Autor |
Zpráva |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: LIstová pera - rozměry |
|
|
Vzhledem k tomu, že jsem celé auto na díly s dobrými pery koupil loni za dva litry, asi k větší poptávce a snížení ceny nepřispěju
Vzhledem k tomu, že jsem celé auto na díly s dobrými pery koupil loni za dva litry, asi k větší poptávce a snížení ceny nepřispěju :)
|
|
|
|
Napsal: 09 led 2012, 00:55 |
|
|
|
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: LIstová pera - rozměry |
|
|
Kauly píše: Ještě k těm novým perům. Že je obtížné až nemožné je sehnat je známá věc. Narazil jsem ale na firmu, která pera vyrábí a údajně by repliky moskvičáckých per nebyly problém. Odhadovaná cena za pár je však poněkud "vyšší", cca 5000Kč... Ovšem by se asi dala srazit počem vyrobených kusů co????
[quote="Kauly"]Ještě k těm novým perům. Že je obtížné až nemožné je sehnat je známá věc. Narazil jsem ale na firmu, která pera vyrábí a údajně by repliky moskvičáckých per nebyly problém. Odhadovaná cena za pár je však poněkud "vyšší", cca 5000Kč...[/quote] Ovšem by se asi dala srazit počem vyrobených kusů co????
|
|
|
|
Napsal: 08 led 2012, 20:33 |
|
|
|
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: LIstová pera - rozměry |
|
|
Ještě k těm novým perům. Že je obtížné až nemožné je sehnat je známá věc. Narazil jsem ale na firmu, která pera vyrábí a údajně by repliky moskvičáckých per nebyly problém. Odhadovaná cena za pár je však poněkud "vyšší", cca 5000Kč...
Ještě k těm novým perům. Že je obtížné až nemožné je sehnat je známá věc. Narazil jsem ale na firmu, která pera vyrábí a údajně by repliky moskvičáckých per nebyly problém. Odhadovaná cena za pár je však poněkud "vyšší", cca 5000Kč...
|
|
|
|
Napsal: 08 led 2012, 19:12 |
|
|
|
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: LIstová pera - rozměry |
|
|
Sice pozdě, ale přece Nové listové péro má vzdálenost od středu oka k druhému středu oka 115-113cm. Tomu odpovídá výška zadku auta lehce výše něž předek. Hranici bych určil 110cm při níž je zadek už mnohem mnohem výše. Navíc montáž je při této délce již složitá. Pod 110 je to už moc vysoká koza a montáž pér je doslova kritický boj s fyzikálními zákony - mohu potvrdit ze včerejších zkušeností
Sice pozdě, ale přece ;) Nové listové péro má vzdálenost od středu oka k druhému středu oka [b]115-113cm[/b]. Tomu odpovídá výška zadku auta lehce výše něž předek. Hranici bych určil 110cm při níž je zadek už mnohem mnohem výše. Navíc montáž je při této délce již složitá. Pod 110 je to už moc vysoká koza a montáž pér je doslova kritický boj s fyzikálními zákony - mohu potvrdit ze včerejších zkušeností :lol:
|
|
|
|
Napsal: 10 dub 2011, 12:35 |
|
|
|
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: LIstová pera - rozměry |
|
|
Omlouvám se špatně jsem se vyjádřil. Myslím tím protiperem místo kam se opírá pero pod ním respektivě kde se posunuje silonová vložka na konci pera. Tam bývá pero nad hodně opotřebené a na to se zaměřují na STK. K tomu "narovnání" pera . Nejedná se narovnání ale o "nahamrování" což je úplně něco jiného. Neumím moc psát takže popis práce nezvládnu ale nahamrovat pero je velice řemeslnická operace kterou zvládali někteří staří kováři a nyní možná pár lidí kolem veteránů.Trvá to dost dlouho a je to fyzicky dost namáhavé - hodně STEJNĚ silných úderů do přesných míst na peru. Jinak se pero zkroutí nebo nerovnoměrně prohne a může jít do hutí.
Omlouvám se špatně jsem se vyjádřil. Myslím tím protiperem místo kam se opírá pero pod ním respektivě kde se posunuje silonová vložka na konci pera. Tam bývá pero nad hodně opotřebené a na to se zaměřují na STK. K tomu "narovnání" pera . Nejedná se narovnání ale o "nahamrování" což je úplně něco jiného. Neumím moc psát takže popis práce nezvládnu ale nahamrovat pero je velice řemeslnická operace kterou zvládali někteří staří kováři a nyní možná pár lidí kolem veteránů.Trvá to dost dlouho a je to fyzicky dost namáhavé - hodně STEJNĚ silných úderů do přesných míst na peru. Jinak se pero zkroutí nebo nerovnoměrně prohne a může jít do hutí.
|
|
|
|
Napsal: 05 led 2011, 20:20 |
|
|
|
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: LIstová pera - rozměry |
|
|
Petr408 píše: Hlavní problém je, že jak se pružnice unaví, tak po narovnání už moc dlouho nevydrží, už je ten materiál unavený. Přeci jenom jsou nejlepší nové, ale kde je vzít ? To všichni víte. Podle mě by je určitě někdo zvládl vyrobit, ale zase peníze, peníze, peníze . Podívej se na Járové auto jak má pěkně nakoplý zadek. Naklepával si je sám před několika lety a pořád drží stejnou výšku. Hodně totiž záleží i na tom, jak se o ty péra kdo stará. Hlavní je nenechávat zbytečně dlouho nepotřebné věci v kufru a při delším stání mít vůz postavený na kozách. Také je dobré jednou za čas ty listy promazat grafitkou
[quote="Petr408"]Hlavní problém je, že jak se pružnice unaví, tak po narovnání už moc dlouho nevydrží, už je ten materiál unavený. Přeci jenom jsou nejlepší nové, ale kde je vzít ? To všichni víte. Podle mě by je určitě někdo zvládl vyrobit, ale zase peníze, peníze, peníze :roll: .[/quote] Podívej se na Járové auto jak má pěkně nakoplý zadek. Naklepával si je sám před několika lety a pořád drží stejnou výšku. Hodně totiž záleží i na tom, jak se o ty péra kdo stará. Hlavní je nenechávat zbytečně dlouho nepotřebné věci v kufru a při delším stání mít vůz postavený na kozách. Také je dobré jednou za čas ty listy promazat grafitkou
|
|
|
|
Napsal: 05 led 2011, 20:09 |
|
|
|
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: LIstová pera - rozměry |
|
|
Hlavní problém je, že jak se pružnice unaví, tak po narovnání už moc dlouho nevydrží, už je ten materiál unavený. Přeci jenom jsou nejlepší nové, ale kde je vzít ? To všichni víte. Podle mě by je určitě někdo zvládl vyrobit, ale zase peníze, peníze, peníze .
Hlavní problém je, že jak se pružnice unaví, tak po narovnání už moc dlouho nevydrží, už je ten materiál unavený. Přeci jenom jsou nejlepší nové, ale kde je vzít ? To všichni víte. Podle mě by je určitě někdo zvládl vyrobit, ale zase peníze, peníze, peníze :roll: .
|
|
|
|
Napsal: 05 led 2011, 17:38 |
|
|
|
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: LIstová pera - rozměry |
|
|
Návštěvník píše: Protože nové pero již se asi nesežene takže potřebná míra se nedá odměřit, postavil bych pera obloukem nahoru odměřil výšku , vybral dvě podobné a zkontroloval zda jsou potřebného typu. Je potřeba prohlédnout listy v obou perech zda jsou i pohledově stejné, bylo více výrobců a nebyly stejně tvrdé. Potom bych změřil délku a odhadl podle rozdílu délek nové-staré míru únavy.Nevím zda délka je oko-oko nebo celková ale to se dá odhadnout podle naměřených délek.Pera pokud nemají moc opotřebené konce, hlavně protipero,(pokud s autem chcete na STK jsou na to někde vysazeni ) se dají takzvaně nahamrovat ale chce to zkušenost. Varuji ale před přílišným předpružením protože též přední pera jsou unavena a auto má pak vysoký zadek , nepěkně vypadá, a jízdní vlastnosti jsou skutečně na havarii. Co je to to "protipero"? Pera jsem na Moskviči zatím nikdy neřešil, ale teď asi budu muset, tak mě to zajímá.
[quote="Návštěvník"]Protože nové pero již se asi nesežene takže potřebná míra se nedá odměřit, postavil bych pera obloukem nahoru odměřil výšku , vybral dvě podobné a zkontroloval zda jsou potřebného typu. Je potřeba prohlédnout listy v obou perech zda jsou i pohledově stejné, bylo více výrobců a nebyly stejně tvrdé. Potom bych změřil délku a odhadl podle rozdílu délek nové-staré míru únavy.Nevím zda délka je oko-oko nebo celková ale to se dá odhadnout podle naměřených délek.Pera pokud nemají moc opotřebené konce, hlavně protipero,(pokud s autem chcete na STK jsou na to někde vysazeni ) se dají takzvaně nahamrovat ale chce to zkušenost. Varuji ale před přílišným předpružením protože též přední pera jsou unavena a auto má pak vysoký zadek , nepěkně vypadá, a jízdní vlastnosti jsou skutečně na havarii.[/quote] Co je to to "protipero"? Pera jsem na Moskviči zatím nikdy neřešil, ale teď asi budu muset, tak mě to zajímá.
|
|
|
|
Napsal: 05 led 2011, 12:28 |
|
|
|
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: LIstová pera - rozměry |
|
|
Děkuji i za ty údaje, podívám se, co to vůbec za pera je. Ale jde mi přesně o to co píše Aleš...
Děkuji i za ty údaje, podívám se, co to vůbec za pera je. Ale jde mi přesně o to co píše Aleš...
|
|
|
|
Napsal: 04 led 2011, 20:17 |
|
|
|
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: LIstová pera - rozměry |
|
|
Protože nové pero již se asi nesežene takže potřebná míra se nedá odměřit, postavil bych pera obloukem nahoru odměřil výšku , vybral dvě podobné a zkontroloval zda jsou potřebného typu. Je potřeba prohlédnout listy v obou perech zda jsou i pohledově stejné, bylo více výrobců a nebyly stejně tvrdé. Potom bych změřil délku a odhadl podle rozdílu délek nové-staré míru únavy.Nevím zda délka je oko-oko nebo celková ale to se dá odhadnout podle naměřených délek.Pera pokud nemají moc opotřebené konce, hlavně protipero,(pokud s autem chcete na STK jsou na to někde vysazeni ) se dají takzvaně nahamrovat ale chce to zkušenost. Varuji ale před přílišným předpružením protože též přední pera jsou unavena a auto má pak vysoký zadek , nepěkně vypadá, a jízdní vlastnosti jsou skutečně na havarii.
Protože nové pero již se asi nesežene takže potřebná míra se nedá odměřit, postavil bych pera obloukem nahoru odměřil výšku , vybral dvě podobné a zkontroloval zda jsou potřebného typu. Je potřeba prohlédnout listy v obou perech zda jsou i pohledově stejné, bylo více výrobců a nebyly stejně tvrdé. Potom bych změřil délku a odhadl podle rozdílu délek nové-staré míru únavy.Nevím zda délka je oko-oko nebo celková ale to se dá odhadnout podle naměřených délek.Pera pokud nemají moc opotřebené konce, hlavně protipero,(pokud s autem chcete na STK jsou na to někde vysazeni ) se dají takzvaně nahamrovat ale chce to zkušenost. Varuji ale před přílišným předpružením protože též přední pera jsou unavena a auto má pak vysoký zadek , nepěkně vypadá, a jízdní vlastnosti jsou skutečně na havarii.
|
|
|
|
Napsal: 04 led 2011, 20:13 |
|
|
|
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: LIstová pera - rozměry |
|
|
Jirkovi jde spíše o to, aby rozpoznal unavené péro, které je venku z vozidla jak moc je unavené oproti novému a to tak, že když ho položí na zem na stojato, jaká bude vzálenost od péra k zemi - viz obrázek na začátku tohoto tématu
Jirkovi jde spíše o to, aby rozpoznal unavené péro, které je venku z vozidla jak moc je unavené oproti novému a to tak, že když ho položí na zem na stojato, jaká bude vzálenost od péra k zemi - viz obrázek na začátku tohoto tématu
|
|
|
|
Napsal: 04 led 2011, 19:02 |
|
|
|
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: LIstová pera - rozměry |
|
|
Typ.......Délka.... Počet listů ..... Šířka ............. Tloušťka M2140 1250 ......... 6 ............. 45 ................ 6,5 M2137 1200 ......... 8 ............. 45 ................ 6,5 M2734 1200 ......... 9 ............. 45 ................ 6,5
Spodní listy- krátké čtyřhrané- 2137 a 2140 jeden síla 5mm. Typ 2734 dva o tloušťce 8 mm. Osmi a devítilistová pera nemají na koncích plastové vložky.Při plně naloženém automobilu 2140 má být mezi horní stranou gumového dorazu na peru a spodní hranou dorazu na karoserie alespň 2-3 cm, kombi o 1 cm více..
Typ.......Délka.... Počet listů ..... Šířka ............. Tloušťka M2140 1250 ......... 6 ............. 45 ................ 6,5 M2137 1200 ......... 8 ............. 45 ................ 6,5 M2734 1200 ......... 9 ............. 45 ................ 6,5
Spodní listy- krátké čtyřhrané- 2137 a 2140 jeden síla 5mm. Typ 2734 dva o tloušťce 8 mm. Osmi a devítilistová pera nemají na koncích plastové vložky.Při plně naloženém automobilu 2140 má být mezi horní stranou gumového dorazu na peru a spodní hranou dorazu na karoserie alespň 2-3 cm, kombi o 1 cm více..
|
|
|
|
Napsal: 03 led 2011, 20:49 |
|
|
|
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: LIstová pera - rozměry |
|
|
Sorry, já na to zapoměl. Bohužel garáž ve které to mám, tak se do ní přes sníh momentálně nedostanu - ale budu na to myslet
Sorry, já na to zapoměl. Bohužel garáž ve které to mám, tak se do ní přes sníh momentálně nedostanu - ale budu na to myslet ;)
|
|
|
|
Napsal: 03 led 2011, 18:42 |
|
|
|
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: LIstová pera - rozměry |
|
|
Oživuju svůj dotaz ... sobot už bylo spousta a nikdo nepísnul
Oživuju svůj dotaz ... sobot už bylo spousta a nikdo nepísnul :( :D
|
|
|
|
Napsal: 03 led 2011, 12:46 |
|
|
|
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: LIstová pera - rozměry |
|
|
počkej do soboty. V sobotu večer ti to písnu
počkej do soboty. V sobotu večer ti to písnu :ok:
|
|
|
|
Napsal: 18 říj 2010, 18:54 |
|
|
|
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: LIstová pera - rozměry |
|
|
Nikdo neví ... ?
Nikdo neví ... ?
|
|
|
|
Napsal: 17 říj 2010, 20:55 |
|
|
|
|
|
Předmět příspěvku: |
LIstová pera - rozměry |
|
|
Drazí kolezi, neznáte někdo původní originální rozměr (výšku) listových per pro 412 v nezatíženém stavu? Ptám se proto, že jsem získal jeden použitý pár a nemám představu, jak hodně už je "unavený". Jde mi o rozměr na obrázku označený jako Vo... Obrázek je samozřejmě jen ilustrační, to není z Moskviče.
Přílohy: |
pero.jpg [ 17.63 KiB | Zobrazeno 10188 krát ]
|
Drazí kolezi, neznáte někdo původní originální rozměr (výšku) listových per pro 412 v nezatíženém stavu? Ptám se proto, že jsem získal jeden použitý pár a nemám představu, jak hodně už je "unavený". Jde mi o rozměr na obrázku označený jako Vo... [size=85]Obrázek je samozřejmě jen ilustrační, to není z Moskviče.[/size]
|
|
|
|
Napsal: 09 říj 2010, 23:23 |
|
|
|
|