Autor |
Zpráva |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: M 408 :šroub bohatosti nereaguje |
|
|
Pavel Slivenec píše: Ahoj, akcelerační pumpičkou to nebude protože akcelerační pumpička u K126 jako i u jiných karburátorů je zejména na prudké sešlápnutí (přidání paliva). Důvod nefunkčnosti regulace bohatosti směsi je z 99% prohnuté nebo nějak zdeformované sedlo karburátoru (příruba která se montuje na sací potrubí). Může být prohnuté i sací potrubí taky jsem to viděl. Vždycky jsem tu přírubu hodil na frézu a srovnal, pak začal bezproblémově fungovat. Při nastavování směsi je poučka že šroub bohatosti se dotáhne nadoraz a pak povolí o 2,5 otáčky a šroub klapky se povolí tak aby se dotýkal dorazu, ale nehnul s klapkou a pak se dotáhne o 1,5 otáčky. Tím dostaneš základní nastavení. Hlavně před laděním karburátoru seřiď předstih!. No a co takhle dát to na tmel,ten to utěsní i křivé,ni? Alespoň pro rychlou zkoušku abych vyloučil přisávání fal. vzduchu. Pokud by to bylo ok,mohl bych to nechat srovnat. Márty
[quote="Pavel Slivenec"]Ahoj, akcelerační pumpičkou to nebude protože akcelerační pumpička u K126 jako i u jiných karburátorů je zejména na prudké sešlápnutí (přidání paliva). Důvod nefunkčnosti regulace bohatosti směsi je z 99% prohnuté nebo nějak zdeformované sedlo karburátoru (příruba která se montuje na sací potrubí). Může být prohnuté i sací potrubí taky jsem to viděl. Vždycky jsem tu přírubu hodil na frézu a srovnal, pak začal bezproblémově fungovat. Při nastavování směsi je poučka že šroub bohatosti se dotáhne nadoraz a pak povolí o 2,5 otáčky a šroub klapky se povolí tak aby se dotýkal dorazu, ale nehnul s klapkou a pak se dotáhne o 1,5 otáčky. Tím dostaneš základní nastavení. Hlavně před laděním karburátoru seřiď předstih!.[/quote] No a co takhle dát to na tmel,ten to utěsní i křivé,ni? Alespoň pro rychlou zkoušku abych vyloučil přisávání fal. vzduchu. Pokud by to bylo ok,mohl bych to nechat srovnat. Márty
|
|
|
|
Napsal: 04 lis 2011, 20:16 |
|
|
|
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: M 408 :šroub bohatosti nereaguje |
|
|
Ahoj, akcelerační pumpičkou to nebude protože akcelerační pumpička u K126 jako i u jiných karburátorů je zejména na prudké sešlápnutí (přidání paliva). Důvod nefunkčnosti regulace bohatosti směsi je z 99% prohnuté nebo nějak zdeformované sedlo karburátoru (příruba která se montuje na sací potrubí). Může být prohnuté i sací potrubí taky jsem to viděl. Vždycky jsem tu přírubu hodil na frézu a srovnal, pak začal bezproblémově fungovat. Při nastavování směsi je poučka že šroub bohatosti se dotáhne nadoraz a pak povolí o 2,5 otáčky a šroub klapky se povolí tak aby se dotýkal dorazu, ale nehnul s klapkou a pak se dotáhne o 1,5 otáčky. Tím dostaneš základní nastavení. Hlavně před laděním karburátoru seřiď předstih!.
Ahoj, akcelerační pumpičkou to nebude protože akcelerační pumpička u K126 jako i u jiných karburátorů je zejména na prudké sešlápnutí (přidání paliva). Důvod nefunkčnosti regulace bohatosti směsi je z 99% prohnuté nebo nějak zdeformované sedlo karburátoru (příruba která se montuje na sací potrubí). Může být prohnuté i sací potrubí taky jsem to viděl. Vždycky jsem tu přírubu hodil na frézu a srovnal, pak začal bezproblémově fungovat. Při nastavování směsi je poučka že šroub bohatosti se dotáhne nadoraz a pak povolí o 2,5 otáčky a šroub klapky se povolí tak aby se dotýkal dorazu, ale nehnul s klapkou a pak se dotáhne o 1,5 otáčky. Tím dostaneš základní nastavení. Hlavně před laděním karburátoru seřiď předstih!.
|
|
|
|
Napsal: 29 říj 2011, 22:03 |
|
|
|
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: M 408 :šroub bohatosti nereaguje |
|
|
Peter- Slovensko píše: to s tými otáčkami sposobuje zrejme akceleračná pumpičaka, bud je KO alebo je si to zle vyčistil Právě že ac pumpice nefungovala,proto jsem ten karbec rozebral a celý vyčistil. Je to starý typ kde pístek má jen dvě drážky jako píst v motoru,bez jakékoliv manžety. Pístek byl zatuhlý-rozhýbáno a funguje dobře. Akorát to nestříká tak čistě jako z jehly (tenký hladký proud). Spíš takový hrubší neostrý paprsek,jakoby měla ta tryska příliš velký otvor a nedocílil se tak potřebný tlak. Srovnával jsem to s karbem 126H,ten právě stříká tenké dávky jako z jehly. Je to fakt poctivě vyfoukané,zkontrolované. Každopádně ale ac stříká.
[quote="Peter- Slovensko"]to s tými otáčkami sposobuje zrejme akceleračná pumpičaka, bud je KO alebo je si to zle vyčistil[/quote] Právě že ac pumpice nefungovala,proto jsem ten karbec rozebral a celý vyčistil. Je to starý typ kde pístek má jen dvě drážky jako píst v motoru,bez jakékoliv manžety. Pístek byl zatuhlý-rozhýbáno a funguje dobře. Akorát to nestříká tak čistě jako z jehly (tenký hladký proud). Spíš takový hrubší neostrý paprsek,jakoby měla ta tryska příliš velký otvor a nedocílil se tak potřebný tlak. Srovnával jsem to s karbem 126H,ten právě stříká tenké dávky jako z jehly. Je to fakt poctivě vyfoukané,zkontrolované. Každopádně ale ac stříká.
|
|
|
|
Napsal: 29 říj 2011, 21:49 |
|
|
|
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: M 408 :šroub bohatosti nereaguje |
|
|
to s tými otáčkami sposobuje zrejme akceleračná pumpičaka, bud je KO alebo je si to zle vyčistil
to s tými otáčkami sposobuje zrejme akceleračná pumpičaka, bud je KO alebo je si to zle vyčistil
|
|
|
|
Napsal: 29 říj 2011, 20:20 |
|
|
|
|
|
Předmět příspěvku: |
M 408 :šroub bohatosti nereaguje |
|
|
Zdar,konečně jsem namontoval nový rozdělovač na moji 408 (r.69) který jsem sháněl dva roky. (mezi tím jsem zrekonstruoval dům) . Auto stálo cca 5 let,takže jsem nepředpokládal,že by motor naskočil.Proto jsem nalil benál přímo do sání. Motor napotřetí chytl. Další tři dny jsem rozebral do šroubku,vyčistil,přetěsnil a složil karbec (původní K126P). Motor pěkně chytá,ale nejde nijak seřídit. Šroub bohatosti téměř nereaguje. Šroub volnoběhu funguje normálně. Řídil jsem se radami z chytých knih,ale jestli povolím směsák o tři,nebo o půl je motoru jedno. Nejede špatně,ale v cca 1200-1500 otáčkách má jakoby díru, je to jen odhad. Prostě těsně nad nastaveným voloběhem při přidání plynu se chvilinku jakoby zakucká a zatřepe a pak jde normálně do otáček. Kde může být zakopán psík??? PS motor byl ohřátý,bez sytiče. Díky Márty -Oposum
Zdar,konečně jsem namontoval nový rozdělovač na moji 408 (r.69) který jsem sháněl dva roky. (mezi tím jsem zrekonstruoval dům) . Auto stálo cca 5 let,takže jsem nepředpokládal,že by motor naskočil.Proto jsem nalil benál přímo do sání. Motor napotřetí chytl. Další tři dny jsem rozebral do šroubku,vyčistil,přetěsnil a složil karbec (původní K126P). Motor pěkně chytá,ale nejde nijak seřídit. Šroub bohatosti téměř nereaguje. Šroub volnoběhu funguje normálně. Řídil jsem se radami z chytých knih,ale jestli povolím směsák o tři,nebo o půl je motoru jedno. Nejede špatně,ale v cca 1200-1500 otáčkách má jakoby díru, je to jen odhad. Prostě těsně nad nastaveným voloběhem při přidání plynu se chvilinku jakoby zakucká a zatřepe a pak jde normálně do otáček. Kde může být zakopán psík??? PS motor byl ohřátý,bez sytiče. Díky Márty -Oposum
|
|
|
|
Napsal: 29 říj 2011, 19:22 |
|
|
|
|