| | | Diskusní fórum pro všechny přátele značky Moskvič * Kontakt: info@moskvich.cz * Moskvič klub Pardubice je i na facebooku - facebook.com/moskvich.cz | | |

Právě je 19 dub 2024, 10:27

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Zvednutí zadku
PříspěvekNapsal: 06 led 2012, 22:46 
Offline
Moskvičář v zácviku
Moskvičář v zácviku

Registrován: 24 lis 2010, 00:59
Příspěvky: 8
Majitel Moskviče: ano
Typ: 2137,2140
Řešíte dávno vyřešené,jsou pouze dvě varianty,jak zvednout auto.
Malé zvednutí vyřeší podvaření kolébek.Zhruba do 4cm.
Nebo umístění nápravy pod péra.Zhruba 8cm.Ale u druhé varianty je potřeba přemýšlet i o zvednutí předku.
Druhou variantu používam u teréních combi.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zvednutí zadku
PříspěvekNapsal: 06 led 2012, 21:21 
Offline
Big Boss
Big Boss
Uživatelský avatar

Registrován: 06 črc 2008, 18:11
Příspěvky: 1142
Bydliště: Kopřivnice
Majitel Moskviče: ano
Já je mám na 2140 také naklepané. Bylo to v roce 2003 a drží! Podle mě není co řešit. Nejlepší je vždy to udělat podle originálu. Naklepeš péra a nic jiného nepředěláváš. Aleš je už má také naklepané a já brzo dám naklepat rezervní péra na 2140 a možná i na Iže. Jen tak mimochodem, kdyby se někomu válely péra na kombíka, tak bych měl zájem.

_________________
Moskvič 2140, Izh 2715, Ford Bronco 5,8 XLT


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zvednutí zadku
PříspěvekNapsal: 06 led 2012, 20:07 
Offline
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2008, 21:59
Příspěvky: 2596
Bydliště: Ostrava
Majitel Moskviče: ano
Typ: Moskvič 412
Peter- Slovensko píše:
Aleš, lenže pri variante dva ti to podla mna muselo klesnut dole, tak sa to znižuje a tak to budem mat ja ale ja som tie strmene zvaril s dvoch,mám dobrého zvárača tak snát to zvaril dobre

Dost záleží na délce té zadní kolébky. Na druhou stranu, ty vůz budeš snižovat, takže v tvém případě je varianta dobrá, ale já se snažil o pravý opak

_________________
Moskvič 412, Mercedes Benz E Klasse, Lada 2107, Yamaha Ybr 125
V životě se řídím třemi hesly: Neser se do toho čemu nerozumíš, Nemrdej do toho co funguje, A že jsou zámky a klíče lidé a pi**


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zvednutí zadku
PříspěvekNapsal: 06 led 2012, 20:01 
Offline
Hvězda Moskvič fóra II. kategorie
Hvězda Moskvič fóra II. kategorie
Uživatelský avatar

Registrován: 31 kvě 2008, 18:28
Příspěvky: 1259
Bydliště: Brezno,Slovakia
Majitel Moskviče: ano
Typ: 2140( Elite 1500 S)
Aleš, lenže pri variante dva ti to podla mna muselo klesnut dole, tak sa to znižuje a tak to budem mat ja ale ja som tie strmene zvaril s dvoch,mám dobrého zvárača tak snát to zvaril dobre

_________________
Moskvich 2140- momentálne prestavba podla homologacie A2-1677/moskvitch 1600 rallye/ (4-1979)-predpokladaný termín dokončenia ??? :lol: , , Moskvich 2140 v započatej prestavbe na A2-1677/moskvitch 1600 rally-civilná verzia s bombovými plastmi v interieri(1976),Moskvich 2140


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zvednutí zadku
PříspěvekNapsal: 06 led 2012, 19:45 
Offline
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2008, 21:59
Příspěvky: 2596
Bydliště: Ostrava
Majitel Moskviče: ano
Typ: Moskvič 412
Jak jsem již včera psal, vyzkoušel jsem mnoho různých způsobů, jak zvýšit záď vozu - delší zadní kolébka, mezikus mezi nápravou a pérem, podpěra péra a dokonce jsem si pohrával s myšlenkou umístění péra nad nápravu ( mnoho amerických vozů to tak má ), těžko říci, jestli by to bylo realizovatelné u našich Leninových saní. Nyní popíšu věci, které jsem vyzkoušel přímo na svém voze. Předem se omlouvám za to, jestli se u toho více rozepíšu:

- Delší kolébka pomůže jen minimálně. Auto se mi zvedlo z bočního pohledu jen nepatrně, měřeno metrem cca 1 - 1,5 cm.

- Jednou z možných variant je ještě nadvaření rámu (obr.1) v místě uchycení společně s delší kolébkou - tohle bude určitě fungovat, jenže po pracovní a finanční stránce to vychází na stejné peníze, jako nově nahamovaná péra. Navíc, pokud jsou už péra dost unavená, tak při plně obsazeném autě ani tato varianta nebude fungovat.

- Varianta druhá byla vložit mezikus mezi péro a nápravnici (obr.2). Vložil jsem mezikus o tloušťce 3 cm. Navíc bylo potřeba vyrobit delší třmeny, abych to mohl uchytit jako jeden celek. Výsledek byl ten, že kolo lehce zalezlo do podběhu a karosérie se zvedla o cca 1-1,5 cm. Po negativním výsledku jsem tuto variantu dál už nerozvíjel.

- Podpěry pér jsem obkoukal od jednoho Chevroletu na sraze amerických vozidel. Zprvu musím říci, že obkoukaný nápad z jiného vozu přenést a realizovat na Moskviče nebylo zrovna lehký, ale jako nápad se mi to dost zamlouvalo a popravdě řečeno, nedalo mi to spát - musel jsem na to přijít chtě nechtě. Nebylo jednoduché správně určit délku, úhel, tloušťku a správné místo na podepření a v neposlední řadě uchycení. Padlo několik prototypů :P , než jsem na všechny výše jmenované věci přišel. Konečný výsledek byl takový, že zadek byl výše přesně dle mých představ, bohužel zadní část auta dost ztvrdla. Ztratila se ta nádherná houpavá uklidňující jízda Moskviče. Auto se na větším výmolu zhouplo, ale na menším, díře či mostním spoji spíše náprava jen poskočila. Bylo to dané tím, jak na péro tlačila podpěra. Když jsem snížil jen nepatrně její tloušťku, po několika kilometrech se ohnula a již neplnila svůj účel. Po nemalých investicích do tohoto systému a jeho plně zprovoznění musím říci, že je to jedno z řešení, které se dá na Moskviče s nějakým tím ALE aplikovat (obr.3).

Po všech těchto pokusech jsem zastáncem názoru, že nahamované zadní péra jsou v tomto případě jasným výtězem. Zadek je pěkně nahoře, auto lehce ztvrdlo, řekl bych, že i lépe drží svou stopu, jízda je příjemná, houpavá. I po usednutí čtyř dospělých lidí netahám zástěrky po zemi. Jako druhou možnou variantu vidím řešení dle Pepy výměnou tlumičů za jiné - viz příspěvek od Pepy.


Přílohy:
obrazek1.jpg
obrazek1.jpg [ 12.19 KiB | Zobrazeno 5447 krát ]
obrazek2.JPG
obrazek2.JPG [ 22.91 KiB | Zobrazeno 5447 krát ]
obrazek3.jpg
obrazek3.jpg [ 12.5 KiB | Zobrazeno 5447 krát ]

_________________
Moskvič 412, Mercedes Benz E Klasse, Lada 2107, Yamaha Ybr 125
V životě se řídím třemi hesly: Neser se do toho čemu nerozumíš, Nemrdej do toho co funguje, A že jsou zámky a klíče lidé a pi**
Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zvednutí zadku
PříspěvekNapsal: 05 led 2012, 21:46 
Offline
Hvězda Moskvič fóra III. kategorie
Hvězda Moskvič fóra III. kategorie
Uživatelský avatar

Registrován: 13 čer 2008, 18:13
Příspěvky: 1084
Bydliště: Praha
Majitel Moskviče: ano
Typ: 407, 412, Škoda 120 L, šlapací Moskvič 412,
Tak já mám ještě jeden zlepšovák na své 407 vzadu a to upravené plynové tlumiče z Forda Capri ten má spodek oko a vršek šroub délka je perfektní a předělat ten vršek není nic složitého a na těchto tlumičích navlečeny spec. vynuté pružiny z Ren. 18 a podloženy trubkou a výška trubky určuje i výšku auta podle zatížení.Vypadá to složité ale není. Až dám auto na hever ,tak to vyfotím a uvidíte, že je to jednoduché.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zvednutí zadku
PříspěvekNapsal: 05 led 2012, 18:26 
Offline
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2008, 21:59
Příspěvky: 2596
Bydliště: Ostrava
Majitel Moskviče: ano
Typ: Moskvič 412
Delší zadní kolébka problém nevyřeší, změna je nepatrná. Také jsem jí zkoušel. Když ji dáš delší dejme tomu o 3-4 cm auto se zvedne jen o cca 1 cm což je nic. Hodně záleží na tom, kolik jsou péra unavená. Ze všech možných věcí co jsem vyzkoušel ( a bylo toho dost ;) ) tak jen naklepané péra měli opravdu smysl

_________________
Moskvič 412, Mercedes Benz E Klasse, Lada 2107, Yamaha Ybr 125
V životě se řídím třemi hesly: Neser se do toho čemu nerozumíš, Nemrdej do toho co funguje, A že jsou zámky a klíče lidé a pi**


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zvednutí zadku
PříspěvekNapsal: 04 led 2012, 22:52 
Offline
Зависимый москвичник
Зависимый москвичник
Uživatelský avatar

Registrován: 10 srp 2008, 18:32
Příspěvky: 1546
Bydliště: UNHOŠŤ,FRÝDEK-MÍSTEK
Majitel Moskviče: ne
Na tohle jsem móóc zvědavý .......... :o

_________________
LADA 2106 1.7 5q 1986
MERCEDES BENZ 220E 1993
FORD ESCORT IV 1.6 1990
SIMSON S51 ENDURO

http://fotoalba.cz/Kopr21061

ICQ: 191499863

noga.r@seznam.cz


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Zvednutí zadku
PříspěvekNapsal: 04 led 2012, 22:09 
Offline
Závislý moskvičář
Závislý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2009, 23:40
Příspěvky: 690
Bydliště: Havlíčkův Brod
Majitel Moskviče: ano
Typ: 2137, 2 x 412
Pánové, tak si tak dumám a říkám si, jak nejjednodušeji a nejlevněji zvednout "povislou zád´" mé 412. Možností je spousta, od těch náročnějších jako Pepovy vzduchové tlumiče, přes instalaci nových per (které ale nikdo nesežene a kdyby, tak určitě za flašku nebudou), přes opravu "nahamrováním" (které se mě lokálně nedaří zařídit, leda, že bych do toho začal bušit sám - nicméně,nevíte o někom, kdo to dělá za rozumnej peníz?) atd.
Slyšel jsem, že určitého úspěchu lze dosáhnout výměnou zadního uchycení per, tzv. "houpačky", za prodlouženou verzi.... Co si o tom myslíte?
A ještě jeden dotaz. Čím nejlépe zaútočit na broušení kitu? Ručně to trvá roky,tak přemejšlím nad nějakou excentrickou bruskou...Tohle je asi zřejmně dotaz na Pepu, páč to dělá denně... ;)
Dík předem za rady :ok:
Zdraví Kauly

_________________
Ivánek 2137, r.v. 1980 v renovaci Brežněv 412, r.v. 1973 412, r.v. 1975 odhl. Citroen XSARA 1.4 Combi LPG r.v.2003
HD Sportster 1200
Jawa 21 Stadion
Bejvávalo: zelená M412 po tátovi, několik T601, Citroen AX 1.0 LPG "Toník", r.v. 1996 Čest jeho památce, Citroen AX 1,1 LPG r.v. 1992, Yamaha Diversion 600


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 35 návštevníků


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz





kvalitní webhosting