| | | Diskusní fórum pro všechny přátele značky Moskvič * Kontakt: info@moskvich.cz * Moskvič klub Pardubice je i na facebooku - facebook.com/moskvich.cz | | |

Právě je 29 bře 2024, 07:19

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 51 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Pár dotazů...
PříspěvekNapsal: 10 zář 2010, 07:44 
Offline
Hvězda Moskvič fóra III. kategorie
Hvězda Moskvič fóra III. kategorie
Uživatelský avatar

Registrován: 10 bře 2009, 00:38
Příspěvky: 1124
Bydliště: Sokolov
Majitel Moskviče: ano
Typ: Три машины Москвич, Первый - 412, второй - 2138 двигатель 412, Третий - 2137. Москвич 1500 "Универсал".
Aleš píše:
Michal.AZLK píše:
Aleši, díky za starost ;)
No práce moc rychle nejdou protože mám auto u kamaráda na dílně a blbě se nám scházej šichty.
Brzdy jsou komplet, osazuju bubny. Bohužel mi nešel buden nasadit tak jsem nad tim koumal a zkoušel štelovat prasátka, ale nepomohl jsem si.
Pak mě napadlo mírně zbrousit ty dosedací plochy na paknách ( ta co dosedá na pístek prasátka a ta co dosedá na ten středící plech pod poloosou )
A nakonec to bylo ono :ok: bruska, pilníček a buden šel krásně. Dal jsem na tvojí radu s těma podložkama a je to supr. Zejtra po noční jdu zase na dílnu a když se mi povede stejnym způsobem upravit pakny na pravý straně a usadit buden tak sešteluju ručku a může se ovzdušňovat.
Topení je umytý, v supr stavu, hadice nachystaný :ok: ještě musim mrknout na to kolínko na motoru do, kterýho je připojená zpátečka. Vsadim boty, že je zarostlý nebo přicpaný.

Pak mě napadlo mírně zbrousit ty dosedací plochy na paknách ( ta co dosedá na pístek prasátka a ta co dosedá na ten středící plech pod poloosou ) - jak to tak čtu tak
nemáš dobře nastavený brzdový váleček a to je celý tvůj problém. Oba pístky ve válečku se musí zašroubovat na max a potom o půl otáčky povolit a není možné, že ti buben nepůjde nasadit. Protože pokud je pístek na jedné straně povolený o cca jednu a půl otáčky tak i po zatlačení tam ten buben nedostaneš. Seřiď dle mé rady a dej vědět jak jsi dopadl :ok:


No právě, že to jsem dělal. Zašroubovat na maximum a pootočit o 180° zpět. A ono houby :(
Když už jsem se přiklonil k prasárně malinko to zklepnout, aby pístky zajely tak jsem si stejně nepomohl. Protože ty pístky se navzájem sebe uvnitř prasátka dotýkaly. Nebyla jiná možnost :( radši upravim paknu než, abych se vrtal v prasátku. Prstana jsem zatlačil na pístky a cejtil jsem, že jsou jejich konce na sobě. Zatlačil jsem na jeden a druhý o milimetr vyjel.
Tim jak jsem to zbrousil tak by to mělo šlapat líp + ten půlměsíc, kterej slouží k ruční brzdě se o tu zbroušenou paknu opírá líp. Když jsem to neměl zbroušený tak to skoro na ručku nebrzdilo. Byla tam velká vůle mezi půlměsícem a tim plechem mezi paknama. Otočení plechu nepomohlo. Bůh ví co to je za pakny. Jestli je to nějaká druhovýroba nebo co? Zdá se mi to bejt original.

_________________
москвич 412, москвич 2137,москвич 2138a půl

Možná jsem blázen co nemá dům ani bazén, ale shánim Москвич 433/434 "фургон" nebo Москвич 426/427 "Универсал"

Moskvičů neni nikdy dost :P :auto:


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pár dotazů...
PříspěvekNapsal: 09 zář 2010, 19:33 
Offline
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2008, 21:59
Příspěvky: 2591
Bydliště: Ostrava
Majitel Moskviče: ano
Typ: Moskvič 412
coudy píše:
Už nemusí ,už to zbrousil. :(

Tak aspoň jednu stranu nebude brousit

_________________
Moskvič 412, Mercedes Benz E Klasse, Lada 2107, Yamaha Ybr 125
V životě se řídím třemi hesly: Neser se do toho čemu nerozumíš, Nemrdej do toho co funguje, A že jsou zámky a klíče lidé a pi**


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pár dotazů...
PříspěvekNapsal: 09 zář 2010, 19:27 
Offline
Zasloužilý moskvičář
Zasloužilý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 07 čer 2009, 22:39
Příspěvky: 415
Bydliště: kousek od Zlína
Majitel Moskviče: ne
Typ: býval 2140 "AZAK"
Už nemusí ,už to zbrousil. :(

_________________
Na každou svini se vaří voda.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pár dotazů...
PříspěvekNapsal: 09 zář 2010, 17:41 
Offline
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2008, 21:59
Příspěvky: 2591
Bydliště: Ostrava
Majitel Moskviče: ano
Typ: Moskvič 412
Michal.AZLK píše:
Aleši, díky za starost ;)
No práce moc rychle nejdou protože mám auto u kamaráda na dílně a blbě se nám scházej šichty.
Brzdy jsou komplet, osazuju bubny. Bohužel mi nešel buden nasadit tak jsem nad tim koumal a zkoušel štelovat prasátka, ale nepomohl jsem si.
Pak mě napadlo mírně zbrousit ty dosedací plochy na paknách ( ta co dosedá na pístek prasátka a ta co dosedá na ten středící plech pod poloosou )
A nakonec to bylo ono :ok: bruska, pilníček a buden šel krásně. Dal jsem na tvojí radu s těma podložkama a je to supr. Zejtra po noční jdu zase na dílnu a když se mi povede stejnym způsobem upravit pakny na pravý straně a usadit buden tak sešteluju ručku a může se ovzdušňovat.
Topení je umytý, v supr stavu, hadice nachystaný :ok: ještě musim mrknout na to kolínko na motoru do, kterýho je připojená zpátečka. Vsadim boty, že je zarostlý nebo přicpaný.

Pak mě napadlo mírně zbrousit ty dosedací plochy na paknách ( ta co dosedá na pístek prasátka a ta co dosedá na ten středící plech pod poloosou ) - jak to tak čtu tak nemáš dobře nastavený brzdový váleček a to je celý tvůj problém. Oba pístky ve válečku se musí zašroubovat na max a potom o půl otáčky povolit a není možné, že ti buben nepůjde nasadit. Protože pokud je pístek na jedné straně povolený o cca jednu a půl otáčky tak i po zatlačení tam ten buben nedostaneš. Seřiď dle mé rady a dej vědět jak jsi dopadl :ok:

_________________
Moskvič 412, Mercedes Benz E Klasse, Lada 2107, Yamaha Ybr 125
V životě se řídím třemi hesly: Neser se do toho čemu nerozumíš, Nemrdej do toho co funguje, A že jsou zámky a klíče lidé a pi**


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pár dotazů...
PříspěvekNapsal: 09 zář 2010, 06:32 
Offline
Hvězda Moskvič fóra III. kategorie
Hvězda Moskvič fóra III. kategorie
Uživatelský avatar

Registrován: 10 bře 2009, 00:38
Příspěvky: 1124
Bydliště: Sokolov
Majitel Moskviče: ano
Typ: Три машины Москвич, Первый - 412, второй - 2138 двигатель 412, Третий - 2137. Москвич 1500 "Универсал".
Aleš píše:
Michal.AZLK píše:
:D super, máme stejný nápad takže díky :) bohužel na dílnu se dostanu až v pondělí. Od zítřka do neděle mám ranní 12ky.

Tak jak jsi dopadl ??? Co brzdy a topení ???


Aleši, díky za starost ;)
No práce moc rychle nejdou protože mám auto u kamaráda na dílně a blbě se nám scházej šichty.
Brzdy jsou komplet, osazuju bubny. Bohužel mi nešel buden nasadit tak jsem nad tim koumal a zkoušel štelovat prasátka, ale nepomohl jsem si.
Pak mě napadlo mírně zbrousit ty dosedací plochy na paknách ( ta co dosedá na pístek prasátka a ta co dosedá na ten středící plech pod poloosou )
A nakonec to bylo ono :ok: bruska, pilníček a buden šel krásně. Dal jsem na tvojí radu s těma podložkama a je to supr. Zejtra po noční jdu zase na dílnu a když se mi povede stejnym způsobem upravit pakny na pravý straně a usadit buden tak sešteluju ručku a může se ovzdušňovat.
Topení je umytý, v supr stavu, hadice nachystaný :ok: ještě musim mrknout na to kolínko na motoru do, kterýho je připojená zpátečka. Vsadim boty, že je zarostlý nebo přicpaný.

_________________
москвич 412, москвич 2137,москвич 2138a půl

Možná jsem blázen co nemá dům ani bazén, ale shánim Москвич 433/434 "фургон" nebo Москвич 426/427 "Универсал"

Moskvičů neni nikdy dost :P :auto:


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pár dotazů...
PříspěvekNapsal: 08 zář 2010, 19:07 
Offline
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2008, 21:59
Příspěvky: 2591
Bydliště: Ostrava
Majitel Moskviče: ano
Typ: Moskvič 412
Michal.AZLK píše:
:D super, máme stejný nápad takže díky :) bohužel na dílnu se dostanu až v pondělí. Od zítřka do neděle mám ranní 12ky.

Tak jak jsi dopadl ??? Co brzdy a topení ???

_________________
Moskvič 412, Mercedes Benz E Klasse, Lada 2107, Yamaha Ybr 125
V životě se řídím třemi hesly: Neser se do toho čemu nerozumíš, Nemrdej do toho co funguje, A že jsou zámky a klíče lidé a pi**


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pár dotazů...
PříspěvekNapsal: 02 zář 2010, 19:39 
Offline
Hvězda Moskvič fóra III. kategorie
Hvězda Moskvič fóra III. kategorie
Uživatelský avatar

Registrován: 10 bře 2009, 00:38
Příspěvky: 1124
Bydliště: Sokolov
Majitel Moskviče: ano
Typ: Три машины Москвич, Первый - 412, второй - 2138 двигатель 412, Третий - 2137. Москвич 1500 "Универсал".
Aleš píše:
Michal.AZLK píše:
Aleš píše:
OK, zítra dej vědět jak jsi dopadl :ok:


Topení počká :? teď jsem se zasekl na brzdách.
Skládám zadní brzdy - pakny, pružinky a prasátka ( klasika - ne samostav ) nastavený mám, ale dělá mi trochu hlavu brzda ruční :?
Vím jak zaháknout ten váleček za ten půlměsíc co se opírá o ten plech mezi paknama,ale ta pružinka se snad musí o něco opřít ne? Aby nezalejzala zpátky do lanovodu...
Jak je to dělaný?
Bohužel kvůli svý rychlosti a blbosti jsem to rychle před časem rozdělal a teď si houby pamatuju + to, že to tam bylo nabastlený nějak jinak než to má bejt. Moje auto neni napadený kutilem, ale snad znásilněný nebo stvořený :evil: kutilem krucinál...

Tu pružinku drží podložka. Vem malou podložku, tu si uchyť do svěráku a pilkou jí řízni do půlky tak, aby jsi jí mohl kleštěma vyšklebit a nasadit na lanko. Pak jí srovnej a lehce zmáčkni k sobě, aby lanko nemělo tendenci z podložky vyskočit. No a to je celé


:D super, máme stejný nápad takže díky :) bohužel na dílnu se dostanu až v pondělí. Od zítřka do neděle mám ranní 12ky.

_________________
москвич 412, москвич 2137,москвич 2138a půl

Možná jsem blázen co nemá dům ani bazén, ale shánim Москвич 433/434 "фургон" nebo Москвич 426/427 "Универсал"

Moskvičů neni nikdy dost :P :auto:


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pár dotazů...
PříspěvekNapsal: 02 zář 2010, 17:48 
Offline
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2008, 21:59
Příspěvky: 2591
Bydliště: Ostrava
Majitel Moskviče: ano
Typ: Moskvič 412
Michal.AZLK píše:
Aleš píše:
OK, zítra dej vědět jak jsi dopadl :ok:


Topení počká :? teď jsem se zasekl na brzdách.
Skládám zadní brzdy - pakny, pružinky a prasátka ( klasika - ne samostav ) nastavený mám, ale dělá mi trochu hlavu brzda ruční :?
Vím jak zaháknout ten váleček za ten půlměsíc co se opírá o ten plech mezi paknama,ale ta pružinka se snad musí o něco opřít ne? Aby nezalejzala zpátky do lanovodu...
Jak je to dělaný?
Bohužel kvůli svý rychlosti a blbosti jsem to rychle před časem rozdělal a teď si houby pamatuju + to, že to tam bylo nabastlený nějak jinak než to má bejt. Moje auto neni napadený kutilem, ale snad znásilněný nebo stvořený :evil: kutilem krucinál...

Tu pružinku drží podložka. Vem malou podložku, tu si uchyť do svěráku a pilkou jí řízni do půlky tak, aby jsi jí mohl kleštěma vyšklebit a nasadit na lanko. Pak jí srovnej a lehce zmáčkni k sobě, aby lanko nemělo tendenci z podložky vyskočit. No a to je celé

_________________
Moskvič 412, Mercedes Benz E Klasse, Lada 2107, Yamaha Ybr 125
V životě se řídím třemi hesly: Neser se do toho čemu nerozumíš, Nemrdej do toho co funguje, A že jsou zámky a klíče lidé a pi**


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pár dotazů...
PříspěvekNapsal: 02 zář 2010, 11:54 
Offline
Hvězda Moskvič fóra III. kategorie
Hvězda Moskvič fóra III. kategorie
Uživatelský avatar

Registrován: 10 bře 2009, 00:38
Příspěvky: 1124
Bydliště: Sokolov
Majitel Moskviče: ano
Typ: Три машины Москвич, Первый - 412, второй - 2138 двигатель 412, Третий - 2137. Москвич 1500 "Универсал".
Aleš píše:
OK, zítra dej vědět jak jsi dopadl :ok:


Topení počká :? teď jsem se zasekl na brzdách.
Skládám zadní brzdy - pakny, pružinky a prasátka ( klasika - ne samostav ) nastavený mám, ale dělá mi trochu hlavu brzda ruční :?
Vím jak zaháknout ten váleček za ten půlměsíc co se opírá o ten plech mezi paknama,ale ta pružinka se snad musí o něco opřít ne? Aby nezalejzala zpátky do lanovodu...
Jak je to dělaný?
Bohužel kvůli svý rychlosti a blbosti jsem to rychle před časem rozdělal a teď si houby pamatuju + to, že to tam bylo nabastlený nějak jinak než to má bejt. Moje auto neni napadený kutilem, ale snad znásilněný nebo stvořený :evil: kutilem krucinál...

_________________
москвич 412, москвич 2137,москвич 2138a půl

Možná jsem blázen co nemá dům ani bazén, ale shánim Москвич 433/434 "фургон" nebo Москвич 426/427 "Универсал"

Moskvičů neni nikdy dost :P :auto:


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pár dotazů...
PříspěvekNapsal: 31 srp 2010, 17:50 
Offline
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2008, 21:59
Příspěvky: 2591
Bydliště: Ostrava
Majitel Moskviče: ano
Typ: Moskvič 412
OK, zítra dej vědět jak jsi dopadl :ok:

_________________
Moskvič 412, Mercedes Benz E Klasse, Lada 2107, Yamaha Ybr 125
V životě se řídím třemi hesly: Neser se do toho čemu nerozumíš, Nemrdej do toho co funguje, A že jsou zámky a klíče lidé a pi**


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pár dotazů...
PříspěvekNapsal: 31 srp 2010, 15:19 
Offline
Hvězda Moskvič fóra III. kategorie
Hvězda Moskvič fóra III. kategorie
Uživatelský avatar

Registrován: 10 bře 2009, 00:38
Příspěvky: 1124
Bydliště: Sokolov
Majitel Moskviče: ano
Typ: Три машины Москвич, Первый - 412, второй - 2138 двигатель 412, Третий - 2137. Москвич 1500 "Универсал".
No... záhada na 1/2 vyřešena :? celý topení jsem vyndal a dovezl domů. Větráček jsem rozebral, motůrek vyčistil ( promazání ložisek a očištění silně zanešeného komutátoru )
Největší překvapení mě čekalo když jsem začal vyplachovat radiátor :shock: nepočítám to jak to bylo zanešený přes žebrový kde protahuje vzduch, ale vevnitř :o fuj...
Pokud se stalo, že při sedmiletém stání se zavodněnym okruhem se usadil bordel všude možně, pak při protočení motoru se to rozvířilo a usadilo tak ty částice se mohli usadit do toho kolínka co je na motoru. To už asi tlak vody nepřemůže.
Uvidíme zejtra... radiátor je vyčištěnej, nový hadice nakoupený. Zejtra se ovdušní a naplní brzdy, pokud zbyde čas mrknu na to kolínko na motoru pokud v něm neni nějaká nečistota ;)

_________________
москвич 412, москвич 2137,москвич 2138a půl

Možná jsem blázen co nemá dům ani bazén, ale shánim Москвич 433/434 "фургон" nebo Москвич 426/427 "Универсал"

Moskvičů neni nikdy dost :P :auto:


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pár dotazů...
PříspěvekNapsal: 30 srp 2010, 20:39 
U topení jsou takové dva podrazy: Na čerpadle chlazení je vzadu velký šroub na šroubovák. Pokud se motor úplně odvodní připadně i třeba i při opravě otočí je potřeba při zalití kapalinou někdy tím šroubem čerpadlo odvzdušnit , někdy to i špatně chladí při zatížení,na volnoběh to většinou nevadí ale někdy to netopí.Je zajímavé že se mě stalo ,že se to neodvzdušnilo ani po otevření termostatu a motor začal vařit. Druhý problém bývá v tom že hoření hadice
k topení má oblouk směrem nahoru a je tam v nejvyšším bodě vzduchový pytel. Obvod topení totiž funguje na principu elektoru na čerpadle a vzduch nedokáže vytlačit.U jednoho auta se tam musel namontovat odvzdušnění, přestávalo občas topit. Všechno to byly motory s termostatem na hadicích a předehřevem sacího potrubí.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pár dotazů...
PříspěvekNapsal: 30 srp 2010, 18:02 
Offline
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2008, 21:59
Příspěvky: 2591
Bydliště: Ostrava
Majitel Moskviče: ano
Typ: Moskvič 412
Michal.AZLK píše:
Zkusím na to během středy mrknout, právě jak tak koukám na tenhle motor tak má jinak řešený čerpadlo. Mám tam ten otvor co máš označený jako "do sání", ale ten druhý "zpátečka topení" tam nemám.
Ten otvor označený "ze sání" tam mám a mám ho spojený se sáním. Ale jak tak koukám tak ta tvoje zelená hadička vede snad někam nahoru???
Kohout - ten jsem měl venku - šel ztuha. Vyčistil a namazal vazelínou. Jde lehce a neteče.
Přes svody sání voda probíhá - jsou teplé i ta odvodní hadička.
Uvidíme, dneska jsme dodělali brzdy, ve čtvrtek se možná s vejfukem dodělá i topení. Jestli bude ucpaný to kolínko co je z boku motoru tak bych to i pochopil proč to netopí.
Udělám foto zapojení a když tak podebatujem ;) :ok:

OK, udělej foto a ještě to proberem. Jinak ten předehřev sání mám zapojený jen na to sání, prostě co nejjednodušeji - jen tam a zpátky ;) viz foto


Přílohy:
voda4.jpg
voda4.jpg [ 98.68 KiB | Zobrazeno 7045 krát ]

_________________
Moskvič 412, Mercedes Benz E Klasse, Lada 2107, Yamaha Ybr 125
V životě se řídím třemi hesly: Neser se do toho čemu nerozumíš, Nemrdej do toho co funguje, A že jsou zámky a klíče lidé a pi**
Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pár dotazů...
PříspěvekNapsal: 30 srp 2010, 10:12 
Offline
Zasloužilý moskvičář
Zasloužilý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 07 čer 2009, 22:39
Příspěvky: 415
Bydliště: kousek od Zlína
Majitel Moskviče: ne
Typ: býval 2140 "AZAK"
Michal.AZLK píše:
coudy píše:
Jsou dvě verze zapojení jedna s předehřevem saní a termostatem na hadicích a druhá jednodušší jenom tam a zpátky.Záleží jakou má u své 412.Já jsem měl na 2140 tu jednodušší.


No na 412 ( rok 74 ) mám tu starou klasiku. Předehřev sání a termostat na hlavě. A to samé mám i na své 2140. Termostat na hadicích tam byl, ale když už jsem se v tom hrabal tak jsem si to předělal na ( pro mě přehlednější způsob ) A hlavně když se po cestě pokazí termostat tak upustím trochu vody, vyměnim ho a po montáži doleju vodu a jedu dál.

Přehlednější :lol: :lol: ale je to fakt.

_________________
Na každou svini se vaří voda.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pár dotazů...
PříspěvekNapsal: 30 srp 2010, 10:00 
Offline
Hvězda Moskvič fóra III. kategorie
Hvězda Moskvič fóra III. kategorie
Uživatelský avatar

Registrován: 10 bře 2009, 00:38
Příspěvky: 1124
Bydliště: Sokolov
Majitel Moskviče: ano
Typ: Три машины Москвич, Первый - 412, второй - 2138 двигатель 412, Третий - 2137. Москвич 1500 "Универсал".
coudy píše:
Jsou dvě verze zapojení jedna s předehřevem saní a termostatem na hadicích a druhá jednodušší jenom tam a zpátky.Záleží jakou má u své 412.Já jsem měl na 2140 tu jednodušší.


No na 412 ( rok 74 ) mám tu starou klasiku. Předehřev sání a termostat na hlavě. A to samé mám i na své 2140. Termostat na hadicích tam byl, ale když už jsem se v tom hrabal tak jsem si to předělal na ( pro mě přehlednější způsob ) A hlavně když se po cestě pokazí termostat tak upustím trochu vody, vyměnim ho a po montáži doleju vodu a jedu dál.

_________________
москвич 412, москвич 2137,москвич 2138a půl

Možná jsem blázen co nemá dům ani bazén, ale shánim Москвич 433/434 "фургон" nebo Москвич 426/427 "Универсал"

Moskvičů neni nikdy dost :P :auto:


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pár dotazů...
PříspěvekNapsal: 30 srp 2010, 07:35 
Offline
Zasloužilý moskvičář
Zasloužilý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 07 čer 2009, 22:39
Příspěvky: 415
Bydliště: kousek od Zlína
Majitel Moskviče: ne
Typ: býval 2140 "AZAK"
Jsou dvě verze zapojení jedna s předehřevem saní a termostatem na hadicích a druhá jednodušší jenom tam a zpátky.Záleží jakou má u své 412.Já jsem měl na 2140 tu jednodušší.

_________________
Na každou svini se vaří voda.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pár dotazů...
PříspěvekNapsal: 29 srp 2010, 22:42 
Offline
Hvězda Moskvič fóra III. kategorie
Hvězda Moskvič fóra III. kategorie
Uživatelský avatar

Registrován: 10 bře 2009, 00:38
Příspěvky: 1124
Bydliště: Sokolov
Majitel Moskviče: ano
Typ: Три машины Москвич, Первый - 412, второй - 2138 двигатель 412, Третий - 2137. Москвич 1500 "Универсал".
Aleš píše:
a tady je zapojení z 2140


Zkusím na to během středy mrknout, právě jak tak koukám na tenhle motor tak má jinak řešený čerpadlo. Mám tam ten otvor co máš označený jako "do sání", ale ten druhý "zpátečka topení" tam nemám.
Ten otvor označený "ze sání" tam mám a mám ho spojený se sáním. Ale jak tak koukám tak ta tvoje zelená hadička vede snad někam nahoru???
Kohout - ten jsem měl venku - šel ztuha. Vyčistil a namazal vazelínou. Jde lehce a neteče.
Přes svody sání voda probíhá - jsou teplé i ta odvodní hadička.
Uvidíme, dneska jsme dodělali brzdy, ve čtvrtek se možná s vejfukem dodělá i topení. Jestli bude ucpaný to kolínko co je z boku motoru tak bych to i pochopil proč to netopí.
Udělám foto zapojení a když tak podebatujem ;) :ok:

_________________
москвич 412, москвич 2137,москвич 2138a půl

Možná jsem blázen co nemá dům ani bazén, ale shánim Москвич 433/434 "фургон" nebo Москвич 426/427 "Универсал"

Moskvičů neni nikdy dost :P :auto:


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pár dotazů...
PříspěvekNapsal: 29 srp 2010, 19:27 
Offline
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2008, 21:59
Příspěvky: 2591
Bydliště: Ostrava
Majitel Moskviče: ano
Typ: Moskvič 412
a tady je zapojení z 2140


Přílohy:
voda2.JPG
voda2.JPG [ 85.97 KiB | Zobrazeno 7056 krát ]

_________________
Moskvič 412, Mercedes Benz E Klasse, Lada 2107, Yamaha Ybr 125
V životě se řídím třemi hesly: Neser se do toho čemu nerozumíš, Nemrdej do toho co funguje, A že jsou zámky a klíče lidé a pi**
Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pár dotazů...
PříspěvekNapsal: 29 srp 2010, 19:00 
Offline
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2008, 21:59
Příspěvky: 2591
Bydliště: Ostrava
Majitel Moskviče: ano
Typ: Moskvič 412
Podle toho, co tady popisuješ tak máš vlastně motor 2140 s termostatem nahoře tak jako 412.
Zpátečku z topení mám připojenou pod výfukovými svody ke 4 válci. - Tak pod výfukem nevede žádná hadice. Vše je vedené pod sáním.
Termostat a svody sání a karburátor mám shodné jako 412. - Tak ty hadice zapoj stejně jako máš zapojenou 412.
Zapojeno - termostat - chladič, obtékání ( ohřev termostatu ) mám propojeno se sáním čerpadla, vývod ze svodů sání mám drobnou hadičkou připojeno také k čerpadlu na sání.
- Zapoj to viz podle obrázku. Možná že to tak máš, nevím, musel bych vidět. Z čerpadla vede hadice do sání a druhá zase ze sání se vrací do čerpadla. Která je která ti takhle na dálku neřeknu. Podle toho co popisuješ tak 85°C je ideál. Navíc pokud ti to nevaří tak je termostat OK. Zkus venku v motoru manuálně otevřít kohout a uvidíš. Pokud by to bylo pořád studené, tak může být uvnitř kohout ucpaný vodním kamenem a nemusí propouštět vodu dál. Ty hadice určitě vyměň, to je bez debat. Pak se často zanášely topení marasem, to může být taky příčina, proč to netopí. Setkal jsem se s případem ( přímo na mé 412 ) že mi nešlo topení. Hučelo ale netopilo. Nakonec kolega ho rozdělal a zjistil, že v něm není vrtulka, ale to nebude tvůj případ.


Přílohy:
voda1.JPG
voda1.JPG [ 81.84 KiB | Zobrazeno 7053 krát ]

_________________
Moskvič 412, Mercedes Benz E Klasse, Lada 2107, Yamaha Ybr 125
V životě se řídím třemi hesly: Neser se do toho čemu nerozumíš, Nemrdej do toho co funguje, A že jsou zámky a klíče lidé a pi**
Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pár dotazů...
PříspěvekNapsal: 29 srp 2010, 14:30 
Offline
Nejupovídajnější Moskvičář
Nejupovídajnější Moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2009, 16:58
Příspěvky: 1456
Bydliště: Dobříš
Majitel Moskviče: ano
Typ: 408
V tom se nevyznám, ale každý termostat otevírá trochu, buď to pořád chladilo nebo by ten bimetal prasknul tak velkou teplotní dilatací.

_________________
http://moje.auto.cz/Petr408/ivan.html

http://moje.auto.cz/Petr408/ivan-druhy.html


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Pár dotazů...
PříspěvekNapsal: 29 srp 2010, 14:12 
Offline
Hvězda Moskvič fóra III. kategorie
Hvězda Moskvič fóra III. kategorie
Uživatelský avatar

Registrován: 10 bře 2009, 00:38
Příspěvky: 1124
Bydliště: Sokolov
Majitel Moskviče: ano
Typ: Три машины Москвич, Первый - 412, второй - 2138 двигатель 412, Третий - 2137. Москвич 1500 "Универсал".
;) nazdar kolegové Moskvičáři
V současné době pracuji na zprovoznění své 2140. Najdou se věci s čím si poradím, najdou se věci se kterými ne.
Proto předěm děkuji za případné rady ;)

Včera jsem zkoušel jestli mi funguje topení. Bohužel hadice se ani neohřály. Kohout topení byl otevřený a motor samozřejmě v chodu.
Kamarád mi tvrdil, že to je termostatem, ale to si myslim, že je nesmysl.
Zkoušel jsem profouknout hadici a šlo to dost těžce. Pak jsem to topení nakonec celé vyndal protože jsou hadice zpuchřelé a budu je komplet měnit...
Takže dotaz - kam na 2140 vede normálně odvod ( zpátečka ? ) z topení?
Psal jsem tu, že v tom mám motor z Aleka, omyl... bylo mi řečeno, že je to motor z Moskviče 2140 SL co se sem dovážely jako náhradní díl ( rok výroby 88, namontováno 6/94 )
Zpátečku z topení mám připojenou pod výfukovými svody ke 4 válci.
Přemýšlím jestli mám všechno dobře zapojené?
Termostat a svody sání a karburátor mám shodné jako 412.
Zapojeno - termostat - chladič, obtékání ( ohřev termostatu ) mám propojeno se sáním čerpadla, vývod ze svodů sání mám drobnou hadičkou připojeno také k čerpadlu na sání.
Vím, že normálně je to zapojeno jinak. Na motoru je rozdvojka s hadicemi. Jedna jde do svodů a druhá snad k termostatu? Už přesně nevím.
Jde mi o to jestli někde nedělám chybu, jestli má voda správný směr.
Myslim si, že to funguje takto - čerpadlo saje zepředu - vodu tlačí bokem k vložkám do motoru přes hlavu do sacího potrubí, kde je výústění ze kterého mám propojku zpět k čerpadlu. Na hlavě mám také přidělaný termostat, který mi přepouští vodu do chladiče.
Na sacím potrubí je kohout topení, který když se otevře tak tlak vody jde přes něj ( cestou s menším odporem ) než přes slabou hadičku co mi jde ze svodů zpět k čerpadlu.

Co myslíte? Je to špatně? Topení jsem profukoval a to šlo bezvadně. Možná mám jen ucpané kolínko co je na motoru ( přívod zpátečka od topení )

Zaráží mě také jak se otevírá termostat. Myslel jsem, že se otevře hodně, aby proud vody procházel chladičem. Nedalo mi to a zkoušel jsem termostat zalít vroucí vodou, otevřel se asi jen na dvoumilimetrovou škvíru. To se mi zdá málo. Zkusil jsem druhý náhradní a choval se stejně.
Můžu někoho z vás poprosit jestli by jste to vyzkoušeli na něčem co víte, že funguje?
Když s autem jedu tak teplotu to drží okolo 85° Možná mám jen zbytečné obavy.
Jen si myslim, že když je motor ve vyšších otáčkách tak jestli je dvoumilimetrová škvíra dostatečná.

Díky za váš čas a za rady.

_________________
москвич 412, москвич 2137,москвич 2138a půl

Možná jsem blázen co nemá dům ani bazén, ale shánim Москвич 433/434 "фургон" nebo Москвич 426/427 "Универсал"

Moskvičů neni nikdy dost :P :auto:


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 51 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 návštevníků


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz





kvalitní webhosting