| | | Diskusní fórum pro všechny přátele značky Moskvič * Kontakt: info@moskvich.cz * Moskvič klub Pardubice je i na facebooku - facebook.com/moskvich.cz | | |

Právě je 23 čer 2018, 03:59

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 143 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 13 bře 2018, 12:28 
No do motoru jsem ještě nešťoural, asi bych to měl nechat na odborníkovi.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 07 bře 2018, 18:47 
Offline
Zasloužilý moskvičář
Zasloužilý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 20 zář 2010, 19:06
Příspěvky: 261
Bydliště: Hukvaldy
Majitel Moskviče: ano
Typ: měl jsem 2138 zelená žába, teď mám T613 Milong, Konečně mám Moskala 2140, od Kláska Hráška, HURA, bude mu u me dobre.
na tatove moskalu, byl to motor 408 byl ustiply kousek ventilu ve tvaru pismene V. presto to vrcelo jezdilo ale nic moc. je mi lito ale asi to budes muset rozebrat a uvidis co na tebe ten otor usil... mozna v dnestni doby bys tam mohl kouknout endoskopem, nebo po nastartovani nechat nejakou dobu bezet aby se to zaklepalo, ale vidiom to spis na rozborku sborku...

_________________
www.stramberk17.cz Ubytování pod Trůbou.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 07 bře 2018, 13:04 
Díky za info i když žádná radost. Je to možná tím že válce byly přirezlé a po nalití petroleje to trvalo asi 14 dní než šel motor protočit. S tou hlavou myslíš že jsou třeba podfouknuté ventily a stačilo by nějakou brusnou pastou vyleštit ventilová sedla?


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 04 bře 2018, 19:40 
Offline
Zasloužilý moskvičář
Zasloužilý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 20 zář 2010, 19:06
Příspěvky: 261
Bydliště: Hukvaldy
Majitel Moskviče: ano
Typ: měl jsem 2138 zelená žába, teď mám T613 Milong, Konečně mám Moskala 2140, od Kláska Hráška, HURA, bude mu u me dobre.
chytra knizka pise:
Kompresni tlak ve valcich motoru nema byt nizsi nez 1MPa (10kp/cm2)
mezi jednotlivymi valci se nema lisit o vice nez 0,1MPa (1kp/cm2)
tj o 10 procent hodnoty kompresniho tlaku

myslim ze nesplnujes ani jedno, vidim to na vadnou hlavu.

jeste pisou striknout do valce trosku oleje 2-2,5dl a mereni opakovat.
pokud tlaky stoupnou jsou to kruhy.

strana 131 chytre knizky

_________________
www.stramberk17.cz Ubytování pod Trůbou.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 18 úno 2018, 18:51 
Zdravím pánové,
měřil jsem si tlak ve válcícch na 408 a zleva do prava to bylo 8,8/ 8/ 9/7,4atm. Jak se Vám to jeví?


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 11 kvě 2016, 08:56 
Na náhradní převodovce jsem se podíval co je tam. Je to O kroužek 14-18 např. těsní vývod z vodovodní baterie.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 10 kvě 2016, 09:53 
Offline
Moskvičář I. stupně
Moskvičář I. stupně

Registrován: 24 srp 2008, 09:52
Příspěvky: 178
Děkuji za info - zkusím to. Láďa


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 09 kvě 2016, 19:06 
Offline
Hvězda Moskvič fóra III. kategorie
Hvězda Moskvič fóra III. kategorie
Uživatelský avatar

Registrován: 13 čer 2008, 18:13
Příspěvky: 1008
Bydliště: Vinoř
Majitel Moskviče: ano
Typ: 407, 412
Mám takový fígl a u mé 407 to už 2 roky funguje vlastně neteče. Ze starého gufera jsem vyndal tu kovovou spirálu a zkrátil jsem ji na venkovní průměr té gumové manžety co je na výstupu řadící hřídele a když lehce ,,táhla,, navlékl jsem ji na tu gumovou manžetu a ona (ta spirála) stahuje tu gumu k hřídeli a zatím nic neteče.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 09 kvě 2016, 08:14 
jak to spravit, aby to neteklo?


Pepa píše:
Franta M408 píše:
Ona asi celá převodovka nevytekla, viděl bych to asi na cca 0.5l ale stejně je to dost. Tam jak prochází hřídel z převodovky s drážkováním do spojky není žádný simering nebo těsnění?


Ne není tam simering jen papírové těsnění a na hřídeli je taková spirála simering má pouze patnáctka, ale nejčastěji to teče kolem řadící hřídele z boku.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 30 bře 2016, 10:25 
Dík.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 29 bře 2016, 19:05 
Offline
Hvězda Moskvič fóra III. kategorie
Hvězda Moskvič fóra III. kategorie
Uživatelský avatar

Registrován: 13 čer 2008, 18:13
Příspěvky: 1008
Bydliště: Vinoř
Majitel Moskviče: ano
Typ: 407, 412
Franta M408 píše:
Zdravím, dostala se mi do rukou palivová pumpa a je na ní ruské B 402, šla by použít do 408? Sklo sedí.



Jo to je ta správná pumpa


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 29 bře 2016, 12:03 
Zdravím, dostala se mi do rukou palivová pumpa a je na ní ruské B 402, šla by použít do 408? Sklo sedí.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 10 led 2016, 23:01 
Offline
Hvězda Moskvič fóra III. kategorie
Hvězda Moskvič fóra III. kategorie
Uživatelský avatar

Registrován: 13 čer 2008, 18:13
Příspěvky: 1008
Bydliště: Vinoř
Majitel Moskviče: ano
Typ: 407, 412
Franta M408 píše:
Tou spirálou jsi myslel to vysoustružení do hřídele?



Jo jo


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 23 pro 2015, 14:22 
Tou spirálou jsi myslel to vysoustružení do hřídele?


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 15 pro 2015, 17:10 
Offline
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2008, 21:59
Příspěvky: 2401
Bydliště: Ostrava
Majitel Moskviče: ano
Typ: Moskvič 412
OK, tak beru zpět, myslel jsem, že je to stejný s patnáctkou

_________________
Moskvič 412, Mercedes Benz C Klasse, Lada 2107, Yamaha Ybr 125
V životě se řídím třemi hesly: Neser se do toho čemu nerozumíš, Nemrdej do toho co funguje, A že jsou zámky a klíče lidé a pi**


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 14 pro 2015, 22:04 
Offline
Hvězda Moskvič fóra III. kategorie
Hvězda Moskvič fóra III. kategorie
Uživatelský avatar

Registrován: 13 čer 2008, 18:13
Příspěvky: 1008
Bydliště: Vinoř
Majitel Moskviče: ano
Typ: 407, 412
Franta M408 píše:
Ona asi celá převodovka nevytekla, viděl bych to asi na cca 0.5l ale stejně je to dost. Tam jak prochází hřídel z převodovky s drážkováním do spojky není žádný simering nebo těsnění?


Ne není tam simering jen papírové těsnění a na hřídeli je taková spirála simering má pouze patnáctka, ale nejčastěji to teče kolem řadící hřídele z boku.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 14 pro 2015, 20:09 
Offline
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2008, 21:59
Příspěvky: 2401
Bydliště: Ostrava
Majitel Moskviče: ano
Typ: Moskvič 412
Franta M408 píše:
Ona asi celá převodovka nevytekla, viděl bych to asi na cca 0.5l ale stejně je to dost. Tam jak prochází hřídel z převodovky s drážkováním do spojky není žádný simering nebo těsnění?

Ano, je tam gufero a pokud je poškozené tak propouští za jízdy olej do obalu spojky. Jak zde psal Petr, je důležité zjistit odkud to teče, takže celé utřít, dolét, jet se kousek projet a pak se podívat. Většinou to ale chčije z bočního krytu okolo zasouvací páky

_________________
Moskvič 412, Mercedes Benz C Klasse, Lada 2107, Yamaha Ybr 125
V životě se řídím třemi hesly: Neser se do toho čemu nerozumíš, Nemrdej do toho co funguje, A že jsou zámky a klíče lidé a pi**


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 14 pro 2015, 19:06 
Ona asi celá převodovka nevytekla, viděl bych to asi na cca 0.5l ale stejně je to dost. Tam jak prochází hřídel z převodovky s drážkováním do spojky není žádný simering nebo těsnění?


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 14 pro 2015, 14:27 
Offline
Moskvičář I. stupně
Moskvičář I. stupně
Uživatelský avatar

Registrován: 08 říj 2008, 22:17
Příspěvky: 238
Majitel Moskviče: ano
Typ: 403, 408
Na straně spojky nemá olej kudy vytéct, když auto stojí.
Dřív než něco rozdělávat, je lepší zjistit kudy to teče, utřít a podívat se. Plochá těsnění pod víky sice můžou trochu propuštět, ale je to málo pravděpodobné, aby vytekla celá převodovka.
Sázel bych na těsnění kolem zasouvací páky řazení v bočním krytu. Kolem zasouvací tyče je ve víku O-kroužek.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 14 pro 2015, 14:11 
Mezi převodovkou a spojkou je papírové těsnění, dá se i klidně vystříhat doma. Jarda


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 14 pro 2015, 11:11 
Zdravím
odtrh jsem udělal a je to lepší,ale teď řeším horší problém,převodovku. Když jsem kontoloval olej tak nešla vytahnout měrka-celá komplet rezavá. Olej 0. Doplnil jsem a odjel domů-auto mám na chalupě-po týdnu pod autem louže čistého oleje aniž by se z autem jelo. Je to na straně spojky. Asi bude muset převodovka ven a nějak přetěsnit. Prosím o info jaká těsnění tam jsou a kde by se daly sehnat a co obnáší jejich výměna, jestli je při jejich výměně potřeba nějkej fígl nebo spešl přípravek. Pokud je někdo má tak rád koupím. Asi bude potřeba taky těsnění mezi převodovkou a skříní spojky?
Dík Franta


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 23 říj 2015, 12:00 
Offline
Hvězda Moskvič fóra III. kategorie
Hvězda Moskvič fóra III. kategorie
Uživatelský avatar

Registrován: 13 čer 2008, 18:13
Příspěvky: 1008
Bydliště: Vinoř
Majitel Moskviče: ano
Typ: 407, 412
Nejdříve udělej odtrh na kladívkach 0,4-0,5 a pak ten předstih.
Pro kontrolu si označ rozdělovač jak ho máš teď a postupně otáčej do + nebo - a uvidíš kdy to pojede nejlíp


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 23 říj 2015, 07:52 
No právě předstih, na stupnici u karbecu jsem uprostřed na 0 pohnout s tím do plusu nebo mínusu?


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 22 říj 2015, 20:29 
Offline
Hvězda Moskvič fóra I. kategorie
Hvězda Moskvič fóra I. kategorie
Uživatelský avatar

Registrován: 30 kvě 2008, 15:32
Příspěvky: 1623
Bydliště: kousek od Pardubic
Majitel Moskviče: ano
Typ: 408
Něco jiného je tam natahat benzín rukou a od vačky. Zkus ještě omrknout předstih.

_________________
Moskvič Moskvich Москвич Moskwicz Moskwitch Moskwitsch Moskvitsh Moszkvics
Vůbec tomu nerozumím, ale baví mě to


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 22 říj 2015, 15:20 
Hladina v karburátoru i jehla jsou asi vpořádku protože když po několika dnech stání čerpám ručně benzín tak se hladina ustálí cca v polovině okénka na karburátoru a pak se ani nehne i když čerpám dál. Filtr jsem čistil a dával tam nový olej a bohatost směsi jsem seřizoval a fungovalo to podle příručky. Tak nevím. Jezdit na naturál bez aditiv?


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 22 říj 2015, 07:38 
Offline
Moskvičář I. stupně
Moskvičář I. stupně
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2008, 21:09
Příspěvky: 144
Bydliště: Velké Popovice
Majitel Moskviče: ano
Typ: 412
Podle mě je to přeplavený karburátor. Sundat horní víčko, zkontrolovat těsnost jehlového ventilu, zkontrolovat hladinu v plovákové komoře. V komorách se nesmí vyskytovat sražené kapičky benzínu. Bohatá směs může být způsobená i ucpaným vzduchovým filtrem. Po seřízení plováku bych zkontroloval také šroub bohatosti. Veškerá nastavení jsou v běžné uživatelské příručce, ale ty hodnoty asi nelze brát doslova, co kus, to originál :)

_________________
Москвич 412 »Ментос« (1971) Volvo 940 GL D24TIC (1991)


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 21 říj 2015, 16:42 
Prosím o radu,
když pomalu na volnoběh přidávám plyn tak motor zhasne a při rozjíždění střílí do výfuku. Při vyšších otáčkách to jakž takž jede. Staruje na drb a volnoběh drží. Po ujetí cca 25km se mi zdá že to neůměrně žere.
Dík Franta.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 09 čer 2015, 16:39 
Offline
Moskvičář I. stupně
Moskvičář I. stupně
Uživatelský avatar

Registrován: 08 říj 2008, 22:17
Příspěvky: 238
Majitel Moskviče: ano
Typ: 403, 408
Franta M408 píše:
Co se seřzuje tou velkou matkou z boku na skříňce řízení a co tím šroubkem zhora. Mám větší vůli v řízení a nechci to ještě zhoršit.

Nejsem automechanik, tak jenom okrajově: pomoc bych hledal v dílenské příručce, obrázek níže.
Maticí 24 se seřizuje axiální vůle volantové tyče v ložiskách, na to bych nesahal. Vůle kladky vůči šneku se seřizuje šroubem 28 po uvolnění pojistné matice. Zašroubováním dovnitř převodky se vůje snižuje. Doporučuji zvednout celou přední nápravu, snižovat vůli šroubem 28 a vždy zkontrolovat otáčení volantem do obou krajních poloh, aby to nešlo při nějakém natočení příliš ztuha.


Přílohy:
prevodka01.jpg
prevodka01.jpg [ 173.82 KiB | Zobrazeno 20579 krát ]
prevodka02.jpg
prevodka02.jpg [ 90.49 KiB | Zobrazeno 20579 krát ]
Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 08 čer 2015, 08:44 
Už je tam, ze spodu na držáku nárazníku. Ještě dotaz, když sešlápnu spojku tak sa sníží otáčky volnoběhu to asi není normální? Co se seřzuje tou velkou matkou z boku na skříňce řízení a co tím šroubkem zhora. Mám větší vůli v řízení a nechci to ještě zhoršit.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 20 kvě 2015, 19:58 
Offline
Moskvičář I. stupně
Moskvičář I. stupně
Uživatelský avatar

Registrován: 03 úno 2015, 18:52
Příspěvky: 204
Majitel Moskviče: ano
Typ: Moskvič 403,Moskvič 408,Moskvič 426, šlapací Moskvič, Iž 2125
Já to vyřešil tak,že jsem koupil pěknou chromovanou malou retro mlhovku a ta se dá přišroubovat ze spoda na držák nárazníku.Mám to na několika škodovkách a na TK jsem s tím nikdy neměl problém.Hlavně se nemusí do ničeho vrtat.

_________________
Když to moc chceš, tak to koupíš.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 143 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz





kvalitní webhosting