| | | Diskusní fórum pro všechny přátele značky Moskvič * Kontakt: info@moskvich.cz * Moskvič klub Pardubice je i na facebooku - facebook.com/moskvich.cz | | |

Právě je 28 bře 2024, 20:53

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol místo benzínu
PříspěvekNapsal: 03 črc 2012, 08:42 
Dobrý den jsem tu jen proto,že kamarád má v garáži 403 kterou se chystáme renovovat,ale k tématu.Sám jezdím se svým autem,Suzuki Swift 1.0 r.v.2001 na směs ethanol a benzín 1:1 a jede to tak jako na benzín.Jelikož se touto problematikou zabývám delší dobu tak přidám pár postřehů a rad.Karburátorová auta s tím mají problémy,stříkačky na to jedou když se ředí s benzinem,nebo po přestavbě,která je ve své podstatě prodloužením jiskry,umí jezdit na čistý E85.Jako palivo se jedná o směs benzinu a lihu v poměru 15% naturalu a 85% lihu.Líh je chladnější a proto mmusí být lehce bohatší směs.Pokud se u nepřestavěného motoru jezdí na čistý E85,vyhodnotí lambda, že je chudá směs rozsvítí se kontrolka CHECK ENGINE a obohatí se směs,proto je vyšší spotřeba.Dále auta do rv 1996 mají jinné složení palivových hadic a tak je toto palivo leptá,je lepší je vyměnit,to znamená vyměnit celé palivové vedení a namontovat mezi nádrž a karburátor nejlépe ještě před palivové čerpadlo nějaký palivový filtr,jelikož toto palivo rozpouští bordel v nádrži,ale také váže vodu.Kdo má v nádrži elektrické palivové čerpadlo,může začít shánět nové,jelikož díky vlastnostem lihu brzy odejde,moje zkušenost se servisovanými auty o které se starám je tak rok až rok a půl.Každopádně závěr je takový,že E85 je o 10 kč levnější než benzín,spotřeba stoupne tak o 15%,výkon motoru lehce klesne pokud se motor nepřestaví a karburátorová auta na ethanol nechtějí fungovat,na druhou stranu při provozu na toto palivo klesají emise až o 65%,ale zase produkují jiné neměřitelné škodliviny.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol místo benzínu
PříspěvekNapsal: 30 dub 2012, 14:07 
Offline
Zasloužilý moskvičář
Zasloužilý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 04 čer 2008, 14:28
Příspěvky: 348
Petr408 píše:
Michal.AZLK píše:
K těm favoritům, nic si lidi nepřidávali. Asi od roku 1992 byl u nových aut katalyzátor povinný. Můj kamarád zrovna má Favorita s neřízeným katalyzátorem a je to hrozný lenochod :lol: . Já mám Favorita-původní verzi a oproti novějším jede jako raketa. Tedy pokud se nejedná o verzi s 50kW.

Ale ano, někteří si je přidávali dobrovolně, stálo to kolem 5 tisíc.
Jeden můj kolega v práci Favorita s dodatečně přidělaným neřízeným katalyzátorem měl (asi před půl rokem skončil ve šrotu),
katalyzátor do něj nechal domontovat jeho táta (a zapsali mu ho i do TP).
Můj táta to tehdy taky chtěl nechat na Aleku udělat, ale nakonec si to rozmyslel. V první polovině 90.let byly neřízené katalyzátory
určené k dodatečné montáži běžně v prodeji.
Jinak máš ale samozřejmě pravdu, že do pozdějších Favoritů už byl katalyzátor povinný.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol místo benzínu
PříspěvekNapsal: 27 dub 2012, 22:09 
Offline
Závislý moskvičář
Závislý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 10 srp 2008, 20:34
Příspěvky: 742
Majitel Moskviče: ne
Karburátor nikdy nedosahne takovejch emisí, jako stříkačka (nebo spíš naopak :mrgreen: ) a s tím se musí každej, komu na emisích záleží, smířit. Michale, ty auta, konkrétně 412, 2140 a podobné, 2103, 2106 ... jsou poplatná své době, dneska už jsou lepší technologie a je to vidět ve všem. Trochu mi vadí postoj, že co je nové, to je špatné. Ono je to určitě lepší, než ty starý "křápy", který schraňujeme, ale schraňujeme je, protože je máme rádi. Ne kvůli kvalitě, nebo , nedej Bože, snad pohodlí, ale kvůli tomu, že nás to baví, máme je rádi, ať už z nostalgie, nebo z jiného důvodu, líbí se nám, imponují nám, blablabla... S karburátorovým autem nikdy nedosahneš emisí lepších, než Euro2, možná se přiblížíš k Euro1, ale to bych asi taky moc nesázel. Právě kvůli tomu, že to není řízené spalování a lambda tam není a tak neřídí směs. A karbec tam to palivo hrne a ne vždy se dosahne ideálního poměru směsi, jak píše Petr408, cože je, tuším, 1:14.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol místo benzínu
PříspěvekNapsal: 27 dub 2012, 18:33 
Offline
Nejupovídajnější Moskvičář
Nejupovídajnější Moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2009, 16:58
Příspěvky: 1456
Bydliště: Dobříš
Majitel Moskviče: ano
Typ: 408
Michal.AZLK píše:
Možná trochu mimo téma...zajímalo by mě jaké emise ( exhalace? ) má seštelovanej Moskal se zdravym motorem a jaké emise má auto třeba z roku 1995?
Jak se tu píše o katalizátorech - občas když vidim co z tech aut leze tak mi to hlava nebere. Věřím, že když je Moskvič zahřátej a vše chodí jak má tak by klidně vyhovoval normě Euro 1 nebo lepší. Bohužel je to bráno jako neřízené spalování nebo vstřikování. Takže euro 0 a v případě přihlášení výpalný :?

Já se o to hodně zajímal. Nedá se říci, že je katalyzátor ve všem lepší. Zase uvolňuje těžké kovy. Oni o tom neradí píšou. Ve Světě motoru z roku 1989 je článek o tom, že kdyby bylo dosaženo dokonalého poměru paliva a vzduchu, tak by katalyzátor nebyl potřeba. Jak víme, dokonalý poměr byl nemožný, protože karburátor nemůže měnit směs. Při prudké změně otáček je vždy produkce emisí vyšší. z dnešního hlediska by se dalo tomu ideálu velice přiblížit. Pravdou je, že není dobré co je nejmodernější, ale to, co nejvíce vydělává a co se komu hodí. Také se psalo ve Světě motorů, že katalyzátory zvyšují riziko rakoviny. Katalyzátor je dobrý pouze pro omezení některých látek.

K těm favoritům, nic si lidi nepřidávali. Asi od roku 1992 byl u nových aut katalyzátor povinný. Můj kamarád zrovna má Favorita s neřízeným katalyzátorem a je to hrozný lenochod :lol: . Já mám Favorita-původní verzi a oproti novějším jede jako raketa. Tedy pokud se nejedná o verzi s 50kW.

_________________
http://moje.auto.cz/Petr408/ivan.html

http://moje.auto.cz/Petr408/ivan-druhy.html


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol místo benzínu
PříspěvekNapsal: 27 dub 2012, 09:24 
Offline
Hvězda Moskvič fóra III. kategorie
Hvězda Moskvič fóra III. kategorie
Uživatelský avatar

Registrován: 10 bře 2009, 00:38
Příspěvky: 1124
Bydliště: Sokolov
Majitel Moskviče: ano
Typ: Три машины Москвич, Первый - 412, второй - 2138 двигатель 412, Третий - 2137. Москвич 1500 "Универсал".
Možná trochu mimo téma...zajímalo by mě jaké emise ( exhalace? ) má seštelovanej Moskal se zdravym motorem a jaké emise má auto třeba z roku 1995?
Jak se tu píše o katalizátorech - občas když vidim co z tech aut leze tak mi to hlava nebere. Věřím, že když je Moskvič zahřátej a vše chodí jak má tak by klidně vyhovoval normě Euro 1 nebo lepší. Bohužel je to bráno jako neřízené spalování nebo vstřikování. Takže euro 0 a v případě přihlášení výpalný :?

_________________
москвич 412, москвич 2137,москвич 2138a půl

Možná jsem blázen co nemá dům ani bazén, ale shánim Москвич 433/434 "фургон" nebo Москвич 426/427 "Универсал"

Moskvičů neni nikdy dost :P :auto:


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol místo benzínu
PříspěvekNapsal: 26 dub 2012, 12:34 
Offline
Moskvičář II. stupně
Moskvičář II. stupně
Uživatelský avatar

Registrován: 28 zář 2009, 17:18
Příspěvky: 62
Bydliště: Průhonice
Majitel Moskviče: ano
Typ: 21412 - Aleko
Tu ekologii jsem bral spíš jako ironii pro ty, co jí řeší, já jsem spíš zastánce neseškrcených motorů eko hračičkama, dělám dispečera dopravy třiceti dodávkám a na různý égr ventily, filtry pevných částic apod. začínám mít těžkou averzi :angry:
Myslím, že 8 000 km. za rok není zrovna málo a ten filtr byla jediná věc, co se projevila. Rozhodně ethanol nikomu nenutím, z mýho pohledu je to spíš truc proti ropným koncernům, státu se spotřební daní a tomu kšeftu na řidičích :oops: A nejvíc mě štve, co všechno se dneska do paliva cpe, řepka atak :strach:

_________________
Moskvič 21412 Aleko - Ragulin - 1989 - CCCP, Honda City 1.5 - Honda - 2007 - J/TR
SYM Mio 100 - Koxinga - 2007 - RC
dříve: Škoda 110LS - Šmoula - 1972? - ČSSR, VAZ 2104 - Mecháček - 1984? - CCCP, Škoda Fabia I 1.4 MPI 44 kW - Prašivka - 2002 - CZ , Škoda Fabia I 1.2 HTP - Karkulka - 2006 - CZ
Kentoya ZOOM 50 4t - Bobík - 2008 - ČR/CN, Romet RXL50 ECO - Bolek - 2011 - PL/CN


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol místo benzínu
PříspěvekNapsal: 26 dub 2012, 11:38 
Offline
Zasloužilý moskvičář
Zasloužilý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 04 čer 2008, 14:28
Příspěvky: 348
Sám píšeš, že úspora je v kategorii "trošičku ušetří".
Při málo najetých kilometrech za rok a zhruba o 1-1,5 litru vyšší spotřebě,
při riziku poškození motoru dlouhodobějším používáním lihu,
ta ekologoie, no nevím, možná by ekologii víc prospěl obyčejný "neřízený"
katalyzátor - takové si lidi dávali do Favoritů a Alek na začátku 90. let.
Píšeš, že to rozpouští sra... v nádrži. Co když to dlouhodobějším používáním
bude rozpouštět / poškozovat taky hadičky, nebo nějaká těsnění?
Celkově mi z toho vychází:
Úspora minimální + riziko (dlouhodobě) značné + ekologoie sporná = líh NE!


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol místo benzínu
PříspěvekNapsal: 26 dub 2012, 07:38 
Offline
Moskvičář II. stupně
Moskvičář II. stupně
Uživatelský avatar

Registrován: 28 zář 2009, 17:18
Příspěvky: 62
Bydliště: Průhonice
Majitel Moskviče: ano
Typ: 21412 - Aleko
Tak jsem se rozhodl, že po roce ježdění s ethanolem napíšu své zkušenosti. Najeto za rok cca. 8tis. kilometrů, od jara do podzimu v poměru 2/1 (ethanol/benzín), v chladnějším období 1:2 (e/b). V zimě nechce na éčko moc chytat, s plně vytaženým sitičem naskočí až tak na potřetí, ale i v mrazech naskočí. Motor mi subjektivně přijde po zahřátí živější, za studena naopak línější.
Celková spotřeba se pohybuje kolem od 8,5 l paliva na 100 km v létě, po 9,5 l / 100 km v zimě, předtím jsem jezdil za 7 - 8,5, ale nevím, jestli vyšší spotřeba je jenom ethanolem, nebo i celoročním ježděním na zimních gumách. Technické problémy jsem nezaznamenal kvůly palivu vůbec žádné, a i pan Švaněk jak při technické v lednu, tak při letošních jarních pracích motor chválil a říkal, že na ethanol přešel částečně také 8-) Jinak bylo po cca 1000 km nutné vyměnit palivový filtr, byl zanesený "sra..." z benzínu, které ethanol v nádrži rozpustil. Štelování na karburátoru ani rozdělovačí zatím neproběhlo, (ikdyž možná na emisích vlastně ano - nevím), když potřebuji za studena nastavit bohatost, stačí nechat déle mírně povytáhnutý ruční sitič, s minimálním povytažením jezdím až do úplného zahřátí motoru.
Závěrem, myslím si, že ethanol motoru neškodí, naopak mu mírně prospívá, spotřeba šla mírně nahoru, ale vzhledem k ceně se stejně ještě trošičku ušetří. Takže na úsporu to neberu, ale spíš trošku pro klid svědomí za životní prostředí a argument pro chytráky, co mají řeči, jak exhalacemi ze starého auta škodím ovzduší :D
Pokud jsem něco zapomněl, nebo jste měl někdo další dotazy, rád zodpovím jak tady na fóru, tak oosobně v Plumlově.

_________________
Moskvič 21412 Aleko - Ragulin - 1989 - CCCP, Honda City 1.5 - Honda - 2007 - J/TR
SYM Mio 100 - Koxinga - 2007 - RC
dříve: Škoda 110LS - Šmoula - 1972? - ČSSR, VAZ 2104 - Mecháček - 1984? - CCCP, Škoda Fabia I 1.4 MPI 44 kW - Prašivka - 2002 - CZ , Škoda Fabia I 1.2 HTP - Karkulka - 2006 - CZ
Kentoya ZOOM 50 4t - Bobík - 2008 - ČR/CN, Romet RXL50 ECO - Bolek - 2011 - PL/CN


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol místo benzínu
PříspěvekNapsal: 02 čer 2011, 19:12 
Nedavno jsem etanol vyzkoušel na M 408 a test dopadl špatne. Nedržel volnoběh, a při přidání plynu motor střilel do karburátoru, což je následek chudé směsi. Na internetu jsem si vyhledal tabulku kde jsou výkonové parametry tohoto paliva a je o polovinu slabší jak N95. Tím pádem je nutno přetryskovat karbec aby se do motoru dostala větší koncentrace směsi paliva se vzduchem, a spotřeba stoupne. Nemá cenu to upravovat pro pár korun a riskovat poškozeni motoru a jiných součástek. S pozdravem Jerry


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol místo benzínu
PříspěvekNapsal: 29 kvě 2011, 20:08 
Offline
Hvězda Moskvič fóra I. kategorie
Hvězda Moskvič fóra I. kategorie
Uživatelský avatar

Registrován: 30 kvě 2008, 15:32
Příspěvky: 1623
Bydliště: kousek od Pardubic
Majitel Moskviče: ano
Typ: 408
ze stránek gazklubu:
chci přidat taky zkušenosti s etanolem- nalil jsem to do uaze v poměru cca 20 l benzinu a 30 l etanolu. a musím konstatovat, že uaz mne na volnoběh chcípal, neudržel se v otáčkách, bez výkonu, spotřeba jako u žíznivého velblouda. Nalil jsem čistý etanol, hnul s předstihem, předlal směs, dal nové hadice,skleněné okénko na karburátor, palivový filtr(sklaničku s papír filtrem)a jelo to obstojně. Po ujetí cca 160 km jsem z ničeho nic zůstal stát uprostřed polí a lesů bez paliva-konkretně mne to sežralo sítko v karburátoru, a ucpalo to přívod.Po rozebrání jsem zjistil, že hrubý filtr paliva ma uplně plny rozleptané barvy z nádrže. Tím svuj experiment končím a zase tankuji benzín.

_________________
Moskvič Moskvich Москвич Moskwicz Moskwitch Moskwitsch Moskvitsh Moszkvics
Vůbec tomu nerozumím, ale baví mě to


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol místo benzínu
PříspěvekNapsal: 14 kvě 2011, 19:17 
Offline
Hvězda Moskvič fóra I. kategorie
Hvězda Moskvič fóra I. kategorie
Uživatelský avatar

Registrován: 30 kvě 2008, 15:32
Příspěvky: 1623
Bydliště: kousek od Pardubic
Majitel Moskviče: ano
Typ: 408
tady to řešili taky:
http://www.gazklub.cz/diskuze/viewtopic ... =etanol+85

_________________
Moskvič Moskvich Москвич Moskwicz Moskwitch Moskwitsch Moskvitsh Moszkvics
Vůbec tomu nerozumím, ale baví mě to


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol místo benzínu
PříspěvekNapsal: 13 kvě 2011, 09:05 
Offline
Zasloužilý moskvičář
Zasloužilý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 20 zář 2008, 00:42
Příspěvky: 281
Bydliště: FM
Majitel Moskviče: ano
Typ: Aleko, 408/I
Karel Smrčka píše:
chceme si v pátek před srazem udělat s přítelkyní výlet do Ostravy do ZOO, jestli už bude otevřený pavilon slonů, takže si cestu z Praglu prodloužím o dalších cca 200 km a nerad bych, aby mě kvůli experimentům někde něco zradilo ;)

Možná tedy bude u nás na ostravsku další Moskvič, aspoň projíždějící :lol: , pavilon slonů by měl už být otevřený, tak výlet můžete podniknout :auto:
http://www.zoo-ostrava.cz/cz/novinky/60 ... t-otevren/

_________________
Aleková trikolora1+1+1+1+1 Moskvič 408/1
Škoda 105LŠkoda Fabia Kombi


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol místo benzínu
PříspěvekNapsal: 13 kvě 2011, 08:20 
Offline
Zasloužilý moskvičář
Zasloužilý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 04 čer 2008, 14:28
Příspěvky: 348
Jara píše:
Jeden kolega z práce má Fiat 125 P obsah 1500 a on si tam dal zkoro plnou nádrž a po pár kilometrech sotva dojel. Auto si nemohlo poradit ani z malým kopcem, všechno bral na první stupeň, aby vůbec dojel domů. Momentálně vypouští nádrž a čistí celý palivový systém. Takže pozor! Jinak mi někteří říkali, že například na mém Broncu stačí vyměnit vstřikovací zařízení ( Asi 9000 kč) a jezdím v pohodě. Nevím a říkám, že tomu ani nerozumím. Vím jen to, že v jižní americe se jezdí z amerikama i na ethanol a nemají problém.

Nalít líh do nádrže nestačí.
Kamarád mi kdysi říkal, že jeho rodiče běžně jezdili v 80. letech s M2140 na směs Speciálu s lihem,
ale musel se na tu směs nechat přeštelovat karburátor a předstih (dle tvrzení toho kamaráda).
Já s tím osobní zkušenost žádnou nemám.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol místo benzínu
PříspěvekNapsal: 13 kvě 2011, 05:55 
Offline
Moskvičář II. stupně
Moskvičář II. stupně
Uživatelský avatar

Registrován: 28 zář 2009, 17:18
Příspěvky: 62
Bydliště: Průhonice
Majitel Moskviče: ano
Typ: 21412 - Aleko
Peter- Slovensko píše:
mohol si tie stránky hodit hned, je to vskutku zaujímavé už sa to tu riešilo, ja by som to aspon skúsil,ale u nás sa nedá kupit, zrejme to bude celé nutné celé poštelovat ale celkom ma zaujíma, či a ako by to fungovalo


Ty stránky jsem bohužel našel až večer, než jsem je sem vložil. Každopádně budu informovat, jestli se do pokusu pustím. V Plumlově to asi ještě nebude, docela jsem ztratil odvahu provádět pokusy hned na takovou dlouhou cestu, chceme si v pátek před srazem udělat s přítelkyní výlet do Ostravy do ZOO, jestli už bude otevřený pavilon slonů, takže si cestu z Praglu prodloužím o dalších cca 200 km a nerad bych, aby mě kvůli experimentům někde něco zradilo ;)

_________________
Moskvič 21412 Aleko - Ragulin - 1989 - CCCP, Honda City 1.5 - Honda - 2007 - J/TR
SYM Mio 100 - Koxinga - 2007 - RC
dříve: Škoda 110LS - Šmoula - 1972? - ČSSR, VAZ 2104 - Mecháček - 1984? - CCCP, Škoda Fabia I 1.4 MPI 44 kW - Prašivka - 2002 - CZ , Škoda Fabia I 1.2 HTP - Karkulka - 2006 - CZ
Kentoya ZOOM 50 4t - Bobík - 2008 - ČR/CN, Romet RXL50 ECO - Bolek - 2011 - PL/CN


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol místo benzínu
PříspěvekNapsal: 12 kvě 2011, 20:43 
Offline
Hvězda Moskvič fóra II. kategorie
Hvězda Moskvič fóra II. kategorie
Uživatelský avatar

Registrován: 31 kvě 2008, 18:28
Příspěvky: 1259
Bydliště: Brezno,Slovakia
Majitel Moskviče: ano
Typ: 2140( Elite 1500 S)
Karel Smrčka píše:
Díky za příspěvky, ještě o tom popřemýšlím. Trošku jsem pátral, na netu jsem narazil na dvě docela zajímavé stránky: http://4cc.eu/E85_faq.htm a: http://www.zive.cz/poradna/e85-ethanol/sc-20-cq-439541/default.aspx?consultanswers=1
Mluvil jsem i s panem Švaňkem, nemá s tím zkušenosti, ale nezakázal mi to zkusit, že moskvič spálí skoro všechno. Možná bych zkusil dát na deset litrů ethanolu dvacet benzínu a uvidíme co to udělá, a třeba postupně zvyšovat poměr. Každopádně budu informovat, jak můj pokus dopadne, držte mi kdyžtak palce :) Kamarád mi třeba říkal, že když neměl na benzín, tak na čistej líh jezdil úplně běžně s hundrtkou. ;)



mohol si tie stránky hodit hned, je to vskutku zaujímavé už sa to tu riešilo, ja by som to aspon skúsil,ale u nás sa nedá kupit, zrejme to bude celé nutné celé poštelovat ale celkom ma zaujíma, či a ako by to fungovalo

_________________
Moskvich 2140- momentálne prestavba podla homologacie A2-1677/moskvitch 1600 rallye/ (4-1979)-predpokladaný termín dokončenia ??? :lol: , , Moskvich 2140 v započatej prestavbe na A2-1677/moskvitch 1600 rally-civilná verzia s bombovými plastmi v interieri(1976),Moskvich 2140


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol místo benzínu
PříspěvekNapsal: 12 kvě 2011, 19:55 
Offline
Závislý moskvičář
Závislý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2009, 23:40
Příspěvky: 690
Bydliště: Havlíčkův Brod
Majitel Moskviče: ano
Typ: 2137, 2 x 412
Zkoušel jsem ho ze zvědavosti ve svým jednobodu AX asi tak 50/50 s N95 a frčelo fajně,šlo živějc za plynem a motor běžel tiššeji. "Ostrej" jsem si ale netroufl. Říkám, jen ze zvědavosti co to bude dělat, normálně to honím na LPG :)
Taky jsem si říkal, co by na to Ivánek říkal, ale u toho skončilo. Hádám, že by si to žádalo asi jiné trysky, předstih, svíčky a bůh ví, co ještě. Každopádně bych to nelil do nádrže, ale testoval bych tzv. "na flašku". Nicméně zajímavé téma :ok:

_________________
Ivánek 2137, r.v. 1980 v renovaci Brežněv 412, r.v. 1973 412, r.v. 1975 odhl. Citroen XSARA 1.4 Combi LPG r.v.2003
HD Sportster 1200
Jawa 21 Stadion
Bejvávalo: zelená M412 po tátovi, několik T601, Citroen AX 1.0 LPG "Toník", r.v. 1996 Čest jeho památce, Citroen AX 1,1 LPG r.v. 1992, Yamaha Diversion 600


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol místo benzínu
PříspěvekNapsal: 12 kvě 2011, 19:45 
Offline
Moskvičář II. stupně
Moskvičář II. stupně
Uživatelský avatar

Registrován: 28 zář 2009, 17:18
Příspěvky: 62
Bydliště: Průhonice
Majitel Moskviče: ano
Typ: 21412 - Aleko
Díky za příspěvky, ještě o tom popřemýšlím. Trošku jsem pátral, na netu jsem narazil na dvě docela zajímavé stránky: http://4cc.eu/E85_faq.htm a: http://www.zive.cz/poradna/e85-ethanol/sc-20-cq-439541/default.aspx?consultanswers=1
Mluvil jsem i s panem Švaňkem, nemá s tím zkušenosti, ale nezakázal mi to zkusit, že moskvič spálí skoro všechno. Možná bych zkusil dát na deset litrů ethanolu dvacet benzínu a uvidíme co to udělá, a třeba postupně zvyšovat poměr. Každopádně budu informovat, jak můj pokus dopadne, držte mi kdyžtak palce :) Kamarád mi třeba říkal, že když neměl na benzín, tak na čistej líh jezdil úplně běžně s hundrtkou. ;)

_________________
Moskvič 21412 Aleko - Ragulin - 1989 - CCCP, Honda City 1.5 - Honda - 2007 - J/TR
SYM Mio 100 - Koxinga - 2007 - RC
dříve: Škoda 110LS - Šmoula - 1972? - ČSSR, VAZ 2104 - Mecháček - 1984? - CCCP, Škoda Fabia I 1.4 MPI 44 kW - Prašivka - 2002 - CZ , Škoda Fabia I 1.2 HTP - Karkulka - 2006 - CZ
Kentoya ZOOM 50 4t - Bobík - 2008 - ČR/CN, Romet RXL50 ECO - Bolek - 2011 - PL/CN


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol místo benzínu
PříspěvekNapsal: 12 kvě 2011, 18:24 
Offline
Big Boss
Big Boss
Uživatelský avatar

Registrován: 06 črc 2008, 18:11
Příspěvky: 1142
Bydliště: Kopřivnice
Majitel Moskviče: ano
Jeden kolega z práce má Fiat 125 P obsah 1500 a on si tam dal zkoro plnou nádrž a po pár kilometrech sotva dojel. Auto si nemohlo poradit ani z malým kopcem, všechno bral na první stupeň, aby vůbec dojel domů. Momentálně vypouští nádrž a čistí celý palivový systém. Takže pozor! Jinak mi někteří říkali, že například na mém Broncu stačí vyměnit vstřikovací zařízení ( Asi 9000 kč) a jezdím v pohodě. Nevím a říkám, že tomu ani nerozumím. Vím jen to, že v jižní americe se jezdí z amerikama i na ethanol a nemají problém.

_________________
Moskvič 2140, Izh 2715, Ford Bronco 5,8 XLT


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol místo benzínu
PříspěvekNapsal: 12 kvě 2011, 18:08 
Offline
Hvězda Moskvič fóra II. kategorie
Hvězda Moskvič fóra II. kategorie
Uživatelský avatar

Registrován: 31 kvě 2008, 18:28
Příspěvky: 1259
Bydliště: Brezno,Slovakia
Majitel Moskviče: ano
Typ: 2140( Elite 1500 S)
Ja sa vyjadrím aj ked presne nepoznám chemické zloženie toho etanolu a aký má priebeh horenia,moskvič je auto na ktorom asi nič neni prepočítané a všetok material s ktorého je vyrobený, je tam akoby len tak "strelený", no a slabým miestom sú piesty, prepáliš ich ovela skor ako na iných autách, takže ak ten etanol zvýši tepelné zataženie motora je možné, že ti zhoria, obzvlášt aj preto, že aleko ide na chudobnejšiu zmes ako 412 a má ešte vyššie tlaky

_________________
Moskvich 2140- momentálne prestavba podla homologacie A2-1677/moskvitch 1600 rallye/ (4-1979)-predpokladaný termín dokončenia ??? :lol: , , Moskvich 2140 v započatej prestavbe na A2-1677/moskvitch 1600 rally-civilná verzia s bombovými plastmi v interieri(1976),Moskvich 2140


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol místo benzínu
PříspěvekNapsal: 12 kvě 2011, 10:17 
Offline
Zasloužilý moskvičář
Zasloužilý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 04 čer 2008, 14:28
Příspěvky: 348
Spotřeba nejspíš nezůstane stejná.
Všude se píše, že používání E85 spotřebu zvyšuje. Ale údajně to líp jede a motor je tišší.
Já bych s tím ale dlouhodobě asi nejezdil, bál bych se poškození motoru.
Možná zbytečně, ale proč to riskovat kvůli pár korunám. Na konečné ceně za 1 km se díky
zvýšené spotřebě s E85 skoro nic neušetří.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Ethanol místo benzínu
PříspěvekNapsal: 12 kvě 2011, 08:25 
Offline
Moskvičář II. stupně
Moskvičář II. stupně
Uživatelský avatar

Registrován: 28 zář 2009, 17:18
Příspěvky: 62
Bydliště: Průhonice
Majitel Moskviče: ano
Typ: 21412 - Aleko
Zdravím,
nemáte někdo zkušenosti s ethanolem místo benzínu jako paliva do starších motorů, třeba do moskviče? ;) Známej mi říkal, že si to teď nechává přečipovávat na novým autě se stříkačkou, tam že je to jednoduchý, akorát se to nastaví na řídící jednotce. Ale co by se muselo udělat u moskviče s karburátorem? Změnit trysky na karburátoru? Nebo jenom poštelovat? A asi přidávat aditiva? A není to vůbec blbost? Neodešel by mi motor? Ale docela mě to láká, kousek od práce mám benzínku, kde maj ethanol za 25kč za litr, to je velice lákavá cena. :D Na cestu do Plumlova jsem si spočítal úsporu kolem osmi stovek, při stejný spotřebě...

_________________
Moskvič 21412 Aleko - Ragulin - 1989 - CCCP, Honda City 1.5 - Honda - 2007 - J/TR
SYM Mio 100 - Koxinga - 2007 - RC
dříve: Škoda 110LS - Šmoula - 1972? - ČSSR, VAZ 2104 - Mecháček - 1984? - CCCP, Škoda Fabia I 1.4 MPI 44 kW - Prašivka - 2002 - CZ , Škoda Fabia I 1.2 HTP - Karkulka - 2006 - CZ
Kentoya ZOOM 50 4t - Bobík - 2008 - ČR/CN, Romet RXL50 ECO - Bolek - 2011 - PL/CN


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz





kvalitní webhosting