| | | Diskusní fórum pro všechny přátele značky Moskvič * Kontakt: info@moskvich.cz * Moskvič klub Pardubice je i na facebooku - facebook.com/moskvich.cz | | |

Právě je 28 bře 2024, 20:53

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
 

Smajlíci
:fotic: :auto: :BOMBA: :mnam: :D :) ;) :( :o :shock: :angry: :? 8-) :lol: :P :oops: :cry: :evil: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :ok: :geek: :ugeek: :strelec: :pc: :cerv: :vlak: :lebka: :strach: :pivo: :spanek: :megafon: :tyty: :papa: :fuj: :tuktuk: :papir: :sibenice:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Patnáct / třemi to celé dvacetkrát plus jedna - zapiš výsledek číslicí.:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - M412 motor prestal pracovat
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Re: M412 motor prestal pracovat  Odpovědět s citací
Roman píše:
Jen taková věcná. 408 to má také? Byl jsem ještě mladej kluk když jsem s ní jezdil. Lada tuto vychytávku nemá, že jo?

Ne Lada tuto vychytávku nemá a Slávkova "oprava" mi připoměla opravu lampového rádia v Žatci (rádio bylo v Praze), že mám jít od druhého vývodu PL84 na kondík (dvojitý) a půlka je v háji, nahradil jsem ji jednoduchým a rádio po přeladění na FM (ne celé pásmo) hraje dodnes :) (podotýkám, bylo to v roce asi 1980, nebyl internet ani mobily :D )
Příspěvek Napsal: 11 kvě 2016, 22:58
  Předmět příspěvku:  Re: M412 motor prestal pracovat  Odpovědět s citací
Jen taková věcná. 408 to má také? Byl jsem ještě mladej kluk když jsem s ní jezdil. Lada tuto vychytávku nemá, že jo?
Příspěvek Napsal: 11 kvě 2016, 18:34
  Předmět příspěvku:  Re: M412 motor prestal pracovat  Odpovědět s citací
Vůbec nevím o čem si tady píšete a to jsem do školy chodil doopravdy poctivě, ale Slávek má pravdu! ;)
Příspěvek Napsal: 11 kvě 2016, 18:24
  Předmět příspěvku:  Re: M412 motor prestal pracovat  Odpovědět s citací
Slávek píše:
Původně jsem už nechtěl na tuhle diskusi reagovat,ale musím,protože Ubi.Que vás uvádí v omyl.JAK MŮŽETE POŠKODIT ZAPALOVACÍ SOUSTAVU NAPÁJENOU 12 VOLTAMA,12TI VOLTOVOU ZAPALOVACÍ CÍVKOU?Jsem už sice starej páprda,ale Alzhaimra ještě nemám a tuhle elektriku přád ještě ovládám.Tak tedy: Origo cívka je navinuta jako 8mi voltová.Ten srážecí odpor je tam proto aby se při provozu na 12 voltů neopalovali kontakty na přerušovači,jak píše Pepa.Protože Rusku panujou v zimě obyčejně krutý mrazy a v takových podmínkách při sartování značně poklesne napětí na baterce.Ve chvíli,kdy starter vysune pastorek do věnce,se připne přívod od baterie pomocí kontaktů přímo na napájecí vstup cívky.(8mi voltový)U Škodovek je to drát označený jako 15.Po ukončení startu se toto napětí ztratí a zůstane jen 12 voltů které napájí cívku přes ten diskutovaný srážecí odpor.Když použijete 12ti voltovou cívku,je vše v pořádku.Jen zrušíte tu vychytávku,která ulehčuje start při krutých mrazech.A protože tu všichni jezdíme s našima miláčkama jen když svítí sluníčko,tak se přece nemůže nic stát.Chtělo by to mládenci,dávat ve škole větší pozor.

Děkuju za vysvětlení. Hledal jsem v tom větší složitost, než tam je. Bohužel když někdo nemá odpovídající literaturu nebo znalosti a hledá odpovědi na diskuzích v internetu, dopadá to takhle :D
Příspěvek Napsal: 11 kvě 2016, 08:16
  Předmět příspěvku:  Re: M412 motor prestal pracovat  Odpovědět s citací
Achjo, asi jsem taky už starej ... o předřadném odporu cívky a jeho funkci mi říkali asi už v autoškole (jenomže to taky bylo v minulém století a za minulého režimu). Ani by mne nenapadlo, že je to taková dneska neznámá věc.
Můžu jen potvrdit to co píše Slávek - provoz bez odporu nemá na funkci zapalování žádný reálný vliv. Ale jinak to není speciálně ruská vychytávka, tenhle princip používaly i jiné značky - i ta naše tuzemská největší.
Příspěvek Napsal: 11 kvě 2016, 07:34
  Předmět příspěvku:  Re: M412 motor prestal pracovat  Odpovědět s citací
Původně jsem už nechtěl na tuhle diskusi reagovat,ale musím,protože Ubi.Que vás uvádí v omyl.JAK MŮŽETE POŠKODIT ZAPALOVACÍ SOUSTAVU NAPÁJENOU 12 VOLTAMA,12TI VOLTOVOU ZAPALOVACÍ CÍVKOU?Jsem už sice starej páprda,ale Alzhaimra ještě nemám a tuhle elektriku přád ještě ovládám.Tak tedy: Origo cívka je navinuta jako 8mi voltová.Ten srážecí odpor je tam proto aby se při provozu na 12 voltů neopalovali kontakty na přerušovači,jak píše Pepa.Protože Rusku panujou v zimě obyčejně krutý mrazy a v takových podmínkách při sartování značně poklesne napětí na baterce.Ve chvíli,kdy starter vysune pastorek do věnce,se připne přívod od baterie pomocí kontaktů přímo na napájecí vstup cívky.(8mi voltový)U Škodovek je to drát označený jako 15.Po ukončení startu se toto napětí ztratí a zůstane jen 12 voltů které napájí cívku přes ten diskutovaný srážecí odpor.Když použijete 12ti voltovou cívku,je vše v pořádku.Jen zrušíte tu vychytávku,která ulehčuje start při krutých mrazech.A protože tu všichni jezdíme s našima miláčkama jen když svítí sluníčko,tak se přece nemůže nic stát.Chtělo by to mládenci,dávat ve škole větší pozor.
Příspěvek Napsal: 10 kvě 2016, 21:54
  Předmět příspěvku:  Re: M412 motor prestal pracovat  Odpovědět s citací
Pepa píše:
Ubi.Que píše:
Pánové, musím do toho vstoupit, protože je to přesně naopak. Při startování jde cívka na 12V, aby byla jiskra co nejsilnější a nehledí se na krátkodobé proudy, při běžném chodu motoru jde ale cívka na cca 7V přes ten odpor. Proto jen tak nejde použít klasickou 2 vývodovu cívku např. z Lady, pokud je na 12V. Je třeba si to ověřit, aby se něco nezničilo na zapalovací soustavě.. :strach:


Máš pravdu s tím snížením při běžném chodu je to aby se tolik opalovaly kontakty v rozdělovači ale nic se nestane ani když ten odpor tam není můžu potvrdit z vlastní zkušenosti, že i s 2vyvodovou cívkou to jede normálně v létě i zimě (asi 10 roků už si to přesně nepamatuji) min.100tis. km. Takže žádný strachy nic se nestane.
Jinak Slávek je borec ale to se ví :ok:

Dobré vědět :ok:
Příspěvek Napsal: 09 kvě 2016, 08:15
  Předmět příspěvku:  Re: M412 motor prestal pracovat  Odpovědět s citací
Ubi.Que píše:
Pánové, musím do toho vstoupit, protože je to přesně naopak. Při startování jde cívka na 12V, aby byla jiskra co nejsilnější a nehledí se na krátkodobé proudy, při běžném chodu motoru jde ale cívka na cca 7V přes ten odpor. Proto jen tak nejde použít klasickou 2 vývodovu cívku např. z Lady, pokud je na 12V. Je třeba si to ověřit, aby se něco nezničilo na zapalovací soustavě.. :strach:


Máš pravdu s tím snížením při běžném chodu je to aby se tolik opalovaly kontakty v rozdělovači ale nic se nestane ani když ten odpor tam není můžu potvrdit z vlastní zkušenosti, že i s 2vyvodovou cívkou to jede normálně v létě i zimě (asi 10 roků už si to přesně nepamatuji) min.100tis. km. Takže žádný strachy nic se nestane.
Jinak Slávek je borec ale to se ví :ok:
Příspěvek Napsal: 08 kvě 2016, 22:54
  Předmět příspěvku:  Re: M412 motor prestal pracovat  Odpovědět s citací
Pánové, musím do toho vstoupit, protože je to přesně naopak. Při startování jde cívka na 12V, aby byla jiskra co nejsilnější a nehledí se na krátkodobé proudy, při běžném chodu motoru jde ale cívka na cca 7V přes ten odpor. Proto jen tak nejde použít klasickou 2 vývodovu cívku např. z Lady, pokud je na 12V. Je třeba si to ověřit, aby se něco nezničilo na zapalovací soustavě.. :strach:
Příspěvek Napsal: 08 kvě 2016, 21:32
  Předmět příspěvku:  Re: M412 motor prestal pracovat  Odpovědět s citací
Tak už to tu sledujem kus dlhšie, no Slavek mal pravdu, len neviem prečo človek s jeho schopnostami to takto komlikuje, teda asi takto, ten kablik ide od štartru a tam ho treba odpojit, netreba ho ani izolovat nijak, kedže štava na nom už nebude teda a cievka, ved tej nič neni, ja to tak mám roky aj naš moskvič to tak mal roky a bol s tím navždy pokoj, tod asi moja rada, rus to nikdy nezastane, len treba rozumiet ruskému humoru :D, ono je to tam tuším na znižovanie napatia pri štartovaní, len po natočení sa to nevrati spat na 12 a preto to nechce ist ak sa nemýlim, že? len v zime s tým nik asi nepôjde a povedzme si naš fungoval aj v zime
Příspěvek Napsal: 08 kvě 2016, 20:58
  Předmět příspěvku:  Re: M412 motor prestal pracovat  Odpovědět s citací
Dá se to koupit i samostatně.Cívka i s odporem se často nabízí na Bazoši nebo S bazaru.Ale můžeš tam dát i jakoukoli 12volt.cívku,která tam rozměrově pasuje.Ta má jen dva vývody.První připojíš k rozdělovači,na ten druhý připojíš drát na kterém je při zapnutém klíčku napětí.Ten co zbyde zaizoluj.Na něm se objevuje napětí jen při startování a jakmile pustíš klíček,tak zase zmizí.Proto ten motor běžel jen po dobu startu.Cívku bude pan Švaněk určitě mít.
Příspěvek Napsal: 08 kvě 2016, 17:20
  Předmět příspěvku:  Re: M412 motor prestal pracovat  Odpovědět s citací
Slavku, jses fakt machr. :ok:
vyzkratoval jsem ten odpor, jak jsi mi poradil a motor se mi podarilo normalne nastartovat. :mrgreen:
Da se ten odpor sehnat zvlast (napr. pres pana Svanka), nebo se to shani i s tou civkou? Dekuji.
Příspěvek Napsal: 07 kvě 2016, 22:09
  Předmět příspěvku:  Re: M412 motor prestal pracovat  Odpovědět s citací
Já jen potvrdím to co píše Slávek. Jak posilovač, tak odpor mně už vypekl. Ovšem s děravým posilovačem to aspoň nějak jelo, s vadným odporem si to ani neškytlo.
Příspěvek Napsal: 05 kvě 2016, 20:53
  Předmět příspěvku:  Re: M412 motor prestal pracovat  Odpovědět s citací
Žádnej drát nehledej.Pod zapalovací cívkou je bílej keramickej hranol.To je ten odpor.Má dva vývody a ty jsou přišroubovaný k té zapalovací cívce.Na odzkoušení můžeš klidně tyto vývody drátem vyzkratovat.Pokud motor poběží,tak je ten odpor vadný.Jestli ne,musíš hledat dál.
Příspěvek Napsal: 05 kvě 2016, 19:43
  Předmět příspěvku:  Re: M412 motor prestal pracovat  Odpovědět s citací
Ahoj Slavku, jj, jedna se o 412 (drivejsi majitel KOPR). Ona to ani nebyla tak mlha, jako spis husty dym. A zmizela i voda z chladice (ktera tam predtim byla). Po rozebrani jsem take nasel zbytky kapek vody na valcich. Hlavu jsem daval na prebrouseni do autodilny, kde mi i ukazali, kudy ta voda do tech valcu sla (opravdu to na ni bylo videt). Myslim, ze vymena tesneni pod hlavou byla spravna.
Brzdy jsem kompletne menilk (nova brzdova prasatka a oblozeni), takze brzdova kapalina prestala mizet. Co se tyce brzd, tak ty budu muset stejne jeste doresit, protoze na prvni seslapnuti pedalu to brzdi nic moc a teprve na druhe slapnuti kola blokuji. Nejdriv ale potrebuji rozchodit alespon motor. :)
Takze mam hledat nejaky preruseny drat k tomu srazecimu odporu?
K cemu ten srazeci odpor slouzi? V knizce jsem o nem nenasel ani zminku :)
Dekuji za jakekoliv rady (nejvice za ty ktere by vedly k oziveni motoru :) ). Jirka
Příspěvek Napsal: 05 kvě 2016, 15:29
  Předmět příspěvku:  Re: M412 motor prestal pracovat  Odpovědět s citací
Ahoj,v první řadě musíš napsat jakého Moskviče máš.Podle toho co píšeš to asi bude 412ka.Myslím,že jsi se ukvapil s demontáží hlavy.Kdyby ses nejdřív zeptal,tak by ti většina z nás řekla,že bílý dým z výfuku je u 412ky klasika.Způsobuje to netěsný brzdový posilovač.Přes hadici spojující posilovač se sacím potrubím,se ti do válců dostala brzdová kapalina a ta způsobuje ten bílý kouř.To že se motor snaží pracovat jen když startuješ je jiná závada a s hlavou asi nesouvisí.S největší pravděpodobností je přerušen srážecí odpor, který je umístěn pod cívkou zapalování.Je to taková bílá kostka.
Příspěvek Napsal: 04 kvě 2016, 20:22
  Předmět příspěvku:  M412 motor prestal pracovat  Odpovědět s citací
Ahoj vsem,
chtel bych poprosit o radu. Zacal mi jit bily dym z vyfuku, proto jsem vymenil tesneni pod hlavou.Daval jsem i nove tesneni pod sani (parohy s karburatorem), pod AC pumpu a pod svody vyfuku.
Hlavu jsem nechal prebrousit a sestelovat vuli ventilu. Vse jsem sesadil zpet dohromady. Kdyz jsem zkusil nastartovat, motor bezel cca 3 minuty (nekolikrat mi pritom chcipnul, ale to bylo tim ze jsem ho schvalne chtel nechat bezet jen pri nizkych otackach).
Bohuzel pak mi chcipl nadobroa uz se mi ho nepodarilo natocit. Kdyz pripojim svicku na kabel, prilozim ke kostre a startuji, hazi jiskru. Usuzuji tedy, ze zapalovani je v poradku.
Motor ma vzdy tendenci jakoby naskocit (slibuje), ale kdyz prestanu tocit starterem tak chcipne. Kdyz startuji 3 vteriny s plynem tak jde dokonce i trochu do otacek.
Mam podezreni na AC pumpu, ze pretlacuje benzin (hladina v karburatotu roste do 3/4). Duvodem muze byt slabsi tloustka tesneni pod AC pumpou.
Karburator jsem cely rozebral a vycistil, ale na nic jsem neprisel.
Ma prosim nekdo nejaky napad cim by to mohlo byt zpusobeno? I kdyz odpojim privod benzinu a v karburatoru je hladina 1/2, stejne uz motor naskocit nechce.

Nevim zda muze byt pricina oduvodnena vymenou tesneni pod hlavou nebo necim jinym. Ale motor chvili bezel a pak uz ne, aniz by se ozval jakykoliv spatny zvuk.
Za jakykoliv napad nebo podnet bych byl velice rad. Mockrat dekuji. Jirka
Příspěvek Napsal: 04 kvě 2016, 19:12

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz





kvalitní webhosting