Automobily značky Moskvič dospělé i šlapací, inzerce, srazy, info, technické rady ... FORUM.MOSKVICH.CZ
http://forum.moskvich.cz/

Kaulyho 2137
http://forum.moskvich.cz/viewtopic.php?f=32&t=1107
Stránka 10 z 11

Autor:  Aleš [ 09 úno 2012, 20:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kaulyho 2137

Tak chlape, jak pokračuješ? už máš ty péra na autě?

Jinak co se týče mazání listů tak se musím přiznat, že jsem po natření pér natlačil mezi listy trochu grafitky. Jen do míst, kde jsou silonové vložky jsem jí nedával ;)

Autor:  Kauly [ 04 úno 2012, 20:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kaulyho 2137

Návštěvník píše:
Je dobré vzít dvě kladiva/jedno velké na oporu a druhé ovladatelnější na poklep/ a nosem na matky proti sobě "pobušit".
Ty matky mají stoupání 1.25 ale dají se běžně koupit.


Taky možnost, když je kolem místo a dobrý přístup. A to zrovna tady moc není, možná tak ty matky na třmenu blíž ke kolu. Další dost pravděpodobná záležitost je, že se člověk díky blbýmu přístupu netrefí na matku nebo mu to jinak sklouzne a pěkně si tím kladivem sjede po závitu. No a pak je to v .... Z vlastní zkušennosti vím, jak jednoduchou se jakákoliv operace uvolnování jakkoli rzí zarostlých šroubů(matek) stane při ohřátí autogenem. U čeho by se člověk kolikrát natrápil několik večerů (a většinou to stejně zk..vil) to s mocným plamenem je otázka pár minut. Kdo třeba někdy oddělával výfukový svody (tu dvojtrubku) od výfukovejch "parohů", tak si určitě vzpomene, jaká rasovina je povolit ty zarostlý štefty. Jen další příklad co mě zrovna ted´napadl.

Autor:  Kauly [ 04 úno 2012, 19:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kaulyho 2137

Luboš píše:
Nechtělo ta pera před pískováním rozebrat? Takhle bych měl obavu, že mezi listy zůstanou zrnka písku a s vazelínou pak zbytečně vytvoří brusnou pastu.


Rozebraná by určitě byla lepší, ale od kováře už přišla pěkně složená a tak se mě je znovu rozdělávat nechtělo. Navíc, pera jsem komplet vyfoukal vzduchem a natřel a mazat je nijak zásadně nebudu, poněvadž podle mého hlavní funkci "skluzu" při propružení u tohoto typu mají na starost silonové vložky v koncích listů. I sám mistr kovář řekl, že taková pera nemaže. Rozdíl je to u kombíkáckejch per, která ty silonový vložky nemají a tudíž nemazaná hůř pruží a více se opotřebovávají. Tot´můj názor. Co ty na to, předsedo :) ?

Autor:  Luboš [ 04 úno 2012, 11:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kaulyho 2137

Nechtělo ta pera před pískováním rozebrat? Takhle bych měl obavu, že mezi listy zůstanou zrnka písku a s vazelínou pak zbytečně vytvoří brusnou pastu.

Autor:  Návštěvník [ 03 úno 2012, 19:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kaulyho 2137

Je dobré vzít dvě kladiva/jedno velké na oporu a druhé ovladatelnější na poklep/ a nosem na matky proti sobě "pobušit".
Ty matky mají stoupání 1.25 ale dají se běžně koupit.

Autor:  Kauly [ 03 úno 2012, 15:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kaulyho 2137

Však já taky žádnej šroubek či matičku nezatočím zpět než projde pikslou s vazelínou. Člověk kolikrát slyší, jak je to zbytečný a "že to už nikdo nikdy rozdělávat nebude." A jej, jak se pak po čase člověk sám poplácá po ramenou, že ten šroub tehdy přeci jen máznul. Taky po sobě vždycky všechno povolím a rozdělám bez problémů ;) :ok: V tomto případě mám ale silné podezření, že s těma matkama nebylo od výroby v roce 73 otočeno ani o kousek. Kdyby tam někdo někdy byl a namazal je, tak by to bylo bez problémů.

Autor:  Petr408 [ 03 úno 2012, 15:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kaulyho 2137

Jara píše:
Kauly, já myslím že to tak hrozné nemusí být. Pokud je někdo takové prase jako já a namaže všechno grafitovou vazelínou, tak to železo to do sebe jako by vsákne. Potom by to mělo jít krásně.

Souhlasím, když je namazáno, tak to jde. Můj otec dával nové listové pružiny na 408 po skoro 20-ti letech provozu a staré šly sundat poměrně dobře. Moskvič byl zespodu vystříkaný olejem :) .

Autor:  Aleš [ 02 úno 2012, 18:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kaulyho 2137

Taky jsem názoru, že to je kus od kusu. V mém případě, když zapátrám v paměti tak jsem sundával péra na sedmi Moskalech a z nich nešly povolit jen na dvou z nich - stejný případ jako má zde Kauly. Důležité je jak psal Jára je mazat, mazat a zase mazat :ok:

Autor:  Jara [ 02 úno 2012, 17:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kaulyho 2137

Kauly, já myslím že to tak hrozné nemusí být. Pokud je někdo takové prase jako já a namaže všechno grafitovou vazelínou, tak to železo to do sebe jako by vsákne. Potom by to mělo jít krásně.

Autor:  Kauly [ 31 led 2012, 20:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kaulyho 2137

Jirka píše:
Když to už tak pěkně umíš, to bych si nakonec mohl přijet měnit pera na modré střele k tobě .... popisem toho, jak to nešlo jsi mi tady vyděsil kolegu, který běžně měnil pera na náklaďácích a zatím byl u Moskviče plný optimismu :).


Ty Jirko, nechtěl jsem nikoho děsit ;) , vážně ne. Může to bejt kus od kusu jiný a třeba to na Modrý Střele půjde bez problémů sundat. Na druhou stranu jestli v těch pérech byl naposled Ilja, když je tam dával coby funglovky ještě ve fabrice, tak nevim nevim. A pochybuju, že někdo potom je měl sundaný. Uvidíš. Každopádně ten autogen doporučuju mít v záloze, páč jak ty matky na třmenech nepovolí nějakou rozumnou pákou, tak větší už je ustřihneš. Hodně štěstí :ok:

Autor:  Aleš [ 31 led 2012, 17:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kaulyho 2137

Kauly píše:
Tak slíbených pár foteček z postupu prací. Na fotkách jsou vidět ona nahamrovaná péra a třmeny demontované za použití mocného autogenu v přespolním JZD ze záložní nápravy(mimochodem, celá operace zabrala cca 10minut). Ty původní jsem při domácím neúspěšném pokusu všechny "utočil" :( . Prvních pár fotek ukazuje stav dnes cca v 16 hodin, a ten zbytek zhruba o 2 hod´ky později :) Ted´už jen "Štětcův odborný samodomo černý nátěr barvou pana Alkytona" a může to všechno jít zpátky do vozu :auto:
Zdraví Kauly :papa:

Pěkná práce chlape :ok: , už se těším na fotku, jak to bude vypadat na autě :mnam:

Autor:  Jirka [ 30 led 2012, 21:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kaulyho 2137

Když to už tak pěkně umíš, to bych si nakonec mohl přijet měnit pera na modré střele k tobě .... popisem toho, jak to nešlo jsi mi tady vyděsil kolegu, který běžně měnil pera na náklaďácích a zatím byl u Moskviče plný optimismu :).

Autor:  Kauly [ 30 led 2012, 20:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kaulyho 2137

a ještě jeden :fotic:

Přílohy:
opisk3.jpg
opisk3.jpg [ 43.89 KiB | Zobrazeno 25786 krát ]

Autor:  Kauly [ 30 led 2012, 20:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kaulyho 2137

Tak slíbených pár foteček z postupu prací. Na fotkách jsou vidět ona nahamrovaná péra a třmeny demontované za použití mocného autogenu v přespolním JZD ze záložní nápravy(mimochodem, celá operace zabrala cca 10minut). Ty původní jsem při domácím neúspěšném pokusu všechny "utočil" :( . Prvních pár fotek ukazuje stav dnes cca v 16 hodin, a ten zbytek zhruba o 2 hod´ky později :) Ted´už jen "Štětcův odborný samodomo černý nátěr barvou pana Alkytona" a může to všechno jít zpátky do vozu :auto:
Zdraví Kauly :papa:

Přílohy:
pred opisk1.jpg
pred opisk1.jpg [ 41.23 KiB | Zobrazeno 25748 krát ]
pred opisk2.jpg
pred opisk2.jpg [ 43.75 KiB | Zobrazeno 25748 krát ]
pred opisk3.jpg
pred opisk3.jpg [ 29.83 KiB | Zobrazeno 25748 krát ]
opisk1.jpg
opisk1.jpg [ 46.15 KiB | Zobrazeno 25748 krát ]
opisk2.jpg
opisk2.jpg [ 36.07 KiB | Zobrazeno 25748 krát ]

Autor:  Kauly [ 29 led 2012, 14:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kaulyho 2137

nabízím výrobu nebo opravy listových per,dle starého vzoru,
nabízím hamrování unavených listových per nebo jejich zesílení,
ceny dohodou dle náročnosti práce
termín cca 3 pracovní dny
Lazarčík Ondřej Karviná
602718852


Zkuste třeba brnknout tam a domluvit se, určo by to bylo blíž

Autor:  Kauly [ 29 led 2012, 14:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kaulyho 2137

...á já si říkal jak to mám komplikované :D

Autor:  Aleš [ 29 led 2012, 14:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kaulyho 2137

Jara píše:
Kauly, je možné že tě brzo poprosím o kontakt na pana kováře. Chci také naklepat listy. Ještě nevím jestli půjdou udělat listy tam kde to dělal Aleš.

Járo, jak potkám kolegu z garáží, tak mu řeknu, ať se poptá toho svého kolegy v práci, jestli ten jeho kolega by to nedomluvil s tím kolegou kovářem a pak ti dám vědět ;)

Autor:  Jara [ 28 led 2012, 21:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kaulyho 2137

Kauly, je možné že tě brzo poprosím o kontakt na pana kováře. Chci také naklepat listy. Ještě nevím jestli půjdou udělat listy tam kde to dělal Aleš.

Autor:  Aleš [ 28 led 2012, 18:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kaulyho 2137

Kauly píše:
To byl, Aleši. PAN kovář tam nebyl osobně, když jsem tam do jeho kovárny pera v pondělí navečer vezl, ale hned v úterý ráno volal, že teda co a jak a na mou otázku "kdy to tak asi bude k vyzvednutí hotové" řekl jen: "No, kdy...odpoledne na to vlítnu, at´se to tady neválí a zítra si pro to přijedte."
Holt stará škola. Chlápek tak 65 roků. Navíc jsem s ním domluvil možnou kooperaci ohledně pískování. Oni dělají autovleky a takové rozměry, já spíš malé věci a jemnou plechařinu, tak z toho třeba něco bude. A také provádí šopování zinkem.
Další dobrej kontakt :ok:

Tak to jsi měl teda štěstí, takových lidí už dnes moc není. Je to přesně jak říkáš - holt stará škola

Autor:  Kauly [ 27 led 2012, 20:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kaulyho 2137

To byl, Aleši. PAN kovář tam nebyl osobně, když jsem tam do jeho kovárny pera v pondělí navečer vezl, ale hned v úterý ráno volal, že teda co a jak a na mou otázku "kdy to tak asi bude k vyzvednutí hotové" řekl jen: "No, kdy...odpoledne na to vlítnu, at´se to tady neválí a zítra si pro to přijedte."
Holt stará škola. Chlápek tak 65 roků. Navíc jsem s ním domluvil možnou kooperaci ohledně pískování. Oni dělají autovleky a takové rozměry, já spíš malé věci a jemnou plechařinu, tak z toho třeba něco bude. A také provádí šopování zinkem.
Další dobrej kontakt :ok:

Autor:  Aleš [ 26 led 2012, 19:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kaulyho 2137

Kauly píše:
Tak péra jsou doma, udělaná na 112cm, cena 1600Kč komplet.
Tenhle tejden se na instalaci asi nedostanu, páč musím makat na něčem jiným, ale příští týden by se tu teoreticky mohla objevit nějaká fota :fotic:

Tak tomu říkám fofr :ok: Už se těším, až uvidím finální výsledek :mnam:

Autor:  KOPR [ 25 led 2012, 22:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kaulyho 2137

To bude hokna dostat to ven , už se těším :mnam:

Autor:  Jelen [ 25 led 2012, 21:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kaulyho 2137

Tohle budu muset asi taky řešit, protože dnes jsem koukal na moskvoňe a zadek sedí tak, že zakrývá 90% gumy a kouká jen trochu nad ráfkem.

Autor:  Kauly [ 25 led 2012, 21:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kaulyho 2137

Tak péra jsou doma, udělaná na 112cm, cena 1600Kč komplet.
Tenhle tejden se na instalaci asi nedostanu, páč musím makat na něčem jiným, ale příští týden by se tu teoreticky mohla objevit nějaká fota :fotic:

Autor:  Aleš [ 22 led 2012, 10:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kaulyho 2137

Těch 113 cm je podle mě nejrozumější volba, ale upozorňuji, že to není ještě ověřené v praxi. Moje péra měli taky 118/119 cm a tak jsem zkusil dát rozměr 107 cm - výsledek viz foto. Od toho jsem usoudil, že 115 cm bude hranice únavy a 110 cm bude již zadek dost nakopnutý, proto zlatý střed mi vyšel 113 cm. Držím ti palce, ať ti to dobře dopadne a hlavně nás potom informuj, jestli je ta výška OK

Přílohy:
107.jpg
107.jpg [ 79.31 KiB | Zobrazeno 25870 krát ]

Autor:  KOPR [ 21 led 2012, 23:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kaulyho 2137

Každopádně dej vědět hlavně cenu za kování ..........

Autor:  Kauly [ 21 led 2012, 20:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kaulyho 2137

...a byl lepší den. Pera jsou venku :ok: Tu matku jsem nakonec odpravil na onen svět flexou a následně majzlíkem a to tak bravurně, že závit na šteftu zůstal bez úhony :) Obě jsou unavený na 119 cm, takže v pondělí jdou ke kováři. Zadní kolébky, spodní platle tlumičů a pár dalších drobností kolem si v týdnu opískuju a černou Alkytonkou "nalakuju" a ... však ono se něco najde.
Zdraví Kauly

Autor:  Kauly [ 20 led 2012, 22:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kaulyho 2137

No, rozdělával jsem na tom autě kde co, ale nic horšího než ted ta pera tam snad neni :( Celej spodek pečlivě, a vypadá to, že v průběhu minulých desetiletí minulým majitelem několikrát, napajcovanej resistinem a to jednolitě i přes všechny ty matky, tak by jeden řekl, že tam neměla vlhkost šanci se dostat.. Nicméně, třmeny jsou zničený všechny, ani olejíčky ani nahřívání moc nepomohlo. Jedno pero je už venku a od středu ok má 119cm, takže podle rady od Aleše půjde na optimálních 113cm. U druhého jsem se zasekl na venkovní matce předního uchycení :strelec: Na druhé straně protáčení vyřešili "zaklapávačky" kleště laplé za venkovní profilovanej konec šteftu a opřené o podlahu auta a krásně jsem to pak obyč klíčem povolil. Na straně u řidiče ani bohovi :angry: No, zítra bude třeba lepší den :)

Autor:  Peter- Slovensko [ 19 led 2012, 19:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kaulyho 2137

Mna skôr prekvapuje, že to nejde odkrútit, zopár moskvičov sa už rozobralo, ale problém bol ten predný strmeň dostať von ale odkútit šlo vždy,ináč ja som sa až na tú našu zhnitinu, čo nám stála 8 rokov na dvore sa mi u moskvča nestálo, že by niečo nešlo odkrútit a ked už nešlo tak to šlo odmlátit kladivom :D

Ináč dobrý typ s tým lámačom matiek :)

Autor:  Kauly [ 19 led 2012, 17:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kaulyho 2137

Lámače matek znám, ale mě šlo spíš o to, jak to rozdělat bez toho, abych to zmařil. Nicméně, mám napůl vyjednané třmeny nové, tak se uvidí, kolik jich nakonec budu potřebovat :)

Stránka 10 z 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/