| | | Diskusní fórum pro všechny přátele značky Moskvič * Kontakt: info@moskvich.cz * Moskvič klub Pardubice je i na facebooku - facebook.com/moskvich.cz | | |

Právě je 28 dub 2024, 00:11

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: LPG ano či ne.....
PříspěvekNapsal: 28 úno 2012, 23:18 
Zdravím, koukám, že je diskuse o LPG, já mám všechny auta co provozuji na LPG včetně MOSKVIČE 2140 a na nic jiného bych asi už nejezdil, pokud se tedy neobjeví něco ještě levnějšího a dostupného pro masy. Bioethanol E85 jsem již vyzkoušel a je to naprd. Do karburátorových vozidel se vůbec nehodí a auta se vstřikováním s tím měli docela problém. Až když jsem ho naředil 50/50 s Naturalem 95 tak, to šlo, ale úspora proti LPG je nevýznamná. Po nějaké době mi taky odešli hadice na benzínovém vedení, takže žádný zázrak :fuj: . U nových vozů, které jsou pro tohle palivo vyrobeny, to je bez problému. To platí i pro auta na zemní plyn.

Moskvič zatím jezdí a na ty léta a najeté kilometry je v dobrém původním stavu (tedy nebyl vyvařován a havarován). Karoserie začíná trochu rezivět, ale nosné části jsou v pořádku. Dokud bude jezdit, tak ho nechám, ale až se něco pokazí opravovat to již nebudu. Mám s ním trochu jiné plány a sice přestavět ho ve stylu HOT-ROD. Mám již připraven motor FORD V6 s automatickou převodovkou a pěkná chromová kola.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: LPG ano či ne.....
PříspěvekNapsal: 06 úno 2012, 21:07 
Offline
Зависимый москвичник
Зависимый москвичник
Uživatelský avatar

Registrován: 10 srp 2008, 18:32
Příspěvky: 1546
Bydliště: UNHOŠŤ,FRÝDEK-MÍSTEK
Majitel Moskviče: ne
Váhu vzduchu to ochrání spolehlivě , prostě to k ní ten šleh nepustí já tam mám takový film je to strašně jenmý proužek a je rozšlehaný raz dva jednu váhu v tomhle provedení již mám :mrgreen:

_________________
LADA 2106 1.7 5q 1986
MERCEDES BENZ 220E 1993
FORD ESCORT IV 1.6 1990
SIMSON S51 ENDURO

http://fotoalba.cz/Kopr21061

ICQ: 191499863

noga.r@seznam.cz


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: LPG ano či ne.....
PříspěvekNapsal: 05 úno 2012, 23:13 
Offline
Závislý moskvičář
Závislý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 01 čer 2008, 16:51
Příspěvky: 564
Bydliště: Pardubice a okoli :)
Majitel Moskviče: ano
Typ: 408 a 412
No u toho nesekvencniho ty klapky taky nic moc - je to spis aby to nerozervalo plastove dily saciho potrubi a filtrbox.

Nevim jak to dokaze ochranit vahy vzduchu atd ....

Me to zatim v tom jeepu slape bez problemu, mam s tim najeto asi 3tkm.

_________________
Obrázek
http://moje.auto.cz/Tonyxx/moskvic-412.html
http://moje.auto.cz/Tonyxx/moskvic-408.html
http://www.youtube.com/user/tonyxq
http://tonyxq.rajce.idnes.cz/


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: LPG ano či ne.....
PříspěvekNapsal: 05 úno 2012, 16:09 
Offline
Зависимый москвичник
Зависимый москвичник
Uživatelský avatar

Registrován: 10 srp 2008, 18:32
Příspěvky: 1546
Bydliště: UNHOŠŤ,FRÝDEK-MÍSTEK
Majitel Moskviče: ne
tak citroen či peugeot , mám zkušenost že si obecně palivoměr ukazuje co chce :mrgreen: jinak medvěd na benzín dělá divy jednou jede normálně tzn. dá se vytočit do začátku červeného pole , jindy jen asi do dvou tisíc nějak tomu nerozumím je tam asi pět čidel plus váha vzduchu s takovým proužkem v odborné literatuře nazvaným filmem ,jednu váhu již odšlehl zpětný zápal teď již mám namontovanou zášlehovou klapku takže to již nehrozí, kdybych měl seqvenci prý by vše bylo v pořádku :?

_________________
LADA 2106 1.7 5q 1986
MERCEDES BENZ 220E 1993
FORD ESCORT IV 1.6 1990
SIMSON S51 ENDURO

http://fotoalba.cz/Kopr21061

ICQ: 191499863

noga.r@seznam.cz


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: LPG ano či ne.....
PříspěvekNapsal: 05 úno 2012, 14:47 
Offline
Závislý moskvičář
Závislý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2009, 23:40
Příspěvky: 690
Bydliště: Havlíčkův Brod
Majitel Moskviče: ano
Typ: 2137, 2 x 412
To s tím palivoměrem můžu potvrdit. Mě to v Xsaře taky ukazuje, jak se mu zamane. KOntrolka třeba hlásí prázdnou nádrž a pípá na mě, tak jedu a prdnu tam za 200Kč a rázem mám třičtvrtě nádrže :D

_________________
Ivánek 2137, r.v. 1980 v renovaci Brežněv 412, r.v. 1973 412, r.v. 1975 odhl. Citroen XSARA 1.4 Combi LPG r.v.2003
HD Sportster 1200
Jawa 21 Stadion
Bejvávalo: zelená M412 po tátovi, několik T601, Citroen AX 1.0 LPG "Toník", r.v. 1996 Čest jeho památce, Citroen AX 1,1 LPG r.v. 1992, Yamaha Diversion 600


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: LPG ano či ne.....
PříspěvekNapsal: 05 úno 2012, 11:27 
Offline
Závislý moskvičář
Závislý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 01 čer 2008, 16:51
Příspěvky: 564
Bydliště: Pardubice a okoli :)
Majitel Moskviče: ano
Typ: 408 a 412
Ja myslim ze by to melo byt pred ...

Jinak ja jsem s LPG spokojen. Mam v Peugeotu 206 sekvencni MAGIC 2 - HL Propan (prestavba s toroidem cca 23000) a v JEEPu nesekvencni od ELPIGAS (za 18000) s tim jsem to ale uz koupil.

S obojim jsem spokojen.

U sekvencniho v Peugeotu se mi to prepina po dosazeni nejake teploty (napr. vcera v -12C asi 3km) v lete treba ihned.

U nesekvencniho v Jeepu se mi to prepina po zvyseni otacek. Nemam to moc vysledovane ale cca do +5C nastartuju, zvysim otacky a pri poklesu se to prepne.

Kazdopadne oboje mi funguje plne automaticky a nemusim nic prepinat.

Co jsem mel driv tak jsem byl spokojeny se systemem BRC a nespokojen s Lovato.

Jinak co mam zkusenost s Audi A8 a Laguna2 a ostatni novejsi tak pak keca palivomer benzinu - mnozstvi paliva v nadrzi to vypocitava i z aktualni spotreby a dojezdu. Pak se mi taky zda, ze po mantazi LPG se trochu zblbe jednotka na benzin a obcas auto dela neco co nedelalo (treba zvyseny volnobeh atd...).

Kazdopadne ted tu je plyn za cca 16,90Kc.

_________________
Obrázek
http://moje.auto.cz/Tonyxx/moskvic-412.html
http://moje.auto.cz/Tonyxx/moskvic-408.html
http://www.youtube.com/user/tonyxq
http://tonyxq.rajce.idnes.cz/


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: LPG ano či ne.....
PříspěvekNapsal: 04 úno 2012, 22:14 
Offline
Závislý moskvičář
Závislý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2009, 23:40
Příspěvky: 690
Bydliště: Havlíčkův Brod
Majitel Moskviče: ano
Typ: 2137, 2 x 412
KOPR píše:
Kauly , jak přisávání plynu za škrtící klapkou ???? já to mám před ní .......

Mělo to přidanou takovou "přírubu" pod tělo vstřikování a škrtící klapky. Byla to taková asi 1cm silná "placka" tvaru čtverce s kruhovým otvorem stejného průměru difuzoru škrtící klapky, ve kterém byly po obvodu malé kruhové otvory přivádějící plynné LPG.

_________________
Ivánek 2137, r.v. 1980 v renovaci Brežněv 412, r.v. 1973 412, r.v. 1975 odhl. Citroen XSARA 1.4 Combi LPG r.v.2003
HD Sportster 1200
Jawa 21 Stadion
Bejvávalo: zelená M412 po tátovi, několik T601, Citroen AX 1.0 LPG "Toník", r.v. 1996 Čest jeho památce, Citroen AX 1,1 LPG r.v. 1992, Yamaha Diversion 600


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: LPG ano či ne.....
PříspěvekNapsal: 04 úno 2012, 21:49 
Offline
Зависимый москвичник
Зависимый москвичник
Uživatelský avatar

Registrován: 10 srp 2008, 18:32
Příspěvky: 1546
Bydliště: UNHOŠŤ,FRÝDEK-MÍSTEK
Majitel Moskviče: ne
Kauly , jak přisávání plynu za škrtící klapkou ???? já to mám před ní .......

_________________
LADA 2106 1.7 5q 1986
MERCEDES BENZ 220E 1993
FORD ESCORT IV 1.6 1990
SIMSON S51 ENDURO

http://fotoalba.cz/Kopr21061

ICQ: 191499863

noga.r@seznam.cz


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: LPG ano či ne.....
PříspěvekNapsal: 04 úno 2012, 20:44 
Offline
Závislý moskvičář
Závislý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2009, 23:40
Příspěvky: 690
Bydliště: Havlíčkův Brod
Majitel Moskviče: ano
Typ: 2137, 2 x 412
No, nemůžu se nepřidat do této diskuse. Jak je vidět z mého "podpisu" níže, i já objevil LPG již pár let zpět. Koupil jsem maličké AX 1.0, které zvládalo jezdit za 5 litrů, ale i tak mě myšlenka LPG nedávala spát. Okolí mě mělo za blázna, proč vyhodit 15 tisíc za přestavbu toho starýho "s.áče" ,co i tak nic nežere, na LPG, ale já na ně nedal. Auto jezdilo skoro stejně (v kopcích se to samozřejmě u litrovýho motoru projevilo lehce na zátahu, ale za tu úsporu tu stálo), byl to ten jednoduchej systém s přisáváním plynu za škrtící klapkou. Ze začátku mě trochu štvalo čekat několik kilometrů na dostatečné ohřátí vody, než se LPG samo zaplo, tak jsem vyrušil teplotní čidlo a jednoduše pak plyn zapínal manuálně chviku po strartu. Obavy ze zamrzání trysek v plynovém zplynovači se nepotvrdily ani v minus 10ti stupňových mrazech. Spotřeba na LPG vyskočila asi o litr, ale taknkovat plnou za 350 Kč bylo hodně příjemné.
Po bouračce a zrušení 1.0 jsem zakoupil 1.1 a systém nechal zabudovat tam. Dodnes spokojeně jezdí u nového majitele a s tou samou spotřebou. Investice do systému LPG se mě před prodejem auta alesoň dvakrát vrátila.
Nyní mám Xsaru 1.4 LPG, bere kolem 7 litrů a spokojenost :ok:
Provozní náklady: LPG plus jednou ročně revize (cca 200Kč, tuším), neuškodí zkrátit interval výměny oleje
Nevýhody: limitující přístup do podzemních garáží, rezerva v kufru

Uvažoval jsem i o Moskviči na LPG (u AXka jsem neměl závěs a dost kvůli stavbě tahal vozík za svou 2137), na Xsaře ted závěs mám, tak jsem od toho záměru, i díky nízké roční kilometráži, upustil.

Takže, do denní provozky LPG určitě ano :ok:

_________________
Ivánek 2137, r.v. 1980 v renovaci Brežněv 412, r.v. 1973 412, r.v. 1975 odhl. Citroen XSARA 1.4 Combi LPG r.v.2003
HD Sportster 1200
Jawa 21 Stadion
Bejvávalo: zelená M412 po tátovi, několik T601, Citroen AX 1.0 LPG "Toník", r.v. 1996 Čest jeho památce, Citroen AX 1,1 LPG r.v. 1992, Yamaha Diversion 600


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: LPG ano či ne.....
PříspěvekNapsal: 04 úno 2012, 11:55 
Offline
Zasloužilý moskvičář
Zasloužilý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 31 srp 2008, 18:49
Příspěvky: 408
Bydliště: Zlín
Majitel Moskviče: ano
Já jezdím na LPG osm let,pět let ve Fáčku,a tři roky Mondeo.Fávo bylo bez problémů a u Mondea jsem musel vychytat nějaké mouchy kolem elektriky(neustálé cukání)výměna cívky,svíček a kabelů, a byl klid.Momentálně sháním Volvo 940,2,3 osm ventilů 96kw.A když se podaří tak půjde taky do LPG.Jezdím deně na LPg osm let, a momentálně jsem přinucen jezdit na benál a vidím rozdíl.Že se LPG neviplatí si myslím je blbost.Já najezdím kolem 25tis/rok.Na LPg říkám ano.

_________________
4x Moskvič 407,Moskvič 423,Volha 22,Moskvič 2138,Škoda Felicia,Volvo 740,2,3LPG,,Moskvič 403 Volvo 960/II 3,0l.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: LPG ano či ne.....
PříspěvekNapsal: 04 úno 2012, 09:55 
Offline
Зависимый москвичник
Зависимый москвичник
Uživatelský avatar

Registrován: 10 srp 2008, 18:32
Příspěvky: 1546
Bydliště: UNHOŠŤ,FRÝDEK-MÍSTEK
Majitel Moskviče: ne
No musím říct že s plynovým Žigulem jsem nadmíru spokojený ani nepoznám že tam je , ale Mercedes jsem chtěl 3.0 v naftě , když jsem sháněl nebylo skoro nic narazil jsem na toho co mám teď 2.2 benzín lpg , je to tam udělané prasácky přímo do sání místo seqvence (na to si dávejte pozor , auto plné všelikých dementních čidel atd.,stříkačka , jedině seqvence jinak se s toho poeeete ) ale jinak jezdí vcelku bez problému mám ho od května a nahrkáno asi 30 tkm bez větších problému. Tož LPG jo ale pozor do čeho............... :papa: :auto:

_________________
LADA 2106 1.7 5q 1986
MERCEDES BENZ 220E 1993
FORD ESCORT IV 1.6 1990
SIMSON S51 ENDURO

http://fotoalba.cz/Kopr21061

ICQ: 191499863

noga.r@seznam.cz


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: LPG ano či ne.....
PříspěvekNapsal: 04 úno 2012, 09:23 
Offline
Závislý moskvičář
Závislý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 05 čer 2011, 05:58
Příspěvky: 669
Bydliště: Děčín
Majitel Moskviče: ano
Typ: 412
Já jsem téhož názoru, že do veteránů s nimiž najezdíme nanejvíš pár tisíc ročně se to nevyplatí.
Provozní auta, který jezděj denně, to už je něco jinýho. Osobně najezdím za rok cca 20tisíc km a to už se plyn vyplatí.
Když jsem sháněl Peugeota 406, tak jsem chtěl nějakou dobrou výbavu, aby měl málo najeto a taky novější rok výroby. Sehnal jsem tedy v naftě 2,0HDI rok výroby 2004, najeto 74000km se servisní knížkou , digi klimou, tempomatem atd. Prostě spokojenost. 2 měsíce na to se objevil v inzerátech r.v. 2002, najeto 130000km se stejnou výbavou (kromě tempomatu) 1,8 16V s LPG. Nemít už toho nafťáka, tak bych nejspíš šel do plynovýho 8-) .
Jinak ty nevýhody už jsi popsal.

_________________
Moskvič 412, Peugeot 308, Peugeot 406, Lada 2107, Hyundai Atos, Jawa 555


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: LPG ano či ne.....
PříspěvekNapsal: 04 úno 2012, 08:47 
Offline
Zasloužilý moskvičář
Zasloužilý moskvičář

Registrován: 16 zář 2008, 15:53
Příspěvky: 278
Majitel Moskviče: ne
Ano do Moskviče a do všeho co udržuji jako Youngtimera NE! tam LPG rozhodně nepatří.
Nejsem příznivcem nafty nějak mě ten klapot neoslovuje a tak mám obě provozní auta na benzín resp. plyn Citroen a po novu Volvo 940 (tam se to chystá třeba mě přesvědčíte o opaku).
Bydlím na malé vesničce kam jede pět autobusů denně a to ještě jen kolem času školní docházky, poslední bus v 15:30. Vlak 3 km a na znamení :)
Takže při denním dojíždění je auto jedinnou volbou no a při stoupajících cenách benzínu a týdenním nájezdu cca 400km mě LPG přijde jako vhodná volba.
CENA
DOSTUPNOST čerpacích stanic jako výhody

Mírné snížení výkonu
Větší nároky na olej v motoru
Snížení užitné hmotnosti vozu jako nevýhody....

No a teď můžeme diskutovat jako lidi.
Pavel

_________________
VAZ 2102 zvaný Žíža, Obětoval se v krizi.... :(
Moskalenko je snem zatím......


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 84 návštevníků


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz





kvalitní webhosting