Automobily značky Moskvič dospělé i šlapací, inzerce, srazy, info, technické rady ... FORUM.MOSKVICH.CZ
http://forum.moskvich.cz/

408/I jizda..
http://forum.moskvich.cz/viewtopic.php?f=6&t=2108
Stránka 1 z 1

Autor:  Návštěvník [ 18 bře 2012, 22:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: 408/I jizda..

Mám psáno diferenciál kuželový s dvěma satelity :auto: .
V létě automobilový olej EP v zimě automobilový olej Z :)

Autor:  Pepa [ 18 bře 2012, 21:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: 408/I jizda..

Prodává se převodový olej PP 90-120H ,už jsem to tu jednou psal ,zítra dám odkaz teď do dílny už nejdu

Autor:  Slávek [ 18 bře 2012, 21:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: 408/I jizda..

Když už je řeč o olejích do diferáku,mělby to být olej hypoidní.PP 90H nebo jiný specifikace GL5.

Autor:  Aleš [ 18 bře 2012, 20:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: 408/I jizda..

Michal.AZLK píše:
Pardon, pár slov ode mě...

Diferák - výměna oleje - nemám zkušenosti s PP 80 nebo PP 90. Průnik oleje k bubnům způsobí ztvrdnutí gumiček gufer poloos. V případě výměny olejové náplně by tedy asi bylo dobré vyměnit i gufera/těsnění.

Toť můj teoretickej názor...

Výkon motoru:

Mám 412ku. Bojoval jsem s výkonem motoru. Zkusil jsem snad 1000 věcí a povedlo se. Nebudu tady vyprávět svůj příběh, ale zkusím poradit.

Je třeba mít správně seřízeno/nastaveno/dobrý technický stav:

- Karburátor ( těsnost/stav/funkce )
- - hladinka
- - bohatost

- Rozdělovač
- - technický stav
- - odtrh
- - bez vůle namontován na motoru
- - pozor na vytahané pružiny odstředivých závaží v rozdělovači
- - důležitá věc je lehký chod celé destičky s kladívky přerušovače ( říkám to správně? )
na destičku působí táhlo, které je vyvedeno z membrány na, kterou působé podtlak od motoru. Tím dojde k natočení kontaktů přerušovače a ke změně předstihu.
- - průchodnost měděné trubičky podtlaku od karburátoru k rozdělovači.

Je li správně všechno seřízeno, nastaveno a vše v kondici tak by neměl být problém s provozem vozidla. Předstih jsem si nastavil základně podle stroboskopu. Ovšem zjistil jsem, že to výkonově není ono a, že při detailnějším nastavení rozdělovače může auto jezdit o dost lépe!
Je s tím spousta práce, ale přesné naladění a vypiplání přinese spokojenost řidiče :)
Toť mé zkušenosti s Moskvičem 412. Zkoušel jsem to ladnou jízdou a taky ostrou jízdou :oops: když jsem to měl perfektně seřízené tak mi Moskal při rychlém rozjezdu hrábnul i na trojku :ok: rychlost cca 85km/h. Ale tim bych se nechlubil protože to je na facku.

S motorem 408 je třeba zacházet určitě opatrněji už jen kvůli systému rozvodů a podobně. Myslím si, že správné nastavení motoru zle krásně poznat ladnou jízdou třeba na druhý rychlostní stupeň a mírným přišlápnutím plynu. Motor by měl ostřeji zareagovat. Něco jakoby zadunět a vyrazit. Pokud je předstih moc dopředu nebo dozadu pozná se to tak, že odezva na sešlápnutí plynu trvá déle nebo je auto "mrtvé"...

Toť má získaná zkušenost, snad se mnou někdo bude třeba souhlasit nebo řekne jiný nápad či poznatek.

Jen si myslím, že když už je to Moskvič 408/I tak bych to tak nechal být ;)

Pod tohle bych se mohl podepsat - plný souhlas. To samé platí i o té 408. Když je vše dobře seřízené tak taky nejede špatně

Autor:  Michal.AZLK [ 18 bře 2012, 20:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: 408/I jizda..

Pardon, pár slov ode mě...

Diferák - výměna oleje - nemám zkušenosti s PP 80 nebo PP 90. Průnik oleje k bubnům způsobí ztvrdnutí gumiček gufer poloos. V případě výměny olejové náplně by tedy asi bylo dobré vyměnit i gufera/těsnění.

Toť můj teoretickej názor...

Výkon motoru:

Mám 412ku. Bojoval jsem s výkonem motoru. Zkusil jsem snad 1000 věcí a povedlo se. Nebudu tady vyprávět svůj příběh, ale zkusím poradit.

Je třeba mít správně seřízeno/nastaveno/dobrý technický stav:

- Karburátor ( těsnost/stav/funkce )
- - hladinka
- - bohatost

- Rozdělovač
- - technický stav
- - odtrh
- - bez vůle namontován na motoru
- - pozor na vytahané pružiny odstředivých závaží v rozdělovači
- - důležitá věc je lehký chod celé destičky s kladívky přerušovače ( říkám to správně? )
na destičku působí táhlo, které je vyvedeno z membrány na, kterou působé podtlak od motoru. Tím dojde k natočení kontaktů přerušovače a ke změně předstihu.
- - průchodnost měděné trubičky podtlaku od karburátoru k rozdělovači.

Je li správně všechno seřízeno, nastaveno a vše v kondici tak by neměl být problém s provozem vozidla. Předstih jsem si nastavil základně podle stroboskopu. Ovšem zjistil jsem, že to výkonově není ono a, že při detailnějším nastavení rozdělovače může auto jezdit o dost lépe!
Je s tím spousta práce, ale přesné naladění a vypiplání přinese spokojenost řidiče :)
Toť mé zkušenosti s Moskvičem 412. Zkoušel jsem to ladnou jízdou a taky ostrou jízdou :oops: když jsem to měl perfektně seřízené tak mi Moskal při rychlém rozjezdu hrábnul i na trojku :ok: rychlost cca 85km/h. Ale tim bych se nechlubil protože to je na facku.

S motorem 408 je třeba zacházet určitě opatrněji už jen kvůli systému rozvodů a podobně. Myslím si, že správné nastavení motoru zle krásně poznat ladnou jízdou třeba na druhý rychlostní stupeň a mírným přišlápnutím plynu. Motor by měl ostřeji zareagovat. Něco jakoby zadunět a vyrazit. Pokud je předstih moc dopředu nebo dozadu pozná se to tak, že odezva na sešlápnutí plynu trvá déle nebo je auto "mrtvé"...

Toť má získaná zkušenost, snad se mnou někdo bude třeba souhlasit nebo řekne jiný nápad či poznatek.

Jen si myslím, že když už je to Moskvič 408/I tak bych to tak nechal být ;)

Autor:  Aleš [ 18 bře 2012, 11:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: 408/I jizda..

Jirka píše:
Což bude asi tím, že 2138 a 408 mají stejný motor :)

Nejsem si plně jistý, ale čerpadla 408 jsou si lehce odlišné od čerpadel 2138

Autor:  Jirka [ 17 bře 2012, 21:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: 408/I jizda..

Návštěvník píše:
Ve svém moskviči mám benzínové čerpadlo z Moskviče 2138 a jsem sním maximálně spokojen.
Což bude asi tím, že 2138 a 408 mají stejný motor :)

Autor:  Návštěvník [ 17 bře 2012, 21:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: 408/I jizda..

Ve svém moskviči mám benzínové čerpadlo z Moskviče 2138 a jsem sním maximálně spokojen.

Autor:  BMW [ 17 bře 2012, 21:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: 408/I jizda..

Aleš píše:
408 je auto převážně na plavnou pohodovou jízdu, prostě žádný závoďák. Pokud ji nehoníš a jezdíš s rozumem, dosáhneš i pěkné spotřeby. Patnáctka je už jiný kafe, výkon má dostačující, bohužel podvozek ji limituje k využití jejího potenciálu. Opět zde platí to stejné, že při klidné jízdě je spotřeba paliva více než dobrá :auto:

uz seto probralo,jede to celkem pekne :) jen dnes odesla ac pumpa a musel sem nalivat benzin do karbecu abych dojel dom :(
nevite nekdo o nejake nebo o opravne sade??dase pouzit z neceho jinyho?

Autor:  Aleš [ 17 bře 2012, 20:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: 408/I jizda..

408 je auto převážně na plavnou pohodovou jízdu, prostě žádný závoďák. Pokud ji nehoníš a jezdíš s rozumem, dosáhneš i pěkné spotřeby. Patnáctka je už jiný kafe, výkon má dostačující, bohužel podvozek ji limituje k využití jejího potenciálu. Opět zde platí to stejné, že při klidné jízdě je spotřeba paliva více než dobrá :auto:

Autor:  Petr408 [ 17 bře 2012, 20:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: 408/I jizda..

Peter- Slovensko píše:
Kolega Bawor :) , kedže ty si v moskvič uplny začiatočník tak teda asi takto, 408 ti fakt nikdy riadne nepojde a ked ju začneš prehánat može sa aj rozsypat, má americké geny :cry: ale trochu aj zvuk :) , v prevodovke je dobre mať namiešanú vazelinu A 00+ daky prevodový olej, hlavne nie len olej!!!, tým ju vačšina majitelov odpálila a potom na moskal nadávala, čo sa týka výmeny za 412 idealne je použiť celý komplet motor, spojka, prevodovka, kardan ale udajne by sa mala dat použit aj prevodovka 408 ale ten zvyšok musí byt 412+ regulačné relé 412 a kus upravit elektriku pod kapotou, no a zadná náprava, tam je dobre mat čistu vazelinu A00, alebo originál, hlavne nech je to husté

V zadní nápravě je nejlépe mít originál ruský olej. Je pravda, že při nalití PP90 nebo PP80 se hodně zvýší hluk rozvodovky a olej začne téct do bubnů. Raději nechat původní náplň, když trochu schází tak dolít PP90.

Autor:  Peter- Slovensko [ 17 bře 2012, 20:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: 408/I jizda..

Kolega Bawor :) , kedže ty si v moskvič uplny začiatočník tak teda asi takto, 408 ti fakt nikdy riadne nepojde a ked ju začneš prehánat može sa aj rozsypat, má americké geny :cry: ale trochu aj zvuk :) , v prevodovke je dobre mať namiešanú vazelinu A 00+ daky prevodový olej, hlavne nie len olej!!!, tým ju vačšina majitelov odpálila a potom na moskal nadávala, čo sa týka výmeny za 412 idealne je použiť celý komplet motor, spojka, prevodovka, kardan ale udajne by sa mala dat použit aj prevodovka 408 ale ten zvyšok musí byt 412+ regulačné relé 412 a kus upravit elektriku pod kapotou, no a zadná náprava, tam je dobre mat čistu vazelinu A00, alebo originál, hlavne nech je to husté

Autor:  BMW [ 17 bře 2012, 19:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: 408/I jizda..

kluci,nutne shanim ac pumpu.. typ se sklinkou,funkcni..nebo nejaky typy kde sehnat popr.druhovyrobu,nebo opravnou sadu,nebo zda nepasuje z jinyho moskala?? :roll:

Autor:  BMW [ 17 bře 2012, 19:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: 408/I jizda..

Petr408 píše:
BMW píše:
:D :D aha,tak to jsi me moc nepotesil :D treba budou jeste nejaky pozitivnejsi nazory :D kazdopadne dikec,asi se stim budu muset smirit
jo a aby to trochu jelo tak tomu musim dost nakladat a su zvedavej na spotrebu..to bude 13+ :/

Existovaly i vyjímky s tím výkonem :) . Jak se to vždy píše, dobré je vyměnit olej v převodovce a motoru, vyčistit brzdy, vyčistit filtr a karburátor a víc jezdit. Změna k lepšímu by se měla určitě dostavit. Například když půl roku stojí 2140, tak je také línější, než když to auto každý týden jede.

diky za rady,brzdy jsem nedelal,zdase zeto malinenko pribrzduje..do prevodovky davas jakej olej?a kolik?ten vzduchac musim taky udelat..jakse vubec cisti to olejovy rouno?? :D

Autor:  Petr408 [ 17 bře 2012, 10:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: 408/I jizda..

BMW píše:
:D :D aha,tak to jsi me moc nepotesil :D treba budou jeste nejaky pozitivnejsi nazory :D kazdopadne dikec,asi se stim budu muset smirit
jo a aby to trochu jelo tak tomu musim dost nakladat a su zvedavej na spotrebu..to bude 13+ :/

Existovaly i vyjímky s tím výkonem :) . Jak se to vždy píše, dobré je vyměnit olej v převodovce a motoru, vyčistit brzdy, vyčistit filtr a karburátor a víc jezdit. Změna k lepšímu by se měla určitě dostavit. Například když půl roku stojí 2140, tak je také línější, než když to auto každý týden jede.

Autor:  BMW [ 16 bře 2012, 22:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: 408/I jizda..

Jirka píše:
1500 jede určitě líp :) ... osobně prověřeno.

pekne to letiiii :) asi tam bude nakej rozdil :D

Autor:  BMW [ 16 bře 2012, 22:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: 408/I jizda..

No super :D

Autor:  Roman [ 16 bře 2012, 21:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: 408/I jizda..

1500 je výkonem úplně někde jinde, to se absolutně nedá srovnat.

Autor:  Jirka [ 16 bře 2012, 21:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: 408/I jizda..

1500 jede určitě líp :) ... osobně prověřeno.

Přílohy:
150.jpg
150.jpg [ 48.99 KiB | Zobrazeno 13837 krát ]

Autor:  BMW [ 16 bře 2012, 21:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: 408/I jizda..

dase vymenit motor 408 za 412??na 408 prevodovku? :D jen jestli to jede aspon trochu lip ta 15tka :D

Autor:  BMW [ 16 bře 2012, 21:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: 408/I jizda..

:D :D aha,tak to jsi me moc nepotesil :D treba budou jeste nejaky pozitivnejsi nazory :D kazdopadne dikec,asi se stim budu muset smirit
jo a aby to trochu jelo tak tomu musim dost nakladat a su zvedavej na spotrebu..to bude 13+ :/

Autor:  Jirka [ 16 bře 2012, 21:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: 408/I jizda..

:) nevím co ti řeknou milovníci čtyřistaosmiček, ale moje zkušenosti s tímhle motorem jsou ÚPLNĚ stejné. Koupil jsem před lety 2138 u Blanska a v kopci nad Březovou nad Svitavou mne předjížděla Tatra s pískem :) :). I proto se ta moje třináctka jmenovala Lenochod, a mimo jiné i proto jsem zakotvil u motoru 1500 ccm...

Autor:  BMW [ 16 bře 2012, 21:20 ]
Předmět příspěvku:  408/I jizda..

cau,cau..tak dnes sem poprve vyjel s moskvičem VB..vsechno ok,jen semi zda zeto nejak nejede :D teda aspon oproti 1000mb jeto takovy utahany..nevim jestli jeto normal :D nemam scim srovnat..a asi mi tady ktomu ani nikdo nic nerekne,cooo?? :D
po plynu jde pekne,jen jeto na takovy,no tezkopadny...mirnej kopecek a 3ka to moc nebere atd..
olej vymenenej,jeste na vzduchovej filtr musim mrknout,novy svicky..

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/