  Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 403  Odpovědět s citací
Pokud se ví, co se do motoru lilo v minulosti a pokud to bylo M6AD, tak ani teď by neměl být problém s jeho použitím. Pokud se ovšem neví (a v nejbližší době se neplánuje GO motoru), tak bych zůstal u Petrova doporučení.
Příspěvek Napsal: 31 pro 2015, 01:36
  Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 403  Odpovědět s citací
Do M403 se dával M6A na léto a M4A na zimu
Olej s aditivy (M6AD) může uvolnit usazený karbon. Pokud je motor původní, držel bych se M6A.
Příspěvek Napsal: 30 pro 2015, 23:10
  Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 403  Odpovědět s citací
Díky to jsem potřeboval vědět.
Příspěvek Napsal: 30 pro 2015, 21:11
  Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 403  Odpovědět s citací
Já tam dávám obyč M6AD.
Příspěvek Napsal: 30 pro 2015, 19:39
  Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 403  Odpovědět s citací
Tak se začalo konečně něco okolo 403 hýbat.V pondělí se vytáhla ze stodoly kvůli evidenční kontrole,jelikož kamarádovi zemřel táta,na kterého byl Moskvich napsaný.Takže papíry stále v depozitu.Stav následující.Kola se povedlo po 15ti letech ve stodole nafoukat a rozhýbat,motor se točí,tedy zatím klikou,ale točí a převodovka funguje.Mám dotaz jaký použít do motoru olej? Jelikož ten co tam je,má stáří 17 let a nechceme to startovat se starým olejem.Vyrezlé to moc není,jen některá místa na zadních blatníkách a část podlahy pod řidičem.Plasty úplně v pytli,budou se objednávat a konečně po letech to donutilo kamaráda s tím něco dělat.Jsem zvědavý,jak dlouho to nadšení vydrží,ale věřím mu.
Příspěvek Napsal: 30 pro 2015, 18:55
  Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 403  Odpovědět s citací
tak neviem či si pozeral na oficialnej klubovej stránke ale tam je toho viac aj na 403 http://www.moskvichklub.cz/repliky.htm
Příspěvek Napsal: 07 črc 2012, 11:59
  Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 403  Odpovědět s citací
Tam už jsem koukal,ale je tam na 403 asi jen volant,zbytek je pro 408 a 412.Pátrám dál.Díky.
Příspěvek Napsal: 07 črc 2012, 10:38
  Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 403  Odpovědět s citací
Ahoj,stránky na repliky plastů najdeš zde:

viewtopic.php?f=6&t=412&hilit=repliky&start=90
Příspěvek Napsal: 06 črc 2012, 17:06
  Předmět příspěvku:  Moskvič 403  Odpovědět s citací
Zdravím všechny moskvičáře a moskvičačky.Jsem tu uplně nový,ale více či méně kvůli kamarádovi.Má ve stodole na špalkách 403 v originále po svém tátovi,který byl jediným majitelem uvedeného vozidla.Na autě budeme dělat kompletní renovaci,on je puntičkář,ale mechanice vůbec nerozumí nebo jen z části,za to je dobrý v IT.Já jsem vyučený automechanik,je mi 42 a pár aut jsem již dohromady dal,nerad opravuji auta která se mi moc nelíbí,nebo jsou překombinovaná elektronikou.Měl jsem asi před 20ti lety 412,byl to tank,po namontování karburátoru ze Škody 130 jezdil i za 8 litrů,pak jsem přešel na Renaulty,které ladím dodnes.Také jsem si renovoval DAF 55,to byl unikát s variátory místo převodovky,super stroj.Mám tam poblíž Vás, ve Svojšicích, strejdu který renovuje karoserie možná ho někdo znáte,jmenuje se Jiří Mařan a je to opravdu kouzelník s plechem.Na Vaše stránky jsem narazil uplně náhodou,jelikož jsem začal hledat díly do i teriéru na tu kamarádovu 403.Mám k Vám dotaz,jak tak koukám je v autě moskvič s plasty asi problém,a tak sháním všechny běžné plasty jako jsou volant,plasty okolo budíků,řadička vypínače atd...,Budu rád když nám tu někdo pomůže a třeba i jen poradí.Plechy máme téměř všechny z doby ,kdy s Moskvičem jezdil ještě kamarádův táta a koupil je do garáže na někdy jak to dříve bývalo.On není moc děravý,ale práce na něm bude dost.Jak se nám povede ho vytáhnou na světlo,nafotíme ha at je vidět stav ve kterém se ted nachází.Je pravda že stojí již 12 let,ale je na špalkách a motor se občas protočil.Auto je kompletní a bez veškerých zásahů jakéhokoliv tuzera či tunera,nikdy na něm nikdo nic neupravoval ani nic neprznil.Takže na závěr bych Vás tu chtěl poprosit o kontakt na někoho kdo renovuje nebo má plasty do interiéru na 403,já tu našel díly na 408 a 412,a o radu na co si dát při renovaci pozor.Moc děkuji možno zaslat i kontakty na v.maran@seznam.cz Díky Máří
Příspěvek Napsal: 06 črc 2012, 16:46

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz





kvalitní webhosting