Automobily značky Moskvič dospělé i šlapací, inzerce, srazy, info, technické rady ... FORUM.MOSKVICH.CZ
http://forum.moskvich.cz/

Jirka - Modrá střela
http://forum.moskvich.cz/viewtopic.php?f=32&t=1048
Stránka 2 z 3

Autor:  Jirka [ 03 bře 2012, 23:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Modrá střela

Kolik šroubů jsi při demontáži povolil a kolik se nedalo? Já měl poměr klíče - flexa asi půl na půl :)

Autor:  KOPR [ 03 bře 2012, 22:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Modrá střela

No paráda, tohle znám z vlastní zkušenosti ;) :mrgreen:

Autor:  Jirka [ 03 bře 2012, 21:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Modrá střela

Plním předsevzetí - starý shnilý plech i děravý nárazník jsou dole. Musím trochu zrepasovat brejle pod světla a na novém plechu se musí pořádně svařit jeho jednotlivé díly, zatím byl na autě jen na zkoušku - viz fotka.

Přílohy:
w2.jpg
w2.jpg [ 49.86 KiB | Zobrazeno 22472 krát ]

Autor:  Jirka [ 16 led 2012, 00:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Modrá střela

Tak nárazník je doma, mám i nový plech pod něj, to se asi budu muset vzchopit a něco začít dělat... Snad najdu čas ... a pak podám hlášení :).

Autor:  Jirka [ 12 led 2012, 21:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Modrá střela

V neděli jedu střele pro nový nárazník .... kdo ten inzerát na Bazoši také najdete, ani tam nevolejte :), mám ho zamluvený.

Přílohy:
nnnnn.jpg
nnnnn.jpg [ 42.52 KiB | Zobrazeno 22316 krát ]

Autor:  Pavel V. [ 01 čer 2011, 18:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Modrá střela

A to poslední talčítko??? Sem celej netrpělivej :)

Autor:  MartinF [ 30 kvě 2011, 08:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Modrá střela

Na to samý jsem se málem nachytal minulý týden...:lol: , dobil jsem baterku a vše v pořádku 8-)

Autor:  Jirka [ 29 kvě 2011, 21:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Modrá střela

Tak jsem si dneska cvičně vyměnil startér, abych až potom zjistil že na vině byla baterka. Nějak ztratila schopnost se nabít :), a při startování padala až na 6 V ... ale i tak auto natočila. Jen se pomalu zasouval pastorek a já v bludu o nesmrtelnosti baterky na ní ani nevzpomněl a rovnou jsem šel na startér ... ale aspoň jsem si to zkusil :). Takže nakonec Dacie zasponzorovala Střelu baterkou a je to zase OK...

Přílohy:
strela.jpg
strela.jpg [ 57.02 KiB | Zobrazeno 22885 krát ]

Autor:  MartinF [ 27 kvě 2011, 11:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Modrá střela

Jsem si myslel, protože jsem nad tím taky přemýšlel... :mrgreen:

V podstatě v autech, kde nejsou vzadu pásy nemusí být dítě nijak připoutáno, už jsem to rozebíral s majitelem starýho cadillacu, který má vzadu 4 místa, taky bez pásů...

Autor:  Jirka [ 27 kvě 2011, 09:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Modrá střela

Ta tam byla jen položená, ve 412 vzadu pásy nemám ... ale pssst, nikomu to neříkejte :)

Autor:  MartinF [ 27 kvě 2011, 08:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Modrá střela

Máš vzadu dětskou sedačku? Jak jsi ji tam dostal?

Autor:  Jirka [ 26 kvě 2011, 12:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Modrá střela

Potom co modrá střela nejela na sraz, musím vyjezdit předem koupený benzín a tak jezdí aspoň doma. Tady i se zácvikem za volantem :)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9ni7KNsGxp8[/youtube]

Autor:  Jirka [ 04 lis 2010, 19:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Modrá střela

Tak to nějak dopadlo, ona to nová guma sice byla originál, ale pěkně pomuchlaná - takže to vypadá všelijak, ale rozhodně je to lepší než to bylo. Pro šťouraly - to odchlíplé místo nahoře už je opravené :)

Přílohy:
guma.jpg
guma.jpg [ 72.16 KiB | Zobrazeno 23107 krát ]

Autor:  Jirka [ 04 lis 2010, 12:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Modrá střela

A ještě jsem se pustil do těsnění, naštěstí ho potřebuju vyměnit jen na dveřích u řidiče a navíc mám originál a ne tu tvrdší repliku. Uvidím jak dopadnu, zatím proběhla jen příprava a schne mi tam barva.
Fotky postupně - původní stav - odrbáno - nastříkáno :)

Přílohy:
dvere1.jpg
dvere1.jpg [ 42.93 KiB | Zobrazeno 23118 krát ]
dvere2.jpg
dvere2.jpg [ 55.13 KiB | Zobrazeno 23118 krát ]
dvere3.jpg
dvere3.jpg [ 55.34 KiB | Zobrazeno 23118 krát ]

Autor:  Jirka [ 04 lis 2010, 12:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Modrá střela

Stalo se co jsem čekal, na levé straně lišta v pohodě drží, pravá je tak nepravidelně pokroucená, že jsem liště musel pomoci i šroubky. Není to žádná velká elegance, ale auto vypadá hned zase o trošinku líp:

Přílohy:
lista2.jpg
lista2.jpg [ 46.32 KiB | Zobrazeno 23108 krát ]

Autor:  Jirka [ 03 lis 2010, 19:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Modrá střela

Využívám teplé počasí k podzimnímu úklidu garáže ... a našel jsem tam lišty na prahy, které mi zůstaly po sešrotovaném "Znojemákovi". A protože Modrá střela lišty nemá, zaexperimentoval jsem s oboustrannou technickou lepící páskou. Na normálním povrchu by lištu určitě udržela, ale ty moje prahy koval nějaký machr někde v JZD a tak jsou pěkně nerovné. Takže zatím budu pozorovat lištu, jestli neupadne a asi ji stejně ještě posychruju asi dvěma šrouby...

Přílohy:
lista.jpg
lista.jpg [ 39.14 KiB | Zobrazeno 23125 krát ]

Autor:  Jirka [ 11 říj 2010, 20:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Modrá střela

Elektrice na moskviči není složité rozumět. Já na těch mých předělávkách poznám, že jsou udělaný pořádně a proto generálku chystám až velice výhledově. I teď vlastně zklamala originální součástka, jen mi chvilku trvalo než jsem pochopil dodělané svorkovnice pod palubkou. Normálně totiž plus od startéru vede do ampérmetru a pak do spínačky. No a tady jsou cestou svorkovnice a odbočky k dalším spotřebičům. Ale už jsem se s tím docela seznámil a skamarádil :). Taky to byla první závada elektro, zatím jsem nic jiného řešit nemusel.

Autor:  Aleš [ 11 říj 2010, 18:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Modrá střela

Podle mě by bylo nejlepší, zapojit tu elektriku úplně odznova a podle orginálu. Buď sehnat kompletní z druhého auta, nebo aspoň část předělat. Nevíš totiž, co tě může do budoucna zase potkat. Na druhou stranu, pokud rozumíš elektrice tak si myslím, že si vždy nějak poradíš. Horší je to s náma, co jí nerozumíme

Autor:  Jirka [ 10 říj 2010, 20:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Modrá střela

No jo, šlo to tak zapojit... Je to i udělané festovně, jen pan autor asi nepředpokládal, že to auto dá někdy z ruky, takže prase aby se v tom vyznalo. Mimochodem ty tři neoznačené čudlíky (na fotce vedle B a ? slouží pro mlhovky, přídavné dálkové a elektrické otevírání kufru - vše přes relátka ... ne nadarmo jich tam je nepočítaně. Jinak dneska jsem spáchal zkušební jízdu a chovalo se to způsobně. Ještě mne čeká spínač brzdovek, ale mívám čas vždycky po večerech, tak jsem to opět pro dnešek vzdal.

Autor:  Klásek [ 10 říj 2010, 19:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Modrá střela

Pro člověka který si neumí ani zapojit rádio v autě naprosto nepochopitelná věc. To jako šlo takhle zapojit..... :?: :?: :?:

Autor:  Aleš [ 10 říj 2010, 13:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Modrá střela

Jak se tak dívám na všechny ty čudlíky navíc tak jsem si vzpoměl na svou 412 když jsem jí koupil. Bylo to to samý v bledě modrém :mrgreen:

Autor:  Peter- Slovensko [ 10 říj 2010, 13:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Modrá střela

Tak to je deda riadne show auto, ináč je ta aj celkom zaujímavé ako to celé funguje :lol:

Autor:  Jirka [ 09 říj 2010, 22:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Modrá střela

Tak jsem se pod palubku ponořil ještě dnes večer. Ampérmetr je vyřazený, elektrika se už chová způsobně. Když už jsem se v tom vrtal, prozkoumal jsem další část dobastlené elektroinstalace. A zvýšil jsem procento objasněných zapojení na 95 %. Už nevím k čemu by měl sloužit poslední spínač (ten označený X).
Ale to co jsem dneska odhalil, to je tedy síla. Odhalil jsem skryté kouzlo cyklovače, o kterém jsem si dosud myslel že nefunguje. Kutil vyrábějící tuhle věc se vysloveně vyřádil. Stěrače a ostřikovače se totiž v Modré střele ovládají celkem pěti spínači! Pokusím se to stručně popsat:
Normálně bez cyklovače: normálním vypínačem C rychle nebo pomalu. Vypínač B je vypnutý a přepínač A je v poloze nula. Pokud se stiskne tlačítko E, tak stěrače jednou setřou, pokud F, tak ostříkne ostřikovač. To jsem samozřejmě znal a používal.
Dnes odhalené ovládání cyklovače: stěrače se zapnou vypínačem C rychle nebo pomalu, dále se musí zapnout vypínač B a potom se přepínačem A navolí některý interval cyklovače. Vypadá to jednoduče, ale pozor - pokud se teď zmáčkne tlačítko E, stěrače udělají jeden kmit i mimo interval a pokud F, tak nejen stříkne ostřikovač, ale ještě se jednou otočí stěrače. Kouzelný je především to, že pokud se jen vypnou stěrače, tak cyklovač žije dál vlastním životem a nerušeně si cvaká i při vypnutém klíčku.

Musím ale poznamenat, že si vůbec neštěžuju. Naopak - mě to auto baví mimo jiné i kvůli takovýmhle "vychytávkám". Už toho asi moc nového neodhalím, i když třeba to že má auto i ruční plyn jsem zjistil asi po roce co jsem s jím jezdil, a že digitálky Tesla v palubce mají podsvícení, které se aktivuje stiskem tlačítka ventilátoru přídavného topení (což je samo o sobě bomba), tak to jsem zjistil asi po dvou letech. Teď mi ještě chybí to poslední tlačítko...

Přílohy:
cyklovadlo.jpg
cyklovadlo.jpg [ 65.11 KiB | Zobrazeno 22900 krát ]

Autor:  Jirka [ 08 říj 2010, 19:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Modrá střela

Ale jo, ale dosud mne ampérmetr nezradil. A kontakty jsem přešel už předtím, ty jsou dobré - už jsem to psal, minulý majitel byl sice bastlíř, ale na průřezech kabelů, a ani na konektorech a šroubkách nešetřil - tam je vše OK.
Do těch budíků se mi fakt nechce, odložím to na dobu generálky elektriky, o které v budoucnu uvažuju.

Autor:  Aleš [ 08 říj 2010, 18:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Modrá střela

Jirko: po takové době co vlasníš leninovy sáně by jsi měl už vědět, že první po čem jít je ampermetr ;)
Ale hlavně, že jsi na to přišel a že to není nic jiného, elektrika je zrádná čarodějka. Hlavně to dobře dotáhni a prolíj nějakým kontaktolem :ok:

Autor:  Petr408 [ 08 říj 2010, 18:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Modrá střela

Jirka píše:
Tak jsem se ještě po práci ponořil pod palubku a je to jasné. teorie získaná ze schémat nelhala - při překlemování ampérmetru všechno běhá jak má. Svorky jsou utažené, vada je fakt uvnitř. Mám tady jinou přístrojovku, ale když si představím tu práci s vyndáním palubky, tak zatím to jen překlemuju a na dobíjení hodím kontrolku. Nebude to originál, ale to v elektrice na tomto autě skoro nic.

Nebo aspoň prolít kontaktolem a pořádně vše utáhnout. To hodně pomůže. A co vyměnit samotné budíky ? Celá přístrojovka nemusí ven.

Autor:  Jirka [ 08 říj 2010, 18:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Modrá střela

Tak jsem se ještě po práci ponořil pod palubku a je to jasné. teorie získaná ze schémat nelhala - při překlemování ampérmetru všechno běhá jak má. Svorky jsou utažené, vada je fakt uvnitř. Mám tady jinou přístrojovku, ale když si představím tu práci s vyndáním palubky, tak zatím to jen překlemuju a na dobíjení hodím kontrolku. Nebude to originál, ale to v elektrice na tomto autě skoro nic.

Autor:  Petr408 [ 08 říj 2010, 14:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Modrá střela

Jirka píše:
Mám tam spínačku ze Žigula a úplně zdravou. Podle poslední analýzy odešel ampermétr, přesněji řečeno je v něm nebo na jeho kontaktech velký přechoďák. Pokračování analýzy asi v neděli...

Ampermetr je nejhorší, jak se povolí matička, tak se hodně rychle ztrácí proud. 2 roky trvalo než jsme na to přišli, už jsem o tom jednou psal. Vždy při velkých otáčkách motoru při velkém nabíjení se začalo kouřit z toho spoje.

Autor:  Jirka [ 08 říj 2010, 06:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Modrá střela

Ta chyba v elektrice u mně je daň za to, že minulý majitel kutil tam v elektrice překutal kde co, ale hlavní svazky nebo třeba pojistky zůstaly původní. A přitom tahle 412 má 8 (slovy osm) relátek na kdeco všechno, doplněné dráty jsou neoznačené a kontakty rovněž tak. Pod palubkou je pak naprosto šílený drátový chaos. Naštěstí nešetřil na průřezech drátů, takže se aspoň nebojím že se tam něco vyhřeje. A spínačka je určitě měněná, protože ač je auto z roku 71, tak spínačka má už autokonektory a nikoliv jen "šroubky".
Možnou závadu v ampérmetru jsem vydedukoval z knih (nejlepší byla ta ruská od Andreje, tam je i tahle nová spínačka přímo nafocená s popisem kontaktů), protože to přesně odpovídá tomu, kam elektrika jde normálně a naopak, kam se dostane při zkušebním přemostění palubky a přivedení plusu přímo na spínačku od baterky. Jen už bylo hodně hodin na to, abych to dál řešil...

Autor:  Slávek [ 07 říj 2010, 22:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Modrá střela

To mi povídej,já měl minulý týden třikrát dole palubní desku.Nedřív jsem zapoměl zapojit napájení tranzistorového přerušovače blinkrů.To jsem našel poměrně rychle.Pak jsem ale ledabile zapojil zásuvku zpátky do toho přerušovače,varovný fungovaly,ale z pod volantu ani náhodou.Ukázalo se opět,že nejhůř se hledají chyby,který sis vyrobil sám. :mrgreen:

Stránka 2 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/