Automobily značky Moskvič dospělé i šlapací, inzerce, srazy, info, technické rady ... FORUM.MOSKVICH.CZ
http://forum.moskvich.cz/

Aleš - Moskvič 412
http://forum.moskvich.cz/viewtopic.php?f=32&t=1063
Stránka 2 z 8

Autor:  Kauly [ 07 kvě 2013, 20:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

Klásek píše:
No Aleši, nevím proč váháš, pokud ten motor je za pětikilo ( snad nezapoměl dopsat nulu :D ), tak pro něj jedu. Co za to dneska na moskala koupíš? A třeba budeš mít kliku a pojede jak ty tvoje vytoužený švýcary. A pokud ne, tak na sraz vydrží a v klidu budeš moct dodělat ten svůj.
Toť můj názor.
A hlavně chlapi v klidu :D


Moje řeč, moje řeč. Za pětikilčo i kdybys ho měl nakonec na šroťák odvézt tak na tom ještě vyděláš.
Jinak k těm opravám motorů. Jsem asi úplnej břídil a nebo mám zkrátka z prdele kliku, ale když mi ve 412 začal poklepávat motor a po demontáži jsme nakonec našli prasklej pístní čep a od toho vyžvejkaný "oko" na ojnici, vzpoměl jsem si, že mě kdesi na půdě leží celý komplet ojnice/píst/kroužky coby památka na můj někdejší první moskvič. Našel jsem to, ofoukl prach a bez jakéhokoliv měření to do toho motoru šoupnul. Nic jiného jsem k dispozici neměl. A motor? Od této amatérské opravy uplynuly skoro dva roky a několik stovek kilometrů a pořád šlape. Jasný, že kdybych se chystal s tím autem točit desetitisíce kilometrů ročně asi bych podobný postup pečlivěji zvážil, ale ruku na srdce, kolik těch kilometrů ročně najedu....

Autor:  Pepa [ 07 kvě 2013, 20:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

Prosim tě Ty se bojíš sněhuláka v létě. Nerozumím tomu ,,nebál jet ani ve špičce do centra"????? jak asi jezdíme po Praze? To si myslíš, že Moskvičem přes Prahu jedu jenom v noci, když jedu na chatu??To tomu autu, tak nevěříš nebo co si o tom mám myslet? Všude píšete ,jak máte perfektní auta a 250km je velký problém, co mají říkat kluci z Lokte nebo ze Slovenska, ty to snad celou cestu tlačej? Další věc píšeš, že ,,bohužel nikoho takového neznám jen pana Holuba, Švaňka a pár kolegů motorářů z práce"Nechápu, to Ti je málo, tak proč to děláš pořád sám?Ten kamarád co mi uložil kliku, nedělá jenom Moskviče on nedělá vůbec Moskviče on spravuje motory a mě se smál, že po dlouhé době dělal ,,malý traktor" ale umí a to je hlavní.

Autor:  Klásek [ 07 kvě 2013, 20:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

No Aleši, nevím proč váháš, pokud ten motor je za pětikilo ( snad nezapoměl dopsat nulu :D ), tak pro něj jedu. Co za to dneska na moskala koupíš? A třeba budeš mít kliku a pojede jak ty tvoje vytoužený švýcary. A pokud ne, tak na sraz vydrží a v klidu budeš moct dodělat ten svůj.
Toť můj názor.
A hlavně chlapi v klidu :D

Autor:  Aleš [ 07 kvě 2013, 19:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

Pepa píše:
Aleš píše:
Dušan píše:
Já bych se rozhodně také přikláněl k této varintě.
Pokud je ten motor funkční, tak ho jenom umýt z venku a dát do auta.
Hlavně se v něm nevrtat a nerozebírat ho na prvočástice.
U funkčního motoru k tomu není žádný důvod.

Starší motor taky není žádná výhra. Nikdy totiž nevíš, co se ti v něm stářím vysype



Nevím čeho se bojíš v mé 2140 byl motor 27let a měl najeto 200tis. když jsem s ním směle vyrazil do Chorvatska a to dokonce dvakrát v 412 má najeto 85tis. je tam 42 let a nic jsem s ním nedělal a dělat nebudu. Ty jsi rozebral a umyl už 4 motory a nejede Ti ani jeden, nesměju se ti ,ale já když dělal motor do 407, tak jsem si nechal kliku a písty namontovat u člověka, který to dělá denně a ten mi řekl, že dvě ojnice museli narovnat(vyůhlovat) a kdybych to tam dal, tak by to moc nenajelo. Stálo to peníze, ale teď mám motor, který ujede 1 500km. v kuse a nemám žádný problém viz loni Slovensko.Jsem vyučen automechanik, ale se ,,šuplérou a šroubovákem " ten motor nikdy neuděláš pořádně, žádný, ani z Moskviče.

Tak tuhle větu: Nevím čeho se bojíš ... motor 27let a měl najeto 200tis. když jsem s ním směle vyrazil do ... jsem slyšel i od kolegy co má Volhu a jednoho krásného dne jsme společně vyrazili k Járovi a v zatáčce mu něco v motoru zaklepalo. On si řekl: co to bylo, po dalších padesáti metrech přišla rána a jel domů na laně. Prasklo sedlo v hlavě, rozdrtilo ventil, píst a celý spalovák. To je jen malý příklad, co tě může někdy nečekaně potkat u starého motoru
Já se zas pro změnu bojím, páč jsem velký smolař - hlavně přes ty motory. Ve 2140 jsem měl motor v pohodě a musím říci, že jsem se s ním nebál jet ani ve špičce do centra. Koupil jsem 412, motor jezdil jak víno, pak jsem ho jen vyndal ven, po renovaci vložil zpět a po pár kilometrech začal brát vodu do oleje. Druhý motor co jsem měl byl nepoužitelný, páč v něm stála 16 let nehnutě voda a ta nadělala své. No a třetí motor, se kterým jsem jezdil doteď, začal minulý rok stávkovat tím, že začal vydávat nepravidelné kovové zvuky z hlouby motoru a při startu se zachlastával olejem. Nechtěl jsem čekat na chvíli, kdy se mi třeba podívá ojnice ven a proto jsem se rozhodl poskládat si zcela nanovo od píky motor, který už bude šlapat jak švýcary a nebudu se s ním obávat jet kdekoliv. Kdybych znal někoho, kdo se motorama zabývá a dělá je denně tak mu to taky přenechám, bohužel nikoho takového neznám. Čerpám jen z knih a z telefonických rad pana Holuba a Švaňka a pár kolegů motorářů z práce

Autor:  Pepa [ 07 kvě 2013, 18:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

Aleš píše:
Dušan píše:
Já bych se rozhodně také přikláněl k této varintě.
Pokud je ten motor funkční, tak ho jenom umýt z venku a dát do auta.
Hlavně se v něm nevrtat a nerozebírat ho na prvočástice.
U funkčního motoru k tomu není žádný důvod.

Starší motor taky není žádná výhra. Nikdy totiž nevíš, co se ti v něm stářím vysype



Nevím čeho se bojíš v mé 2140 byl motor 27let a měl najeto 200tis. když jsem s ním směle vyrazil do Chorvatska a to dokonce dvakrát v 412 má najeto 85tis. je tam 42 let a nic jsem s ním nedělal a dělat nebudu. Ty jsi rozebral a umyl už 4 motory a nejede Ti ani jeden, nesměju se ti ,ale já když dělal motor do 407, tak jsem si nechal kliku a písty namontovat u člověka, který to dělá denně a ten mi řekl, že dvě ojnice museli narovnat(vyůhlovat) a kdybych to tam dal, tak by to moc nenajelo. Stálo to peníze, ale teď mám motor, který ujede 1 500km. v kuse a nemám žádný problém viz loni Slovensko.Jsem vyučen automechanik, ale se ,,šuplérou a šroubovákem " ten motor nikdy neuděláš pořádně, žádný, ani z Moskviče.

Autor:  KOPR [ 07 kvě 2013, 18:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

ty máš strašáka motor ,já zas karburátor ,furt se mi seká plyn :angry:

Autor:  Aleš [ 07 kvě 2013, 18:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

Dušan píše:
Já bych se rozhodně také přikláněl k této varintě.
Pokud je ten motor funkční, tak ho jenom umýt z venku a dát do auta.
Hlavně se v něm nevrtat a nerozebírat ho na prvočástice.
U funkčního motoru k tomu není žádný důvod.

Starší motor taky není žádná výhra. Nikdy totiž nevíš, co se ti v něm stářím vysype

Autor:  Dušan [ 07 kvě 2013, 14:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

Klásek píše:
A nebo tak.....
http://auto.bazos.cz/inzerat/24087218/M ... c-2140.php
Prodám motor Moskvič 2140 obsah 1500cm, je v dobrém stavu.
Jaroslav 604534014
Lokalita Ostrava Cena: 500 Kč
a máš to kósek a za den přehozený ;)

Já bych se rozhodně také přikláněl k této varintě.
Pokud je ten motor funkční, tak ho jenom umýt z venku a dát do auta.
Hlavně se v něm nevrtat a nerozebírat ho na prvočástice.
U funkčního motoru k tomu není žádný důvod.

Autor:  Aleš [ 06 kvě 2013, 16:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

Díky všem za rady, ve středu se na to vrhnu a uvidím, čeho se dopátrám

Autor:  libor [ 06 kvě 2013, 15:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

Pepa Zizkov píše:
Aleši, zapátral jsem na internetu a našel jednu radu, ale nevím jestli máš po ruce zrovna silného kuřáka :lol: :lol:

Zjišťování těsnosti spalovacího prostoru:

Můžete provádět podle výše popsané metody nejen stlačeným vzduchem, ale i kouřem - nejlépe z cigaret. Pracovní postup je však vhodný jen pro silné kuřáky, protože budete potřebovat několik cigaret v průběhu několika málo minut. Tuto starou metodu z dob počátků automobilismu v Čechách mi prozradil jeden starý a zkušený automechanik: místo stlačeného vzduchu vyfoukněte do spalovacího prostoru pomocí hygienické pryžové hadičky cigaretový kouř. Hadičku musíte v otvoru pro svíčku či držák vstřikovací trysky dobře utěsnit a práci provádět za naprostého bezvětří, nejlépe v uzavřené garáži. Podle místa, ze kterého uvidíte unikat cigaretový kouř, snadno určíte, zda má motor netěsné ventily nebo pístní kroužky.

http://www.youtube.com/watch?v=zMok2y05 ... re=related

Autor:  Pepa Zizkov [ 06 kvě 2013, 15:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

Aleši, zapátral jsem na internetu a našel jednu radu, ale nevím jestli máš po ruce zrovna silného kuřáka :lol: :lol:

Zjišťování těsnosti spalovacího prostoru:

Můžete provádět podle výše popsané metody nejen stlačeným vzduchem, ale i kouřem - nejlépe z cigaret. Pracovní postup je však vhodný jen pro silné kuřáky, protože budete potřebovat několik cigaret v průběhu několika málo minut. Tuto starou metodu z dob počátků automobilismu v Čechách mi prozradil jeden starý a zkušený automechanik: místo stlačeného vzduchu vyfoukněte do spalovacího prostoru pomocí hygienické pryžové hadičky cigaretový kouř. Hadičku musíte v otvoru pro svíčku či držák vstřikovací trysky dobře utěsnit a práci provádět za naprostého bezvětří, nejlépe v uzavřené garáži. Podle místa, ze kterého uvidíte unikat cigaretový kouř, snadno určíte, zda má motor netěsné ventily nebo pístní kroužky.

Autor:  Jara [ 06 kvě 2013, 02:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

Je to už hodně a hodně let, takových 20 určitě, co jsem kdysi koupil 2140 na náhradní díly a já vůl tehdy prodal dobrý motor za 500 kč. Přiznám se, že tam budu volat. Jestli Ali nepojedeš na sraz Moskvičem, tak to mě se.. už teď a hodně! Lano mám připravené a jsem připraven. Zkus ten příští týden nějak vyřídit a já přijedu. Mohli by jsme to aspoň zkusit stihnout před srazem. Držím palce.

Autor:  Klásek [ 05 kvě 2013, 20:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

A nebo tak.....
http://auto.bazos.cz/inzerat/24087218/M ... c-2140.php
Prodám motor Moskvič 2140 obsah 1500cm, je v dobrém stavu.
Jaroslav 604534014
Lokalita Ostrava Cena: 500 Kč
a máš to kósek a za den přehozený ;)

Autor:  KOPR [ 05 kvě 2013, 19:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

Děkujeme návštěvníkovi za naprosto přesnou a vyčerpávající odpověď (nemyslel jsem to ironicky ;) jen pro pořádek ) já se tuhle metodu naučil nedávno ...........

Autor:  Návštěvník [ 05 kvě 2013, 18:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

Měření komprese:

Kompresní tlak se měří při protáčení spouštěčem zahřáteho motoru (+ 30°C) , při plně otevřené škrticí klapce karburátoru, nabitém akumulátoru a při vyšroubovaných zapalovacích svíčkách. Důležité je, aby hodnoty u všech válců byly přibližně stejné. Nejvyšší přípustný rozdíl u nového motoru je asi 0,05 MPa a u motoru v provozu až 0,10 MPa.

Klesnou-li naměřené hodnoty kompresních tlaků válců pod 1 MPa, svědčí to o zhoršeném mechanickém stavu motoru - netěsné kroužky nebo ventily.

Netěsné pístní kroužky se snadno poznají podle pronikání výfukových plynů do klikové skříně motoru a odtud otevřeným víčkem nalévacího hrdla oleje na víku hlavy válců.

Jsou-li naměřené hodnoty příliš nízké, nalijeme otvorem pro svíčku trochu motorového oleje a opakujeme měření. Zvýšila-li se komprese, jsou opotřebované či zničené pístní kroužky. Zůstaly-li hodnoty nízké, mohou lepit nebo nedosedat ventily, zkontrolujeme ventily a jejich sedla. Je-li komprese stále ve válci nízká a přidání oleje nepomohlo, je vadné těsnění hlavy válců.

Autor:  KOPR [ 05 kvě 2013, 18:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

Aha ,já myslil že to Aleš znáje :cerv:

Autor:  Klásek [ 05 kvě 2013, 17:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

Aleš píše:
KOPR píše:
Na tuhle diagnostiku vyndáš jen svíci ,ale to ti asi jako starému harcovníkovi říkat nemusím ;)

Starý harcovník jsem možná přes plechařinu, nikoliv přes motory. Akorát jsem nepochopil tu diagnostiku, když vyndám svíci, tak jak zjistím jestli je to kruhama nebo ventilama :?:

Vyndej svíce a do toho čtvrtýho nalej malýho paňáca oleje, napoj tlakoměr a protoč to. Pokud se tlak o hodně zlepší, tak to budou ty kroužky a pokud ne, tak to budou nejspíš ventily.

Autor:  Návštěvník [ 05 kvě 2013, 17:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

Tohle neber jako hec , ale osobní zkušenost - máš tam opravdu kroužky? Věc naprosto nepochopitelná se mě stala při GO jednoho Z 25. Kamarád uklidil ponk a aby se osazená ojnice pístem neválela na ponku tak ji vsunul do motoru-bez kroužků, ty byli vzorně v krabičce v šuplíku- a lehce namontoval spodní díl ojnice . Pak náhle omarodil a já za týden(byl to melouch o sobotách) v domění že je vše v pořádku jsem obě ojnice dotáhl a motor dodělal.Šel na jeden válec....

Autor:  Aleš [ 05 kvě 2013, 16:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

Klásek píše:
Aleši, nevěš hlavu, třeba to jsou jenom blbě porichtovaný ventily...

Ventily jsme několikrát kontrolovali a štelovali. Těma to není. Prostě mi to celkově nejde do hlavy. Válce jsou nové, písty taky ok, kroužky nové a hlava je komplet po repasi ( zabroušení ventilů a sedel, výměna gufer, tlaková zkouška, rovnačka ), prostě vše jak má být a stejně je někde zrada :cry:

Autor:  Aleš [ 05 kvě 2013, 16:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

KOPR píše:
Na tuhle diagnostiku vyndáš jen svíci ,ale to ti asi jako starému harcovníkovi říkat nemusím ;)

Starý harcovník jsem možná přes plechařinu, nikoliv přes motory. Akorát jsem nepochopil tu diagnostiku, když vyndám svíci, tak jak zjistím jestli je to kruhama nebo ventilama :?:

Autor:  KOPR [ 04 kvě 2013, 22:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

Taky si myslím, buď ventily neb v nejhorším kruhy no ...........,jednoduchý test prokáže pravdu

Autor:  Klásek [ 04 kvě 2013, 21:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

Aleši, nevěš hlavu, třeba to jsou jenom blbě porichtovaný ventily...

Autor:  KOPR [ 04 kvě 2013, 19:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

Na tuhle diagnostiku vyndáš jen svíci ,ale to ti asi jako starému harcovníkovi říkat nemusím ;)

Autor:  Aleš [ 04 kvě 2013, 19:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

Jo to udělám, ale dostanu se na garáž až ve středu abych to rozebral. A pak už mám jen sobotu na to, abych to zpojízdnil, umyl a přichystal na sraz, což je šibeniční termín. Navíc jsem na to všechno sám takže nevím nevím

Autor:  KOPR [ 04 kvě 2013, 18:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

nalij do něho olej ,aby si zjistil jestli je to kroužkama neb ventilama ...... :(

Autor:  Aleš [ 04 kvě 2013, 18:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

Tak mám špatné zprávy. Motor po celkovém složení a zapojení naskočil a jel, bohužel s velkými vybracemi. Až po nějaké chvíli a kontrole všeho se zjistilo, že čtvrtý válec je kompletně bez komprese a motor v podstatě jede jen na tři válce. Z časových ( pracovních ) důvodů mám málo času se opravě věnovat, a tak do Mohelnice s největší pravděpodobností se čtyřistadvanáctkou nedorazím :(

Autor:  KOPR [ 21 dub 2013, 20:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

Nevím čemu se divíš ,když se sere tak vždy na hromadu ne ? :mrgreen: ,no hlavně ať již funguje a přestane zlobit ,přeji brzké uzdravení :auto:

Autor:  Aleš [ 21 dub 2013, 18:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

KOPR píše:
Moc hezký motor,jen škoda že je venku :mrgreen:

Kopříku, po dnešku je už uvnitř, ale co tomu předcházelo, nechtěj ani vědět . . .
Plán výměny byl určen na sobotu, jenže hned ráno při štelování ventilové vůle jsme přišli na to, že se motor při otáčení klikou v jednom místě zadrhává a ne zrovna málo - skoro do tvrda! Tak začala menší rozborka a laborování, kde může být chyba. Vše se zdálo v pořádku. Až více než po třech hodinách jsme přišli na to, že ojnice na prvním válci je otočená o 180 stupňů. V té chvíli jsem si vybavil ten moment při její montáži, kdy jsem to skládal a zrovna při vkládáni prvního pístu do válce mě navštívil soused garážník a mlel do mě a v té chvíli jsem musel udělat tu chybu. Řekl jsem si, že chybu napravím tím, že povolím spodní pánev a zatlačím ojnici i s pístem do horní úvrati s tím, že jí zde pootočím o těch 180 stupňů a zpátky přidělám ke klikovce. Jenže i když byl píst v horní úvrati, tak v bloku je málo místa a ještě do toho zavázela klikovka. Chyběl zbabělý centimetr. V tu chvíli byly dvě možnosti, buď klika ven, nebo hlava dolů. Vyhrála to hlava a šla ven. Tím pádem nové těsnění pod hlavou v pi*i. Po opravě/otočení se již motor točil normálně. Mezi tím mi zapadl řetěz do útrob předních prsou, kde se šprajcl a trvalo víc než půl hodiny lovení svařovacím drátem, než jsem ho vyndal. Jako bonus se rozskočil ten debilní napínák řetězu. Byla to jedna z nejhorších sobot na kterou si vzpomínám. Ale dnes to šlo již klidně, motor je tam, jaký bude výsledek se uvidí za týden, kdy by mohl být jeho první start. Přidávám dvě fotky z dneška

Přílohy:
motor05.jpg
motor05.jpg [ 75.75 KiB | Zobrazeno 19692 krát ]
motor06.jpg
motor06.jpg [ 83.39 KiB | Zobrazeno 19692 krát ]

Autor:  KOPR [ 18 dub 2013, 20:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

Moc hezký motor,jen škoda že je venku :mrgreen:

Autor:  Klásek [ 18 dub 2013, 19:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Aleš - Moskvič 412

To bude orgasmus až to naskočí co :?: :?: :D

Stránka 2 z 8 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/