| | | Diskusní fórum pro všechny přátele značky Moskvič * Kontakt: info@moskvich.cz * Moskvič klub Pardubice je i na facebooku - facebook.com/moskvich.cz | | |

Právě je 28 bře 2024, 15:31

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 19 říj 2011, 20:41 
K napínáku: je třeba zjistit zda není deformovaná trubka ve které je pružina napínáku . Stane se to tehdy když někdo dotáhne silou zajišťovací šroub napínáku/zepředu na motoru/ a tu trubku deformuje, ona se pak nepohybuje při napínání řetězu. Demontujeme svíčky/pro snadné otáčení motorem/ . Odšroubujeme imbus šroub který tlačí na napínací pero. Pero vyjmeme a dáme pozor abychom netahali zároveň i trubku napínáku /při velké deformaci trubky se to stane ,pero v trubce je nafest, něčím- plechem zasunutým podle pera trubku přidržíme pro případ že by náhodou trubka byla volná/. Vezmeme dlouhý šroubovák a opřeme ho střední silou o dno trubky, povolíme zajišťovací šroub a pomocník pomalu ale plynule otáčí motorem. Musíme cítit že napínák pruží podle vytažení řetězu a otvírání ventilů .(Když trubka nechodí úplně volně je nebezpečí že při klasickém napínání přes pero se trubka zasekne právě v povolené poloze.) Potom při tlaku a otáčením motorem utáhneme zajišťovací šroub. Namontujeme pero a imbus šroub, svíčky a motor natočíme. Silu která musí být "středně" silná dá se odhadnout podle síly pera když pero zmačknem. , Když to přeženeme celkem nic se nestane , je to lepší nežli nechat řetěz volný. Pokud se situace nezlepší je třeba rozvody rozebrat, hrozí potkání ventilů. Setkal jsem se s motorem který měl řetěz úplně volný tak že dřel nahoře o kryt ventilů a nepotkalo se to, ale moc bych to nepokoušel.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 19 říj 2011, 18:14 
Offline
Hvězda Moskvič fóra III. kategorie
Hvězda Moskvič fóra III. kategorie
Uživatelský avatar

Registrován: 10 bře 2009, 00:38
Příspěvky: 1124
Bydliště: Sokolov
Majitel Moskviče: ano
Typ: Три машины Москвич, Первый - 412, второй - 2138 двигатель 412, Третий - 2137. Москвич 1500 "Универсал".
Aleš píše:
Michal.AZLK píše:
Taky mám Moskviče 412, na tachometru bylo při koupi 52371 km. Člověk by si řekl málo najeto tak bude všechno v pohodě. Bohužel i přes to, že auto nemá moc najeto tak mi bouchá řetěz a ozývá se nějaké chroupání v diferáku......

Zkoušel jsi ten řetěz dotáhnout?


Aleši já s tim dělal psí kusy :( rozebral jsem ten napínák, vyčistil, zkusil jak pružina pracuje a vše je OK :ok: Když jsem dělal ventily tak jsem zkoušel tahat za řetěz a neni nějak volnej. Takže si myslim, že tam bude nějakej defekt. Snad na řetězu...
Teď už se v tom hrabat nebudu, možná to stihnu před jarním srazem. Uvidíme.

_________________
москвич 412, москвич 2137,москвич 2138a půl

Možná jsem blázen co nemá dům ani bazén, ale shánim Москвич 433/434 "фургон" nebo Москвич 426/427 "Универсал"

Moskvičů neni nikdy dost :P :auto:


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 19 říj 2011, 17:36 
Offline
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2008, 21:59
Příspěvky: 2591
Bydliště: Ostrava
Majitel Moskviče: ano
Typ: Moskvič 412
Michal.AZLK píše:
Taky mám Moskviče 412, na tachometru bylo při koupi 52371 km. Člověk by si řekl málo najeto tak bude všechno v pohodě. Bohužel i přes to, že auto nemá moc najeto tak mi bouchá řetěz a ozývá se nějaké chroupání v diferáku......

Zkoušel jsi ten řetěz dotáhnout?

_________________
Moskvič 412, Mercedes Benz E Klasse, Lada 2107, Yamaha Ybr 125
V životě se řídím třemi hesly: Neser se do toho čemu nerozumíš, Nemrdej do toho co funguje, A že jsou zámky a klíče lidé a pi**


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 19 říj 2011, 09:22 
Offline
Hvězda Moskvič fóra III. kategorie
Hvězda Moskvič fóra III. kategorie
Uživatelský avatar

Registrován: 10 bře 2009, 00:38
Příspěvky: 1124
Bydliště: Sokolov
Majitel Moskviče: ano
Typ: Три машины Москвич, Первый - 412, второй - 2138 двигатель 412, Третий - 2137. Москвич 1500 "Универсал".
Taky mám Moskviče 412, na tachometru bylo při koupi 52371 km. Člověk by si řekl málo najeto tak bude všechno v pohodě. Bohužel i přes to, že auto nemá moc najeto tak mi bouchá řetěz a ozývá se nějaké chroupání v diferáku. Mám i načnutý přední blatníky.
Co dodat - jak píšou kluci - je to starý a i kdyby to bylo v dobrym stavu tak s tim bude spousta práce.
Určitě doporučuju rozebrat vodní okruh ( hadice a termostat ) a všechno vypláchnout, vyměnit hadice k topení a podobně. Servis startéru a alternátoru a pod...
Jak už tu je řečeno opravy nejsou drahé, ale když člověk chce, aby auto šlapalo jako Švýcary tak si s tim musí člověk pohrát.
Na co asi ještě upozorním - palivová pumpa na hlavě motoru - pokud auto dlouho stálo a pumpa funguje tak co jsem slyšel může hrozit riziko, že se přes ztvrdlou membránu dostane benzín do motoru a to může udělat neplechu.

_________________
москвич 412, москвич 2137,москвич 2138a půl

Možná jsem blázen co nemá dům ani bazén, ale shánim Москвич 433/434 "фургон" nebo Москвич 426/427 "Универсал"

Moskvičů neni nikdy dost :P :auto:


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 13 říj 2011, 18:47 
Offline
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2008, 21:59
Příspěvky: 2591
Bydliště: Ostrava
Majitel Moskviče: ano
Typ: Moskvič 412
Hlavní je koroze. Jak jsi již zmínil, tak to jsou lemy zadních blatníků, ale důležitější jsou např. úchyty pro zvedák. Ty často uhnívají, dále slabé místo je hned vpředu u úchytu stabilizátoru, tam to hnije jedna radost, kapsy předních blatníků jak by smet, no a vzadu ještě okolo úchytu zadní kolébky listového péra. Co se týče plechařiny, tak se dá ještě sehnat. I zde jsem viděl mnoho inzerátů na prodej těchto dílů.
Druhou kapitolou jsou brzdy. Jak auto déle stojí jsou válečky v čudu. U 412 je ještě hodně náchylný posilovač brzd. Odchází v něm gumičky a on pak cucá brzdovku. Válečky i gumičky jdou taktéž ještě sehnat.
No a do třetice je interiér. Nejhůře jsou na tom plasty okolo přepínače blinkrů. Plast se stářím drolí a rozpadá. Stejně tak jsou na tom i čudlíky a jiné věci. Naštěstí tu máme skvělé a velmi zručné chlapi, kteří tyto díly vyrábějí, tak si je můžeš koupit v replice: viz zde http://www.moskvichklub.cz/repliky.htm
Když to shrnu, jde sehnat ještě dost dílů. Problémem jsou ale někdy takzvaní zlatokopové, kteří neví co by za ten či onen díl chtěli, a ty tím že ho nutně sháníš jim stejně ač nerad ty peníze dáš. Tak snad jsem tě tímto od koupi neodradil, takže rozhodnutí je jen a jen na tobě

_________________
Moskvič 412, Mercedes Benz E Klasse, Lada 2107, Yamaha Ybr 125
V životě se řídím třemi hesly: Neser se do toho čemu nerozumíš, Nemrdej do toho co funguje, A že jsou zámky a klíče lidé a pi**


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 13 říj 2011, 18:46 
Offline
Hvězda Moskvič fóra II. kategorie
Hvězda Moskvič fóra II. kategorie
Uživatelský avatar

Registrován: 31 kvě 2008, 18:28
Příspěvky: 1259
Bydliště: Brezno,Slovakia
Majitel Moskviče: ano
Typ: 2140( Elite 1500 S)
Tak ja by som povedal, že pri tak starom aute treba dat pozor na všetko, tu už aj veci, ktoré neboli slabiny sa po tolkých rokoch môžu vysypat, tiež ak to auto niekde stálo treba predpokladat, že po čase tam odýdu zrejme brzdy a spojka, prípadne AC pumpa a iné tesniace prvky, ale hlavne treba prezriet kasnu a íst sa na tom previest, že či niečo neklepe a zoriat ho pritom na prevádzkovú teplotu.....ináč vela sa dá zistit(pravda ak si dobrý psycholog) aj podla správania a niektorých vecí majitela....ja som vedel, že zelenáč bude dobrá kúpa a tiež som vedel, že všetko čoho sa starý pán na nom chytil, žial aj nejak poškodil :(

_________________
Moskvich 2140- momentálne prestavba podla homologacie A2-1677/moskvitch 1600 rallye/ (4-1979)-predpokladaný termín dokončenia ??? :lol: , , Moskvich 2140 v započatej prestavbe na A2-1677/moskvitch 1600 rally-civilná verzia s bombovými plastmi v interieri(1976),Moskvich 2140


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 13 říj 2011, 15:23 
Offline
Moskvičář I. stupně
Moskvičář I. stupně

Registrován: 14 úno 2009, 12:07
Příspěvky: 206
Teď jsem zrovna přijel od jednoho pána , co mi nabídl Moskviče . Je to 408 .kompletní , 6-7 let stojí ve stodole , v suchu , ale zarostlá do hliněné podlahy .Byla sice přikrytá plechy , ale veškeré chromy mají lehkou rez , jen povrch , plechy bezva , netknuté , spodek dobrý , díky suché podlaze pod autem , péra vzadu byla natřená / kdysi / tak jsou včetně úchytů na karoserii pěkné , výfuk je orezlý jen na povrchu , kola jsou ještě s origo gumama / to jemné drážkování / ale brzdy totálně zatuhlé / lanka ruční brzdy dobré , neotřepené ,auto má najeto cca 40 000 km , světla vpředu i vzadu nerozbité , ale vybledlé , tapecxírung bezva včetně sedaček ,veškeré dveře nádherně sedí a zavírají zlehka , palubka je kaput , kovový typ , nahoře ovládací páčky topení , volant též , včetně plastů pod ním .Jinak je auto komplet se všemi doplňky , mám dobovou zahrádku , tak jsem počítal , co by mě stála cesta , cena na veteránské papíry , co bych do toho okamžitě vrazil , cena za auto / 15 000 / nové gumy , oživení brzd ,motoru , výměna náplní .obnova chromů a ostatní , tak si počítám málo , ale 50 000 Kč . Nevím , je to podle mě takový odhad .Třeba mě páni Moskvičáři opraví .


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 13 říj 2011, 10:27 
to jsme na tom podobně, i já pracuju v servisu /ne jako mechanik/ a vím, že každé auto něco stojí.
Přeci jen mají moskviče svoje slabiny - na co je si potřeba dát pozor, a s tím bych potřeboval poradit.
Nechci hned dělat GO motoru nebo karoserie. Vím že korodují lemy zad. blatníků, asi i uchycení zad. listových pér, dál moc nevim ....


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 13 říj 2011, 09:47 
Offline
Zasloužilý moskvičář
Zasloužilý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 04 čer 2008, 14:28
Příspěvky: 348
Každé auto je pokladnička, to staré i to nové (roční prohlídky nových aut
v autorizovaných servisech nejsou zrovna levné).
S investicemi do oprav prostě musíš vždycky počítat, i když je auto v dobrém stavu
a nebýt pak zklamaný.
Naštěstí jsou ceny oprav na Moskviče nesrovnatelně levnější, než u dnešních nových vozů.
Mám porovnání, protože pracuji u prodejce a servisu Škoda.
Moskviče mi mnohem levněji opravuje pan Švaněk z Brandýsa nad Labem,
protože já sám si na autě umím udělat jenom některé jednodušší věci
a je pro mě i problém, najít si na "hraní s autem" dostatek času.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 13 říj 2011, 09:22 
Nazdárek,
mám možnost koupit Moskviče 412, mohli by jste mi prosím poradit, na co si dát pozor abych nekoupil špatně. Chtěl bych auto pro tadost, ne pokladničku pro zlost.
Měl by být ve velmi dobrém stavu, ale člověk nikdy neví.
Děkuji předem


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz





kvalitní webhosting