Autor |
Zpráva |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Pár všetečných otázek |
|
|
Jste mě namlsali,zítra si skočím k pumpě pro pár litříků a projedu se moskalem
Jste mě namlsali,zítra si skočím k pumpě pro pár litříků a projedu se moskalem :mnam: :auto:
|
|
|
|
Napsal: 26 črc 2013, 22:23 |
|
|
|
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Pár všetečných otázek |
|
|
Já jezdím s Favoritem a musím říci, že u Moskviče 2140 to není nijak těžší. Na parkovišti to trochu vyhrává Favorit, během jízdy je lepší Moskvič. Má řízení globoidním šnekem a kdo je strojař ví, že tento převod je samosvorný, nejsou v řízení cítit žádné nerovnosti, jde za jakékoli rychlosti pořád stejně volně. A rejd je také dost dobrý. A také bezporuchové. Také hodně záleží na stavu řízení, pneumatik a čepů Poznal jsem to hodně u Favorita, mám vše promazené, dotažené a pěkné pneumatiky. Kamarád má Favorita a jde tam všechno ztuha vůči mému. I řadit tam jde ztěžka než u mého.
Já jezdím s Favoritem a musím říci, že u Moskviče 2140 to není nijak těžší. Na parkovišti to trochu vyhrává Favorit, během jízdy je lepší Moskvič. Má řízení globoidním šnekem a kdo je strojař ví, že tento převod je samosvorný, nejsou v řízení cítit žádné nerovnosti, jde za jakékoli rychlosti pořád stejně volně. A rejd je také dost dobrý. A také bezporuchové.
Také hodně záleží na stavu řízení, pneumatik a čepů :!: Poznal jsem to hodně u Favorita, mám vše promazené, dotažené a pěkné pneumatiky. Kamarád má Favorita a jde tam všechno ztuha vůči mému. I řadit tam jde ztěžka než u mého.
|
|
|
|
Napsal: 26 črc 2013, 21:03 |
|
|
|
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Pár všetečných otázek |
|
|
Klásek: Já úplně antiamericanos co se týče např. literatury nejsem, ale co se týká aut... když si to tak člověk vezme, tak za automobilem, který byl v minulém století v šedesátých, sedmdesátých a vlastně i osmdesátých letech běžnou záležitostí, se dneska řidiči na silnici obdivně otáčejí. Miluju veterány z jakékoliv země a jakéhokoliv času, otočím se za prvorepublikovou Tatrovkou, stejně jako za vymazlenou Felicií (samozřejmě myslím ten kabriolet). I staré bavoráky nebo Mercedesy upoutají moji pozornost, ale jak říkám, musí to mít pár desítek roků na krku. Je pravda, že na běžné ježdění stejně potřebuju mít běžnou produkci, až tenhle doslouží, bude zase Ford Mondeo, takže Moskvič by byl druhé autíčko.
Klásek: Já úplně antiamericanos co se týče např. literatury nejsem, ale co se týká aut... když si to tak člověk vezme, tak za automobilem, který byl v minulém století v šedesátých, sedmdesátých a vlastně i osmdesátých letech běžnou záležitostí, se dneska řidiči na silnici obdivně otáčejí. Miluju veterány z jakékoliv země a jakéhokoliv času, otočím se za prvorepublikovou Tatrovkou, stejně jako za vymazlenou Felicií (samozřejmě myslím ten kabriolet). I staré bavoráky nebo Mercedesy upoutají moji pozornost, ale jak říkám, musí to mít pár desítek roků na krku. Je pravda, že na běžné ježdění stejně potřebuju mít běžnou produkci, až tenhle doslouží, bude zase Ford Mondeo, takže Moskvič by byl druhé autíčko.
|
|
|
|
Napsal: 25 črc 2013, 06:23 |
|
|
|
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Pár všetečných otázek |
|
|
Do mne také kamarádi po revoluci hučeli - Prodej Žigula, dyť to žere a kup si ňákou ojetinu ze Západu....... To jsem se motal kolem 8 litrů a ty ojetiny ani naše Favority na tom nebyly o moc lépe. Nyní se držím nad sedmi litry, ale to už jej tak nehoním Moskviče VB v žlutobílé variantě si nějak nepamatuji, tím to nevyvracím a také by mne zajímala skutečná pravda. Řízení a zadokolka - to je prostě paráda Tam je jen jeden pán a odpadají dohady mezi řidičem a autem kam se pojede Hlavně při potřebě rychle vypálit s plným rejdem.......
Do mne také kamarádi po revoluci hučeli - Prodej Žigula, dyť to žere a kup si ňákou ojetinu ze Západu....... To jsem se motal kolem 8 litrů a ty ojetiny ani naše Favority na tom nebyly o moc lépe. Nyní se držím nad sedmi litry, ale to už jej tak nehoním :) Moskviče VB v žlutobílé variantě si nějak nepamatuji, tím to nevyvracím a také by mne zajímala skutečná pravda. Řízení a zadokolka - to je prostě paráda :D Tam je jen jeden pán a odpadají dohady mezi řidičem a autem kam se pojede :D Hlavně při potřebě rychle vypálit s plným rejdem.......
|
|
|
|
Napsal: 25 črc 2013, 05:11 |
|
|
|
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Pár všetečných otázek |
|
|
Rus je slovan jako my, tudiž musí být blíž. Já osobně jsem antiamericanos. Můj sen je vidět Petrohrad, projet Transibiřskou magistrálu a dojet moskvičem k muzeu moskvičů v Moskvě a potom umřít Tak jasně když to stálo pár šprdlíků, proč by to nežralo. Jinak amíci auta dělat neuměj. Je fain, že maj automaty, všechno v ele. vyhřívaný kde co, ale auto samotný stojí za pendrek. Můj názor.........
Rus je slovan jako my, tudiž musí být blíž. Já osobně jsem antiamericanos. Můj sen je vidět Petrohrad, projet Transibiřskou magistrálu a dojet moskvičem k muzeu moskvičů v Moskvě a potom umřít :lol: Tak jasně když to stálo pár šprdlíků, proč by to nežralo. Jinak amíci auta dělat neuměj. Je fain, že maj automaty, všechno v ele. vyhřívaný kde co, ale auto samotný stojí za pendrek. Můj názor.........
|
|
|
|
Napsal: 24 črc 2013, 23:07 |
|
|
|
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Pár všetečných otázek |
|
|
Klásek: No tak osm na sto je paráda. No to víš, ve spoustě lidí je zafixováno - starý auta, žravý auta. No myslím že Amíci teď dost dojížděj na to, že byli dlouho zvyklí za pár centů nakoupit galon benzinu, teď mají krizi a nenažranci stojej v garáži. Uživit tady "ameriku" ze šedesátých let si nedokážu představit. To už je ten "sovět" našemu regionu bližší. Dle mého názoru.
Klásek: No tak osm na sto je paráda. No to víš, ve spoustě lidí je zafixováno - starý auta, žravý auta. No myslím že Amíci teď dost dojížděj na to, že byli dlouho zvyklí za pár centů nakoupit galon benzinu, teď mají krizi a nenažranci stojej v garáži. Uživit tady "ameriku" ze šedesátých let si nedokážu představit. To už je ten "sovět" našemu regionu bližší. Dle mého názoru.
|
|
|
|
Napsal: 24 črc 2013, 22:06 |
|
|
|
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Pár všetečných otázek |
|
|
Jo přední náhon to byla věc, než jsem zvykl. Zlatej zadohrab
Jo přední náhon to byla věc, než jsem zvykl. Zlatej zadohrab
|
|
|
|
Napsal: 24 črc 2013, 21:27 |
|
|
|
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Pár všetečných otázek |
|
|
Окраска автомобилей Москвич в исполнении до декабря 1969г.
1. Кварц 2. Антрацит AVB 3. Электрик FTV 4. Кармин GRW 5. Рубин GRC 6. Темно-зеленый EVR 7. Светло-зеленый FQM 8. Светло-синий FTP 9. Небесно-голубой ATR 10. Лазурный FSU 11. Пепельно-серый ATQ 12. Светло-синий EWG 13. Зеленый EWH 14. Сахара BTW 15. Светло-серый ARG 16. Белая ночь ARG 17. Жемчужно-белый AVN 18. Белый BSJ
Окраска автомобилей Москвич в кузове нового исполнения
1. Кварц 2. Антрацит AVB 3. Электрик FTV 4. Небесно-голубой ATR 5. Светло-синий FVE 6. Голубой FQH 7. Космический голубой FVG 8. Темно-зеленый EVR 9. Светло-зеленый FQM 10. Табачный BWA 11. Оранжевый CRF 12. Песочно-бежевый BUM 13. Рубин GRC 14. Светло-серый AXE 15. Слоновая кость BPQ 16. Бело-серый ASD
17. Пицунда 18. Лазурь 19. Ладога 20. Арктика 21. Сочи 22. Золотое руно 23. Янтарь 24. Каракум 25. Реклама 26. Коррида 27. Гранат 28. Прометей
Окраска автомобилей Москвич в исполнении до декабря 1969г.
1. Кварц 2. Антрацит AVB 3. Электрик FTV 4. Кармин GRW 5. Рубин GRC 6. Темно-зеленый EVR 7. Светло-зеленый FQM 8. Светло-синий FTP 9. Небесно-голубой ATR 10. Лазурный FSU 11. Пепельно-серый ATQ 12. Светло-синий EWG 13. Зеленый EWH 14. Сахара BTW 15. Светло-серый ARG 16. Белая ночь ARG 17. Жемчужно-белый AVN 18. Белый BSJ
Окраска автомобилей Москвич в кузове нового исполнения
1. Кварц 2. Антрацит AVB 3. Электрик FTV 4. Небесно-голубой ATR 5. Светло-синий FVE 6. Голубой FQH 7. Космический голубой FVG 8. Темно-зеленый EVR 9. Светло-зеленый FQM 10. Табачный BWA 11. Оранжевый CRF 12. Песочно-бежевый BUM 13. Рубин GRC 14. Светло-серый AXE 15. Слоновая кость BPQ 16. Бело-серый ASD
17. Пицунда 18. Лазурь 19. Ладога 20. Арктика 21. Сочи 22. Золотое руно 23. Янтарь 24. Каракум 25. Реклама 26. Коррида 27. Гранат 28. Прометей
|
|
|
|
Napsal: 24 črc 2013, 21:25 |
|
|
|
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Pár všetečných otázek |
|
|
No mně už irituje, když řeknu moskvič, tak první na co se ptají je spotřeba. 15 motor prostě musí jezdit do osmi. U 13 motoru je to slabší, ale vzhledem na dobu vzniku konstrukce motoru nic neobvyklýho. Je zajímavý, že u amerik spotřebu nikdo neřeší a přitom to žere i trávu u silnice. Barvičky, tady maj soudruzi u mně velké plus, protože měli fantazii. Ty barvy jsou dost specifický, když to srovnám dnes, bílá, stříbrna, černá, červená. Jinak naftový motory se tam dávali Perkins, jako do volhy. Benzín leju jakej maj a bez přísad. Co se týče volantu, tak u 408 je posilovač zbytečnej, jde to krásně, to u 2140 to už chtělo trochu svalů. Někde mám uložený názvy barev, ale nemůžu to najít a název barvy byl na papírovém štítku na spodní straně víka zadního kufru. Aspoň 408 a 412, jak u jiných nevím
No mně už irituje, když řeknu moskvič, tak první na co se ptají je spotřeba. 15 motor prostě musí jezdit do osmi. U 13 motoru je to slabší, ale vzhledem na dobu vzniku konstrukce motoru nic neobvyklýho. Je zajímavý, že u amerik spotřebu nikdo neřeší a přitom to žere i trávu u silnice. Barvičky, tady maj soudruzi u mně velké plus, protože měli fantazii. Ty barvy jsou dost specifický, když to srovnám dnes, bílá, stříbrna, černá, červená. Jinak naftový motory se tam dávali Perkins, jako do volhy. Benzín leju jakej maj a bez přísad. Co se týče volantu, tak u 408 je posilovač zbytečnej, jde to krásně, to u 2140 to už chtělo trochu svalů. Někde mám uložený názvy barev, ale nemůžu to najít a název barvy byl na papírovém štítku na spodní straně víka zadního kufru. Aspoň 408 a 412, jak u jiných nevím
|
|
|
|
Napsal: 24 črc 2013, 21:17 |
|
|
|
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Pár všetečných otázek |
|
|
Já zas trauma z předního náhonu ,řízení v tahu jde dost na pytel
Já zas trauma z předního náhonu ,řízení v tahu jde dost na pytel :mrgreen:
|
|
|
|
Napsal: 24 črc 2013, 21:07 |
|
|
|
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Pár všetečných otázek |
|
|
KOPR píše: řizení s velkým kormidlem u moskala jde překvapivě lehce ,o to bych se nebál a kombíky a spol. jsou skoro vyhynulý druh bohužel Já si myslím, že to velký kolo má smysl... Já mám trochu trauma z Favorita, tam to bylo tuhý jak štolverk. A volant prťavej.
[quote="KOPR"]řizení s velkým kormidlem u moskala jde překvapivě lehce ,o to bych se nebál :mrgreen: a kombíky a spol. jsou skoro vyhynulý druh bohužel :cry:[/quote]
Já si myslím, že to velký kolo má smysl... Já mám trochu trauma z Favorita, tam to bylo tuhý jak štolverk. A volant prťavej. :-(
|
|
|
|
Napsal: 24 črc 2013, 21:04 |
|
|
|
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Pár všetečných otázek |
|
|
řizení s velkým kormidlem u moskala jde překvapivě lehce ,o to bych se nebál a kombíky a spol. jsou skoro vyhynulý druh bohužel
řizení s velkým kormidlem u moskala jde překvapivě lehce ,o to bych se nebál :mrgreen: a kombíky a spol. jsou skoro vyhynulý druh bohužel :cry:
|
|
|
|
Napsal: 24 črc 2013, 20:55 |
|
|
|
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Pár všetečných otázek |
|
|
Petr408: Děkuju moc za reakci. :-) To mne celkem příjemně překvapuje... proč se vlastně ptám, na Primě v Autosalonu testovali Volhu 21 a také mne příjemně překvapilo, když recenzent uvedl spotřebu ca. 9 litrů na 100 km. Tak nám doma vrtalo hlavou, kolik to může být u našich oblíbených Moskvičů? A ono to ejhle není o moc jiné... to to moje Mondeo prožere podobně. Takže pořád je to pro standardní provoz únosné. Ad barva: Z dětství si pamatuji, že byla 408 zelená a taková tmavší modrá (snad i s černou střechou...?), 412 tmavší modrá (to co je tu ta Veřejná bezpečnost), 2140 jsme měli červenou a strejda snad jasně žlutou, ale čert ví, zdali to byly originální laky... asi spíš ne. Táta toho prostřídal a taky roztřískal pěknou řádku. :-) Ale ty vzpomínky jsou útržkovité. Ad benzín, tak to je fajn, že to není (krom té 408) takový problém. Ad posilovač: Mám ráda sci-fi, ale taky se mi to zdálo moc sci-fi. Já se ale radši zeptám, i když ten dotaz zní blbě. To mě zas případně budou bolet ruce... :-D Mám prd a ne sílu. :-D Ještě mám jednu otázečku. Vím že Moskviče jezdily v té bílomodré kombinaci Veřejné bezpečnosti, ale pak ta žlutobílá VB... byly také nějaké Moskviče nebo už je definitivně vytlačily Volhy 24 a Žiguli? Jinak jsem kdysi ve stařičkém Světě motorů viděla článek, že původně Veřejná bezpečnost dokonce testovala modernizované rudobílé barvy... A ještě jedna, všimla jsem si, že sedany nejsou relativně problém, kombíky taky ne, ale furgony jsou asi ohrožený druh, že? To se pak ve službách Spojů hromadně šrotovaly nebo co? KOPR: Díky moc! To bude ono. :-)
Petr408: Děkuju moc za reakci. :-) To mne celkem příjemně překvapuje... proč se vlastně ptám, na Primě v Autosalonu testovali Volhu 21 a také mne příjemně překvapilo, když recenzent uvedl spotřebu ca. 9 litrů na 100 km. Tak nám doma vrtalo hlavou, kolik to může být u našich oblíbených Moskvičů? A ono to ejhle není o moc jiné... to to moje Mondeo prožere podobně. Takže pořád je to pro standardní provoz únosné. Ad barva: Z dětství si pamatuji, že byla 408 zelená a taková tmavší modrá (snad i s černou střechou...?), 412 tmavší modrá (to co je tu ta Veřejná bezpečnost), 2140 jsme měli červenou a strejda snad jasně žlutou, ale čert ví, zdali to byly originální laky... asi spíš ne. Táta toho prostřídal a taky roztřískal pěknou řádku. :-) Ale ty vzpomínky jsou útržkovité. Ad benzín, tak to je fajn, že to není (krom té 408) takový problém. Ad posilovač: Mám ráda sci-fi, ale taky se mi to zdálo moc sci-fi. Já se ale radši zeptám, i když ten dotaz zní blbě. :-P To mě zas případně budou bolet ruce... :-D Mám prd a ne sílu. :-D
Ještě mám jednu otázečku. Vím že Moskviče jezdily v té bílomodré kombinaci Veřejné bezpečnosti, ale pak ta žlutobílá VB... byly také nějaké Moskviče nebo už je definitivně vytlačily Volhy 24 a Žiguli? Jinak jsem kdysi ve stařičkém Světě motorů viděla článek, že původně Veřejná bezpečnost dokonce testovala modernizované rudobílé barvy...
A ještě jedna, všimla jsem si, že sedany nejsou relativně problém, kombíky taky ne, ale furgony jsou asi ohrožený druh, že? To se pak ve službách Spojů hromadně šrotovaly nebo co? :-(
KOPR: Díky moc! To bude ono. :-)
|
|
|
|
Napsal: 24 črc 2013, 20:43 |
|
|
|
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Pár všetečných otázek |
|
|
Myslím že četla o posilovači brzd ot.4 ......... jiank spotřeba se při dobře seřízeném motoru dá udržet kolem 8l ,a naftové motory se jmenovaly scaldia
Myslím že četla o posilovači brzd ;) ot.4 ......... jiank spotřeba se při dobře seřízeném motoru dá udržet kolem 8l ,a naftové motory se jmenovaly scaldia ;)
|
|
|
|
Napsal: 24 črc 2013, 20:25 |
|
|
|
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Pár všetečných otázek |
|
|
Také přeji hezký večer, pokusím se zodpovědět na všechny otázky.
1) U typu 2140 a 412, tedy u motoru 1500 se pohybuje spotřeba, když je auto v perfektním stavu 7 až 9 litrů na 100 km U typu 407 a 408, tedy motor 1360, je spotřeba 8,5 až 10 litrů na 100 km, také záleží na řidiči a technickém stavu auta. 2)Mnoho aut tady na fóru má původní lak a některé bez jakýchkoliv úprav, pak jsou to auta v novém laku a originálním odstínu. Nejméně je aut nového laku a uplně jiného odstínu, než se v té době dělaly. 3) Do 1500 motoru jde bez problémů Natural 95 bez jakýchkoliv úprav, jelikož už v té době jezdil na palivo Super, které mělo stejné oktanové číslo. Není třeba žádná příměs. Horší je to se 408, tam je motor konstruovaný na oktanové číslo 76 a vyšší, ideální byl kdysi benzin Normal, který už se nevyrábí (abych nelhal) od nějakého roku 1982. Tam je zapotřebí seřídit předstih na palivo dnes natankované. Avšak trpí ventily, i když na to má každý různý názor. Hlavní je upravit předstih a celkově seřídit i karburátor po těch letech. Co se týče naftových, to je na dlouhé povídání, u nás se neprodávaly. Některé jezdily v Anglii s naftovým motorem. 4) Samozřejmě, že ne.
Také přeji hezký večer, pokusím se zodpovědět na všechny otázky.
1) U typu 2140 a 412, tedy u motoru 1500 se pohybuje spotřeba, když je auto v perfektním stavu 7 až 9 litrů na 100 km U typu 407 a 408, tedy motor 1360, je spotřeba 8,5 až 10 litrů na 100 km, také záleží na řidiči a technickém stavu auta. 2)Mnoho aut tady na fóru má původní lak a některé bez jakýchkoliv úprav, pak jsou to auta v novém laku a originálním odstínu. Nejméně je aut nového laku a uplně jiného odstínu, než se v té době dělaly. 3) Do 1500 motoru jde bez problémů Natural 95 bez jakýchkoliv úprav, jelikož už v té době jezdil na palivo Super, které mělo stejné oktanové číslo. Není třeba žádná příměs. Horší je to se 408, tam je motor konstruovaný na oktanové číslo 76 a vyšší, ideální byl kdysi benzin Normal, který už se nevyrábí (abych nelhal) od nějakého roku 1982. Tam je zapotřebí seřídit předstih na palivo dnes natankované. Avšak trpí ventily, i když na to má každý různý názor. Hlavní je upravit předstih a celkově seřídit i karburátor po těch letech. Co se týče naftových, to je na dlouhé povídání, u nás se neprodávaly. Některé jezdily v Anglii s naftovým motorem. 4) Samozřejmě, že ne.
|
|
|
|
Napsal: 24 črc 2013, 20:23 |
|
|
|
|
|
Předmět příspěvku: |
Pár všetečných otázek |
|
|
Dobrý večer, měla bych pár všetečných otázek. Víceméně možná trošku debilních. :-) 1) kolik má takový Moskvič spotřebu na 100 km? Je to v dnešní době auto jen na sváteční ježdění? 2) Proslídila jsem vaše renovace vozů, trošku letem světem, přiznám se (hlavně jsem se kochala fotkama) a zajímalo by mne, zdali volíte barvu svého rekonstruovaného vozu podle dobového katalogu, trochu historicky pátráte (třeba skrz VIN čísla, měly-li Moskviče takový kód), zbytky barvy na kastli nebo prostě si rozhodnete: Chci mít béžovýho Moskviče, budu mít béžovýho Moskviče. A jsou tady třeba tvrdí zastánci historické autenticity nebo taková ta drobná moderní vylepšeníčka tolerujete? 3) Jaké palivo se v jedenadvacátém století leje do aut čtyřicet až padesát let starých? Vyráběly se vůbec nafťáky? Bohužel si to z dětských let nepamatuji. 4) Moskvič nemá posilovač řízení, že ne... :-) Nebo byli v Automobilovém Závodu Leninského Komsomolu tak pokrokoví? Někde jsem v těch vašich reportech četla cosi o posilovači a nějak mne to zmátlo.
Díky předem za reakce. :-)
Dobrý večer, měla bych pár všetečných otázek. Víceméně možná trošku debilních. :-) 1) kolik má takový Moskvič spotřebu na 100 km? Je to v dnešní době auto jen na sváteční ježdění? 2) Proslídila jsem vaše renovace vozů, trošku letem světem, přiznám se (hlavně jsem se kochala fotkama) a zajímalo by mne, zdali volíte barvu svého rekonstruovaného vozu podle dobového katalogu, trochu historicky pátráte (třeba skrz VIN čísla, měly-li Moskviče takový kód), zbytky barvy na kastli nebo prostě si rozhodnete: Chci mít béžovýho Moskviče, budu mít béžovýho Moskviče. A jsou tady třeba tvrdí zastánci historické autenticity nebo taková ta drobná moderní vylepšeníčka tolerujete? 3) Jaké palivo se v jedenadvacátém století leje do aut čtyřicet až padesát let starých? Vyráběly se vůbec nafťáky? Bohužel si to z dětských let nepamatuji. 4) Moskvič nemá posilovač řízení, že ne... :-) Nebo byli v Automobilovém Závodu Leninského Komsomolu tak pokrokoví? Někde jsem v těch vašich reportech četla cosi o posilovači a nějak mne to zmátlo.
Díky předem za reakce. :-)
|
|
|
|
Napsal: 24 črc 2013, 19:54 |
|
|
|
|