| | | Diskusní fórum pro všechny přátele značky Moskvič * Kontakt: info@moskvich.cz * Moskvič klub Pardubice je i na facebooku - facebook.com/moskvich.cz | | |

Právě je 26 dub 2024, 13:14

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 330 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 30 kvě 2013, 11:18 
Offline
Zasloužilý moskvičář
Zasloužilý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 04 čer 2008, 14:28
Příspěvky: 348
Kauly píše:
Čas od času k ní zajdu, otevřu kapotu,juknu do chladiče, na olej, napojim flašku s benzínem, šoupnu tam baterku a motor protočím. Pokaždé mě ten motor udiví. AC pumpa nejen že bez zaváhání na cca čtvrtej cup natáhne benzín do karbce, ale pak sytič,dvakrát šlápnout na plyn a motor na brnk chytne...nejinak tomu bylo i dnes. sice netěsnil ventilek v plovákovce a karbec se krapet uplavoval, ale i tak motor bez reptání běžel a spokojeně svůj půllitřík spořádal. neskutečný.

Tyhle slastné chvíle zažívám každý rok na jaře. Po půlročním stání napumpuji benzín, otočím klíčkem a za pár vteřin motor běží.
Pak si vychutnám udivené pohledy mojí mámy a dědy a jejich komentáře, jak to staré auto po zimě skvěle startuje.
Mě by spíš udivilo, kdyby ten motor nenaskočil.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 30 kvě 2013, 03:59 
Offline
Hvězda Moskvič fóra I. kategorie
Hvězda Moskvič fóra I. kategorie
Uživatelský avatar

Registrován: 12 bře 2012, 17:21
Příspěvky: 1578
Bydliště: Bílina
Majitel Moskviče: ne
Já jsem s tím přihlášením dopadnul podobně na Lada-fóru, taká jsem tam znova jinak přihlášen. Rozhodně ty skvělé rady platí tak trochu všeobecně pro ty naše starší vozidla stejně, aspoň dobrý podnět. A jinak dle barvy přihlášených je "Návštěvník" dokonce administrátor fóra, tak jak je to ..... :?:

_________________
Žigulíci : 2101 - r.1971, 2103 - r.1974, 2170 - r.2012


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 29 kvě 2013, 23:08 
Skoro se červenám nad tou slávou.... Byl jsem tu kdysi přihlášen ale nějakým způsobem snad výměnou počítače to nejde. Ale to vůbec nevadí. Moskviče jsem měl asi 30 let a opravoval jsem i moskviče v okolí . Takže pokud si něco pamatuji tak poradím . Týká se to ale jen aut s motory 1500 .


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 29 kvě 2013, 21:44 
Offline
Hvězda Moskvič fóra I. kategorie
Hvězda Moskvič fóra I. kategorie
Uživatelský avatar

Registrován: 12 bře 2012, 17:21
Příspěvky: 1578
Bydliště: Bílina
Majitel Moskviče: ne
Připojuji se k kladnému názoru na příspěvky Návštěvníka - čtu je a ač bez nutnosti využití (naštěstí ;) - aspoň zatím), jsou opravdu krásně srozumitelné pro laiky ;)

_________________
Žigulíci : 2101 - r.1971, 2103 - r.1974, 2170 - r.2012


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 29 kvě 2013, 20:29 
Offline
Зависимый москвичник
Зависимый москвичник
Uživatelský avatar

Registrován: 10 srp 2008, 18:32
Příspěvky: 1546
Bydliště: UNHOŠŤ,FRÝDEK-MÍSTEK
Majitel Moskviče: ne
Je to holt sqvělý motor :mnam:

_________________
LADA 2106 1.7 5q 1986
MERCEDES BENZ 220E 1993
FORD ESCORT IV 1.6 1990
SIMSON S51 ENDURO

http://fotoalba.cz/Kopr21061

ICQ: 191499863

noga.r@seznam.cz


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 29 kvě 2013, 20:18 
Offline
Závislý moskvičář
Závislý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2009, 23:40
Příspěvky: 690
Bydliště: Havlíčkův Brod
Majitel Moskviče: ano
Typ: 2137, 2 x 412
Opět jsem o něco chytřejší,díky :ok: . Ale kdo vůbec jsi, náš učený návštěvníku? Tvé (Vaše) informace jsou podány mnohem stravitelnější a blbovzdornější formou než v učené knize a určitě i někteří další kolegové by se semtam rádi obrátili pro radu, tak at´vědí na koho se obrátit.
Jinak z trošku jiného soudku. Někteří z vás si ještě možná vzpomenou na mou druhou, světle modrou 412 bez papíru, kterou jsem kdysi zakoupil. Stojí prozatím uložená pod přístřeškem a čeká, až přijde její čas.Čas od času k ní zajdu, otevřu kapotu,juknu do chladiče, na olej, napojim flašku s benzínem, šoupnu tam baterku a motor protočím. Pokaždé mě ten motor udiví. AC pumpa nejen že bez zaváhání na cca čtvrtej cup natáhne benzín do karbce, ale pak sytič,dvakrát šlápnout na plyn a motor na brnk chytne...nejinak tomu bylo i dnes. sice netěsnil ventilek v plovákovce a karbec se krapet uplavoval, ale i tak motor bez reptání běžel a spokojeně svůj půllitřík spořádal. neskutečný.

_________________
Ivánek 2137, r.v. 1980 v renovaci Brežněv 412, r.v. 1973 412, r.v. 1975 odhl. Citroen XSARA 1.4 Combi LPG r.v.2003
HD Sportster 1200
Jawa 21 Stadion
Bejvávalo: zelená M412 po tátovi, několik T601, Citroen AX 1.0 LPG "Toník", r.v. 1996 Čest jeho památce, Citroen AX 1,1 LPG r.v. 1992, Yamaha Diversion 600


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 27 kvě 2013, 22:55 
Princip zapojení je tento :při zastartování kdy napětí palubní sítě poklesne až k osmi voltům by nebyla jiskra dostatečná a tak zap. cívka je navinutá na napětí asi 9-10 V a ne na 14V které je při provozu . Protože při normálním provozu by se cívka hřála tak je tam předřazen odpor. Takže při zastartování je specielním kontaktem na spinači starteru přiveden proud přímo na cívku , ne přes odpor. Na jeden kontakt cívky je přiveden konec odporu a kabel od spinače starteru a tím je po dobu startování je překlenout odpor. Na druhý konec odporu (myslím že je uprostřed na cívce) je připoje kabel od spínací skříňky který zajišťuje běžný chod.. Průchod odporem se napětí sníží na potřebnou výši. Na zbývajícím kontaktu je připojen kabel oa rozdělovače. Označení kontaktů zjistím, z hlavy již ho nevím.
Ve vašem případě je pravděpodobně vyřazen ten odpor. Při delší jízdě se musí hřát cívka a pravděpodobně se opalují i kontakty na rozdělovači zvýšeným proudem . Na samotný chod motoru by to mít vliv nemělo , pokud nedochází zvýšeným napětím k občasným průrazům na vysokém napětí. Oni víka rozdělovačů nejsou nic moc, a jsou dost háklivé na vlhkost.Někdy se to dá vypozorovat v absolutní tmě , průrazy jsou vidět.
Jinak je potřeba ještě ohmetrm změřit kabely , odpor z hlavy nevím ale jedlotlivé kabely by se neměli o moc lišit (podle délky). Měřit i za ohýbání kabelů. Já jsem používal drátěnné kabely a odrušené koncovky.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 27 kvě 2013, 19:42 
Offline
Závislý moskvičář
Závislý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2009, 23:40
Příspěvky: 690
Bydliště: Havlíčkův Brod
Majitel Moskviče: ano
Typ: 2137, 2 x 412
Díky moc za příspěvky k tématu. Jen jsem si tak ted vzpomněl, že asi před dvěma roky jsem jel k našim mou 412. V pohodě jsem dojel a vypnul motor. Po chvilce jsem chtěl odjet, ale už jsem nenastartoval. Startér točil, ale motor ani neškytl. Můj otec, zkušený moskvičář, chvíli dumal, ale pak šel víceméně najisto. Zkusil jiskru přímo na VN kabelu od cívky a nic. S tím, že odešel ten odpor na spodku cívky, oba dráty, co na něj vedly, spojil na jedné svorce dohromady a pak motor okamžitě naskočil na brnk. A já tak vlastně jezdím do ted´. Nemůže mít tato "úprava" nějaký negativní vliv právě na zmiňované chování ve vyšších otáčkách?

_________________
Ivánek 2137, r.v. 1980 v renovaci Brežněv 412, r.v. 1973 412, r.v. 1975 odhl. Citroen XSARA 1.4 Combi LPG r.v.2003
HD Sportster 1200
Jawa 21 Stadion
Bejvávalo: zelená M412 po tátovi, několik T601, Citroen AX 1.0 LPG "Toník", r.v. 1996 Čest jeho památce, Citroen AX 1,1 LPG r.v. 1992, Yamaha Diversion 600


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 24 kvě 2013, 20:13 
Ještě dodatek . V autu které měl ode mně Jackall - nebo tak nějak byl tento rozdělovač namontovaný . Neví někdo co se s Jackalovými auty stalo ?


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 24 kvě 2013, 18:57 
Někde se ztratil příspěvek co jsem psal včera- moc to z počítačem neumím.
Ten článek o zapalování jsem četl , problém je v tom že matka Příroda občas nečte naše teoretické vývody, jinak by totiž asi před 25 lety nejezdilo ani jedna soutěžní auto. Ale nebudu o tom diskutovat,
K tomu zapalování - moskvičácké rozdělovače a nejen ony trpí tzv. odskakováním kontaktů při vyšších otáčkách. Celý systém se celý rozkmitá a jiskra je potom nedostatečná nebo vůbec ne.Použitím jednoduchého spinače který neodstraní následující zakmity se situace zlepší jenom trochu. Já jsem použil upravený rozdělovač z Favorita. Do spodní mechanické části regulace je třeba namontovat regulaci předstihu z moskviče (má obrácenou regulaci je levotočivý)) a vrchní část -bezdotykovou- ponechat. Použijeme i elektronický spinač a zapal. cívku z Favorita.
K tomu benzinu: Je třeba odpojit hadičku mezi benz. čerpadlem a karburátorem a nahradíme ji delší a na konci ji mírně zůžíme aby benzin měl trochu odpor. Potom asi 5 vteřin zastartujem a pozorujeme zdali je dodávka benzinu pod tlakem (těsní ventilky)a dostatečná. Vačka na vač. hřídeli nemá nemá takový zdvih a ruční čerpání nevypovídá nic o skutečné dopravě paliva.Ruční páčka má zdvih daleko větší.Musite si uvědomit že při plném výkonu musí čerpadlo protlačit plovákovým ventilkem asi 2-3 deci benzinu za minutu.
Pokud by měl někdo zájem popsal bych způsob úpravy rozdělovače pokud si to vybavím , je to již asi 20 let.
Mám totiž problém se psaním, píšu systemem Orel - chvíli kroužím a potom udeřím, takže mě to dá práci . Co bych ale neudělal pro Moskvičáře....


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 24 kvě 2013, 17:38 
Offline
Závislý moskvičář
Závislý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2009, 23:40
Příspěvky: 690
Bydliště: Havlíčkův Brod
Majitel Moskviče: ano
Typ: 2137, 2 x 412
Tož zajímavej článek. Já v žádném případě ale nehodlám jít do nějakého experimentu "od kluka vedle z garáže, co tomu rozumí". Ten mnou zmíněnej bezkontakt mám napůl domluvenej od člověka, kterej ho měl ve vlastnim Moskviči a spoustu let mu spolehlivě sloužil, než auto prodal. Takže by se jednalo o hotovou a odzkoušenou věc. Jinak jsem s kontakty spokojenej, jen tam navrchu mě to dělá trochu neplechu, tak hledám proč.

_________________
Ivánek 2137, r.v. 1980 v renovaci Brežněv 412, r.v. 1973 412, r.v. 1975 odhl. Citroen XSARA 1.4 Combi LPG r.v.2003
HD Sportster 1200
Jawa 21 Stadion
Bejvávalo: zelená M412 po tátovi, několik T601, Citroen AX 1.0 LPG "Toník", r.v. 1996 Čest jeho památce, Citroen AX 1,1 LPG r.v. 1992, Yamaha Diversion 600


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 23 kvě 2013, 22:27 
Řekl jsem A musím říci i B. Ten článek znám. Při přesné aplikaci by před 25 lety nejezdilo ani jedno soutěžní auto. Ale protože Matka příroda je pěkná mrcha tak občas na naše teoretické vývody kašle. Nebudu se tu pouštět do diskuzí.
Motor Moskviče točí asi 5500 otáček a to by mělo stihnout normální zapalování ale Moskvičácké rozdělovače (a nejen ty) trpí tzv. odskakováním kontaktů při vyšších rychlostech otáčení vačky a na cívce dojde k divokým oscilacím jak je popsáno v článku. Jenom běžný spinač který nezablokuje ostatní zákmity moc nepomůže. Já jsem to vyřešil namontováním mechaniky regulace předstihu -natáčenípředstihu je totiž v originále levotočivé- do rozdělavače z Favorita a použil spinač a cívku z Favorita.
Pokud by tu byl zájem pokusil bych - pokud si na to vzpomenu je to 20 let- to trochu popsat ale při mém systému psaní Orel(cvíli krouží a pak udeří) mě to dá hodně práce . Je k tomu také potřeba stavitelný výstružník a soustruh.
K tomu benzinu : Je potřeba odpojit hadičku mezi čerpadlem a karburátorem, eventuelně ji nahradit delší, a do pomocné nádoby asi 5 sekundovým startováním zjistit zda čerpadlo dává stále stejné množství benzinu. Ruční čerpání je neprůkazné vačka má oproti ručnímu čerpání menší zdvih.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 23 kvě 2013, 15:30 
Offline
Zasloužilý moskvičář
Zasloužilý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 20 zář 2010, 19:06
Příspěvky: 302
Bydliště: Hukvaldy
Majitel Moskviče: ano
Typ: měl jsem 2138 zelená žába, teď mám T613 Milong, Konečně mám Moskala 2140, od Kláska Hráška, HURA, bude mu u me dobre.
Boze jenom ne bezkontaktni zapalovani. zlate kontakty....
hosi kdyz tomu nerozumite tak se radej zeptejte.
tomek

ps: http://www.mjauto.cz/jiricech/jiricech.php?clanek=20
pokud to doctes az do konce, pochopis....

_________________
www.stramberk17.cz Ubytování pod Trůbou.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 23 kvě 2013, 07:34 
Offline
Závislý moskvičář
Závislý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2009, 23:40
Příspěvky: 690
Bydliště: Havlíčkův Brod
Majitel Moskviče: ano
Typ: 2137, 2 x 412
A to je mi řádná odpověd´ :ok: . Děkuji návštěvníku za nasměrování. Na AC pumpu bych to neviděl, dávaná repasovaná na podzim a i po delším stání celkem bez námahy vytáhne padlej benzín z nádrže. Karb samo může být trošku vyběhlej a zápřahu si někde přes hřídelku maličko přisávat, ale jinak je taktéž vloni částečně zrepáslej, styčné plochy (hlavně horního víka a těla, kde to bývá často od dorvaného šroubu vzduch.filtru prohnuté) byly zabroušeny na skle a osazena byla nová těsnění. Spíš bych to opravdu viděl na šotka někde v tom zapalování. Svíce nové, kabely OK, předstih OK, odtrh OK, podtlak připojen. Dle mého otáčkoměru dochází k obtížím v tahu v kopci kolem 4000ot a tachometrických 100km/h. Motor jakoby vynechává a nechce už víc točit. Do těchto otáček jde sladce, volnoběh drží krásně nízko, jen se převaluje. Ještě zkusím odpojit podtlak od rozdělovače a uvidí se. Jinak už mám také napůl rozjednanej bezkontakt :mnam: Každopádně dík za radu. Budu informovat.

_________________
Ivánek 2137, r.v. 1980 v renovaci Brežněv 412, r.v. 1973 412, r.v. 1975 odhl. Citroen XSARA 1.4 Combi LPG r.v.2003
HD Sportster 1200
Jawa 21 Stadion
Bejvávalo: zelená M412 po tátovi, několik T601, Citroen AX 1.0 LPG "Toník", r.v. 1996 Čest jeho památce, Citroen AX 1,1 LPG r.v. 1992, Yamaha Diversion 600


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 22 kvě 2013, 16:24 
To pocukávání při plném výkonu může způsobovat že pumpa při plném výkonu nedá dostatek benzinu . to se mi stalo jenom jednou byla nabobtnaná orig. hadice vzadu v kufru v přívodu k čerpadlu od toho zasr. lihobenzinu. Zároveň byli zasrané sítka takovým černým maglajzem v pal. čerpadle. Pravděpodobnější je že to dělá zapalování . Měl jsem seřízený minimální odtrh na kontaktech , odpojenou podtl. regulaci - dokáže "rozhoupat" předstih- Ale stejně motor při plném výkonu trošku zlobil.To jsem si ověřil na několika autech. Po předělání na " bezdotyk" zapalování se motor točil do nejvyšších otáček. Měl jsem ještě namontován přetrysk. karburátor z Š 130 a pak už jsem musel hlídat otáčkoměr abych motor nepřetočil.Ta originál karburace je na druhém stupni trochu uškrcená. Svezl jsem se s autem kde byl namontován karb. ze Žigula - jedna serie to měla originál- tam ten problém nebyl ale jasně nestíhalo zapalování


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 21 kvě 2013, 20:17 
Offline
Závislý moskvičář
Závislý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2009, 23:40
Příspěvky: 690
Bydliště: Havlíčkův Brod
Majitel Moskviče: ano
Typ: 2137, 2 x 412
Odpo u nás začlo pršet zrovna,když jsem šušnil něco venku před garáží. Tak jsem si zalezl dovnitř a jen tak zkrze otevřená vrata sledoval jak provazy deště padají k zemi. Najednou jsem si vzpomněl na volné ložisko v pravém předním kole a už byla dvanáctka na panence. Zcela preventivně jsem zkontroloval i ložisko zadní, vše pečlivě namazal vazelínkou,tak akorát utáhl, nainstaloval novou závlačku a naplnil novou vazelínou taktéž i víčko náboje. Nežádoucí vůle byla ta tam. Stále pršelo. Vzpomněl jsem si na horší tah ve středních až vyšších otáčkách v kopci. Kniha jasně říká špatné svíčky. Nemohl jsem si vybavit, kdy jsem je naposledy měnil, tak jsem vyštrachal ze servisní kabely sadu nových Super L15YC (jaké používáte vy?). Vizuelně ty stávající nevypadaly zle, ale co, nechám je coby náhradní pro případ nouze. Když už byly svíčky venku, opět zcela preventivně přišel na řadu měřák komprese. Dobře, v knize se píše, že se to má měřit na teplém motoru..... Nicméně na všech čtyřech studených válcích bylo naměřeno plus minus 10,5 Baru, takže spokojenost. Nikdy nedávám svíčky zpět bez namazání jejich závitů měděnou vazelínou, natož pak nové. Šup tam s nima, dotáhnout rukou a pak ještě půl otáčky klíčem. Přestalo pršet. Vytlačil jsem Moskálka z garáže a natočil ho. Chytnul jako vždy na brnk. Mám tu takový malý testovací okruh, kolchoznickou asfaltku, bohužel už notně místy rozbytou, kde testuju brzdy, díru v plynu atd. Nové svíčky byly znát.Po zahřátí o dost lepší odezva na plyn. Cesta zpět z tohoto okruhu vede po silnici č.38 od Štoků. Je tam takovej pěknej, nejdříve táhlejší a pak dosti strmej kopec. Moje novějšé auta ho musejí dát pětkou minimálně 80, jinak je něco špatně. Moskálek se od štocké pumpy rozeběhl pěkně jedna, plná dvě, plná tři a čtyři a pěkně obě komůrky s pedálem až na podlaze. V tomto režimu z nějakého důvodu motor lehce pocukává, nevím proč, nicméně onen kopec dal s přehledem tachometrových 110 až 120 a ten borec v passatu, co mě na kopci předjížděl, jen nevěřícně zíral :D
Možnej čurbajz v kultuře běhu motoru dost možná způsobuje můj nestandardní výfuk a náporové sání, to by musel posoudit nějaký odborník. Po zběžné kontrole po návratu zjištúji mokvající horní těsnění karburátoru, které by zřejmě mokvající být nemělo. Hladinka nicméně v normě cca 2,5 cm pod dělící rovinou. Že by to chtělo přetěsnit?
Couvl jsem do garáže, zhasl motor, otevřel haupnu, abych nechal motor pěkně odvětrat, odpojovačem odpojil baterku. Poděkoval jsem mu, dědkovi, a zárověň se za ten kalup i omluvil a pochvalně ho pohladil po předním blatníku, rituál, který nikdy nevynechám, zatímco náš pes Mauglí už netrpělivě v kotci čekal na vyvenčení. Krásný podvečer. Zdraví Kauly :papa:

_________________
Ivánek 2137, r.v. 1980 v renovaci Brežněv 412, r.v. 1973 412, r.v. 1975 odhl. Citroen XSARA 1.4 Combi LPG r.v.2003
HD Sportster 1200
Jawa 21 Stadion
Bejvávalo: zelená M412 po tátovi, několik T601, Citroen AX 1.0 LPG "Toník", r.v. 1996 Čest jeho památce, Citroen AX 1,1 LPG r.v. 1992, Yamaha Diversion 600


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 17 dub 2013, 06:31 
Offline
Závislý moskvičář
Závislý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2009, 23:40
Příspěvky: 690
Bydliště: Havlíčkův Brod
Majitel Moskviče: ano
Typ: 2137, 2 x 412
Kopříku, mé bývalé AX už jezdí skoro rok někde u Prahy, toto je bezpapírák pouze na benzín. Používám ho coby zahradní traktůrek na tahání káry kolem baráku když seču trávník a tak. Závěs to má z moskviče, páč jsem jinej ve své mototechně nenašel :)
Jinak na AX rád vzpomínám. Nedokázal jsem sic jezdit za 3,5, ale asi za 6 v plynu, ale pohoda. Bylo to hodně svižný autíčko. Ale taky dost nebezpečný, tak muselo z domu. Xsarka má aspoň ty érbegy ;)

_________________
Ivánek 2137, r.v. 1980 v renovaci Brežněv 412, r.v. 1973 412, r.v. 1975 odhl. Citroen XSARA 1.4 Combi LPG r.v.2003
HD Sportster 1200
Jawa 21 Stadion
Bejvávalo: zelená M412 po tátovi, několik T601, Citroen AX 1.0 LPG "Toník", r.v. 1996 Čest jeho památce, Citroen AX 1,1 LPG r.v. 1992, Yamaha Diversion 600


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 16 dub 2013, 21:01 
Offline
Зависимый москвичник
Зависимый москвичник
Uživatelský avatar

Registrován: 10 srp 2008, 18:32
Příspěvky: 1546
Bydliště: UNHOŠŤ,FRÝDEK-MÍSTEK
Majitel Moskviče: ne
Je mi u tebe velice sympatické vozidlo AX na lpg ;) to je naprostá mňamka ,jízda zadarmo skoro :ok: ,bývalé jsem pořídil AX s 900cm a jelo to moc dobře ,spotřeba jéjí ;) kolem 3.5 litru a celkem to i jelo ,když jsem to srovnal z mojí tehdejší š120 na lpg tak to jelo skoro stejně 8-)

_________________
LADA 2106 1.7 5q 1986
MERCEDES BENZ 220E 1993
FORD ESCORT IV 1.6 1990
SIMSON S51 ENDURO

http://fotoalba.cz/Kopr21061

ICQ: 191499863

noga.r@seznam.cz


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 16 dub 2013, 20:13 
Offline
Závislý moskvičář
Závislý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2009, 23:40
Příspěvky: 690
Bydliště: Havlíčkův Brod
Majitel Moskviče: ano
Typ: 2137, 2 x 412
Když je nová "wapka", tak je třeba jí řádně zajet ;) Dnes odpo namydleno a opláchnuto 5 vozů (Polo drahé polovičky už stálo zpět na svém místě) a ještě jako bonus psí kotec :D Malá, ale šikovná věcička... Zdraví Kauly


Přílohy:
1.jpg
1.jpg [ 48.08 KiB | Zobrazeno 19158 krát ]

_________________
Ivánek 2137, r.v. 1980 v renovaci Brežněv 412, r.v. 1973 412, r.v. 1975 odhl. Citroen XSARA 1.4 Combi LPG r.v.2003
HD Sportster 1200
Jawa 21 Stadion
Bejvávalo: zelená M412 po tátovi, několik T601, Citroen AX 1.0 LPG "Toník", r.v. 1996 Čest jeho památce, Citroen AX 1,1 LPG r.v. 1992, Yamaha Diversion 600
Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 11 dub 2013, 20:12 
Offline
Závislý moskvičář
Závislý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2009, 23:40
Příspěvky: 690
Bydliště: Havlíčkův Brod
Majitel Moskviče: ano
Typ: 2137, 2 x 412
Zdravím :papa: Tak jsem se domluvil na geometrii. Přeci jen jsem různě v zimě šachoval s čepama a sbíhavost po domácku "podle provázku" asi taky neni to nejštástnější řešení. Ale nejvíc spíš ze zvědavosti, protože jsem ještě nikdy s žádným autem na geometrii nebyl. Záklony a odklony kol jsem tak jako tak chtěl pouze nechat změřit, protože pochybuju, že by tam s tím dokázali něco udělat, ale sbíhavost je jednoduše seřiditelná. Majitel dílny si to musel přijít vyfotit, protože Moskala tam měli poprvé a než tam zas někdy pojedu, tak asi i naposled :) Nicméně, naměřené hodnoty jsme porovnali s s těmi v knize od dvojice Košek - Beran a jsou plus mínus v tolerancích výrobce. Provázkových 3,5 mm mě bylo téměř potvrzeno (3,25 mm) a následně po menším boji se zalehlýma maticema nastaveno na 2 mm. Je zvláštní, jak tak nepatrný rozdíl je při jízdě cítit (možná subjektivní pocit, ale zdálo se to být lepší, obvzlášt´s mým malým volantem). Přikládám dvě fota akce a výpis z měření :) :fotic:

PS: Hodnoty na Moskvič ta mašina samozřejmě neznala, tak tam klepli nějakou škodu či co.


Přílohy:
geometrie.jpg
geometrie.jpg [ 49.16 KiB | Zobrazeno 19205 krát ]
geometrie1.JPG
geometrie1.JPG [ 54.09 KiB | Zobrazeno 19205 krát ]
geometrie2.JPG
geometrie2.JPG [ 52.53 KiB | Zobrazeno 19205 krát ]

_________________
Ivánek 2137, r.v. 1980 v renovaci Brežněv 412, r.v. 1973 412, r.v. 1975 odhl. Citroen XSARA 1.4 Combi LPG r.v.2003
HD Sportster 1200
Jawa 21 Stadion
Bejvávalo: zelená M412 po tátovi, několik T601, Citroen AX 1.0 LPG "Toník", r.v. 1996 Čest jeho památce, Citroen AX 1,1 LPG r.v. 1992, Yamaha Diversion 600
Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 07 úno 2013, 23:48 
Offline
Hvězda Moskvič fóra I. kategorie
Hvězda Moskvič fóra I. kategorie
Uživatelský avatar

Registrován: 12 bře 2012, 17:21
Příspěvky: 1578
Bydliště: Bílina
Majitel Moskviče: ne
Peter - myslel jsem to v nápadu tak, jak lépe píšeš, jestli je dobré (tedy ne souměrné) plnění onoho válce. Byl to jak jsem napsal jen nápad a podnět k myšlence lepších motorářů, než jsem já - to jsem uvedl ;) A sám se přiznám, že ani nevím, že každý válec má jiný výkon - opravdu tak znalý nejsem. Dosti věcí si udělám, ale určitě ne vše.

_________________
Žigulíci : 2101 - r.1971, 2103 - r.1974, 2170 - r.2012


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 07 úno 2013, 21:21 
Offline
Hvězda Moskvič fóra II. kategorie
Hvězda Moskvič fóra II. kategorie
Uživatelský avatar

Registrován: 31 kvě 2008, 18:28
Příspěvky: 1259
Bydliště: Brezno,Slovakia
Majitel Moskviče: ano
Typ: 2140( Elite 1500 S)
No Kaulino, čo sa tíka toho šedeho zvodu, to bude fakt pravdepodobne pochádzať od zapaľovania ako spomínajú ostatný, mne ten valec občas strieľa do výfuku, ked uberiem a zhruba pri 4000 :D, čiže on je celý taký kus divoký, zrejme to bude tým, že v nom aj pravedpodobne najrýchlejšie prebieha výmena zmesy.
čo sa tíka toho cukania, to je fakt dobrá otázka, lenže pumpa to asi nebude, mal by si to riadne prehnať-netreba ist ani 100 ale treba ist po !obmedzovač" aby si ju mohol vylúčiť, lebo tá by mala mať problém len extra hore a doslova by zašklbalo autom a musel by si ubrať a dialo by sa to hned ako si ju tam dal, nie po dlhšej dobe,ak predpokladáme, že karbecu nič nebude mohol by to byť rozdeľovač, teda jeho regulátory, skúsil by som odpojiť podtlakový čo sa stane
čisto teoreticky problem môže byť aj to, že v krbeci, ked to často nechodi sa ti všade usadi ten biely sajrajt z benzínu a ten treba vyškriabať aj z trisiek, s tým mal problem Galajda, ale to by ani nešlo a tebe to ide celkom dobre, či kombik išiel o poznanie lepšie??

A Valda, neviem či sme sa celkom pochopili, ale myslíš asi to, či sa všetky valce plnia rovnako, no ak vychádzame zo sedliackeho rozumu , tak každy čo okolo toho robil ti povie, že každý valec sa plní trochu ináč a každý podáva aj trochu iný výkon, obzvlášť u jedno karburátotových motorov, berie sa v podstate vzdialenosť od klapky po ventil, tiež je dôležitý tvar jednotlivých kanálov, ktoré môžu byť trochu rozdielne, a na opačnej strane od ventilu po spojenie viacerých potrubí do jedného a ešte k tomu obe strany dokopy,......ale to radšej dakedy inokedy, ani ja v tom nie som uplný odborník, kedže sa tým neživým

_________________
Moskvich 2140- momentálne prestavba podla homologacie A2-1677/moskvitch 1600 rallye/ (4-1979)-predpokladaný termín dokončenia ??? :lol: , , Moskvich 2140 v započatej prestavbe na A2-1677/moskvitch 1600 rally-civilná verzia s bombovými plastmi v interieri(1976),Moskvich 2140


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 07 úno 2013, 11:34 
Offline
Зависимый москвичник
Зависимый москвичник
Uživatelský avatar

Registrován: 10 srp 2008, 18:32
Příspěvky: 1546
Bydliště: UNHOŠŤ,FRÝDEK-MÍSTEK
Majitel Moskviče: ne
Kauly píše:
Dík za názory. Vloni byl motor venku, hlava dole a vše vypadalo tak, jak má. Ventily seřízené, tlaky ve válcích v normě, starty na brnk, i klikou a volnoběh sladkej :mnam:
Pravdou je, že jsem pár km od té doby natočil, tak to asi možná přejdu ještě jednou a uvidíme, jestli se tam něco nového neprojevilo.
Ještě bych měl jeden dotaz. Když ho trochu pobídnu, řekněme něco přes 100 (cca 4000ot podle mého budíku)začíná mít problém s nepravidelností chodu, začne pokuckávat, vynechává. Do této rychlosti táhne i běží pěkně hladce. Na léto dávám náporové sání kvůli co nejchladnějšímu nasávanému vzduchu a tak jsem si myslel, že v té rychlosti se možná tímto směs až příliš ochudí, ale podobný problém jsem zaznamenal i se standardním sáním. Nějaké nápady?
Tak technický kroužku, sem s nápady ;)
Dík, Kauly

Kauly a dostává se mu dost paliva ?? membrána na odchodu ,sic ještě pumpuje ale je řídká či jak to popsat ;)

_________________
LADA 2106 1.7 5q 1986
MERCEDES BENZ 220E 1993
FORD ESCORT IV 1.6 1990
SIMSON S51 ENDURO

http://fotoalba.cz/Kopr21061

ICQ: 191499863

noga.r@seznam.cz


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 07 úno 2013, 09:50 
Offline
Hvězda Moskvič fóra I. kategorie
Hvězda Moskvič fóra I. kategorie
Uživatelský avatar

Registrován: 12 bře 2012, 17:21
Příspěvky: 1578
Bydliště: Bílina
Majitel Moskviče: ne
Podobně se mi choval při špatném (ale ještě funkčním) kondenzátoru. Auto mohlo jet i 130km/h, ale s pomalým rozběhem, při prudší akceleraci motor kuckal a vynechával. Dalo se nové kladívko, udělalo vše možné, nepřišlo se na to ani na paltestu ! Pak jeden starý PAN AUTOMECHANIK kouknul na kladívko - byly bílé kontakty a hned věděl. Jindy se zase rozhodla cívka mi dát výpověď, motor se také choval jaksi nejistě, kupodivu mne tato možnost napadla, a po několika jízdách a (vcelku normálním)dojetí kamsi (Bžany) jsem už nenastartoval. AUTOlékárnička to zachránila.
Jenže tyto poznatky nevysvětlují špatné spalování jen jednoho válce.
Tedy z hlediska elektriky bych zkontroloval kontakt daného válce ve víčku rozdělovače, kabel, svíčku. Tlaky máš dobré, takže kroužky to nebudou a ještě mne napadlo (ale nikdy mne nenapadlo ani teoreticky to študovat) - jaká je cesta benzínu k jednotlivým válcům ? To je zas myšlenka pro někoho "víc motoráře".

_________________
Žigulíci : 2101 - r.1971, 2103 - r.1974, 2170 - r.2012


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 07 úno 2013, 06:41 
Offline
Závislý moskvičář
Závislý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2009, 23:40
Příspěvky: 690
Bydliště: Havlíčkův Brod
Majitel Moskviče: ano
Typ: 2137, 2 x 412
Dík za názory. Vloni byl motor venku, hlava dole a vše vypadalo tak, jak má. Ventily seřízené, tlaky ve válcích v normě, starty na brnk, i klikou a volnoběh sladkej :mnam:
Pravdou je, že jsem pár km od té doby natočil, tak to asi možná přejdu ještě jednou a uvidíme, jestli se tam něco nového neprojevilo.
Ještě bych měl jeden dotaz. Když ho trochu pobídnu, řekněme něco přes 100 (cca 4000ot podle mého budíku)začíná mít problém s nepravidelností chodu, začne pokuckávat, vynechává. Do této rychlosti táhne i běží pěkně hladce. Na léto dávám náporové sání kvůli co nejchladnějšímu nasávanému vzduchu a tak jsem si myslel, že v té rychlosti se možná tímto směs až příliš ochudí, ale podobný problém jsem zaznamenal i se standardním sáním. Nějaké nápady?
Tak technický kroužku, sem s nápady ;)
Dík, Kauly

_________________
Ivánek 2137, r.v. 1980 v renovaci Brežněv 412, r.v. 1973 412, r.v. 1975 odhl. Citroen XSARA 1.4 Combi LPG r.v.2003
HD Sportster 1200
Jawa 21 Stadion
Bejvávalo: zelená M412 po tátovi, několik T601, Citroen AX 1.0 LPG "Toník", r.v. 1996 Čest jeho památce, Citroen AX 1,1 LPG r.v. 1992, Yamaha Diversion 600


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 06 úno 2013, 23:18 
Offline
Зависимый москвичник
Зависимый москвичник
Uživatelský avatar

Registrován: 10 srp 2008, 18:32
Příspěvky: 1546
Bydliště: UNHOŠŤ,FRÝDEK-MÍSTEK
Majitel Moskviče: ne
Já měl něco podobného ,vyčistil jsem černé svíčky,napumpoval benzín a paráda ,další start na druhý den problém jelo to na dva válce , vyměnil jsem svíce kabely a víko rozdělovače, pak se seřídila směs a paráda šlape jak švýcary , po týdnu start na kliku ,vytáhl jsem svíčky a pěkně do cihly opálené ,do té doby každý start po delší době hotový horor třepal se jak drahý pes (jak praví Jelen :mrgreen: ),ale myslím že nic nového co by si nevěděl jsem nenapsal ;)

_________________
LADA 2106 1.7 5q 1986
MERCEDES BENZ 220E 1993
FORD ESCORT IV 1.6 1990
SIMSON S51 ENDURO

http://fotoalba.cz/Kopr21061

ICQ: 191499863

noga.r@seznam.cz


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 06 úno 2013, 21:35 
Offline
Hvězda Moskvič fóra I. kategorie
Hvězda Moskvič fóra I. kategorie
Uživatelský avatar

Registrován: 12 bře 2012, 17:21
Příspěvky: 1578
Bydliště: Bílina
Majitel Moskviče: ne
Velmi špatně spaluje směs, ten motor nejede plnohodnotně na 4 válce, může to být "jen" špatná svíčka, nastavení ventilů na onom válci (ev i krožky) a jinak ať se vyjádří další kluci

_________________
Žigulíci : 2101 - r.1971, 2103 - r.1974, 2170 - r.2012


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 06 úno 2013, 20:41 
Offline
Závislý moskvičář
Závislý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2009, 23:40
Příspěvky: 690
Bydliště: Havlíčkův Brod
Majitel Moskviče: ano
Typ: 2137, 2 x 412
Zdravím Vás,
zase si tak trochu hraju s mou 412. Když jsem shodil vejfukový "parohy", tak na vnitřním povrchu trubky 3.válce byl tenhle bílej povlak (viz.foto) :cerv: . Ostatní 3 byly standartně černě zakarbonovaný. Čím je můj 3. válec zvláštní? :lol:
Dík za vysvětlení :ok:
Kauly :papa:


Přílohy:
parohy1.jpg
parohy1.jpg [ 57.84 KiB | Zobrazeno 19060 krát ]
parohy2.jpg
parohy2.jpg [ 45.11 KiB | Zobrazeno 19060 krát ]

_________________
Ivánek 2137, r.v. 1980 v renovaci Brežněv 412, r.v. 1973 412, r.v. 1975 odhl. Citroen XSARA 1.4 Combi LPG r.v.2003
HD Sportster 1200
Jawa 21 Stadion
Bejvávalo: zelená M412 po tátovi, několik T601, Citroen AX 1.0 LPG "Toník", r.v. 1996 Čest jeho památce, Citroen AX 1,1 LPG r.v. 1992, Yamaha Diversion 600
Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 14 led 2013, 10:45 
Offline
Závislý moskvičář
Závislý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2009, 23:40
Příspěvky: 690
Bydliště: Havlíčkův Brod
Majitel Moskviče: ano
Typ: 2137, 2 x 412
Jo, nad 4000 já ten motor nehonim, tak to jsem v klidu ;) Běžnej provoz požizuju do 3500 otáček a i těch 3500 se mě zdá dost :auto:

_________________
Ivánek 2137, r.v. 1980 v renovaci Brežněv 412, r.v. 1973 412, r.v. 1975 odhl. Citroen XSARA 1.4 Combi LPG r.v.2003
HD Sportster 1200
Jawa 21 Stadion
Bejvávalo: zelená M412 po tátovi, několik T601, Citroen AX 1.0 LPG "Toník", r.v. 1996 Čest jeho památce, Citroen AX 1,1 LPG r.v. 1992, Yamaha Diversion 600


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kaulyho 2137
PříspěvekNapsal: 13 led 2013, 11:22 
Offline
Hvězda Moskvič fóra II. kategorie
Hvězda Moskvič fóra II. kategorie
Uživatelský avatar

Registrován: 31 kvě 2008, 18:28
Příspěvky: 1259
Bydliště: Brezno,Slovakia
Majitel Moskviče: ano
Typ: 2140( Elite 1500 S)
tak ja som to pri tých mojích ani neplánovaných pokusoch takto odskúšal, že na volnobeh a pri jazde na nižšie otáčky si to len tak priadlo ale rev bol až po 4000 :D

_________________
Moskvich 2140- momentálne prestavba podla homologacie A2-1677/moskvitch 1600 rallye/ (4-1979)-predpokladaný termín dokončenia ??? :lol: , , Moskvich 2140 v započatej prestavbe na A2-1677/moskvitch 1600 rally-civilná verzia s bombovými plastmi v interieri(1976),Moskvich 2140


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 330 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 61 návštevníků


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz





kvalitní webhosting