| | | Diskusní fórum pro všechny přátele značky Moskvič * Kontakt: info@moskvich.cz * Moskvič klub Pardubice je i na facebooku - facebook.com/moskvich.cz | | |

Právě je 28 bře 2024, 19:51

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
 

Smajlíci
:fotic: :auto: :BOMBA: :mnam: :D :) ;) :( :o :shock: :angry: :? 8-) :lol: :P :oops: :cry: :evil: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :ok: :geek: :ugeek: :strelec: :pc: :cerv: :vlak: :lebka: :strach: :pivo: :spanek: :megafon: :tyty: :papa: :fuj: :tuktuk: :papir: :sibenice:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Patnáct / třemi to celé dvacetkrát plus jedna - zapiš výsledek číslicí.:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - Moskvič 407 zapojení akumulátoru
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 407 zapojení akumulátoru  Odpovědět s citací
Pepa píše:
juango píše:
Začalo to jednoduše a teď jsem sám zvědavý jak to dopadne. Nerad bych zničil dynamo nebo relé.


Koukám,že návštěvník je velký odborník nebo spíše komik :D auto jezdí, tak to nech jak to je a až přijedeš na sraz do Rusavy,
tak já ti to přepojím a když se ,,něco,, stane dám ti dynamo a relé zadarmo. Dynamo je origo 407 a relátko je úplně nové,tak se s tim netrap a za pár dní ahoj


Návštěvník se pouze snažil aby pomohl člověku který o elektrice moc neví a udělal případně co nejméně škody.....
Ale příště se již nebudu angažovat.....jste tu asi uzavřená společnost ..... :papa:
Příspěvek Napsal: 02 kvě 2017, 11:27
  Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 407 zapojení akumulátoru  Odpovědět s citací
Děkuji za velkorysou nabídku - moc si toho vážím! Bohužel můj Moskvič prozatím vůbec nebrzdí kromě ruční brzdy - budu řešit. Jak jsem najížděl na emise, tak jsem měl co dělat abych jim nenajel do měřícího přístroje. STK, Emise a přepis zajišťovala původní majitelka ( jinak na přepis stále čekám ). Řeší se nesrovnalost čísla karoserie s TP kde je uvedeno místo čísla karoserie číslo motoru! Ach ti úředníci ani neumí rusky. Snad to konečně dobře dopadne a já se budu moci pustit do brzd. Ještě poznámka : při zprovozňování tam ,,mechanik" od majitelky udělal těsnění pod skleničku AC pumpy z duše. Rozpadlo se hned druhý den - vystřižené to bylo tak, že i pětileté dítě by to zvládlo lépe.
Příspěvek Napsal: 02 kvě 2017, 08:15
  Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 407 zapojení akumulátoru  Odpovědět s citací
juango píše:
Začalo to jednoduše a teď jsem sám zvědavý jak to dopadne. Nerad bych zničil dynamo nebo relé.


Koukám,že návštěvník je velký odborník nebo spíše komik :D auto jezdí, tak to nech jak to je a až přijedeš na sraz do Rusavy,
tak já ti to přepojím a když se ,,něco,, stane dám ti dynamo a relé zadarmo. Dynamo je origo 407 a relátko je úplně nové,tak se s tim netrap a za pár dní ahoj
Příspěvek Napsal: 02 kvě 2017, 06:58
  Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 407 zapojení akumulátoru  Odpovědět s citací
Začalo to jednoduše a teď jsem sám zvědavý jak to dopadne. Nerad bych zničil dynamo nebo relé.
Příspěvek Napsal: 02 kvě 2017, 04:50
  Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 407 zapojení akumulátoru  Odpovědět s citací
Kousek návodu jsem napsal moc zjednodušeně....zapoměl jsem že elektrice nerozumíte:
...".mohlo dojít k poškození dynama. Nesmí moc zvyšovat otáčky asi do 2000 a chviličku je tam držte , dynamo začne "kňučet" a".....
potom snižte otáčky ale ne až na volnoběh a odpojte nejdřív drát ze svorka "JA" /obr R/ , přitom se silně zajiskří podle otáček motoru - dynamo dává značný výkon a motor zhasněte.Potom odstraňte i ukostření Š /vidle/ a připojte normálně relé .Dál podle návodu dole.....
Příspěvek Napsal: 01 kvě 2017, 23:03
  Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 407 zapojení akumulátoru  Odpovědět s citací
Tak tomu říkám rada, no jsem na tebe zvědavý jak to zvládneš :cerv:
Příspěvek Napsal: 01 kvě 2017, 17:11
  Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 407 zapojení akumulátoru  Odpovědět s citací
Dodatek- po téhle akci je potřeba alespoň změřit napětí na prázdno. Po připojení relé k dynamu a ověření na ampermetru že to dobíjí - /ukazuje obráceně /- rosvícením světel za chodu motoru při zvýšených otáčkách, tak za volnoběhu odpojíme vodič z kontaktu B na relé a na vývod relé připojíme voltmetr . Při zvýšených otáčkách /2000-3000/ motoru změříme napětí a nemělo by tam být víc jak 14,8-15 Voltů. Pokud ta hodnota vyšší musíš sehnat elektrikáře , sám se do seřizování nepouštěj není to jen o napětí. Pokud ta hodnota je výrazně vyšší radši s tím nikam nejezdi -hrozí poškození dynama zvlášť při vybité baterii , nebo s odpojeným vodičem Š na dynamu - nedobíjí to jedeš jen na baterii krátkou vzdálenost. Při nižší hodnotě bude baterie nedostatečně dobíjena . Tohle vše platí pouze tehdy když SE V RELE PřEDTiM NIKDO NERýPAL A NEROZHODIL OMEZENi PROUDU!!!!!!
Příspěvek Napsal: 01 kvě 2017, 15:43
  Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 407 zapojení akumulátoru  Odpovědět s citací
Děkuji za radu. Jsem z toho trošku zmatený - každý mi radí něco jiného.
Příspěvek Napsal: 01 kvě 2017, 15:18
  Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 407 zapojení akumulátoru  Odpovědět s citací
Omluva , měl jsem za to že je to vyřešeno . Postup- odpoj oba vodiče od dynama . Svorku Š /obracené vidle/ ukostři. Baterie již musí mít ukostřen minus pol!!! Vezmi drát a připoj ho na plus baterie , druhý konec krátkodobě na JA /obrácené R / a nejlépe pomocník musí okamžitě nastartovat, teče tam značný proud a při delší prodlevě /10 sek/ by mohlo dojít k poškození dynama. Nesmí moc zvyšovat otáčky asi do 2000 a chviličku je tam držte , dynamo začne "kňučet" a tím je celá akce po připojení relé skončena. Pouze ampermetr ukazuje obráceně -při vybíjení do plusové strany. Pokud chceš aby ukazoval správně musíš na svorkách ampermetru pod palubní deskou prohodit vodiče .
Příspěvek Napsal: 01 kvě 2017, 15:13
  Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 407 zapojení akumulátoru  Odpovědět s citací
Návštěvník slíbil napsat podrobný postup a stále nic. Moc děkuji Pepovi za cenné rady. Jak budu mít čas, tak to zprovozním a napíši své zkušenosti.
Příspěvek Napsal: 30 dub 2017, 07:46
  Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 407 zapojení akumulátoru  Odpovědět s citací
Míla Polívka potřeboval dynamo, tak jsem mu půjčil moje, když mi ho vrátil dal jsem ho do svého auta a nic jsem nebudil a funguje bez problémů ( Míla má + a já - na kostře)
Příspěvek Napsal: 28 dub 2017, 18:32
  Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 407 zapojení akumulátoru  Odpovědět s citací
Samozřejmě počkám na tvůj doporučený postup!
Příspěvek Napsal: 28 dub 2017, 14:31
  Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 407 zapojení akumulátoru  Odpovědět s citací
Pepa píše:
juango píše:
Mám rok výroby 1962 ( původní TP a SPZ ) včetně originálního návodu na obsluhu ( vydání 1961 ). To dynamo se prý opravdu přebudí samo po chvilce u běžícího motoru.


Pokud je to tak jak píšeš, potom máš - na kostře a dynamo to zvládne samo nic s ním nemusíš dělat.

Je nebezpečí že tímle způsobem zničíš relé a nebo poškodíš i kolektor dynama . Pokud to nemáš hotové večer popíšu postup.
Příspěvek Napsal: 28 dub 2017, 12:09
  Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 407 zapojení akumulátoru  Odpovědět s citací
Dočetl jsem se, že při změně polarity hrozí opálení kontaktů v regulátoru než se vynutí přebudí. V článku píšou, že stačí na okamžik propojit budící vinutí na + pól nebo na chvilku spojit kontakty regulátoru ( z toho mám trochu obavy ). Asi škrtnu kabelem + pólu na budící vinutí, prý je to ten vývod označený ruským Š ( žlutý kabel ).
Příspěvek Napsal: 27 dub 2017, 03:35
  Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 407 zapojení akumulátoru  Odpovědět s citací
juango píše:
Mám rok výroby 1962 ( původní TP a SPZ ) včetně originálního návodu na obsluhu ( vydání 1961 ). To dynamo se prý opravdu přebudí samo po chvilce u běžícího motoru.


Pokud je to tak jak píšeš, potom máš - na kostře a dynamo to zvládne samo nic s ním nemusíš dělat.
Příspěvek Napsal: 26 dub 2017, 18:20
  Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 407 zapojení akumulátoru  Odpovědět s citací
Mám rok výroby 1962 ( původní TP a SPZ ) včetně originálního návodu na obsluhu ( vydání 1961 ). To dynamo se prý opravdu přebudí samo po chvilce u běžícího motoru.
Příspěvek Napsal: 26 dub 2017, 05:09
  Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 407 zapojení akumulátoru  Odpovědět s citací
Pepa píše:
Moskviče z roku 1958-59 mají + na kostru já mám 1960 a tam je už kostra- takže než něco přehodiš zjisti si jaký je rok výroby tvého vozu a to že ukazuje ampermetr jinak je věcí správného zapojení.
Více Ti může objasnit Pepa Žižkov nebo Míla Polívka kteří mají také + na kostru

Tak jsem se zase trochu poučil, do ruky se mi dostala jen literatura k již novější verzi M407. Takže příště nebudu kecat do něčeho, co nevím jistě.
Nicméně vzhledem k tomu, že v tomto autě není žádná elektronika ( jenom relátka a těm je to jedno), tak obojí zapojení je možné. Pouze v případě změny polarity by to chtělo přebudit dynamo, i když si myslím, že to rozchodí i bez toho.
Příspěvek Napsal: 25 dub 2017, 21:44
  Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 407 zapojení akumulátoru  Odpovědět s citací
Moskviče z roku 1958-59 mají + na kostru já mám 1960 a tam je už kostra- takže než něco přehodiš zjisti si jaký je rok výroby tvého vozu a to že ukazuje ampermetr jinak je věcí správného zapojení.
Více Ti může objasnit Pepa Žižkov nebo Míla Polívka kteří mají také + na kostru
Příspěvek Napsal: 25 dub 2017, 18:12
  Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 407 zapojení akumulátoru  Odpovědět s citací
Zkoumal jsem všechny dostupné schémata od roku 1959 do roku 1963 a ve všech je - pól na kostru karoserie. Hned jsem si také všimnul, že ampérmetr funguje obráceně než je to popsané v návodu na obsluhu vozidla. Už jsem to projednal s několika autoelektrikáři a ti došli k závěru, že to mám přepojit ( údajně se nemůže nic stát ).
Příspěvek Napsal: 25 dub 2017, 15:00
  Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 407 zapojení akumulátoru  Odpovědět s citací
Stará auta měla + na kostru, není i u Moskvičů 407 nějaký zlomový rok ? Když by se to jen přehodilo na baterce, tak pak následuje dynamo (altík), startér.... Ne ?
Příspěvek Napsal: 25 dub 2017, 11:32
  Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 407 zapojení akumulátoru  Odpovědět s citací
Dle schématu a popisu platí: Elektrický systém jednovodičový, záporný pól na hmotu.
To otočení mohlo vzniknou tím, že u mosvičů se počítalo s akumulátorem, kde je umístění pólů opačně, než se teď většinou používá.
Příspěvek Napsal: 25 dub 2017, 09:36
  Předmět příspěvku:  Moskvič 407 zapojení akumulátoru  Odpovědět s citací
Zdravím,
chci se zeptat jak máte zapojený akumulátor - já mám + pól zapojený na kostru a - pól na startér, ale v návodu na obsluhu ( viz. schéma) je zapojený na kostru - pól. Při nabíjení ručička ampérmetru jde do mínusu a při odběru do plusu.

Moc děkuji za odpovědi
Příspěvek Napsal: 25 dub 2017, 04:36

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz





kvalitní webhosting