Automobily značky Moskvič dospělé i šlapací, inzerce, srazy, info, technické rady ... FORUM.MOSKVICH.CZ
http://forum.moskvich.cz/

Aleš - Moskvič 412
http://forum.moskvich.cz/viewtopic.php?f=32&t=1063
Stránka 6 z 8

Autor:  Aleš [ 10 úno 2012, 18:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

Říká se, že když se kácí les tak lítají třísky, v mém podání to znamená, když už dělám GO brzd na přední nápravě, tak abych nezahálel tak sundám, očistím a nově natřu ramena i pružiny.

Přílohy:
pružina.jpg
pružina.jpg [ 58.05 KiB | Zobrazeno 18163 krát ]
rameno.jpg
rameno.jpg [ 58.96 KiB | Zobrazeno 18163 krát ]
te.jpg
te.jpg [ 35.91 KiB | Zobrazeno 18163 krát ]

Autor:  Aleš [ 29 pro 2011, 15:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

V čase odpočinku jsem byl nucen pustit se do částečné GO předních brzd. Včechny čtyři válečky tekly a na obou stranách byly spodní pakny sjeté až na plech. Válečky mám, pakny nové taky, ale zarazily mě horní. Mají ve své přední části jakoby "závaží" viz dvě fotky. Můj dotaz je, jestli tuto čelist mohu nahradit klasickou čelistí, nebo jestli musím sehnat novou právě s tím závažím

Přílohy:
čelist1.jpg
čelist1.jpg [ 72.71 KiB | Zobrazeno 18333 krát ]
čelist2.jpg
čelist2.jpg [ 65.2 KiB | Zobrazeno 18333 krát ]

Autor:  Aleš [ 16 čer 2011, 19:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

Tak zde přináším postřehy z rozborky svého diferáku. Původní diferák, který byl ve voze jsem rozebral, vyčistil a zjistil vůle na ložiskách, ale to nejdůležitější bylo to, že na talířovém kole jsou zuby po celém obvodu dost ojeté ( viz obr.dif04 ). Tím pádem mi nezbilo nic jiného než hodit dvanáctku na špalky a vykuchat ven diferák co jsem s ním byl v Plumlově. Po rozdělání se na mě vysypalo jedno ložisko. Druhé bylo ale ok. To hlavní z čeho jsem měl radost bylo talířové kolo, které vypadá jak nové ( viz obr.dif3 ). Nyní jsem ve fázi, že jsem vyměnil obě ložiska a o víkendu se chystám ještě vyměnit gufero na hrušce a pak začnu seřizovat, což bude pro mě maturita

Přílohy:
dif1.jpg
dif1.jpg [ 81.92 KiB | Zobrazeno 19060 krát ]
dif2.jpg
dif2.jpg [ 84.56 KiB | Zobrazeno 19060 krát ]
dif04.jpg
dif04.jpg [ 87.23 KiB | Zobrazeno 19060 krát ]
dif3.jpg
dif3.jpg [ 105.23 KiB | Zobrazeno 19060 krát ]
loziska.jpg
loziska.jpg [ 77.87 KiB | Zobrazeno 19060 krát ]

Autor:  Aleš [ 02 čer 2011, 19:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

Slávek píše:
Tak Alešu,je tu nějak mrtvo.Od poloviny května jsi nenapsal ani čárku.Jak pokračuješ s Tvojí 412kou :?: Dnes jsem byl na pokecu u pana Holuba a hned jsem si půjčil větší trysku do první komory karbecu.Dostal jsi můj mail?

Abych se přiznal, tak nepokračuju momentálně nijak. Minulý víkend jsem strávil u Járy a tak jsem své auto ani od srazu ještě neviděl. Tuto sobotu se chystám za pěkného počasí navštívit tady kousek u nás jednu větší veteránskou akci, no a pokud by bylo škaredě, tak se pomalu pustím do toho diferáku. První ho musím rozdělat a v benzínu omýt než se do toho pustím. Tvé přípravky mám schované pro jistotu doma. Na sraze jsem chtěl více pokecat a probrat hromadu věcí, ale sám jsi viděl, že jsme měli docela šrumec a měl jsem plnou hlavu všeho kolem než se plně soustředit na výklad, za což se ti omlouvám. I přesto jsem od tebe pochytil ty základní důležité věci, za které moc děkuji, no a zbitek musím vyčíst z knih. Stejně až to rozeberu a umyju tak sem budu házet fotky :fotic:

Jo a email přišel Járovi, mě nee

Autor:  Slávek [ 01 čer 2011, 18:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

Tak Alešu,je tu nějak mrtvo.Od poloviny května jsi nenapsal ani čárku.Jak pokračuješ s Tvojí 412kou :?: Dnes jsem byl na pokecu u pana Holuba a hned jsem si půjčil větší trysku do první komory karbecu.Dostal jsi můj mail?

Autor:  Slávek [ 30 kvě 2011, 10:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

Souhlasím,jen jsem chtěl Petrovi vysvětlit,že ruský olej není samospasitelný.I výrobce připouštěl alternativu PP90H nebo jiný olej specifikace GL5.Přísady do oleje můžu přidat po seřízení abych zlepšil mazání a snížil opotřebení.

Autor:  Návštěvník [ 29 kvě 2011, 19:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

Pro Slávka - je pravda že občas se vyskytly problémy s materiálem , a je potřeba po ujetí asi 80 000- 100000 km seřidit ložiska , ale problém oleje je v tom že diferenciál má velké přesazení a ohromné tlaky na soukolí takže olej musí být docela kvalitní. Nákladní auta používají "normální "soukolí a většinou koncové převody takže tam jsou poměry jiné , nehledě na to že se tam neřeší hlučnost.

Autor:  Petr408 [ 28 kvě 2011, 12:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

Já vím, já vím. Někdy půjde ven, ale zatím je to jen nepatrné pohoukávání. Když se ohřeje tak to téměř přestane.

Autor:  Pepa [ 18 kvě 2011, 19:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

To je pravda, žádná zázračná vodička není, je to vše v seřízení to má Slávek pravdu

Autor:  Slávek [ 18 kvě 2011, 16:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

Petře 408,prosím Tě nepřeháněj to s tou důvěrou v ruskej olej,nepomůžou ani přísady,pokud není soukolí sesazano.Podívej se třeba na kamiony.Tam diferák přenáší na kola výkony několika set koní,je tam řiďounkej olej a nikdo se o něj až do generálky nestará.A generálka se děje okolo jednoho milionu km.A ty si myslíš,že tyhle oleje nejsou dost dobrý pro Moskala jehož výkon je 50 nebo 75 koní?Než jsem se začal v sedmdesátých letech trochu víc zajímat o tenhle problém,vystřídal jsem v mé 412ce celkem tři diferáky.Všechny běhaly v original oleji a houkaly jak sireny před náletem.Takže problem moskvičáckejch diferáků je:
Za prvé.Soukolí byla vyrobena z nekvalitního materiálu a zuby se vymačkávaly.Pamětníci si jistě vzpomenou jak třeba u u Žigulíků se zbrousila vačka do kulata a auto nejelo,protože se vůbec neotevíraly ventily.Taky nekvalitní material.
Za druhý: Klec diferencialu je usazena v jednořadých kuličkových ložiskách.(kromě 2140 od roku 1976)alespoň to říkal pan Holub.Ale já našel v mý 2140ce kuličkový.A tyhle ložiska velice rádi se uvolnily a tím se zvětšila vůla talířového kola.Zpráva pro Aleše:Česká náhrada je 30207.Petře a ty nespoléhej na žádný zázračný mastičky a dej se do opravy.Pokud to budeš dlouho odkládat a jezdit dál,zaběhne se ti soukolí tak,že se vytvoří na spodku zubů plošky a pak už pomůže jen výměna soukolí nebo diferáku.Pokud je to teprve v začátcích,stačí znovu vymezit vůli v zubech.Chytrá kniha píše 0,1mm a stahnout víka ložisek momentem 7,5kpm.

Autor:  Dušan [ 18 kvě 2011, 11:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

Slávek píše:
Já bych spíš řek,že nad 110 už zvuk kňučícího diferáku zanikl v okolním hluku,který při téhle rychlosti je už poměrně značný.

To ano, vnější hluk při 110 km/h už je velký, ale u našeho auta ten se ten hluk z diferáku opravdu při dosažení určité rychlosti znatelně a rozpoznatelně snížil.
Prostě to auto bylo při 115 km/h tišší než při 108 km/h. Možná to tak je ještě i teď, protože ten diferák tam mám pořád stejný jako tehdy.
Akorát jsem s tím autem posledních minimálně 15 let jezdil jen v podzvukovém režimu (z toho asi 10 let stálo v garáži). Někdy to zase vyzkouším.

Autor:  Petr408 [ 18 kvě 2011, 08:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

Aleš píše:
Slávek píše:
Aleši,přípravky ti přivezu.Nějak to přežij.Ačkoliv jsem už několik diferáků opravil,vždycky to byl hluk zvyšující se s rychlostí.A kovové klepání se ozývalo jen při změně režimu jízdy-v tahu,nebo brždění motorem.To co popisuješ jsem ještě neřešil,takže nevím.Zkus přivézt sebou ten vymontovaný.Víc hlav víc ví.

OK, budu rád, když se na sraze najde chvilka, abychom to projeli a aby jste si to poslechli. Budu mít plný kufr věcí na sraz, ale jestli najdu volné místo, tak ten diferák přivezu sebou.

Já jsem u hluku také psal, ale k ťukání nebo vibracím nikdy nedošlo. Nikdy jsem ho nevyndaval, možná ho seřídit. Každopádně ruský olej a případně přidat Metaltec1 nebo Militec1.

Autor:  Aleš [ 17 kvě 2011, 17:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

Slávek píše:
Aleši,přípravky ti přivezu.Nějak to přežij.Ačkoliv jsem už několik diferáků opravil,vždycky to byl hluk zvyšující se s rychlostí.A kovové klepání se ozývalo jen při změně režimu jízdy-v tahu,nebo brždění motorem.To co popisuješ jsem ještě neřešil,takže nevím.Zkus přivézt sebou ten vymontovaný.Víc hlav víc ví.

OK, budu rád, když se na sraze najde chvilka, abychom to projeli a aby jste si to poslechli. Budu mít plný kufr věcí na sraz, ale jestli najdu volné místo, tak ten diferák přivezu sebou.

Autor:  Slávek [ 17 kvě 2011, 11:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

Já bych spíš řek,že nad 110 už zvuk kňučícího diferáku zanikl v okolním hluku,který při téhle rychlosti je už poměrně značný.

Autor:  Dušan [ 17 kvě 2011, 11:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

Nám hučel diferák jen v určitém rychlostním rozmezí. Asi do 90 km/h byl tichý, pak začal hučet a ztichl až při dosažení rychlosti něco málo přes 110 km/h.
Abychom se hluku vyhnuli, říkali jsme, že jezdíme buď v tzv. podzvukovém (do 90), nebo nadzvukovém (přes 110) režimu :lol: .
Jako dítě jsem měl radši ten nadzvukový.

Autor:  Slávek [ 16 kvě 2011, 22:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

Aleši,přípravky ti přivezu.Nějak to přežij.Ačkoliv jsem už několik diferáků opravil,vždycky to byl hluk zvyšující se s rychlostí.A kovové klepání se ozývalo jen při změně režimu jízdy-v tahu,nebo brždění motorem.To co popisuješ jsem ještě neřešil,takže nevím.Zkus přivézt sebou ten vymontovaný.Víc hlav víc ví.

Autor:  Aleš [ 16 kvě 2011, 18:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

Tak minulý rok se mi těsně před srazem posr.. motor, tak pro změnu tento rok začala zlobit zadní náprava. Pomalu se z toho stává u mě tradice :? . Začalo to pozvolna ( hučení a později i vybrace ) okolo rychlosti 70km/h. Člověk tomu nějak nevěnoval pozornost až do doby, dokud se hluk nezačal projevovat čím dál více a dříve. V sobotu, když jsem jel natankovat auto na sraz, tak se hluk a vybrace dokonce s občasným kovovým klepnutím začal objevovat již v 50km/h. Tak mi nezbilo nic jiného a musel jsem se narychlo pustit do odstraňování. První na řadu přišel kardan a jeho přesazení. Když to nepomohlo, tak i jeho výměna. Beze změny. Na řadu přišel diferák. Vyměnil jsem ho za druhý. Při té příležitosti jsem zkontroloval obě poloosy a na jedné byla malá vůle v ložisku. Vyměnil jsem ji. Po výměně poloosy a diferáku se hluk zmenšil, bohužel ale neztratil. Nyní začíná hučet opět až v devadesáti a nad stovkou jsou i vybrace, takže na sraz pohodovou klidnou jízdou dojedu, ale po sraze to budu muset pořešit

Přílohy:
dif1.jpg
dif1.jpg [ 67.3 KiB | Zobrazeno 22433 krát ]
dif2.jpg
dif2.jpg [ 84.84 KiB | Zobrazeno 22433 krát ]
dif3.jpg
dif3.jpg [ 78.53 KiB | Zobrazeno 22433 krát ]

Autor:  Aleš [ 02 kvě 2011, 18:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

Dušan píše:
Některé tlumící materiály (k dostání v obchodech a na internetu jako autohifi - tlumení) jsou hodně drahé, ale dají se sehnat i levnější, cenově přístupné.
Jako samolepící podklad přímo na kov dávám plastický AMS Tecsound od firmy Vestin, na něj pak budu lepit buď PU pěnový Sinus Live DSM,
nebo spíš PU pěnové tlumení od firmy Gumex prodávané ve velkých deskách za slušnou cenu. Stejně jako Aleš nebudu tlumení na podlahu přímo lepit,
jenom ho tam položím, aby se dalo případně nadzvednout a zkontrolovat, jestli na podlaze není voda a podlaha nerezne.
Odhlučnění se skelnou vatou bych si, Aleši, dovnitř do auta nikdy nedal. Vibrace budou za jízdy uvolňovat prachové částice a ty se tak dostanou vzduchu.
To poslední, co chci při jízdě v autě dýchat do plic, je uvolněný prach ze skelné vaty, po kterém se Aleš, jak sám říká, ještě dnes drbe. Tohle odhlučnění
ze skelné vaty mám nalepené ve své 2137 ještě od předchozího majitele a co nejdřív ho musím dát z auta pryč! Odstraňovat ho budu jedině s respirátorem,
abych ten sajrajt nedýchal. Nahradím ho nějakým zdravotně nezávadným odhlučněním, jak jsem popsal výše.
Skelná vata do interiéru pod palubku, to opravdu ne!

Tlumící materiály jsou použity dva. Ten (stříbrný) lepící materiál má dvě vrstvy a horní vrstva je hliníková. Uprostřed ní je právě ta hmota na bázi skelné vaty. Jestli se dá někde koupit nevím, donesl mi to kolega. Vylepuje s tím motorové prostory nových trolejbusů a autobusů. A pokud není horní hliníková vrstva narušena, tak se prach ven nedostane. Druhý materiál je klasický tlumící, který se dává běžně do nových moderních aut a je položený na té lepící vrstvě tak, aby byla plně zakryta a nebyla nikde ani škvírka. Na sraze kdo bude mít zájem rád předvedu. Odhlučnění jsem dělal proto, že to orginál odhlučnění bylo komplet zničeno a při renovaci jsem ho dal pryč. Proto jsem ho nahradil právě tímto. Na podlace lze v pohodě oddělat z důvodů kontroly ze zatékání a pod.

Autor:  Dušan [ 02 kvě 2011, 12:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

Aleš píše:
Pánové, zítra je taky den a bude se pokračovat na podlaze. Příjde na ní ale jiný typ odhlučnění, nebude již lepící a nebude obsahovat skelnou vatu, páč po včerejšku se ještě drbu :angry:


Některé tlumící materiály (k dostání v obchodech a na internetu jako autohifi - tlumení) jsou hodně drahé, ale dají se sehnat i levnější, cenově přístupné.
Jako samolepící podklad přímo na kov dávám plastický AMS Tecsound od firmy Vestin, na něj pak budu lepit buď PU pěnový Sinus Live DSM,
nebo spíš PU pěnové tlumení od firmy Gumex prodávané ve velkých deskách za slušnou cenu. Stejně jako Aleš nebudu tlumení na podlahu přímo lepit,
jenom ho tam položím, aby se dalo případně nadzvednout a zkontrolovat, jestli na podlaze není voda a podlaha nerezne.
Odhlučnění se skelnou vatou bych si, Aleši, dovnitř do auta nikdy nedal. Vibrace budou za jízdy uvolňovat prachové částice a ty se tak dostanou vzduchu.
To poslední, co chci při jízdě v autě dýchat do plic, je uvolněný prach ze skelné vaty, po kterém se Aleš, jak sám říká, ještě dnes drbe. Tohle odhlučnění
ze skelné vaty mám nalepené ve své 2137 ještě od předchozího majitele a co nejdřív ho musím dát z auta pryč! Odstraňovat ho budu jedině s respirátorem,
abych ten sajrajt nedýchal. Nahradím ho nějakým zdravotně nezávadným odhlučněním, jak jsem popsal výše.
Skelná vata do interiéru pod palubku, to opravdu ne!

Autor:  Slávek [ 01 kvě 2011, 19:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

Ten material na podlaze vypadá zajímavě,co to je?

Autor:  Aleš [ 01 kvě 2011, 09:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

Petr408 píše:
Teď koukám na spínací skříňku a jestli dobře vidím, tak je stejná jako na 408. Byla tam nebo je tam daná dodatečně. Protože na 412 tenkrát začali montovat spínací skříňky z Lady. A protože na to nebyly zcela správně uzpůsobené, tak se časem vypálil spodek skříňky a nedalo se nastrtovat. Proto 2140 má zdánlivě stejnou spínací skříňku, ale už zesílenou než Lada.

Spínačka je původní. Jaký typ to je, ale nevím

Autor:  Petr408 [ 30 dub 2011, 21:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

Teď koukám na spínací skříňku a jestli dobře vidím, tak je stejná jako na 408. Byla tam nebo je tam daná dodatečně. Protože na 412 tenkrát začali montovat spínací skříňky z Lady. A protože na to nebyly zcela správně uzpůsobené, tak se časem vypálil spodek skříňky a nedalo se nastrtovat. Proto 2140 má zdánlivě stejnou spínací skříňku, ale už zesílenou než Lada.

Autor:  Aleš [ 30 dub 2011, 18:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

Tak jsme dnes pokračovali a jsme až na pár detailů v interiéru hotový

Přílohy:
odhlucneni04.jpg
odhlucneni04.jpg [ 39.1 KiB | Zobrazeno 22527 krát ]
odhlucneni05.jpg
odhlucneni05.jpg [ 47.58 KiB | Zobrazeno 22527 krát ]
odhlucneni06.jpg
odhlucneni06.jpg [ 27 KiB | Zobrazeno 22527 krát ]

Autor:  Aleš [ 29 dub 2011, 19:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

Pánové, zítra je taky den a bude se pokračovat na podlaze. Příjde na ní ale jiný typ odhlučnění, nebude již lepící a nebude obsahovat skelnou vatu, páč po včerejšku se ještě drbu :angry:

Autor:  Jara [ 29 dub 2011, 16:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

Aleš to nedál na podlahu, protože má strach z případného zatékání, potom vlhkosti a následné koroze. Jinak už brzo budu strojit Iže a musím říct, že Aleš i ty Slávku,jste pro mě vzorem. Takže se přiznám, že Vás budu kopírovat :) . Krásná práce.

Autor:  Slávek [ 28 dub 2011, 21:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

Skvělá práce Aleši,já bych ale vylepil i podlahu.

Autor:  Aleš [ 28 dub 2011, 19:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

Tak jsem se dnes dokopal k již dlouho plánovanému odhlučnění interiéru. Ten originál papindekl s tím hadrem jsem dal pryč již před rokem při generálce karosérie. A tak dnes donesl kolega materiál a pustili jsme se do toho

Přílohy:
odhlucneni01.jpg
odhlucneni01.jpg [ 121.27 KiB | Zobrazeno 22528 krát ]
odhlucneni02.jpg
odhlucneni02.jpg [ 94.33 KiB | Zobrazeno 22528 krát ]
odhlucneni03.jpg
odhlucneni03.jpg [ 76.08 KiB | Zobrazeno 22528 krát ]

Autor:  Aleš [ 27 dub 2011, 16:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

Michal.AZLK píše:
Chemopren doma mám, takovej žlutej fujtajksl :P ale drží bezvadně.
Jak jsem již psal...po opravě laku mě čeká to samé co tebe. Lepení gumového těsnění. Mezi tím si snad svou 412 užiju :oops: už je na čase dodělat mouchy a hurá na STK.
Co se týká lepení tak až na to dojde tak možná hodíme řeč pokud budeš mít čas.

Jasan, nevidím v tom problém :ok:

Autor:  Michal.AZLK [ 26 dub 2011, 20:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

Aleš píše:
Michal.AZLK píše:
:? přesně na to jsem myslel... ty ohyby. Taky mě po opravě laku na 412 čeká lepení těsnění.

Gumy jsou nalepené. Lepidlo co jsem psal doporučuji - je vynikající !!!. Také doporučuji přečíst si návod na použití, jinak se s těsněním nadřete. Já si ho blbec přečetl pozdě, takže obě přední dveře byl boj, ale zadní byly už hračkou


Chemopren doma mám, takovej žlutej fujtajksl :P ale drží bezvadně.
Jak jsem již psal...po opravě laku mě čeká to samé co tebe. Lepení gumového těsnění. Mezi tím si snad svou 412 užiju :oops: už je na čase dodělat mouchy a hurá na STK.
Co se týká lepení tak až na to dojde tak možná hodíme řeč pokud budeš mít čas.

Autor:  Aleš [ 17 dub 2011, 17:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

Michal.AZLK píše:
:? přesně na to jsem myslel... ty ohyby. Taky mě po opravě laku na 412 čeká lepení těsnění.

Gumy jsou nalepené. Lepidlo co jsem psal doporučuji - je vynikající !!!. Také doporučuji přečíst si návod na použití, jinak se s těsněním nadřete. Já si ho blbec přečetl pozdě, takže obě přední dveře byl boj, ale zadní byly už hračkou

Přílohy:
aleš412_1.jpg
aleš412_1.jpg [ 63.46 KiB | Zobrazeno 22410 krát ]

Stránka 6 z 8 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/