| | | Diskusní fórum pro všechny přátele značky Moskvič * Kontakt: info@moskvich.cz * Moskvič klub Pardubice je i na facebooku - facebook.com/moskvich.cz | | |

Právě je 19 dub 2024, 00:41

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 330 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 12 bře 2014, 19:14 
Offline
Moskvičář II. stupně
Moskvičář II. stupně
Uživatelský avatar

Registrován: 14 pro 2013, 13:11
Příspěvky: 93
Bydliště: Brno
Majitel Moskviče: ne
Typ: M407
Co rozdělovač, nemá nějaké vůle tam, kde být nemají?


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 12 bře 2014, 19:09 
Offline
Závislý moskvičář
Závislý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2009, 23:40
Příspěvky: 690
Bydliště: Havlíčkův Brod
Majitel Moskviče: ano
Typ: 2137, 2 x 412
Tak mám za sebou několik prvních letošních jízd do práce (cca 20 km jedna cesta). A mám tu několik poznatků. Jednak jsem, coby předpříprava na STK, posadil vůz na "schválené" obutí a rovněž předělal výfuk z pod prahu zpět na originál.
Karbec strory má pokračování. Volnoběh ucházející (motor sebou tu a tam cukne, ale nic vážného), ona známá díra těsně nad volnoběhem při rozjezdu vcelku eliminována, akcelerace i po připojení druhé komory ok, ale trápí ho nepravidelný chod při ustálené rychlosti, řekněme kolem 80, jakoby pocukávání, vynechávání. Je to taková ta jízda s jen mírně sešlápnutým pedálem plynu. Když se to děje a přídám, auto okamžitě začne bez problémů zrychlovat, ale když se pak rychlost opět ustálí, problém se objeví znovu. Co s tím?

_________________
Ivánek 2137, r.v. 1980 v renovaci Brežněv 412, r.v. 1973 412, r.v. 1975 odhl. Citroen XSARA 1.4 Combi LPG r.v.2003
HD Sportster 1200
Jawa 21 Stadion
Bejvávalo: zelená M412 po tátovi, několik T601, Citroen AX 1.0 LPG "Toník", r.v. 1996 Čest jeho památce, Citroen AX 1,1 LPG r.v. 1992, Yamaha Diversion 600


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 22 led 2014, 13:12 
Offline
Závislý moskvičář
Závislý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2009, 23:40
Příspěvky: 690
Bydliště: Havlíčkův Brod
Majitel Moskviče: ano
Typ: 2137, 2 x 412
Ahoj Slávku, já to kdysi objednával přímo od Andreje z Moskvy na jeho eshopu, ale mám dojem ,že tu nedávno kolovaly zvěsti, že zmíněný eshop již nefunguje, nevím. Zkusil bych kontaktovat pana Švaňka.

_________________
Ivánek 2137, r.v. 1980 v renovaci Brežněv 412, r.v. 1973 412, r.v. 1975 odhl. Citroen XSARA 1.4 Combi LPG r.v.2003
HD Sportster 1200
Jawa 21 Stadion
Bejvávalo: zelená M412 po tátovi, několik T601, Citroen AX 1.0 LPG "Toník", r.v. 1996 Čest jeho památce, Citroen AX 1,1 LPG r.v. 1992, Yamaha Diversion 600


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 21 led 2014, 18:25 
Offline
Zasloužilý moskvičář
Zasloužilý moskvičář

Registrován: 08 pro 2009, 22:23
Příspěvky: 379
Bydliště: okr.Teplice
Majitel Moskviče: ano
Typ: 2140 a 412
Ahoj Kauly,mohl bys napsat kde je možné tuhle opravnou sadu sehnat?Chtěl bych totiž osadit moji 412ku zpět karbecem K126H.Ne že by karbec z polskiho Fiata byl špatnej.Myslím ale,že by to vadilo při veteránský testaci.Předpokládám,že ten co mám doma,byl vyhozenej právě pro tu díru na druhé komoře.Díky za odpověď.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 13 led 2014, 20:29 
No fajn že to funguje super i já ho nemohl vyndat protože byl hodně chycený oxidací ale uvolnovač zrezlých spojů pomohl ale mám náhradní difuzory tak jsem to zkusil potukat přes dřevo a vylezl kdyby nešel asi bych to taky vzdal ale hlavně že se povedlo měl jsem taky díru po přidání a nebylo to předstihem ale právě karbec blbnul ale poněvač je tam už 35let tak se nedivím že se občas objeví nějaká ta muška stalo se mi že jsem ho měl venku i 3x v jeden den než se srovnal vždy se něco nepovedlo


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 13 led 2014, 20:15 
Offline
Závislý moskvičář
Závislý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2009, 23:40
Příspěvky: 690
Bydliště: Havlíčkův Brod
Majitel Moskviče: ano
Typ: 2137, 2 x 412
Vašátor: ano, ten původní klapkovej spodek měl skutečně stavěcí šroubek klapky 2.komory (viz jedna z mých předešlých foto, kde je to vidět). Na žádném jiném z mých karburátorů však tento výstupek se šroubkem však není, tudíž nelze vůli klapky nikterak nastavit.
Nicméně dnešní jízdní zkouška proběhla na výbornou :mnam: S jiným spodkem a přetěsněním karbec krásně reagoval na směsovej šroubek tak jak má, volnoběh podle palubního otáčkoměru šel při provozní teplotě stáhnout pod 800 otáček a měl stále krásně klidnej běh, razantní přidání plynu z těchto ultra nízkých otáček okamžitě zvýšilo otáčky bez prodlevy a dušení či pokuckání a po uvolnění otáčky spadly zpět, no radost ;) A přetryskovaná druhá komora konečně funguje jak má. Dříve při jejím otevření motor spíše výkon ztrácel, duněl a nejel. Ted´jde jak z praku! Jen jsem ještě následně lehce snížil hladinku v plovákovce. Vážně radost po několika večerech laborování :ok:
Každopádně si asi stejným způsobem nachystám ještě jeden karbec do rezervy, než zapomenu, jak jsem to dělal :D

_________________
Ivánek 2137, r.v. 1980 v renovaci Brežněv 412, r.v. 1973 412, r.v. 1975 odhl. Citroen XSARA 1.4 Combi LPG r.v.2003
HD Sportster 1200
Jawa 21 Stadion
Bejvávalo: zelená M412 po tátovi, několik T601, Citroen AX 1.0 LPG "Toník", r.v. 1996 Čest jeho památce, Citroen AX 1,1 LPG r.v. 1992, Yamaha Diversion 600


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 13 led 2014, 12:47 
Offline
Moskvičář II. stupně
Moskvičář II. stupně
Uživatelský avatar

Registrován: 14 pro 2013, 13:11
Příspěvky: 93
Bydliště: Brno
Majitel Moskviče: ne
Typ: M407
Nastavení vlasové vůle se provádí tak, že dáš karburátor proti světlu, zavřeš klapky a mezi difuzorem a klapkou by měl prosvítat malinký měsíček - tak aby se klapka nedotýkala stěny difuzoru (vůle na vlas). Pokud se klapka dotýká, stěna se vydře. Pokud je vůle větší - to jsem již psal. Nastavení pak probíhá dorazovým šroubkem klapky. Předpokládám, že u Moskviče se na první komoře seřizuje volnoběh dorazem klapky, kdy se klapka pootevře tak, aby byly splněny otáčky volnoběhu. Proto není potřeba první komoru řešit. Nastavuje se tedy jen druhá klapka.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 13 led 2014, 07:55 
Offline
Závislý moskvičář
Závislý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2009, 23:40
Příspěvky: 690
Bydliště: Havlíčkův Brod
Majitel Moskviče: ano
Typ: 2137, 2 x 412
Tak další update. Po sobotním nezdaru jsem karb opět vymontoval a rozhodil. Slušnější spodní klapkový díl jsem nakonec osadil z jiného karbce (verze s jedním směsovým šroubkem z boku směrem k motoru). Samozřejmně jsem nejdřív musel všechny styčné plochy v rámci domácích podmínek a možností obrousit na plocho (klasika-v místech šroubů přetahováním vyhnuté), aby těsnění opravdu těsnilo. Sborka, osazení do auta a dnes odpo by měl proběhnout zážeh, tak se uvidí.
Ještě jeden dotaz - v chytré knize je zmínka o "vyrovnávací trysce a vzdušníku." Je to ta dlouhá šroubovaná zvrchu a příslušný vzdušník pod víčkem ze strany na straně 2.komory. To samé u 1.komory se jmenuje "tryska a vzdušník volnoběhu". Co přesně má značit ten pojem "vyrovnávací"? Co vyrovnává? Tryska a vzdušník volnoběhu je jasné označení, to chápu.
Vašátor:Jakým způsobem se nastavuje vlasová vůle na druhé komoře?
Jerry: Difuzor alespoň druhé komory se mě nakonec podařilo vyndat, na první to chtělo násilí, tak jsem to radši nechal být.
Slávek: Asi jsem to špatně popsal. Utopenej šroub jsem myslel ten zepředu pod okénkem a šikmej ten vzadu dole uprostřed mezi komorama.
Tak mi držte palce ;)

_________________
Ivánek 2137, r.v. 1980 v renovaci Brežněv 412, r.v. 1973 412, r.v. 1975 odhl. Citroen XSARA 1.4 Combi LPG r.v.2003
HD Sportster 1200
Jawa 21 Stadion
Bejvávalo: zelená M412 po tátovi, několik T601, Citroen AX 1.0 LPG "Toník", r.v. 1996 Čest jeho památce, Citroen AX 1,1 LPG r.v. 1992, Yamaha Diversion 600


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 12 led 2014, 12:38 
Offline
Moskvičář II. stupně
Moskvičář II. stupně
Uživatelský avatar

Registrován: 14 pro 2013, 13:11
Příspěvky: 93
Bydliště: Brno
Majitel Moskviče: ne
Typ: M407
Problém s nastavením volnoběhu může být i díky tomu, že na klapce druhé komory není správně nastavena vlasová vůle. Pokud je totiž na klapce druhé komory vůle větší, motor přisává část palivové směsi přes druhou komoru. Tudíž se velmi špatně nastavuje jak volnoběh, tak i palivová směs (seřizovací šroubky víceméně nereagují, nebo reagují velmi podivně).


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 12 led 2014, 10:54 
Tohle se mi stalo když jsem měnil těsnění mezi středovou a klapkovou částí neměl jsem originál těsnění tak jsem ho spáchal v domácím prostředí a zapoměl jsem na jednu dirku která vede přímo benzín k šroubku moje chyba a demontáž a zpětná montáž a už bylo vše ok. Také jsem narazil na origo těsnění a dirky tam nebyly nebo byly někde jinde asi byly na stejný typ ale na jiný sovětský vůz. Volha 21 měla vrchní těsnění stejný jako moskvič, to mi řekl otec protože mu začalo mokvat a v mototechně pro moskviče ho neměly tak mu známej řek že je stejný s volhou a to naštěstí na skladě bylo. Jinak bych se kouknul na trysku běhu na prázdno v knížce je to pozice 13.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 12 led 2014, 10:50 
Offline
Zasloužilý moskvičář
Zasloužilý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 20 zář 2010, 19:06
Příspěvky: 301
Bydliště: Hukvaldy
Majitel Moskviče: ano
Typ: měl jsem 2138 zelená žába, teď mám T613 Milong, Konečně mám Moskala 2140, od Kláska Hráška, HURA, bude mu u me dobre.
pokud nereaguje pak karburator neni tesny a prisava falesny vzduch....
takze rozborka, kontrola a sborka....

_________________
www.stramberk17.cz Ubytování pod Trůbou.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 12 led 2014, 10:04 
Offline
Hvězda Moskvič fóra I. kategorie
Hvězda Moskvič fóra I. kategorie
Uživatelský avatar

Registrován: 30 kvě 2008, 15:32
Příspěvky: 1623
Bydliště: kousek od Pardubic
Majitel Moskviče: ano
Typ: 408
Když už to tady řešíme, tak u mýho karbu ten šroub bohatosti vůbec nefachá. Pročištěno, profouknuto a nic. Můžu s ním točit jak na kolotoči a vůbec žádná reakce??? Ví někdo kde je chyba?

_________________
Moskvič Moskvich Москвич Moskwicz Moskwitch Moskwitsch Moskvitsh Moszkvics
Vůbec tomu nerozumím, ale baví mě to


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 11 led 2014, 23:10 
Ty velký difuzory jdou vyndat ale nesmí se přehodit každý je jiného průměru měl jsem podobný problem s těmi oky a podle katalogu náhradních dílů kde jsou vyndané jsem je opatrně vytlačil z tělesa směrem dolu doporučuji vyndat napřed vrchní malý difuzory potom je k těm velým dobrý přístup ze zhora tělesa před demontáží doporučuji si označit pozice malých difuzorů


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 11 led 2014, 22:45 
Offline
Zasloužilý moskvičář
Zasloužilý moskvičář

Registrován: 08 pro 2009, 22:23
Příspěvky: 379
Bydliště: okr.Teplice
Majitel Moskviče: ano
Typ: 2140 a 412
Ten šikmej šroub je jemné nastavení škrtící klapky.Utopeným nastavuješ bohatost.Ten vyšroubuj o 3 až 4 otáčky směrem ven z karbce.Šikmým šroubem nastav otáčky motoru co nejnžší ale aby se motor udržel v chodu.Pak začni utopený šroub pomalu šroubovat dovnitř. Otáčky by se měly pomalu zvyšovat.Opět je sniž šikmým šroubem na co nejnižší.Pokračuj v šroubování toho utopeného směrem dovnitř.Otáčky by se měly dál zvyšovat až do momentu kdy najednou spadnou a motor začne jít nepravidelně.Pak otoč tímto šroubem o půl otáčky ven a šikmým šroubem dostav výši otáček tak aby ti motor při dojezdu do křižovatky nechcíp.Jestli to nepomůže, podívám se,možná tu nějakej karbec najdu.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 11 led 2014, 22:02 
Offline
Závislý moskvičář
Závislý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2009, 23:40
Příspěvky: 690
Bydliště: Havlíčkův Brod
Majitel Moskviče: ano
Typ: 2137, 2 x 412
Ahoj Slávku. Oba šrouby, jak ten neznámej přední tak ten šikměj zadní jsem měl nastavený úplně stejně jak předtím. Když jsem se pokoušel ten volnoběh poladit, otáčení ani jedním z nich nemělo na běh motoru vůbec žádný efekt. V minulosti se točení zadním šroubkem projevovalo přesně tak, jak píšou v chytrých knihách a celkem slušně se dal volnoběh naladit. Nevím, proč ted´otáčení tímto šroubkem nic neřešilo.

_________________
Ivánek 2137, r.v. 1980 v renovaci Brežněv 412, r.v. 1973 412, r.v. 1975 odhl. Citroen XSARA 1.4 Combi LPG r.v.2003
HD Sportster 1200
Jawa 21 Stadion
Bejvávalo: zelená M412 po tátovi, několik T601, Citroen AX 1.0 LPG "Toník", r.v. 1996 Čest jeho památce, Citroen AX 1,1 LPG r.v. 1992, Yamaha Diversion 600


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 11 led 2014, 21:43 
Offline
Zasloužilý moskvičář
Zasloužilý moskvičář

Registrován: 08 pro 2009, 22:23
Příspěvky: 379
Bydliště: okr.Teplice
Majitel Moskviče: ano
Typ: 2140 a 412
Ahoj Kauly,před tím Ti ten karbec na volnoběh s těmi vyběhanými klapkami normálně fungoval? Nepsal jsi jak jsi ten volnoběh seřizoval.Jestli před tím makal normálně,zaměřil bych se na bohatost směsy pro volnoběh.Hlavně na ten zapuštěný šroub co je na té tvé poslední fotce karbecu.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 11 led 2014, 21:05 
Offline
Závislý moskvičář
Závislý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2009, 23:40
Příspěvky: 690
Bydliště: Havlíčkův Brod
Majitel Moskviče: ano
Typ: 2137, 2 x 412
Tak jsem zpátky z garáže. Copak, na jednom tom náhradním karbecu byl ten klapkovej spodek slušnej a relativně bez vůlí, ale zase nesedí na tom původním středním dílu, protože ten má "vytahaný" oka pro šrouby podle toho původního spodku...Ono, zkombinovat dva starý karbce nebude asi tak jednoduchý, jak jsem si myslel :? Styčný plochy bez výstupků se dají v domácích podmínkách celkem slušně srovnat jemným šmirglem na rovný desce, ale zrovna ta spodní plocha středního dílu má vystouplé konce difuzorů a tak to stejným způsobem srovnat možné není..a je potřeba, aby to bylo absolutně rovné.
Až zase bude chut´budu pokračovat v bádání. Je tu ještě pár možností...Nemáte někdo slušnou "plonkovou" 126 navíc ;) ?

_________________
Ivánek 2137, r.v. 1980 v renovaci Brežněv 412, r.v. 1973 412, r.v. 1975 odhl. Citroen XSARA 1.4 Combi LPG r.v.2003
HD Sportster 1200
Jawa 21 Stadion
Bejvávalo: zelená M412 po tátovi, několik T601, Citroen AX 1.0 LPG "Toník", r.v. 1996 Čest jeho památce, Citroen AX 1,1 LPG r.v. 1992, Yamaha Diversion 600


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 11 led 2014, 19:52 
Offline
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2008, 21:59
Příspěvky: 2596
Bydliště: Ostrava
Majitel Moskviče: ano
Typ: Moskvič 412
Pokud po přetryskování se to chová lépe, tak bych to tak také nechal. Co se týče toho přisávání falešného vzduchu, tak se také přikláním k tomu, vyměnit spodní díl. Dej pak vědět, jak jsi dopadl :ok:

_________________
Moskvič 412, Mercedes Benz E Klasse, Lada 2107, Yamaha Ybr 125
V životě se řídím třemi hesly: Neser se do toho čemu nerozumíš, Nemrdej do toho co funguje, A že jsou zámky a klíče lidé a pi**


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 11 led 2014, 17:22 
Offline
Závislý moskvičář
Závislý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2009, 23:40
Příspěvky: 690
Bydliště: Havlíčkův Brod
Majitel Moskviče: ano
Typ: 2137, 2 x 412
Ojoj Valdo, teoreticky asi ano, ale zkusím nejdřív vyměnit ten spodní díl s klapkama za jinej a uvidí se.

_________________
Ivánek 2137, r.v. 1980 v renovaci Brežněv 412, r.v. 1973 412, r.v. 1975 odhl. Citroen XSARA 1.4 Combi LPG r.v.2003
HD Sportster 1200
Jawa 21 Stadion
Bejvávalo: zelená M412 po tátovi, několik T601, Citroen AX 1.0 LPG "Toník", r.v. 1996 Čest jeho památce, Citroen AX 1,1 LPG r.v. 1992, Yamaha Diversion 600


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 11 led 2014, 17:16 
Offline
Hvězda Moskvič fóra I. kategorie
Hvězda Moskvič fóra I. kategorie
Uživatelský avatar

Registrován: 12 bře 2012, 17:21
Příspěvky: 1577
Bydliště: Bílina
Majitel Moskviče: ne
Jen úvaha, jelikož nevím, jak to tam vypadá... - nedalo by se to převrtat a udělat vložku ?

_________________
Žigulíci : 2101 - r.1971, 2103 - r.1974, 2170 - r.2012


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 11 led 2014, 17:07 
Offline
Závislý moskvičář
Závislý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2009, 23:40
Příspěvky: 690
Bydliště: Havlíčkův Brod
Majitel Moskviče: ano
Typ: 2137, 2 x 412
Tak menší update. Karb osazen, zkušební jízda provedena. "Přetryskování" na druhé komoře se jevilo velice kladně, motor krásně točí, žádné dušení při sešlápnutí. Problém ale nastal jinde. Jak jsem měl ten karburátor rozdělanej, tak jsem nevyhnutelně trochu pomlel hřídelkou klapky první komory. Projevilo se to tak, že ačkoli v otáčkách paráda, je téměř nemožné nastavit rozumnej volnoběh, jakej tam byl předtím. Zvýšenej to drží, ale kolísá, uberu a motor zdechne. Zkoušel jsem při zvýšeným volnoběhu stříknout čistič brzd právě na tu ovládací hřídelku první komory v místě, kde "leze" do karbce a otáčky chvilkově vyletěly nahoru. Závěr - hřídelka má již citelnou vůli a zjevně to kolem ní přisává falešnej vzduch, jinak si ten problematickej volnoběh nedokážu vysvětlit. Takž asi jinej karbec a nebo zjistit, jak na tom jsou v tomto ohledu ty dva záložní, co tam mám.

_________________
Ivánek 2137, r.v. 1980 v renovaci Brežněv 412, r.v. 1973 412, r.v. 1975 odhl. Citroen XSARA 1.4 Combi LPG r.v.2003
HD Sportster 1200
Jawa 21 Stadion
Bejvávalo: zelená M412 po tátovi, několik T601, Citroen AX 1.0 LPG "Toník", r.v. 1996 Čest jeho památce, Citroen AX 1,1 LPG r.v. 1992, Yamaha Diversion 600


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 11 led 2014, 10:40 
Offline
Závislý moskvičář
Závislý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2009, 23:40
Příspěvky: 690
Bydliště: Havlíčkův Brod
Majitel Moskviče: ano
Typ: 2137, 2 x 412
Pánové, někdo něco k tomu mému karbecu?

_________________
Ivánek 2137, r.v. 1980 v renovaci Brežněv 412, r.v. 1973 412, r.v. 1975 odhl. Citroen XSARA 1.4 Combi LPG r.v.2003
HD Sportster 1200
Jawa 21 Stadion
Bejvávalo: zelená M412 po tátovi, několik T601, Citroen AX 1.0 LPG "Toník", r.v. 1996 Čest jeho památce, Citroen AX 1,1 LPG r.v. 1992, Yamaha Diversion 600


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 06 led 2014, 22:23 
Offline
Závislý moskvičář
Závislý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2009, 23:40
Příspěvky: 690
Bydliště: Havlíčkův Brod
Majitel Moskviče: ano
Typ: 2137, 2 x 412
Dík Aleši. Tak je to tu. Na tý opravný sadě jen tak tušim co je co, páč azbuce nehovím. Věci na první komoru ze sady a stávající z mého karbu celkem korespondují, ale co se týče druhé komory, tak tam je to úplně mimo - horní "vzdušník" co je v sadě 230 jsem měl 350, trysku z plovákovky 250 jsem měl jen 200 a ta maličká tryska pod víčkem z boku je vsadě 445 a já tam měl 845! Tak jsem zkusil věci na 2. komoře povyměňovat a pak to vyzkouším a kdyžtak přehážu nazpět. Auto na první komoru jezdilo fajně, ale je fakt, že při přislápnutí a otevření i 2.komory to žádná sláva nebyla - motor nikterak víc nezrychloval, spíš vynechával a jakoby se dusil.
No a ještě k těm směsákům. Jeden je klasika zezadu šikmo(povolenej cca 2,5 otáčky), ale co potom ten druhej vepředu pod okénkem? Pro každej pád si takový věci pokaždý poznamenám, abych je tam natočil zpátky stejně, tenhle je tam 2 3/4 otáčky povolenej.
Takže asi tak. Až bude chvilka namontuju a provedu zkoušku. Do jara ještě máme čas, ale ze studijních důvodů bych se docela rád k danné problematice něco zasvědceného slova dozvěděl, takže kdo ví víc, hodtě to do placu, prosím :) :ok:


Přílohy:
opravna.jpg
opravna.jpg [ 65.62 KiB | Zobrazeno 13785 krát ]
zepředu1.jpg
zepředu1.jpg [ 50.84 KiB | Zobrazeno 13785 krát ]
zezadu1.jpg
zezadu1.jpg [ 51.32 KiB | Zobrazeno 13785 krát ]

_________________
Ivánek 2137, r.v. 1980 v renovaci Brežněv 412, r.v. 1973 412, r.v. 1975 odhl. Citroen XSARA 1.4 Combi LPG r.v.2003
HD Sportster 1200
Jawa 21 Stadion
Bejvávalo: zelená M412 po tátovi, několik T601, Citroen AX 1.0 LPG "Toník", r.v. 1996 Čest jeho památce, Citroen AX 1,1 LPG r.v. 1992, Yamaha Diversion 600
Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 06 led 2014, 18:08 
Offline
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2008, 21:59
Příspěvky: 2596
Bydliště: Ostrava
Majitel Moskviče: ano
Typ: Moskvič 412
K 126N
vzdušníky běhu naprázdno : 1,8 - 1,5
hlavní palivové trysky : 185 - 250
palivová tryska chodu naprázdno : 75
palivová tryska přechodového systému : 75
hlavní tryska : 1,1

Takhle to mám v chytré knize. Pokud by jsi to chtěl ještě upřesnit, musel by jsi počkat do soboty, mám ještě nějaké info na garáži. Ale s těma dvěma tryskama na směs jsi mi dal brouka do hlavy. Jestli je to možné, tak to nafoť a hoď sem fotky a třeba nás něco napadne ;)

_________________
Moskvič 412, Mercedes Benz E Klasse, Lada 2107, Yamaha Ybr 125
V životě se řídím třemi hesly: Neser se do toho čemu nerozumíš, Nemrdej do toho co funguje, A že jsou zámky a klíče lidé a pi**


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 05 led 2014, 21:03 
Offline
Závislý moskvičář
Závislý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2009, 23:40
Příspěvky: 690
Bydliště: Havlíčkův Brod
Majitel Moskviče: ano
Typ: 2137, 2 x 412
Tak byl dnes čas i chut´, tak hlásím vyměněnou steřelou hadici (byla to ta od pumpy pod karbec). Rovnou jsem vyhodil ven i karbec, abych ho přetěsnil, páč už dost kolem těsnění poslední dobou "mokval". Mám tam klasiku "s okýnkem". Jen tak z pečlivosti jsem si nachystal i opravnou sadu a porovnával jednotlivé komponenty. K údivu mě přivedl fakt, že až na ty "dlouhý trysky" s označením 75 všechny ostatní trysky mají zcela jiné hodnoty, at´už ty hlavní v plovákovce, ty, co jsou namontovaný zvrchu nebo ty skryté pod šroubovými "víčky" z boku. Existuje nějaká tabulka základních hodnot těchto trysek (první/druhá komora a osauení) pro danný karbec? V chytré knize jsem nic takového nedohledal.Navíc jsem na tom svým karburátoru objevil 2! směsové šroubky - jeden zezadu zašroubovaný šikmo (tím ladím volnoběh), no ale je tam ještě jeden přesně na druhé straně, ten jde ale do karbce kolmo. Nevíte někdo, k čemu tento druhý je? Mám ještě 2 další karburátory K126H a co kus to unikát v tomto směru. Jeden má směsák o kus delší a vzadu šikmo, druhý zase kolmo z boku karburátoru...
Původní těsnění je takové červené, jakoby gumové a dost tlusté. V oprav.sadě je jen papírové. Tak si říkám, že to asi poskládám po vyčištění zpět jak to bylo, jen ještě promyslím jestli původní těsnění "máznu" a lupnu zpět nebo vyměním.
Tak jestli někdo víte něco víc k těm tryskám a tomu druhýmu směsáku, budu vděčný za info.Předem dík. Zdraví Kauly :papa:

_________________
Ivánek 2137, r.v. 1980 v renovaci Brežněv 412, r.v. 1973 412, r.v. 1975 odhl. Citroen XSARA 1.4 Combi LPG r.v.2003
HD Sportster 1200
Jawa 21 Stadion
Bejvávalo: zelená M412 po tátovi, několik T601, Citroen AX 1.0 LPG "Toník", r.v. 1996 Čest jeho památce, Citroen AX 1,1 LPG r.v. 1992, Yamaha Diversion 600


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 01 led 2014, 19:02 
Offline
Závislý moskvičář
Závislý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2009, 23:40
Příspěvky: 690
Bydliště: Havlíčkův Brod
Majitel Moskviče: ano
Typ: 2137, 2 x 412
Tak Vás všechny zdravím v novém roce :papa: Tentokrát jen taková maličkost. Dal jsem si na chvilku voraz od malování příbytku a jal se konečně osadit 412ku novými čísly :mnam: Nechtěl jsem je "na hulváta" vrtat, jak posledně, tak jsem u sebe v mototechně musel vyštrachat nějaké ucházející rámečky. Ty jsem přirozeně musel trochu vylepšit, vzadu ještě vyrobit jinačí platličku, co ten rámeček drží a je to. A jestli platí "jak na novej rok, tak po celej rok", tak to něco práce ještě na 412ce asi bude uděláno ;) Ještě stále mě čeká jedna steřelá vodní hadice vyměnit a přetěsnit prosakující karburátor a vyměnit olej. No a s tím malováním to pořekadlo snad až tak doslovně platit nebude (tiše doufám). Zdraví Kauly :papa:


Přílohy:
rz412.JPG
rz412.JPG [ 44.34 KiB | Zobrazeno 13839 krát ]

_________________
Ivánek 2137, r.v. 1980 v renovaci Brežněv 412, r.v. 1973 412, r.v. 1975 odhl. Citroen XSARA 1.4 Combi LPG r.v.2003
HD Sportster 1200
Jawa 21 Stadion
Bejvávalo: zelená M412 po tátovi, několik T601, Citroen AX 1.0 LPG "Toník", r.v. 1996 Čest jeho památce, Citroen AX 1,1 LPG r.v. 1992, Yamaha Diversion 600
Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 18 čer 2013, 19:03 
Offline
Hvězda Moskvič fóra III. kategorie
Hvězda Moskvič fóra III. kategorie
Uživatelský avatar

Registrován: 10 bře 2009, 00:38
Příspěvky: 1124
Bydliště: Sokolov
Majitel Moskviče: ano
Typ: Три машины Москвич, Первый - 412, второй - 2138 двигатель 412, Третий - 2137. Москвич 1500 "Универсал".
Tak sám se mám co učit, ale během poznávání svého Moskala jsem zažil pár příběhů o , které se rád podělím.

Cukání houpání při rovnoměrné jízdě - špatný kontakt VN kabelů nebo celkově na zapalovací soustavě.
Cukání mi způsobovala i pecka na kladívkách, kladívka jsem si upravil dle své úvahy a to:
Kontakty jsou hranatého tvaru, společně svírají jestli to dobře říkám ostrý úhel? Když si vememe měrku tak kontakty od sebe nastavíme. Ovšem po tomto nastavení bez zásahu se kontakty sebe většinou od nova dotýkají svým krajem ( menší plochou ), kde může dojít k opalování ( stav kondenzátoru? více chytřejší článek o zapalování )
Pokud dojde k opalování tak tím se změní vzdálenost kontaktů a to může působit neplechu. Velký odtrh - ztráta výkonu v kopci. Aspoň tak se to projevilo mě.
Tvar kontaktů - malým pilníčkem jsem bok kontaktu zkosil. Jak pevného tak pohyblivého. Laicky to přirovnám tak - dejte k sobě ruce dlaněmi a zápěstí mírně odehněte od sebe. Ruce se dotýkají plochou všech prstů. Odehnutá zápěstí představují mírné zkosení kontaktů. Tak jsem upravil kladívka. Čeho jsem tím docílil? Kontakty se sebe dotýkají větší souvislou plochou, dále - vnitřní strana kontaktů je od sebe vzdálenější takže méně náchylná na tvorbu pecky. Tím nemohu vyloučit, že se mi pecka nemůže stát, ale tato vychytávka mě pomohla. Po této úpravě jsem skoro 10 000km na rozdělovač nemusel šahat.
Pokud má k tomu někdo připomínky rád si počtu.

Dodávka paliva:
Pokud má auto problém při 100km/h ( 4000 ot/min - IV rychl. ) Bylo by dobré vyzkoušet III. rychl. stup při 80km/h do kopce. Otáčky jsou shodné. Možná tutovka jak vyzkoušet pumpu je držet v kopci trojku při rychlosti 110km/h. To má motor necelých 5800 ot/min, ale poznáš jestli pumpa v provozu stíhá. Je to možná pro někoho prasárna to přiznám.

K dodávce paliva - jak všichni známe tak palivová nádrž má sací sítko. Z něj vede silnější kolínko 8mm, ze kterého kouká slabší trubička 6mm.
Stala se mi příhoda, že díky nečistotám v nádrži se ta slabší trubička přicpala a auto samozřejmě dojelo. Svědci jsou mi oba kluci Polívkovi, kteří mi snad půjčili 5? Benzínových pump a stroskotal jsem vždy na jednom místě. Profouknutím jsem usazeniny prorazil, ale pumpa sáním usazeniny tahala zpět. A zaseklo se to uvnitř kolínka při přechodu na užší trubičku. Proč o tom tak dlouze píšu? Naštval jsem se a kolínko z filtračního sítka jsem zkrátil, slabou trubku vyhodil a nasadil hadici 8mm. A mám s dodávkou paliva svatej klid. Pumpa má lepší možnost tahat palivo.

Na více problémů, kterýma bych mohl pomoct nebo poradit si nevzpomínám nebo jsou mimo téma.

_________________
москвич 412, москвич 2137,москвич 2138a půl

Možná jsem blázen co nemá dům ani bazén, ale shánim Москвич 433/434 "фургон" nebo Москвич 426/427 "Универсал"

Moskvičů neni nikdy dost :P :auto:


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 05 čer 2013, 21:08 
Offline
Зависимый москвичник
Зависимый москвичник
Uživatelský avatar

Registrován: 10 srp 2008, 18:32
Příspěvky: 1546
Bydliště: UNHOŠŤ,FRÝDEK-MÍSTEK
Majitel Moskviče: ne
Já když ho zašlápnu ,cukne a jde cítit přechod při otevření druhé klapky karbu ,ale jede jak zjednaný ,při 150 se to nedá udržet na silnici a to ještě není plný plyn,vyzjistil jsem že když přidávám postupně a plynule žádná díra v plynu není znát ,asi by to chtělo si udělat výlet do V ........... :mrgreen:

_________________
LADA 2106 1.7 5q 1986
MERCEDES BENZ 220E 1993
FORD ESCORT IV 1.6 1990
SIMSON S51 ENDURO

http://fotoalba.cz/Kopr21061

ICQ: 191499863

noga.r@seznam.cz


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 05 čer 2013, 21:03 
Offline
Závislý moskvičář
Závislý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2009, 23:40
Příspěvky: 690
Bydliště: Havlíčkův Brod
Majitel Moskviče: ano
Typ: 2137, 2 x 412
Tak je tu maličký update ohledně mé 412. Před jízdou do Prahy minulý víkend (viz.zážitky z cest našimi auty) jsem vyměnil svíčky ač se ty původní zdály být OK, nahradil poškozený předřadný odpor na cívce odporem funkčním, lehce zabrousil kontakty a očistil "póly" víka rozdělovače a přepnul vzduchový filtr na sání "léto" (na sání "zima" mám nasazenou trubku, původně určenou pro sání teplého vzduchu od svodů výfuků, která však místo toho ústí do otvoru po původní houkačce coby náporové sání studeného vzduchu-velmi se osvědčilo minulé léto. kdy si motor pěkně nasával čerstvý chladný vzduch ve všech režimech jízdy. Při vyšších rychlostech se ale domnívám, že mě tato úprava dosti ochuzuje směs a může tak docházet k dříve zmíněnému nahodilému snížení tahu motoru ve vyšších otáčkách). A výsledek? Pěkný hladký tah na rovině k tachometrickým 130, v kopcích do 100 také bez výkyvů výkonu. Budu testovat dále, ale zatím to vypadá OK, ikdyž vlastně stále nevím, co ono kolísání výkonu vlastně způsobovalo... :) Zaměřím se na ten náporovej vzduch...

_________________
Ivánek 2137, r.v. 1980 v renovaci Brežněv 412, r.v. 1973 412, r.v. 1975 odhl. Citroen XSARA 1.4 Combi LPG r.v.2003
HD Sportster 1200
Jawa 21 Stadion
Bejvávalo: zelená M412 po tátovi, několik T601, Citroen AX 1.0 LPG "Toník", r.v. 1996 Čest jeho památce, Citroen AX 1,1 LPG r.v. 1992, Yamaha Diversion 600


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 31 kvě 2013, 19:40 
Na tohle "šťastné " natáčení je třeba dát trochu pozor. Pokud auto natočíte je potřeba nechat prohřát nejen chladící kapalinu ale hlavně olej . Jinak po několika těchto natočení zjistite že olej v motoru poněkud zmléční. Je to tím že se do oleje dostane voda zkodenzovaná na stěnách motoru a ta se neodpaří. Kdo jste viděl nalévací víčko u Š 105 po několika studených startech , tak něco podobného se může dít ve vašem motoru. Jinak doporučuji do posledního benzinu před zazimováním přidat trochu oleje . Asi 1:200 (5 kubíků na litr) a pokud jdete auto po zimě startovat tak s autem pořádně zahoupat. On totiž ten zasr. lihobenzin do sebe nabere vodu a i když se píše že lih olej nerozpouští udělá to s tím olejem "maglajz " který je potřeba rozmíchat . Jinak to pumpa dopraví do karburace a auto chytne až po dlouhém startování.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 330 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 40 návštevníků


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz





kvalitní webhosting