Automobily značky Moskvič dospělé i šlapací, inzerce, srazy, info, technické rady ... FORUM.MOSKVICH.CZ
http://forum.moskvich.cz/

Jirka - Fjodor Ivánovič 2140
http://forum.moskvich.cz/viewtopic.php?f=32&t=1425
Stránka 3 z 5

Autor:  Jirka [ 19 čer 2012, 21:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

Tak na něco jsme opravdu přišli. Asi před třemi lety jsem dal na auto novou AC pumpu, kterou jsem dostal od Andreje. A od té doby jsme mlčky předpokládali, že v ní problém být nemůže. Jenže ... jak je vidět na fotce, nová pumpa má malinko jiné rozměry té "poháněcí páčky" (teď mne nenapadá správný terminus technicus) -u té nové pumpy je větší a jde "hloub do motoru". Takže ačkoliv byla nová pumpa podložená stejně vysokými podložkami jako ta původní, tak měla výrazně delší krok a dávala výrazně víc paliva. A to tak výrazně, že po chvíli blafání na volnoběh už plovák tlak nepřepral a karbec se přeplnil a motor začal dělat kraviny. Bylo to i zdrojem cyklického klepání motoru, vždycky benzín přetekl do sání, motor se oklepal, karbec se na chvíli vzpamatoval a na chvíli běžel normálně. Odzkoušeno na několika karburátorech - takže vrátil jsem původní pumpu a zřejmě ji ještě víc podložím pro ještě menší krok a menší tlak před karburátorem. Každopádně auto má aktuálně volnoběh, jaký už několik let nemělo - hodně temná ukázka konečně se NEKLEPAJÍCÍHO motoru je zde:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6nwHob2Sws4[/youtube]

Přílohy:
pumpa.jpg
pumpa.jpg [ 49.59 KiB | Zobrazeno 14498 krát ]

Autor:  Návštěvník [ 19 čer 2012, 20:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

Vzpoměl jsem si ještě na jednu věc. Když jsem chystal na předání svého moskviče Jackalovi tak jsem ho nemohl natočit . Auto asi rok a půl stálo.Zjistil jsem že není benzin v karburaci (měl jsem tam škodováckou takže problém) Po demontáží pumpy "rozblemtaná" membrána - výměna a nic. Zjištěno že ten zasr...ý lihobenzin rozpustil hadičku benzinu v kufru . Benzín potom dočerpán auto jelo a nejelo . Opět benzin ale protože si pro něj Jackal již přijel, tak jsem ho pouze na problém upozornil a on mě potom psal že benzin byl přicpán ještě jinde a auto potom normálně jelo. A ještě jeden poznatek na jehle benzinu plov. komory je takový pidi kroužek a u jiného moskviče ( měl jsem jich na starosti několik) ten kroužek taky načat tím lihobenzinem a hladina byla- nebyla a opět nepravidelné problémy....

Autor:  Jirka [ 18 čer 2012, 16:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

Návštěvník píše:
Škoda že je to tak daleko , rád bych ten motor viděl.Pokud ten motor má kompresi tak není důvod aby nejel.
U karbu je potřeba profouknout i ty dírky přechodů. Nesaje motor fal. vzduch kolem potrubí na motoru, je dosedací plocha karburátoru rovná. nezasahuje těsnění po dotažení do sání ? Odpojte (na straně sání) potrubí od posilovače a otvor ucpěte(pozor na vsátí ucpávky do motoru). napněte rozvodový řetěz ,zkontrolujte vůli rozdělovače musí se po pootočení za palec vrátit do původní polohy , pomocí stroboskopu zkontrolujte předstih jestli "nelítá". Doporučuji vyměnit vysokon. kabely za drátěné a na probití zkontrolovat palec, narazil jsem i na probitá víka ale ty jsou obtížně zjistitelné, eventuelně přemostit odrušovací odpor a na svíčkách nastavit asi 0,6 mm.
Tak nějak "podle čuchu " to typuji spíše na problém zapalování . Mě po namontování zapal. z favorita se motor zlepšil v přechodech a v rovnoměrností chodu až jsem se divil....


Díky za rady, ale tohle všechno se už dělalo...

Mám to auto už pět let, je na něm pátý karburátor, třetí rozdělovač včetně kabelů (zkoušeli jsme i bezkontakt), třetí cívka, opakovaně udělané ventily, nový posilovač brzd (starý přisával) atd. Už několikrát to vypadalo že je to OK, a nakonec to zase OK nebylo. No, ale na výměnu o víkendu opět nedošlo, naopak je tam už šestý karburátor ... ještě jsem s tím nejel, ale kamarád co to dělal je optimista, já zdaleka tolik ne.

Autor:  Petr408 [ 18 čer 2012, 13:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

Ta písnička ve videu je zajímavá :ok:

Autor:  Návštěvník [ 16 čer 2012, 21:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

Škoda že je to tak daleko , rád bych ten motor viděl.Pokud ten motor má kompresi tak není důvod aby nejel.
U karbu je potřeba profouknout i ty dírky přechodů. Nesaje motor fal. vzduch kolem potrubí na motoru, je dosedací plocha karburátoru rovná. nezasahuje těsnění po dotažení do sání ? Odpojte (na straně sání) potrubí od posilovače a otvor ucpěte(pozor na vsátí ucpávky do motoru). napněte rozvodový řetěz ,zkontrolujte vůli rozdělovače musí se po pootočení za palec vrátit do původní polohy , pomocí stroboskopu zkontrolujte předstih jestli "nelítá". Doporučuji vyměnit vysokon. kabely za drátěné a na probití zkontrolovat palec, narazil jsem i na probitá víka ale ty jsou obtížně zjistitelné, eventuelně přemostit odrušovací odpor a na svíčkách nastavit asi 0,6 mm.
Tak nějak "podle čuchu " to typuji spíše na problém zapalování . Mě po namontování zapal. z favorita se motor zlepšil v přechodech a v rovnoměrností chodu až jsem se divil....

Autor:  Jirka [ 15 čer 2012, 22:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

NEVER ENDING STORY ... motor opět zlobil už v Plumlově a aktuálně zase jede mizerně. Takže šlus - konec a v neděli se mění motor. Fjodor byl vyzdvižen z depozitu a převezen opět blíž k servisní zóně :). Jel po ose, když se auto rozvášní na 80 km/h, tak jede už SKORO normálně, ale starty, rozjezdy, akcelerace ... to je běs.
Krátké video z přesunu (foťák mi zaostřoval víc špinavé okno než Fjodora) + obrázek z místa jeho dočasného spánku.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_cJ9UrSMgOA[/youtube]

Přílohy:
fjodor-uz-zase-spi.jpg
fjodor-uz-zase-spi.jpg [ 59.5 KiB | Zobrazeno 14059 krát ]

Autor:  Jirka [ 06 kvě 2012, 23:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

Tak dnes se celý den laborovalo s Fjodorovou trvalou bolestí - dírama v plynu. Konečným (snad) řešením se ukázala montáž už asi pátého karburátoru, ovšem poprvé to byla "klasika" K126 ... výsledek sice úplně super není, ale je to podstatně lepší. Tachometrových 140 jsme si zkusili a jelo by to i víc (ale na zimních celoprotektorech světoznámé firmy Everest jsme už dál raději nešli). Změnil se zvuk auta, v záběru hlavně druhého stupně je hlasitější a má hlubší zvuk ... v Plumlově můžeme přijímat další rady co s tím :)

Autor:  Aleš [ 08 dub 2012, 08:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

Kauly píše:
Ještě si tu dovolím menší doplnění. Ty manžetky jsou tam vlastně dohromady 3. Ta třetí, kterou jsem pozapomněl zmínit, je pod "domečkem" s plastovým klouboučkem, co k němu vede hadice podtlaku od sání. Je pohledově stejně velká jako ta manžetka zadní. Je skoro jisté, že když budou špatné ty dvě spodní, bude třeba vyměnit i tuto :)

Plný souhlas. Také jsem to tehdy řešil dokonce zde http://forum.moskvich.cz/viewtopic.php?f=6&t=1564. Je tam i fotka, kde je válec částečně rozebrán

Autor:  Kauly [ 05 dub 2012, 20:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

Ještě si tu dovolím menší doplnění. Ty manžetky jsou tam vlastně dohromady 3. Ta třetí, kterou jsem pozapomněl zmínit, je pod "domečkem" s plastovým klouboučkem, co k němu vede hadice podtlaku od sání. Je pohledově stejně velká jako ta manžetka zadní. Je skoro jisté, že když budou špatné ty dvě spodní, bude třeba vyměnit i tuto :)


Kauly píše:
No, asi takto. Jestli ti mizí kapalina a není mokro pod autem, že by unikala brzdovými válečky, tak jde asi opravdu do posilovače. Vymontuj ho a trochu s ním zahrkej - jestli v něm šplouchá, tak tam je tvá mizející brzdová kapalina. Pak ho zezadu otevři, vyndej membránu a vylej. Jestli nemáš pracovní válec (říká se tomu tak, ne?) posilovače vyrezlej nebo nějak porejpanej, tak je celá repase v podstatě jen o výměně dvou manžetek, menší na pracovním pístku vepředu a pak ta větší, těsnící "trn" membrány (k té se dostaneš právě ze strany membrány). Právě tato zadní manžetka způsobuje únik kapaliny do hrnce posilovače. Je to oprava tak na půl hod´ky. Manžetky jsem si posledně přivezl od pana Švaňka a byly za pár kaček.
Opravte mě, jestli se mýlím.
Zdraví Kauly :ok:

Autor:  Jirka [ 03 dub 2012, 20:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

No jo, já jsem například do modré dacie řezal taky nerad.

Ale jednak se vedle ní zvolna znovuzrodila ta bílá a druhak to modrý auto bylo shnilý mnohem víc než jsem si myslel. Viz díra v podlaze na první fotce a transplantace na druhé. Bohužel modrá 412 vedle sebe přímo toho dárce nemá, tak to vypadá depresivněji.

Přílohy:
otvor.jpg
otvor.jpg [ 49.41 KiB | Zobrazeno 14485 krát ]
tranpslanatce.jpg
tranpslanatce.jpg [ 49.46 KiB | Zobrazeno 14485 krát ]

Autor:  Kauly [ 03 dub 2012, 20:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

Ale asi jo, ale víte co jsem myslel. Tohle auto bylo braný na díly, tak to je jiný. Ale bejt to auto, kterým jsem jezdil a už by nešlo z nějakého důvodu zachránit, tak pak by to bylo o kus horší do něho říznout.

Autor:  Roman [ 03 dub 2012, 18:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

Jirka píše:
Kauly píše:
A ta říznutá 412...z toho mě taky dobře neni. Já zkrátka asi auto takovouto cestou zlikvidovat nemůžu...
Stálo mne to pár stovek, kdybych sháněl díly po částech, zaplatím majlant.


Mně je taky líto likvidovat auta ale na díly za pár stovek je to dobrý. S těmy díly po částech jsem se sám přesvědčil. Prodávající neví co za to chtít ikdyž by se toho rád zbavil ;) .

Autor:  Jirka [ 03 dub 2012, 12:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

Peter- Slovensko píše:
:D Ja trochu popravím :), zadné čelo je na 2140 ;)
A jo, vidiš, ani jsem si nevšiml...

Autor:  Peter- Slovensko [ 03 dub 2012, 10:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

:D Ja trochu popravím :), zadné čelo je na 2140 ;)

a taktiež suhlasím s Jirkom, ked je to v stave total šrot tak aspon na diely je dobrý, v takýchto kúskoch sa možu občas nachádzat zaujímavé veci aj ked kasna je už za zenitom

Autor:  Jirka [ 03 dub 2012, 06:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

Kauly píše:
A ta říznutá 412...z toho mě taky dobře neni. Já zkrátka asi auto takovouto cestou zlikvidovat nemůžu...
Zachovávat všechna auta na světě prostě nejde. To auto je shnilý bezpapírák a takhle ještě poslouží dílama. Ona příčka je říznutá, ale její dolní část je jen ušláplá jak byla shnilá ... a pokud chci z auta motor, kardan a zadní péra, tak těžko auto zůstane v kuse. Stálo mne to pár stovek, kdybych sháněl díly po částech, zaplatím majlant.
Mimochodem jsem aktuálně koupil na oba přední blatníky a zadní čelo pro 412. Aktuálně je nepotřebuju, ale podle situace bych je případně ty plechy za něco vyměnil...

Přílohy:
a1.jpg
a1.jpg [ 30.33 KiB | Zobrazeno 14369 krát ]
a2.jpg
a2.jpg [ 32.44 KiB | Zobrazeno 14369 krát ]
a3.jpg
a3.jpg [ 33.62 KiB | Zobrazeno 14369 krát ]

Autor:  KOPR [ 02 dub 2012, 20:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

Taky tohle zrovna nemusím , ale už se stalo

Autor:  Kauly [ 02 dub 2012, 20:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

Chlapi, nevím to video, asi jsem v jistém smyslu slaboch a asi je to sranda, ale já bych na něco podobného srdce neměl :cry:
A ta říznutá 412...z toho mě taky dobře neni. Já zkrátka asi auto takovouto cestou zlikvidovat nemůžu...

Autor:  KOPR [ 02 dub 2012, 18:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

Prasata :lol:

Autor:  Klásek [ 02 dub 2012, 18:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

Chlapi, vy se s tím teda ser... :lol:
http://www.stream.cz/vtipky-srandicky/6 ... d-5-vterin
:roll:

Autor:  KOPR [ 02 dub 2012, 15:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

Ok , uvidíme ;)

Autor:  Jirka [ 02 dub 2012, 15:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

KOPR píše:
bude zase akce kdo přijede ať si očeše co nebudeš potřebovat ? :mrgreen:
Asi bude, ale ještě je tam dost švestiček na očesání pro mne :)

Autor:  KOPR [ 02 dub 2012, 15:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

Díky za rady chlapi, jinak Jiříku bude zase akce kdo přijede ať si očeše co nebudeš potřebovat ? :mrgreen:

Autor:  Jirka [ 02 dub 2012, 14:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

Těžení motoru z vrakoidní 412:

Přílohy:
1.jpg
1.jpg [ 49.96 KiB | Zobrazeno 14638 krát ]
2.jpg
2.jpg [ 49.61 KiB | Zobrazeno 14638 krát ]
3.jpg
3.jpg [ 49.42 KiB | Zobrazeno 14638 krát ]
4.jpg
4.jpg [ 49.84 KiB | Zobrazeno 14638 krát ]

Autor:  Roman [ 02 dub 2012, 11:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

Banán má taky opravený posilovač od pana Holuba. Byl plný brzdové kapaliny.

Autor:  Jirka [ 02 dub 2012, 06:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

Přesně toto mi dělala modrá střela, opravoval mi to pan Švaněk. Projeví se to i tak, že ve chvíli, když je kapaliny v posilovači už hodně, nasaje to motor a na chviličku brutálně zakouří bílým kouřem...

Autor:  Kauly [ 01 dub 2012, 21:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

No, asi takto. Jestli ti mizí kapalina a není mokro pod autem, že by unikala brzdovými válečky, tak jde asi opravdu do posilovače. Vymontuj ho a trochu s ním zahrkej - jestli v něm šplouchá, tak tam je tvá mizející brzdová kapalina. Pak ho zezadu otevři, vyndej membránu a vylej. Jestli nemáš pracovní válec (říká se tomu tak, ne?) posilovače vyrezlej nebo nějak porejpanej, tak je celá repase v podstatě jen o výměně dvou manžetek, menší na pracovním pístku vepředu a pak ta větší, těsnící "trn" membrány (k té se dostaneš právě ze strany membrány). Právě tato zadní manžetka způsobuje únik kapaliny do hrnce posilovače. Je to oprava tak na půl hod´ky. Manžetky jsem si posledně přivezl od pana Švaňka a byly za pár kaček.
Opravte mě, jestli se mýlím.
Zdraví Kauly :ok:

Autor:  Klásek [ 01 dub 2012, 18:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

A co repase....? Vím, že to je o kačkách, ale zase na dlouho klid

Autor:  KOPR [ 01 dub 2012, 18:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

No , Pepíno říkal že mi možná teče brzdovka do posilovače páč se strácí , Jiříku potahy mám u tebe já ;)

Autor:  Kauly [ 01 dub 2012, 18:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

Kopříku, co máš s posilovačem, že by si potřeboval záložní?

Autor:  Jirka [ 01 dub 2012, 18:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

To ještě nevím, možná ho zdědí moje auto. Ale máš tam zamluvené potahy, že jo? Nebo to byl někdo jinej?

Stránka 3 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/