Autor |
Zpráva |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Moskvič 407 zapojení akumulátoru |
|
|
Pepa píše: juango píše: Začalo to jednoduše a teď jsem sám zvědavý jak to dopadne. Nerad bych zničil dynamo nebo relé. Koukám,že návštěvník je velký odborník nebo spíše komik auto jezdí, tak to nech jak to je a až přijedeš na sraz do Rusavy, tak já ti to přepojím a když se ,,něco,, stane dám ti dynamo a relé zadarmo. Dynamo je origo 407 a relátko je úplně nové,tak se s tim netrap a za pár dní ahoj Návštěvník se pouze snažil aby pomohl člověku který o elektrice moc neví a udělal případně co nejméně škody..... Ale příště se již nebudu angažovat.....jste tu asi uzavřená společnost .....
[quote="Pepa"][quote="juango"]Začalo to jednoduše a teď jsem sám zvědavý jak to dopadne. Nerad bych zničil dynamo nebo relé.[/quote]
Koukám,že návštěvník je velký odborník nebo spíše komik :D auto jezdí, tak to nech jak to je a až přijedeš na sraz do Rusavy, tak já ti to přepojím a když se ,,něco,, stane dám ti dynamo a relé zadarmo. Dynamo je origo 407 a relátko je úplně nové,tak se s tim netrap a za pár dní ahoj[/quote]
Návštěvník se pouze snažil aby pomohl člověku který o elektrice moc neví a udělal případně co nejméně škody..... Ale příště se již nebudu angažovat.....jste tu asi uzavřená společnost ..... :papa:
|
|
|
|
Napsal: 02 kvě 2017, 11:27 |
|
|
|
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Moskvič 407 zapojení akumulátoru |
|
|
Děkuji za velkorysou nabídku - moc si toho vážím! Bohužel můj Moskvič prozatím vůbec nebrzdí kromě ruční brzdy - budu řešit. Jak jsem najížděl na emise, tak jsem měl co dělat abych jim nenajel do měřícího přístroje. STK, Emise a přepis zajišťovala původní majitelka ( jinak na přepis stále čekám ). Řeší se nesrovnalost čísla karoserie s TP kde je uvedeno místo čísla karoserie číslo motoru! Ach ti úředníci ani neumí rusky. Snad to konečně dobře dopadne a já se budu moci pustit do brzd. Ještě poznámka : při zprovozňování tam ,,mechanik" od majitelky udělal těsnění pod skleničku AC pumpy z duše. Rozpadlo se hned druhý den - vystřižené to bylo tak, že i pětileté dítě by to zvládlo lépe.
Děkuji za velkorysou nabídku - moc si toho vážím! Bohužel můj Moskvič prozatím vůbec nebrzdí kromě ruční brzdy - budu řešit. Jak jsem najížděl na emise, tak jsem měl co dělat abych jim nenajel do měřícího přístroje. STK, Emise a přepis zajišťovala původní majitelka ( jinak na přepis stále čekám ). Řeší se nesrovnalost čísla karoserie s TP kde je uvedeno místo čísla karoserie číslo motoru! Ach ti úředníci ani neumí rusky. Snad to konečně dobře dopadne a já se budu moci pustit do brzd. Ještě poznámka : při zprovozňování tam ,,mechanik" od majitelky udělal těsnění pod skleničku AC pumpy z duše. Rozpadlo se hned druhý den - vystřižené to bylo tak, že i pětileté dítě by to zvládlo lépe.
|
|
|
|
Napsal: 02 kvě 2017, 08:15 |
|
|
|
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Moskvič 407 zapojení akumulátoru |
|
|
juango píše: Začalo to jednoduše a teď jsem sám zvědavý jak to dopadne. Nerad bych zničil dynamo nebo relé. Koukám,že návštěvník je velký odborník nebo spíše komik auto jezdí, tak to nech jak to je a až přijedeš na sraz do Rusavy, tak já ti to přepojím a když se ,,něco,, stane dám ti dynamo a relé zadarmo. Dynamo je origo 407 a relátko je úplně nové,tak se s tim netrap a za pár dní ahoj
[quote="juango"]Začalo to jednoduše a teď jsem sám zvědavý jak to dopadne. Nerad bych zničil dynamo nebo relé.[/quote]
Koukám,že návštěvník je velký odborník nebo spíše komik :D auto jezdí, tak to nech jak to je a až přijedeš na sraz do Rusavy, tak já ti to přepojím a když se ,,něco,, stane dám ti dynamo a relé zadarmo. Dynamo je origo 407 a relátko je úplně nové,tak se s tim netrap a za pár dní ahoj
|
|
|
|
Napsal: 02 kvě 2017, 06:58 |
|
|
|
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Moskvič 407 zapojení akumulátoru |
|
|
Začalo to jednoduše a teď jsem sám zvědavý jak to dopadne. Nerad bych zničil dynamo nebo relé.
Začalo to jednoduše a teď jsem sám zvědavý jak to dopadne. Nerad bych zničil dynamo nebo relé.
|
|
|
|
Napsal: 02 kvě 2017, 04:50 |
|
|
|
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Moskvič 407 zapojení akumulátoru |
|
|
Kousek návodu jsem napsal moc zjednodušeně....zapoměl jsem že elektrice nerozumíte: ...".mohlo dojít k poškození dynama. Nesmí moc zvyšovat otáčky asi do 2000 a chviličku je tam držte , dynamo začne "kňučet" a"..... potom snižte otáčky ale ne až na volnoběh a odpojte nejdřív drát ze svorka "JA" /obr R/ , přitom se silně zajiskří podle otáček motoru - dynamo dává značný výkon a motor zhasněte.Potom odstraňte i ukostření Š /vidle/ a připojte normálně relé .Dál podle návodu dole.....
Kousek návodu jsem napsal moc zjednodušeně....zapoměl jsem že elektrice nerozumíte: ...".mohlo dojít k poškození dynama. Nesmí moc zvyšovat otáčky asi do 2000 a chviličku je tam držte , dynamo začne "kňučet" a"..... potom snižte otáčky ale ne až na volnoběh a odpojte nejdřív drát ze svorka "JA" /obr R/ , přitom se silně zajiskří podle otáček motoru - dynamo dává značný výkon a motor zhasněte.Potom odstraňte i ukostření Š /vidle/ a připojte normálně relé .Dál podle návodu dole.....
|
|
|
|
Napsal: 01 kvě 2017, 23:03 |
|
|
|
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Moskvič 407 zapojení akumulátoru |
|
|
Tak tomu říkám rada, no jsem na tebe zvědavý jak to zvládneš
Tak tomu říkám rada, no jsem na tebe zvědavý jak to zvládneš :cerv:
|
|
|
|
Napsal: 01 kvě 2017, 17:11 |
|
|
|
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Moskvič 407 zapojení akumulátoru |
|
|
Dodatek- po téhle akci je potřeba alespoň změřit napětí na prázdno. Po připojení relé k dynamu a ověření na ampermetru že to dobíjí - /ukazuje obráceně /- rosvícením světel za chodu motoru při zvýšených otáčkách, tak za volnoběhu odpojíme vodič z kontaktu B na relé a na vývod relé připojíme voltmetr . Při zvýšených otáčkách /2000-3000/ motoru změříme napětí a nemělo by tam být víc jak 14,8-15 Voltů. Pokud ta hodnota vyšší musíš sehnat elektrikáře , sám se do seřizování nepouštěj není to jen o napětí. Pokud ta hodnota je výrazně vyšší radši s tím nikam nejezdi -hrozí poškození dynama zvlášť při vybité baterii , nebo s odpojeným vodičem Š na dynamu - nedobíjí to jedeš jen na baterii krátkou vzdálenost. Při nižší hodnotě bude baterie nedostatečně dobíjena . Tohle vše platí pouze tehdy když SE V RELE PřEDTiM NIKDO NERýPAL A NEROZHODIL OMEZENi PROUDU!!!!!!
Dodatek- po téhle akci je potřeba alespoň změřit napětí na prázdno. Po připojení relé k dynamu a ověření na ampermetru že to dobíjí - /ukazuje obráceně /- rosvícením světel za chodu motoru při zvýšených otáčkách, tak za volnoběhu odpojíme vodič z kontaktu B na relé a na vývod relé připojíme voltmetr . Při zvýšených otáčkách /2000-3000/ motoru změříme napětí a nemělo by tam být víc jak 14,8-15 Voltů. Pokud ta hodnota vyšší musíš sehnat elektrikáře , sám se do seřizování nepouštěj není to jen o napětí. Pokud ta hodnota je výrazně vyšší radši s tím nikam nejezdi -hrozí poškození dynama zvlášť při vybité baterii , nebo s odpojeným vodičem Š na dynamu - nedobíjí to jedeš jen na baterii krátkou vzdálenost. Při nižší hodnotě bude baterie nedostatečně dobíjena . Tohle vše platí pouze tehdy když SE V RELE PřEDTiM NIKDO NERýPAL A NEROZHODIL OMEZENi PROUDU!!!!!!
|
|
|
|
Napsal: 01 kvě 2017, 15:43 |
|
|
|
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Moskvič 407 zapojení akumulátoru |
|
|
Děkuji za radu. Jsem z toho trošku zmatený - každý mi radí něco jiného.
Děkuji za radu. Jsem z toho trošku zmatený - každý mi radí něco jiného.
|
|
|
|
Napsal: 01 kvě 2017, 15:18 |
|
|
|
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Moskvič 407 zapojení akumulátoru |
|
|
Omluva , měl jsem za to že je to vyřešeno . Postup- odpoj oba vodiče od dynama . Svorku Š /obracené vidle/ ukostři. Baterie již musí mít ukostřen minus pol!!! Vezmi drát a připoj ho na plus baterie , druhý konec krátkodobě na JA /obrácené R / a nejlépe pomocník musí okamžitě nastartovat, teče tam značný proud a při delší prodlevě /10 sek/ by mohlo dojít k poškození dynama. Nesmí moc zvyšovat otáčky asi do 2000 a chviličku je tam držte , dynamo začne "kňučet" a tím je celá akce po připojení relé skončena. Pouze ampermetr ukazuje obráceně -při vybíjení do plusové strany. Pokud chceš aby ukazoval správně musíš na svorkách ampermetru pod palubní deskou prohodit vodiče .
Omluva , měl jsem za to že je to vyřešeno . Postup- odpoj oba vodiče od dynama . Svorku Š /obracené vidle/ ukostři. Baterie již musí mít ukostřen minus pol!!! Vezmi drát a připoj ho na plus baterie , druhý konec krátkodobě na JA /obrácené R / a nejlépe pomocník musí okamžitě nastartovat, teče tam značný proud a při delší prodlevě /10 sek/ by mohlo dojít k poškození dynama. Nesmí moc zvyšovat otáčky asi do 2000 a chviličku je tam držte , dynamo začne "kňučet" a tím je celá akce po připojení relé skončena. Pouze ampermetr ukazuje obráceně -při vybíjení do plusové strany. Pokud chceš aby ukazoval správně musíš na svorkách ampermetru pod palubní deskou prohodit vodiče .
|
|
|
|
Napsal: 01 kvě 2017, 15:13 |
|
|
|
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Moskvič 407 zapojení akumulátoru |
|
|
Návštěvník slíbil napsat podrobný postup a stále nic. Moc děkuji Pepovi za cenné rady. Jak budu mít čas, tak to zprovozním a napíši své zkušenosti.
Návštěvník slíbil napsat podrobný postup a stále nic. Moc děkuji Pepovi za cenné rady. Jak budu mít čas, tak to zprovozním a napíši své zkušenosti.
|
|
|
|
Napsal: 30 dub 2017, 07:46 |
|
|
|
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Moskvič 407 zapojení akumulátoru |
|
|
Míla Polívka potřeboval dynamo, tak jsem mu půjčil moje, když mi ho vrátil dal jsem ho do svého auta a nic jsem nebudil a funguje bez problémů ( Míla má + a já - na kostře)
Míla Polívka potřeboval dynamo, tak jsem mu půjčil moje, když mi ho vrátil dal jsem ho do svého auta a nic jsem nebudil a funguje bez problémů ( Míla má + a já - na kostře)
|
|
|
|
Napsal: 28 dub 2017, 18:32 |
|
|
|
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Moskvič 407 zapojení akumulátoru |
|
|
Samozřejmě počkám na tvůj doporučený postup!
Samozřejmě počkám na tvůj doporučený postup!
|
|
|
|
Napsal: 28 dub 2017, 14:31 |
|
|
|
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Moskvič 407 zapojení akumulátoru |
|
|
Pepa píše: juango píše: Mám rok výroby 1962 ( původní TP a SPZ ) včetně originálního návodu na obsluhu ( vydání 1961 ). To dynamo se prý opravdu přebudí samo po chvilce u běžícího motoru. Pokud je to tak jak píšeš, potom máš - na kostře a dynamo to zvládne samo nic s ním nemusíš dělat. Je nebezpečí že tímle způsobem zničíš relé a nebo poškodíš i kolektor dynama . Pokud to nemáš hotové večer popíšu postup.
[quote="Pepa"][quote="juango"]Mám rok výroby 1962 ( původní TP a SPZ ) včetně originálního návodu na obsluhu ( vydání 1961 ). To dynamo se prý opravdu přebudí samo po chvilce u běžícího motoru.[/quote]
Pokud je to tak jak píšeš, potom máš - na kostře a dynamo to zvládne samo nic s ním nemusíš dělat.[/quote] Je nebezpečí že tímle způsobem zničíš relé a nebo poškodíš i kolektor dynama . Pokud to nemáš hotové večer popíšu postup.
|
|
|
|
Napsal: 28 dub 2017, 12:09 |
|
|
|
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Moskvič 407 zapojení akumulátoru |
|
|
Dočetl jsem se, že při změně polarity hrozí opálení kontaktů v regulátoru než se vynutí přebudí. V článku píšou, že stačí na okamžik propojit budící vinutí na + pól nebo na chvilku spojit kontakty regulátoru ( z toho mám trochu obavy ). Asi škrtnu kabelem + pólu na budící vinutí, prý je to ten vývod označený ruským Š ( žlutý kabel ).
Dočetl jsem se, že při změně polarity hrozí opálení kontaktů v regulátoru než se vynutí přebudí. V článku píšou, že stačí na okamžik propojit budící vinutí na + pól nebo na chvilku spojit kontakty regulátoru ( z toho mám trochu obavy ). Asi škrtnu kabelem + pólu na budící vinutí, prý je to ten vývod označený ruským Š ( žlutý kabel ).
|
|
|
|
Napsal: 27 dub 2017, 03:35 |
|
|
|
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Moskvič 407 zapojení akumulátoru |
|
|
juango píše: Mám rok výroby 1962 ( původní TP a SPZ ) včetně originálního návodu na obsluhu ( vydání 1961 ). To dynamo se prý opravdu přebudí samo po chvilce u běžícího motoru. Pokud je to tak jak píšeš, potom máš - na kostře a dynamo to zvládne samo nic s ním nemusíš dělat.
[quote="juango"]Mám rok výroby 1962 ( původní TP a SPZ ) včetně originálního návodu na obsluhu ( vydání 1961 ). To dynamo se prý opravdu přebudí samo po chvilce u běžícího motoru.[/quote]
Pokud je to tak jak píšeš, potom máš - na kostře a dynamo to zvládne samo nic s ním nemusíš dělat.
|
|
|
|
Napsal: 26 dub 2017, 18:20 |
|
|
|
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Moskvič 407 zapojení akumulátoru |
|
|
Mám rok výroby 1962 ( původní TP a SPZ ) včetně originálního návodu na obsluhu ( vydání 1961 ). To dynamo se prý opravdu přebudí samo po chvilce u běžícího motoru.
Mám rok výroby 1962 ( původní TP a SPZ ) včetně originálního návodu na obsluhu ( vydání 1961 ). To dynamo se prý opravdu přebudí samo po chvilce u běžícího motoru.
|
|
|
|
Napsal: 26 dub 2017, 05:09 |
|
|
|
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Moskvič 407 zapojení akumulátoru |
|
|
Pepa píše: Moskviče z roku 1958-59 mají + na kostru já mám 1960 a tam je už kostra- takže než něco přehodiš zjisti si jaký je rok výroby tvého vozu a to že ukazuje ampermetr jinak je věcí správného zapojení. Více Ti může objasnit Pepa Žižkov nebo Míla Polívka kteří mají také + na kostru Tak jsem se zase trochu poučil, do ruky se mi dostala jen literatura k již novější verzi M407. Takže příště nebudu kecat do něčeho, co nevím jistě. Nicméně vzhledem k tomu, že v tomto autě není žádná elektronika ( jenom relátka a těm je to jedno), tak obojí zapojení je možné. Pouze v případě změny polarity by to chtělo přebudit dynamo, i když si myslím, že to rozchodí i bez toho.
[quote="Pepa"]Moskviče z roku 1958-59 mají + na kostru já mám 1960 a tam je už kostra- takže než něco přehodiš zjisti si jaký je rok výroby tvého vozu a to že ukazuje ampermetr jinak je věcí správného zapojení. Více Ti může objasnit Pepa Žižkov nebo Míla Polívka kteří mají také + na kostru[/quote] Tak jsem se zase trochu poučil, do ruky se mi dostala jen literatura k již novější verzi M407. Takže příště nebudu kecat do něčeho, co nevím jistě. Nicméně vzhledem k tomu, že v tomto autě není žádná elektronika ( jenom relátka a těm je to jedno), tak obojí zapojení je možné. Pouze v případě změny polarity by to chtělo přebudit dynamo, i když si myslím, že to rozchodí i bez toho.
|
|
|
|
Napsal: 25 dub 2017, 21:44 |
|
|
|
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Moskvič 407 zapojení akumulátoru |
|
|
Moskviče z roku 1958-59 mají + na kostru já mám 1960 a tam je už kostra- takže než něco přehodiš zjisti si jaký je rok výroby tvého vozu a to že ukazuje ampermetr jinak je věcí správného zapojení. Více Ti může objasnit Pepa Žižkov nebo Míla Polívka kteří mají také + na kostru
Moskviče z roku 1958-59 mají + na kostru já mám 1960 a tam je už kostra- takže než něco přehodiš zjisti si jaký je rok výroby tvého vozu a to že ukazuje ampermetr jinak je věcí správného zapojení. Více Ti může objasnit Pepa Žižkov nebo Míla Polívka kteří mají také + na kostru
|
|
|
|
Napsal: 25 dub 2017, 18:12 |
|
|
|
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Moskvič 407 zapojení akumulátoru |
|
|
Zkoumal jsem všechny dostupné schémata od roku 1959 do roku 1963 a ve všech je - pól na kostru karoserie. Hned jsem si také všimnul, že ampérmetr funguje obráceně než je to popsané v návodu na obsluhu vozidla. Už jsem to projednal s několika autoelektrikáři a ti došli k závěru, že to mám přepojit ( údajně se nemůže nic stát ).
Zkoumal jsem všechny dostupné schémata od roku 1959 do roku 1963 a ve všech je - pól na kostru karoserie. Hned jsem si také všimnul, že ampérmetr funguje obráceně než je to popsané v návodu na obsluhu vozidla. Už jsem to projednal s několika autoelektrikáři a ti došli k závěru, že to mám přepojit ( údajně se nemůže nic stát ).
|
|
|
|
Napsal: 25 dub 2017, 15:00 |
|
|
|
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Moskvič 407 zapojení akumulátoru |
|
|
Stará auta měla + na kostru, není i u Moskvičů 407 nějaký zlomový rok ? Když by se to jen přehodilo na baterce, tak pak následuje dynamo (altík), startér.... Ne ?
Stará auta měla + na kostru, není i u Moskvičů 407 nějaký zlomový rok ? Když by se to jen přehodilo na baterce, tak pak následuje dynamo (altík), startér.... Ne ?
|
|
|
|
Napsal: 25 dub 2017, 11:32 |
|
|
|
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Moskvič 407 zapojení akumulátoru |
|
|
Dle schématu a popisu platí: Elektrický systém jednovodičový, záporný pól na hmotu. To otočení mohlo vzniknou tím, že u mosvičů se počítalo s akumulátorem, kde je umístění pólů opačně, než se teď většinou používá.
Dle schématu a popisu platí: Elektrický systém jednovodičový, záporný pól na hmotu. To otočení mohlo vzniknou tím, že u mosvičů se počítalo s akumulátorem, kde je umístění pólů opačně, než se teď většinou používá.
|
|
|
|
Napsal: 25 dub 2017, 09:36 |
|
|
|
|
|
Předmět příspěvku: |
Moskvič 407 zapojení akumulátoru |
|
|
Zdravím, chci se zeptat jak máte zapojený akumulátor - já mám + pól zapojený na kostru a - pól na startér, ale v návodu na obsluhu ( viz. schéma) je zapojený na kostru - pól. Při nabíjení ručička ampérmetru jde do mínusu a při odběru do plusu.
Moc děkuji za odpovědi
Zdravím, chci se zeptat jak máte zapojený akumulátor - já mám + pól zapojený na kostru a - pól na startér, ale v návodu na obsluhu ( viz. schéma) je zapojený na kostru - pól. Při nabíjení ručička ampérmetru jde do mínusu a při odběru do plusu.
Moc děkuji za odpovědi
|
|
|
|
Napsal: 25 dub 2017, 04:36 |
|
|
|