Automobily značky Moskvič dospělé i šlapací, inzerce, srazy, info, technické rady ... FORUM.MOSKVICH.CZ
http://forum.moskvich.cz/

Renovace Moskvič 407
http://forum.moskvich.cz/viewtopic.php?f=32&t=2947
Stránka 2 z 2

Autor:  Pepa Zizkov [ 11 led 2015, 21:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Renovace Moskvič 407

Potvrzuji štítek mám psaný v angličtině :D .
Auto podle mých odhadů dovezeno do ČSSR. Možná prodáno v Mototechně na Jarově - Osiková 2, Praha 3 - Žižkov :lol: .

Přílohy:
M 407 angilcký štítek r.v. 1959 a.jpg
M 407 angilcký štítek r.v. 1959 a.jpg [ 27.42 KiB | Zobrazeno 19963 krát ]

Autor:  Pepa [ 11 led 2015, 20:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Renovace Moskvič 407

Vašátor píše:
Zde přečalouněná M403, v podobném stylu jako mnou dělaná M407 http://drivee.ru/sovetskij-avtomobil-moskvich-403.html
A zde ještě další druh čalounění M407, velmi podobný mému https://www.drive2.ru/l/288230376152806559/
Do podobného stylu se čalounila i Volha 21, takže kdo ví jestli jiný styl čalounění nebyl udělán na přání.

Co tedy ten výrobní štítek v angličtině? Kam se dodávaly vozy s anglickými štítky? Předpokládám, že k nám ne.


Je dost možné,že je to originál a že se vyrádělo jen v malé sérii a ten štítek v angličtině má i Pepa Žižkov a auto bylo asi i prodáno tady v ČSSR a taky 1959

Autor:  Pepa Zizkov [ 11 led 2015, 15:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Renovace Moskvič 407

Tak jsem nahlédl do originál katalogu náhradních dílů osobního automobilu Moskvič 407 a 423. Katalog je určený, jen pro vozy do roku 1959. Na ukázku jsem vložil raději pár fotek. První foto je přední sedák M 407- tovární číslo 407- 69000010 - B. Druhé foto je zadní sedák M 407 - tovární číslo 407 - 7002210 - A. Zde je vidět, že originál šité sedačky mají vzor do šípu, takže nevěřím, že nově přečalouněné sedačky jsou originál nebo na zakázku. Pokud je váš vzor čalounění z M 403 r.v. 1963 - 1965, tak v M 407 r.v. 1959 stejně podle originálu být nemůžou. Je potřeba repektovat rok výroby 1959. Závěrem foto 407čky s vzorem, který je podobný tomu vašemu je bohužel auto jiného roku výroby.

Přílohy:
033.JPG
033.JPG [ 117.32 KiB | Zobrazeno 19943 krát ]
040.JPG
040.JPG [ 107.76 KiB | Zobrazeno 19943 krát ]
038.JPG
038.JPG [ 111.62 KiB | Zobrazeno 19943 krát ]

Autor:  Vašátor [ 11 led 2015, 13:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Renovace Moskvič 407

Zde přečalouněná M403, v podobném stylu jako mnou dělaná M407 http://drivee.ru/sovetskij-avtomobil-moskvich-403.html
A zde ještě další druh čalounění M407, velmi podobný mému https://www.drive2.ru/l/288230376152806559/
Do podobného stylu se čalounila i Volha 21, takže kdo ví jestli jiný styl čalounění nebyl udělán na přání.

Co tedy ten výrobní štítek v angličtině? Kam se dodávaly vozy s anglickými štítky? Předpokládám, že k nám ne.

Autor:  Pepa Zizkov [ 10 led 2015, 18:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Renovace Moskvič 407

Libore, děkuji za foto dalších vzorů čalounění z roku 1959 :ok: . Já jen dodám, že moje čalounění je určitě originál, protože při koupi jsem měl ještě potažené igelitem na dveřích. Důkazem jsou také fotky jiných 407ček v této barevné kombinaci, které se nabízeli v inzerátech a jsou z roku 1959.

Vašátor: Fotky jsem umístil né kvůli vzoru, ale stylu ve kterém jsou šité (do šípu). Fotky poslané od Libora z roku 1959 jsou také všechny šité šípovitě. Takže závěrečné porovnání nechávám na tobě.

Na závěr přidávám pár fotek, které jsem našel. První foto je z mého druhé 407čky z roku 1959 tříkvalt :D . Poslední fotka je z čalounění Moskviče 402, které vypadají, že jsou přečalouněné :roll: .

Přílohy:
069.jpg
069.jpg [ 90.08 KiB | Zobrazeno 19971 krát ]
407-04.jpg
407-04.jpg [ 29.37 KiB | Zobrazeno 19971 krát ]
5323387_2.jpg
5323387_2.jpg [ 23.67 KiB | Zobrazeno 19971 krát ]
2-moskvic-402 a.jpg
2-moskvic-402 a.jpg [ 51.19 KiB | Zobrazeno 19971 krát ]

Autor:  libor [ 10 led 2015, 16:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Renovace Moskvič 407

V mojí 423 jsem našel ještě jeden druh čalounění.Pepo napiš mi email já ti fotky pošlu.Mám problém s PC.nemůžu sem dát fotky.Ani si otevřít tvůj email.

Autor:  libor [ 10 led 2015, 16:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Renovace Moskvič 407

Pepo tvoje čalounění r.59,máme v moskviči 60.Kupované auto dva roky staré,to znamená že je původní.Já mám v 59 uplně něco jiného,najeto 30tis. vše orginál..Fotky dodám.

Autor:  Baky [ 10 led 2015, 14:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Renovace Moskvič 407

Vašátor >> Pro porovnání:https://www.drive2.ru/c/977622/

Nechci ze sebe dělat machra, na to nemám, nicméně čalounění s látkou uprostřed a koženkou po stranách jsem viděl u M403.

Přílohy:
Poznámka: Moskvič 407 - rok výroby 1959
M407_1959.jpg
M407_1959.jpg [ 92.56 KiB | Zobrazeno 19990 krát ]
Poznámka: Moskvič 423 - rok výroby 1960
M423_1960.jpg
M423_1960.jpg [ 110 KiB | Zobrazeno 19990 krát ]
Poznámka: Moskvič 423 - rok výroby 1960
M423_1960a.jpg
M423_1960a.jpg [ 127.54 KiB | Zobrazeno 19990 krát ]

Autor:  Vašátor [ 10 led 2015, 12:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Renovace Moskvič 407

Takže jsme se ničeho nedopátrali :mrgreen: . Podle toho, jak byl vůz čalouněn, jak byla látka rozpadlá, že byla napínána na kostře sedadla "sisalovým špagátem", obložení sloupků korespondovalo se sedadly, stropnice originál, interier bez zásahu kutila .... načež posledních 13 let stál Moskvič ve stodole a údaj tachometru ukazuje něco kolem 60-80 000km (teď přesně nevím), čemuž podle opotřebení motoru i věřím, si opravdu troufám tvrdit, že je čalounění originál. Veteránů jsem již několik udělal, hromadu jich viděl a vše opravdu nasvědčuje tomu, že se jedná o originál. I kdyby to dělal sebelepší kutil, bude to na různých fragmentech vidět (a tím myslím i pouhou výměnu komplet čalounění). Jen mě mrzí, že jsem si čalounění pořádně nenafotil.

Apropo, výrobní štítek máte v azbuce? Zde je výrobní štítek v angličtině. Nemůže se jednat o nějaký protekční vývozní kus? Lze to nějak podle čísla karoserie dohledat?

Autor:  Pepa Zizkov [ 09 led 2015, 22:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Renovace Moskvič 407

Jen dodávám, že u fotky :fotic: salon - moskvich 407 je vidět převodovka z úplně jiného roku výroby. Doufám, že alespoň ta příčka s tím radiem je originál :lol:

Autor:  Pepa Zizkov [ 09 led 2015, 22:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Renovace Moskvič 407

Ještě, že mám originál čalounění rok 1959 :) .

Na fotce :fotic: salon - moskvich 407 je podle mého názoru ukázka originál čalounění do vozu Vašátora. Ještě jsme našel našel jednu fotku, kterou jsem umístil jako poslední, ale tam, už se bavíme o jiném roku výroby ;)

Libore, je prosím možné na můj email poslat ty čtyři druhy čalounění?
Děkuji Pepíno Žižkovský :papa:

Přílohy:
080.JPG
080.JPG [ 100.85 KiB | Zobrazeno 20004 krát ]
081.JPG
081.JPG [ 103.29 KiB | Zobrazeno 20004 krát ]
040.JPG
040.JPG [ 126 KiB | Zobrazeno 20004 krát ]
083.JPG
083.JPG [ 107.67 KiB | Zobrazeno 20004 krát ]
salon-moskvich-407.jpg
salon-moskvich-407.jpg [ 61 KiB | Zobrazeno 20004 krát ]
m 407 čalounění.jpg
m 407 čalounění.jpg [ 44.79 KiB | Zobrazeno 20004 krát ]

Autor:  Vašátor [ 09 led 2015, 20:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Renovace Moskvič 407

Jedná se o ročník 1959.

Autor:  libor [ 09 led 2015, 18:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Renovace Moskvič 407

Já jsem našel čtyři druhy,ale žádný není jak tvůj.Mám ještě jeden druh jinde,tak to zítra zjistím. Určítě dělali více druhů.Jaký je tvůj rok výroby?

Autor:  Vašátor [ 09 led 2015, 12:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Renovace Moskvič 407

Měl bych na vás Moskvičáře odborníky jeden dotaz z historie. V tomto tématu: viewtopic.php?f=9&t=3165 jsem dával fotky nově vyrobeného čalounění na Moskvič 407, čalounění je vyrobené přesně podle originálních sedaček, načež mohu s téměř 100% jistotou tvrdit, že se jednalo o čalounění originální (rozpad látky, styl čalounění, apod.).
Jenže včera jsem hovořil s Pepou a prý se s takovýmto očalouněním ještě nesetkal, Moskvič 407 má mít prý sedačky očalouněné šípovitě a ne po bokách.
Jak to tedy je? Nebyl rozdíl v letech výroby, či dovozu do různých zemí?

Autor:  Vašátor [ 18 říj 2014, 11:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Renovace Moskvič 407

Dlouho jsem tu nepřispíval, tak bych měl opět připsat nějaké detaily z renovace. Nejlepší story je asi ze shánění originální látky čalounění. Psal jsem na email webocek retrodetail.ru , kde sice modrý vzor nemají, ale mají zelený a červený. Navíc modrý vzor nabízeli před cca dvěma lety, tak jsem chtěl zjistit, co a jak. Po dlouhosáhlé komunikaci, kdy mi vlastně skoro nic nenapsali (pouze "tkani nět"), z nich vypadlo, že nemají žádné látky. Tak nevím, zda jen nechtěli, či co. Vzor látky jsem posílal i do USA, kde mají vzory látek od roku 1900. Výsledek opět nic moc ... Takže jsem oslovil dvě firmy na zakázkovou výrobu a s jednou se rovnou domluvil :-). Bohužel toho bude 50m, tudíž zbytek jsem pak dám na inzerci.

Nyní sháním hromadu dílů na podvozek a motor, což se opět moc nedaří.

Každopádně karoserie je nalakovaná, modrá barva (na fotce tmavší než v reálu) vybraná dle originální barvy zevnitř dveří, krémová podle oka.

Přílohy:
m407_1.jpg
m407_1.jpg [ 124.82 KiB | Zobrazeno 20147 krát ]

Autor:  Vašátor [ 16 bře 2014, 19:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Renovace Moskvič 407

Převodovka by měla být původní, ale díky, kouknu na to :). Stejně celou převodovku budeme rozebírat, kontrolovat, přetěsňovat .... ale až po klempířské :)

Autor:  libor [ 14 bře 2014, 19:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Renovace Moskvič 407

Jesli to chceš vědět,dej fotku převodovky.Tříkvalt má rovnou kvaltpáku v chromu.Čtyřkvalt ji má světle hnědou, mirně tvarovanou.Ano, tříkvalt se dával v roce 59.Ale mohli to předělat. :ok:

Autor:  Vašátor [ 14 bře 2014, 19:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Renovace Moskvič 407

libor píše:
Jsi si jistý tím tříkvaltem?

Popravdě nejsem, protože řadící páka byla vylomená a v podstatě s ní nešlo řadit. Nicméně dle mých údajů se čtyřstupňová převodovka dávala až od roku 1960.
Baky píše:
V Rusku lze objednat látku na "retrodetailech", viz http://www.retrodetal.ru/mshop/tkan/ a nebo u reselera v Praze, viz http://www.sbazar.cz/sergeyfuchylo/detail/4747738-prodam-novy-material-na-sedadla-na-gaz.


Tyto stránky znám, bohužel námi požadovaný vzor látky tam bohužel nemají. Našel jsem však jiný obchod, kde ji v Rusku mají :). Co se týká cen tohoto obchodu i reselera ... spoustu věcí lze sehnat mnohem levněji. Dá to sice více práce, nicméně při tom množství dílů, které potřebujeme, by jsme se do rozpočtu nevešli ani náhodou. Mám ještě nějaké kontakty na Ukrajinu, tak uvidíme. Každopádně děkuji za radu ;)

Autor:  libor [ 14 bře 2014, 18:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Renovace Moskvič 407

Jedná se o vůz vyrobený v roce 1959, osazený třístupňovou převodovkou,

Jsi si jistý tím tříkvaltem?Tu řadící páku bych typoval na čtyřkvalt.Ale možná to klame,a já se pletu.Ať se dílo daří.

Autor:  Baky [ 14 bře 2014, 15:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Renovace Moskvič 407

Vašátor píše:
... Pak by mne ještě zajímalo, za jste někdo řešil originální vzor látky. Náš čalouník tento vzor nemá. Obeslal jsem nějakých 12 autočalouníků, nicméně ozvalo se zpět pouze 5. Jeden tvrdí, že tyto vzory má, ovšem ochota zaslat vzorek, či alespoň vyfotit, moc nebyla. Látky na Moskviče však mají v Rusku. Jak námi požadovaný modrý vzor, tak i červený a zelený. Otázkou je, co bude stát doprava....


V Rusku lze objednat látku na "retrodetailech", viz http://www.retrodetal.ru/mshop/tkan/ a nebo u reselera v Praze, viz http://www.sbazar.cz/sergeyfuchylo/detail/4747738-prodam-novy-material-na-sedadla-na-gaz.

Zjevně jde o jeden a tentýž zdroj. Něco je v Rusku levnější, něco ne.
Zaplatit do Ruska lze prostřednictvím české pobočky Sberbank.

Příloha:
52e945184be1d782814c0200[1].jpg
52e945184be1d782814c0200[1].jpg [ 147.61 KiB | Zobrazeno 20028 krát ]

Autor:  Vašátor [ 13 bře 2014, 23:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Renovace Moskvič 407

K ceně já se vyjadřuji nerad, protože samotné vyjádření ceny je víceméně nic neříkající. Je potřeba se bavit o kompletním rozpočtu, který ukáže z čeho se cena skládá. A ukazovat tu kompletní rozpočet by vůči majiteli nebylo fér. Nicméně řádově jsou to stovky tisíc. I tak si ale troufám říct, že to bude polovička co u Ecorry.

Máte někdo zkušenosti s dovozem dílů z Ruska? Respektive u nás se díly na tento model shání už velice špatně, prodává je u nás někdo?
Pak by mne ještě zajímalo, za jste někdo řešil originální vzor látky. Náš čalouník tento vzor nemá. Obeslal jsem nějakých 12 autočalouníků, nicméně ozvalo se zpět pouze 5. Jeden tvrdí, že tyto vzory má, ovšem ochota zaslat vzorek, či alespoň vyfotit, moc nebyla. Látky na Moskviče však mají v Rusku. Jak námi požadovaný modrý vzor, tak i červený a zelený. Otázkou je, co bude stát doprava (látka je drahá už sama o sobě). Momentálně zkouším variantu osobního vyzvednutí "přítelem na internetu", tak uvidíme jak to dopadne.

Autor:  Jara [ 13 bře 2014, 21:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Renovace Moskvič 407

Půl roku jsem u podobných machrů dělal, v Ekoře. A tak vím, že tohle auto bude docela drahé, ale bude také extrémně krásné. Bude to opravdu klenot.

Autor:  Klásek [ 13 bře 2014, 21:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Renovace Moskvič 407

Kauly píše:
Krásná práce a kupa práce zároveň. Možná jsem štóural, ale celkem by mě zajímala koncová cenovka za tuto renovaci, stačilo by řádově ;) Bude to ale luxusní vůzek na dlouhá léta, když to chlapi vzali takhle z gruntu :ok: :auto:

Spíš než kačky a asi to levný nebude, zasejc poctivá práce, by mně zajímalo kolik se na takový rekonstrukci stráví cca hodin.

Autor:  Petr408 [ 13 bře 2014, 20:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Renovace Moskvič 407

Jsem velmi mile překvapen :mnam:

Autor:  Aleš [ 13 bře 2014, 17:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Renovace Moskvič 407

Krásná práce. Tomu říkám pořádná generálka :ok:

Autor:  Kauly [ 13 bře 2014, 06:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Renovace Moskvič 407

Krásná práce a kupa práce zároveň. Možná jsem štóural, ale celkem by mě zajímala koncová cenovka za tuto renovaci, stačilo by řádově ;) Bude to ale luxusní vůzek na dlouhá léta, když to chlapi vzali takhle z gruntu :ok: :auto:

Autor:  KOPR [ 12 bře 2014, 21:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Renovace Moskvič 407

Klásek píše:
No práce jak na kostele, ale je vidět, že to neděláte poprvý. Motor nádherně zgenerálkovanej :(

Chlapci toho mají dost na svědomí :mrgreen: a umí .........

Autor:  Klásek [ 12 bře 2014, 21:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Renovace Moskvič 407

No práce jak na kostele, ale je vidět, že to neděláte poprvý. Motor nádherně zgenerálkovanej :(

Autor:  Vašátor [ 12 bře 2014, 20:56 ]
Předmět příspěvku:  Renovace Moskvič 407

Jak jsi už někteří všimli, dostal se mi do rukou Moskvič 407 a jak jsem tu již několikrát sliboval, přikládám nějaké informace. V poslední době mám času opravdu pomálu a tak se na mne prosím nezlobte, že se dostávám k založení tohoto tématu až takto pozdě.

V prosinci roku 2013 se k nám na dílnu dostal již zmiňovaný Moskvič. Jedná se o vůz vyrobený v roce 1959, osazený třístupňovou převodovkou, se starším provedením masky. Tento vůz, dle slov nynějšího nového majitele, 13 let bez hnutí stál. Stav tomu opravdu odpovídá, celá karoserie je zasažena povrchovou i hloubkovou korozí , veškeré ruské plasty se rozdrolili, látka se rozpadá... K vozu byl prodaný i náhradní motor po "generální" opravě. Jak je na tom tento náhradní motor doopravdy, uvidíte v následujících fotografiích. Na voze usilovně pracujeme.

Autíčko jsme na dílnu dovezli sice již začátkem prosince, dostali jsme se na něj ovšem až začátkem ledna. Proběhlo kompletní odstrojení, včetně elektroinstalace, blatníků a dveří, načež zůstal pouze holý skelet karoserie na nápravách. Karoserii jsme následovně zbavili většiny gumoasfaltových nátěrů, ruského tvrdého karosářského tmelu (pod kterým to vesele korodovalo), odřízli jsme zkorodované prahy a skelet karoserie nechali opískovat jemným křemičitým pískem. Pískování odhalilo jak místa znatelná na první pohled, tak i místa schovaná. Krom prohnilých "A" sloupků, prahů, podlah, nosníků podlah ... i třeba různé praskliny v karoserii, převážně u úchytů zadního nárazníku a tažného zařízení. Po opískování jsme tentýž den skelet nalakovali do antikorozního epoxidového základu (samozřejmě pouze místa, která zůstanou). Nyní na karoserii probíhají karosářské práce.

Během odstrojování jsme veškeré díly roztřídili podle práce, které na nich budou probíhat.
- Veškeré drobné součástky proběhly ruční očistou/broušením/kartáčováním a nyní jsou již nachystané v modrém zinku. Větší, lakované součásti, byly rovněž opískovány, lakovány do základní epoxidové barvy a následovně do vrchní epoxidové barvy.
- Chromové části exterieru i interieru jsou momentálně nachystané na chromování, nárazník se musel částečně vyklepat, některé jeho části jsou prokorodovány, takže po stažení chromu je budeme muset ještě vyvařit
- Původní motor jsme ještě za kompletního auta (po 13ti letech) zkusili nahodit, po pár úpravách vesele naskočil, v rychlosti jsme poslechli, zda nic neklepe, načež následovala jeho demontáž z vozu, kompletní rozborka, proměření všech funkčních rozměrů .... načež po rozpravě s majitelem bude následovat kompletní generální oprava s úpravou vodítek ventilů pro použití gufer
-Čalounění je kompletně nepoužitelné, nyní tedy sháníme originální vzor látky. Ten lze v Rusku zakoupit, zatím však nemám zjištěné jak s dopravou.
- mno a na spoustu prací jsem určitě zapomněl :-)

FOTKY zde: https://www.facebook.com/media/set/?set ... 275&type=3

Stránka 2 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/