Automobily značky Moskvič dospělé i šlapací, inzerce, srazy, info, technické rady ... FORUM.MOSKVICH.CZ
http://forum.moskvich.cz/

Moskvič 426 - ze Slovenska dovezen
http://forum.moskvich.cz/viewtopic.php?f=32&t=1922
Stránka 2 z 3

Autor:  kutilus [ 21 dub 2014, 19:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 426 - ze Slovenska dovezen

Martas píše:
Tak vyvařování je hotovo, podělím se o poslední fotky z této fáze renovace.

Dále jsem rozmontoval vyndanou přední nápravu a nápravnice je taky pěkně prorezlá, naštěstí se mi podařilo sehnat novou na Slovensku, s její dopravou do Čech mi ochotně pomůže Peter, tak pěkně nandám nová ramena a už teď přemýšlím, jak asi zmáčknu pera :roll: to bude lahůdka....

Až bude auto schopné pohybu po svých kolech, začne broušení a nástřik základní barvou.... to bude nekončící dřina, ale těším se na to.

A jen malá oprava předchozího příspěvku, ten olej v nové nápravě je samozřejmě v rozvodovce, nikoli v převodovce, jak jsem omylem napsal :oops:

Příloha:
Fotografie0464.jpg

Příloha:
Fotografie0465.jpg

Příloha:
Fotografie0466.jpg
Zdravím,dobrá práce,na něco podobného u stejného tipu se chystám taktéž ,ale né v takovém rozsahu páč jsem si ho proťukal pěkně ostrým šídlem a kupodivu to není nějaká hrůza tak se těším až se někdy potkáme a dáme řeč :) :ok: :auto:
Příloha:
Fotografie0468.jpg

Příloha:
Fotografie0469.jpg

Autor:  Klásek [ 14 bře 2013, 21:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 426 - ze Slovenska dovezen

Jinak u nových aut se stahují takto:
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/sko ... cimi-pasy/
:roll: :fuj:

Autor:  Luboš [ 24 úno 2013, 18:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 426 - ze Slovenska dovezen

Ještě by šlo současně použít hever i ta vrata, aby se auto nezvedalo... :lol:

Závitovou tyč někde doma taky mám, ale protože jsem ji nemohl najít, tak jsem ke stažení použil klasické boční stahováky a ve staženém stavu pružinu zajistil vázacím drátem, který stačilo po montáži přeskřípnout a vytáhnout.

Přílohy:
P1130052.jpg
P1130052.jpg [ 123.65 KiB | Zobrazeno 17791 krát ]

Autor:  KOPR [ 15 úno 2013, 18:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 426 - ze Slovenska dovezen

Koukám na Whellers dealers, a mechanik Ed China se závitovou tyčí dělá zázraky , třeba s ní lisuje různé gumové věci které by se tam kam je chce nacpat ani náhodou nevešly ,a vůbec má spoustu sqelých nápadů ,člověk se tam hodně naučí :mnam: ;)

Autor:  Aleš [ 15 úno 2013, 18:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 426 - ze Slovenska dovezen

Martas píše:
Myslím, že to zkusím Slávkovou metodou - ta tyč se závitem vypadá nejbezpěčněji. Ještě mi kamarád radil, ať zkusím zmáčknout ramena elektrickýni dveřmi v nějaké garáži :?: To se mi taky nezdá, opravdu nechci aby mě to pero vystřelilo, to by mohl být nepěkný masakr. A díky za všechny rady a tipy.

Tak tak, tou závitovou tyčí je to mnohem bezpečnější. Takto nějak vypadá ta moje

Přílohy:
stahovak.jpg
stahovak.jpg [ 58.1 KiB | Zobrazeno 17827 krát ]

Autor:  Klásek [ 15 úno 2013, 11:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 426 - ze Slovenska dovezen

Aleš píše:
Klásek píše:
Na ty pera ti teoreticky stačí hever .......

Tady musím z vlasní zkušenosti oponovat. Pokud jde jen o podchycení, aby to nestřelilo tak ok, ale na rozborku a zpětnou skládačku určitě ne. Při skládání mi to ze začátku šlo, ale pak až péro začne vyvýjet větší sílu tak se mi zvedalo i celé auto a byl jsem v prd.li - viz mé starší vlákno zde http://forum.moskvich.cz/viewtopic.php?f=6&t=2039

Ale jo jde to, ale je to taková nouzovka, neb nevybaven stahovákem na pružiny mi nic nezbylo, je fakt, že to je adrenalin. Prostě jde to, ale je to o hubu.

Autor:  Martas [ 14 úno 2013, 22:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 426 - ze Slovenska dovezen

Myslím, že to zkusím Slávkovou metodou - ta tyč se závitem vypadá nejbezpěčněji. Ještě mi kamarád radil, ať zkusím zmáčknout ramena elektrickýni dveřmi v nějaké garáži :?: To se mi taky nezdá, opravdu nechci aby mě to pero vystřelilo, to by mohl být nepěkný masakr. A díky za všechny rady a tipy.

Autor:  Aleš [ 14 úno 2013, 18:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 426 - ze Slovenska dovezen

Klásek píše:
Na ty pera ti teoreticky stačí hever .......

Tady musím z vlasní zkušenosti oponovat. Pokud jde jen o podchycení, aby to nestřelilo tak ok, ale na rozborku a zpětnou skládačku určitě ne. Při skládání mi to ze začátku šlo, ale pak až péro začne vyvýjet větší sílu tak se mi zvedalo i celé auto a byl jsem v prd.li - viz mé starší vlákno zde http://forum.moskvich.cz/viewtopic.php?f=6&t=2039

Autor:  valda1971 [ 14 úno 2013, 00:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 426 - ze Slovenska dovezen

Slávek má na mysli dobrý stahovák pera a jest-li mohu napsat jednu mou zkušenost s natlačením dorazového "hřibu" - gumového členu, tedy konkrétně u Žigulíka, ale.... Kamarád, perfektní na vyvaření čehokoliv, co s tím - jak jej tam dostat ? Byla to má myšlenka - mezi hřib strčit kus prkna a celé auto naplno zbednout heverem protilehle - hřib tam zapadnul sám :) Přiznám se, že nevím, jak jsou tyto komponenty na Moskviči, je to jen takový "zoufalý" nápad, který mi kdysi pomohl :)

Autor:  Klásek [ 13 úno 2013, 19:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 426 - ze Slovenska dovezen

Na ty pera ti teoreticky stačí hever, samo jak to dělal Slávek je o tom, že člověk nejní orosenej z toho, kde a co vylítne.
Tak pokud už budeš "jenom" malovat a skládat, to už bude brnkačka a hlavně bude líp na duši. Hlavně nic neuspěchat ;)

Autor:  Slávek [ 12 úno 2013, 22:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 426 - ze Slovenska dovezen

Skvělá práce Martas.Ten co to auto vyvařoval opravdu umí.Co se týče nasazení předních per,měl jsem od p.Holuba půjčený přípravek.Je to v podstatě asi 40 cm dlouhá tyč se závitem 10 mm.Nahoře i dole podložka.Do ramen vložíš pero,provlíkneš tyč a pak už jen matkou stahuješ.Je to milý,že je v rozvodovce ruskej olej,ale pokud má soukolí vůle,nebo je špatně usazená hruška,tak to stejně nepomůže.Rozvodovka bude hlučná.Po sesazení soukolí u mojí 2140ky, teď používám řidší olej než je PP80H a vůbec o něm nevím.

Přílohy:
Poznámka: Takhle vypadá ten stahovák.
100_0772.jpg
100_0772.jpg [ 61.78 KiB | Zobrazeno 17882 krát ]

Autor:  Martas [ 12 úno 2013, 21:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 426 - ze Slovenska dovezen

Tak vyvařování je hotovo, podělím se o poslední fotky z této fáze renovace.

Dále jsem rozmontoval vyndanou přední nápravu a nápravnice je taky pěkně prorezlá, naštěstí se mi podařilo sehnat novou na Slovensku, s její dopravou do Čech mi ochotně pomůže Peter, tak pěkně nandám nová ramena a už teď přemýšlím, jak asi zmáčknu pera :roll: to bude lahůdka....

Až bude auto schopné pohybu po svých kolech, začne broušení a nástřik základní barvou.... to bude nekončící dřina, ale těším se na to.

A jen malá oprava předchozího příspěvku, ten olej v nové nápravě je samozřejmě v rozvodovce, nikoli v převodovce, jak jsem omylem napsal :oops:

Příloha:
Fotografie0464.jpg
Fotografie0464.jpg [ 108.19 KiB | Zobrazeno 17779 krát ]

Příloha:
Fotografie0465.jpg
Fotografie0465.jpg [ 94.37 KiB | Zobrazeno 17779 krát ]

Příloha:
Fotografie0466.jpg
Fotografie0466.jpg [ 96.24 KiB | Zobrazeno 17779 krát ]

Příloha:
Fotografie0468.jpg
Fotografie0468.jpg [ 79.16 KiB | Zobrazeno 17779 krát ]

Příloha:
Fotografie0469.jpg
Fotografie0469.jpg [ 110.39 KiB | Zobrazeno 17779 krát ]

Autor:  Martas [ 02 úno 2013, 20:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 426 - ze Slovenska dovezen

Díky všem za povzbuzení, teď už to rozhodně nevzdám, i když přiznávám, že po odstrojení auta mě taky chytala depka. A nebýt to 426tka, tak se do toho nedávám. A přitom při prvním ohledání auto nevypadalo až tak tragicky, ale vše bylo pěkně zakamuflované, velké díry byly dokonce zalepené podobnou technikou jako lodě. :lol:

Naštěstí jsem našel šikovného a zkušeného mechanika, který se s vyvářováním opravdu mazlí. Má už za sebou spousty renovací mnohem starších veteránů a je fakt radost vidět výsledky jeho práce. Sám bych to nikdy takhle vyvařit nezvládnul.

Ale většinu dalších věcí (tedy vyjma laku) už budu dělat sám. Podařilo se mi také sehnat spoustu zcela nových dílů - mj. nádrž na kombi, přední nápravnici, novou zadní nápravu (včetně původního ruského oleje v převodovce!!), nový tachometr.... Tak už se těším, jak to začnu dávat. dohromady.

Autor:  Slávek [ 02 úno 2013, 18:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 426 - ze Slovenska dovezen

Teda Martas,já smekám.Jsem velkej fanda Moskvičů,ale na tenhle kousek bych si netrouf.Když jsem měl krizi a depku,vždycky jsem si říkal:Nekňuč,jiní koupili auto v daleko horším stavu.A Ty jsi ten případ.Patří Ti můj velký obdiv.

Autor:  Jara [ 01 úno 2013, 19:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 426 - ze Slovenska dovezen

Martas, to bude krása až to bude hotové. Jinak se mi líbí, že nosníky i oka děláš podle originálu. Mě to teprve čeká. Kauly, pokud sis zabouchl klíče na 2137, tak máš porouchaný zámek. Pokud zamkneš 2140, myslím tím jenom dveře od řidiče, tak při zabouchnutí dveří se ti vniřní klika automaticky nadzvedne při dověru dveří. Je to tak dělané, právě proto aby sis nezabouchnul klíče. V některé knížce to je i psané ale už nevím v které.

Autor:  Peter- Slovensko [ 30 led 2013, 18:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 426 - ze Slovenska dovezen

pekná motechna z toho bude :D, uvidíme čo tie veci, zajtra podám správu, kus sa to skomplikovalo

Autor:  KOPR [ 30 led 2013, 15:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 426 - ze Slovenska dovezen

Kauly píše:
Jo, tak toto vyžaduje velké odhodlání, klobouk dolů! Ten nosník pod motorem je luxusně na kaši...Jsem zvědav, jak na tom bude má 2137 až z ní schodim blatníky, u řidiče už mě od kola cákalo v dešti na nohy :D Ale jednou mě chybějící podlaha u řidiče zachránila, když jsem si zamknul kličkou a zabouchl s klíčkama uvnitř - zespodu jse zkrze onu díru v podlaze ¨protáhl ruku, poodstrčil gumovej kobereček a v klídku si zevnitř otevřel :D

Tak to nevař ,co když zase zabouchneš klíče ve voze :mrgreen: nebo si tam udělej dviřka :lol:

Autor:  Kauly [ 30 led 2013, 14:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 426 - ze Slovenska dovezen

Jo, tak toto vyžaduje velké odhodlání, klobouk dolů! Ten nosník pod motorem je luxusně na kaši...Jsem zvědav, jak na tom bude má 2137 až z ní schodim blatníky, u řidiče už mě od kola cákalo v dešti na nohy :D Ale jednou mě chybějící podlaha u řidiče zachránila, když jsem si zamknul kličkou a zabouchl s klíčkama uvnitř - zespodu jse zkrze onu díru v podlaze ¨protáhl ruku, poodstrčil gumovej kobereček a v klídku si zevnitř otevřel :D

Autor:  Martas [ 29 led 2013, 21:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 426 - ze Slovenska dovezen

ještě pár fotek:
Příloha:
Snímek 013.jpg
Snímek 013.jpg [ 65.62 KiB | Zobrazeno 17615 krát ]
Příloha:
Snímek 014.jpg
Snímek 014.jpg [ 97.29 KiB | Zobrazeno 17615 krát ]
Příloha:
Snímek 015.jpg
Snímek 015.jpg [ 88.71 KiB | Zobrazeno 17615 krát ]
Příloha:
Snímek 017.jpg
Snímek 017.jpg [ 65.57 KiB | Zobrazeno 17615 krát ]
Příloha:
Snímek 018.jpg
Snímek 018.jpg [ 122.4 KiB | Zobrazeno 17615 krát ]


Přílohy:
Snímek 016.jpg
Snímek 016.jpg [ 67.98 KiB | Zobrazeno 17615 krát ]

Autor:  Martas [ 29 led 2013, 21:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 426 - ze Slovenska dovezen

Ahoj, tak jsme zase pokročili, levá strana už je kompletně hotová a na pravé je hotový zadek a práh, zbývá to hlavní - přední nosník a přední podběh. Přikládám pár fotek:
Příloha:
Snímek 009.jpg
Snímek 009.jpg [ 71.44 KiB | Zobrazeno 17490 krát ]
Příloha:
Snímek 010.jpg
Snímek 010.jpg [ 112.14 KiB | Zobrazeno 17490 krát ]
Příloha:
Snímek 011.jpg
Snímek 011.jpg [ 96.78 KiB | Zobrazeno 17490 krát ]
Příloha:
Snímek 012.jpg
Snímek 012.jpg [ 73.32 KiB | Zobrazeno 17490 krát ]

Autor:  Klásek [ 30 zář 2012, 18:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 426 - ze Slovenska dovezen

No páni, práce jak na kostele, tak hlavně vydržet. :ok: :!:

Autor:  Aleš [ 30 zář 2012, 09:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 426 - ze Slovenska dovezen

Martas píše:
Přidávám pár dalších fotek z renovace, hotovy jsou zadní nosníky a pravý práh (ten ještě není na fotkách) a připraveny jsou k navaření 4 nové nosníky ke zvedání auta. Zbývá tedy levý práh, pak obě přední kapsy a nakonec přední nosník pod nápravou, ten je úplně rozsypaný.

Opět se budu opakovat, ale moc pěkná práce. Takovéto fotky úplně zbožňuju :mnam:

Autor:  Jirka [ 28 zář 2012, 21:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 426 - ze Slovenska dovezen

Zítra budu vytahovat auto z garáže a tak se dostanu ke skříni kde bych měl mít prahy. Večer dám vědět jestli mám.

Autor:  Martas [ 28 zář 2012, 20:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 426 - ze Slovenska dovezen

Přidávám pár dalších fotek z renovace, hotovy jsou zadní nosníky a pravý práh (ten ještě není na fotkách) a připraveny jsou k navaření 4 nové nosníky ke zvedání auta. Zbývá tedy levý práh, pak obě přední kapsy a nakonec přední nosník pod nápravou, ten je úplně rozsypaný.

Bohužel jsem zjistil, že mám v zásobách tři prahy pravé a žádný levý. Mám sice objednaný nový levý práh od pána z Krumlova, ale dorazí mi až za 14 dní. Pokud byste byl někdo schopen a ochoten mi levý práh prodat (případně jen zapůjčit - vrátil bych ten co mi přijde, mám být ve 100% stavu), moc by mi to aktuálně pomohlo. Dík předem.

Tak tedy fotky:
Příloha:
IMG_3635.JPG
IMG_3635.JPG [ 83.93 KiB | Zobrazeno 17791 krát ]
Příloha:
IMG_3636.JPG
IMG_3636.JPG [ 72.27 KiB | Zobrazeno 17791 krát ]
Příloha:
IMG_3639.JPG
IMG_3639.JPG [ 75.04 KiB | Zobrazeno 17791 krát ]
Příloha:
IMG_3640.JPG
IMG_3640.JPG [ 87.97 KiB | Zobrazeno 17791 krát ]
Příloha:
IMG_3641.JPG
IMG_3641.JPG [ 75.47 KiB | Zobrazeno 17791 krát ]
Příloha:
IMG_3642.JPG
IMG_3642.JPG [ 77.57 KiB | Zobrazeno 17791 krát ]
Příloha:
IMG_3644.JPG
IMG_3644.JPG [ 92.51 KiB | Zobrazeno 17791 krát ]
Příloha:
IMG_3646.JPG
IMG_3646.JPG [ 76.66 KiB | Zobrazeno 17791 krát ]

Autor:  Kauly [ 03 srp 2012, 14:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 426 - ze Slovenska dovezen

Ahoj. Při pohledu na tyhle fotky nechci snad ani pomyslet kolik práce mě čeká na mé 2137 :( Máš tam alespoň bytelnej zvedák, ten závidím :) A že vyměněné blatníky potěší je jasná věc a brát to jako maličkost netřeba - krůček za krůčkem a za rok z toho bude fešák auto :ok: Chce to hodně odhodlannosti, trpělivosti a vytrvalosti. Držím palce! :papa:

Autor:  Martas [ 02 srp 2012, 21:01 ]
Předmět příspěvku:  Renovace Moskviče 426 - ze Slovenska

Tak konečně jsou vidět první výsledky, nové zadní blatníky a velké části podběhů jsou již přivařeny na voze a budeme pokračovat přední částí. Tak se můžete pokochat. Je to sice maličkost, ale mám z toho velkou radost :P
Příloha:
IMG_2658.JPG
IMG_2658.JPG [ 89.68 KiB | Zobrazeno 17833 krát ]
Příloha:
IMG_2664.JPG
IMG_2664.JPG [ 104.64 KiB | Zobrazeno 17833 krát ]

Autor:  Martas [ 17 črc 2012, 21:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 426 - ze Slovenska dovezen

Tak konečně je auto celé odstrojené a začínáme řezat než se bude vyvařovat. Motor jsem nakonec uvázal na dvě silné větve a ve čtyřech jsme ho v pohodě vytáhli bez újmy na autě i na sobě ;)

Koroze je fakt silná :roll: , vyřezávání je ještě více, než jsem čekal - tak přidávám pár fotek - začali jsme zadní částí, pak přijdou nosníky listových per, prahy a předek...
Příloha:
IMG_2495.JPG
IMG_2495.JPG [ 51.27 KiB | Zobrazeno 17386 krát ]
Příloha:
IMG_2496.JPG
IMG_2496.JPG [ 50.32 KiB | Zobrazeno 17386 krát ]
Příloha:
IMG_2501.JPG
IMG_2501.JPG [ 50.91 KiB | Zobrazeno 17386 krát ]
Příloha:
IMG_2503.JPG
IMG_2503.JPG [ 51.6 KiB | Zobrazeno 17386 krát ]

Autor:  Aleš [ 03 bře 2012, 19:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 426 - ze Slovenska dovezen

Ono se to nezdá, ale podle mě jsou ty motory 1300 a 1500 zhruba stejně těžký. Je to dané tím, že i přes větší rozměry patnáctky bylo na ní použito jako hlavního materiálu hliníkové slitiny, proto plus mínus stejně váží. Třináctistovku jsme tahali ve čtverko u Járy na garáži s Koprem a Markem a měli jsme dost

Autor:  Peter- Slovensko [ 02 bře 2012, 19:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 426 - ze Slovenska dovezen

ak budeš mat problem zohnat trojnohu a kladkostroj, tak by som mal ešte jeden typ, najprv vyhodit prevodovku a potom tak 2 by ste to mohli zvládnut das si motor cez laná na hrubu dosku a normálne ho vytiahnut, u 408 by to malo fungovat, kedže motor je pomerne malý, často som to videl u Lád na pretekoch...

Autor:  Klásek [ 02 bře 2012, 10:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 426 - ze Slovenska dovezen

No ten motor má kousek přes metrák, tak to bude chtít nějakej kladkostroj. Sundej ten vzduchovej filtr a radši i karbec. A nezapomeň odpojit trubičku od spojkového válečku. Převodovku tam můžeš klidně nechat. Potom stačí povolit na silenblokách / motor, převodovka / a vycuknout ven ;)
No a takhle nějak neodborně to vypadá.....

Přílohy:
operace.jpg
operace.jpg [ 64.66 KiB | Zobrazeno 17554 krát ]

Stránka 2 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/