| | | Diskusní fórum pro všechny přátele značky Moskvič * Kontakt: info@moskvich.cz * Moskvič klub Pardubice je i na facebooku - facebook.com/moskvich.cz | | |

Právě je 25 dub 2024, 01:04

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Moskvich 2140 drobné úpravy
PříspěvekNapsal: 02 črc 2013, 16:35 
Offline
Hvězda Moskvič fóra I. kategorie
Hvězda Moskvič fóra I. kategorie
Uživatelský avatar

Registrován: 12 bře 2012, 17:21
Příspěvky: 1578
Bydliště: Bílina
Majitel Moskviče: ne
Tak ať Ti ten elektrikář proměří tu zásuvku, pro něj je to s nějakým multimetrem otázka chvilečky ☺.

_________________
Žigulíci : 2101 - r.1971, 2103 - r.1974, 2170 - r.2012


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Moskvich 2140 drobné úpravy
PříspěvekNapsal: 02 črc 2013, 16:27 
Offline
Moskvičář II. stupně
Moskvičář II. stupně

Registrován: 20 zář 2012, 16:15
Příspěvky: 67
Bydliště: Praha
Majitel Moskviče: ano
Typ: Moskvich 2140
Tak jsem to byl omrknout a rozhodl se, že ten ampermetr nechám na jednom elektrikáři, který mi ukáže, jak na to a vůbec mě tím provede a poradí. Nechci se v tom totiž moc rejpat, když elektrice nerozumím, sice bych to nejspíše podle toho návodu zvládl, ale kdyby nastaly komplikace, tak bych si nevěděl rady, a to nechci riskovat :) Každopádně děkuji za pomoc, z těch rad jsem si odnes něco zkušeností, což je pro mě to nejdůležitější a hlavně - zjistil jsem, jak to tam vypadá a funguje... :)


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Moskvich 2140 drobné úpravy
PříspěvekNapsal: 30 čer 2013, 22:50 
Offline
Moskvičář II. stupně
Moskvičář II. stupně

Registrován: 20 zář 2012, 16:15
Příspěvky: 67
Bydliště: Praha
Majitel Moskviče: ano
Typ: Moskvich 2140
Dneska jsem měnil bowden s lankem od sytiče, tak jsem se rovnou kouknul na ten zapalovač - červený drátek vede do kolíku, černý do pláště, tak předpokládám, že ty barvy sedí a tudíž je to správně zapojené...

Na ten ampermetr si budu muset najít jindy víc času, s tím sytičem jsem se pral hodiny, než jsem to sešteloval a jak čtu návod na ten ampermetr, tak to budu dělat dny :D


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Moskvich 2140 drobné úpravy
PříspěvekNapsal: 28 čer 2013, 21:41 
Offline
Зависимый москвичник
Зависимый москвичник
Uživatelský avatar

Registrován: 10 srp 2008, 18:32
Příspěvky: 1546
Bydliště: UNHOŠŤ,FRÝDEK-MÍSTEK
Majitel Moskviče: ne
Zlatý žigul ,jen odšroubuješ 4 matičky a sundáš páčky od topení ..............

_________________
LADA 2106 1.7 5q 1986
MERCEDES BENZ 220E 1993
FORD ESCORT IV 1.6 1990
SIMSON S51 ENDURO

http://fotoalba.cz/Kopr21061

ICQ: 191499863

noga.r@seznam.cz


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Moskvich 2140 drobné úpravy
PříspěvekNapsal: 28 čer 2013, 21:12 
Malé připomenutí pro montáž.
1. odpojit baterii
2. odehnat ženy a děti ať si člověk může ulevit , protože jak říká jeden lékař : "potlačovaný vztek způsobuje žaludeční vředy, to musí VEN......"


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Moskvich 2140 drobné úpravy
PříspěvekNapsal: 27 čer 2013, 19:28 
Offline
Nejupovídajnější Moskvičář
Nejupovídajnější Moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2009, 16:58
Příspěvky: 1456
Bydliště: Dobříš
Majitel Moskviče: ano
Typ: 408
To je pravda, tohle nebezpečí hrozí. Budu to doufám dělat v klidu, jen jestli mi bude přát počasí. A také síly po zaměstnání, je toho hodně, o zahradu se starám sám....ale to jen tak na okraj ;)

Každopádně to je skoro jediný problém, jinak vše běhá na výbornou.

_________________
http://moje.auto.cz/Petr408/ivan.html

http://moje.auto.cz/Petr408/ivan-druhy.html


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Moskvich 2140 drobné úpravy
PříspěvekNapsal: 26 čer 2013, 23:17 
Offline
Big Boss
Big Boss
Uživatelský avatar

Registrován: 06 črc 2008, 18:11
Příspěvky: 1142
Bydliště: Kopřivnice
Majitel Moskviče: ano
Peter, máš pravdu, dá se to udělat i sám. Na 2140 jsem to dělal sám a to rovnou třikrát. Poprvé, když jsem si dal přístrojovku očalounit na červenou, podruhé, když jsem zehnal origo červenou, a po třetí když jsem měnil ampérmetr, s kterým jsem jel z ústí nad labem a vyloženě mi v tom autě uhořel. Prostě se na ten budík nedalo ani sáhnout. Ale dojel jsem až do kopřivnice a u garáže, byla baterka úplně vybitá. Tu práci ve dvou doporučuji jenom proto, aby se mu nestalo to co mi na Ižu, když mi ta přístrojovka vpravo spadla a tehdy se trhla o hřídel volantu. Tehdy mě to neskutečně nasralo.

_________________
Moskvič 2140, Izh 2715, Ford Bronco 5,8 XLT


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Moskvich 2140 drobné úpravy
PříspěvekNapsal: 26 čer 2013, 20:24 
Offline
Hvězda Moskvič fóra II. kategorie
Hvězda Moskvič fóra II. kategorie
Uživatelský avatar

Registrován: 31 kvě 2008, 18:28
Příspěvky: 1259
Bydliště: Brezno,Slovakia
Majitel Moskviče: ano
Typ: 2140( Elite 1500 S)
Ja by som povedal, že sa to dá spravit aj samému, osobne sa to vyberá dost zle no oveľa horšie sa to vkladá naspat, lebo je tam ešte často aj dost peny pri vrchných uchytoch, ja som to ale musel upraviť a tie dva vrchné štifty tam nemám, držia mi to len krajné, lebo tam je aj kostrenie, matičky mám nahradené motylikmi, lebo ja by som musel vybrat rám aby som sa dostal k budíkom :lol:

_________________
Moskvich 2140- momentálne prestavba podla homologacie A2-1677/moskvitch 1600 rallye/ (4-1979)-predpokladaný termín dokončenia ??? :lol: , , Moskvich 2140 v započatej prestavbe na A2-1677/moskvitch 1600 rally-civilná verzia s bombovými plastmi v interieri(1976),Moskvich 2140


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Moskvich 2140 drobné úpravy
PříspěvekNapsal: 26 čer 2013, 19:57 
Offline
Nejupovídajnější Moskvičář
Nejupovídajnější Moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2009, 16:58
Příspěvky: 1456
Bydliště: Dobříš
Majitel Moskviče: ano
Typ: 408
Jara píše:
Petr 408, musíš tu přístrojovku sundat, nebo aspoň naklopit na sebe, ale bylo by dobré, aby na sedadle spolujezdce někdo držel tu pravou stranu. Ty budíky musíš sundat ze vnitř přístrojovky, i kdybys sundal ten přední plast, tak ti to nepomůže. Budíky drží na matičkách a je dobré si na to vzít asi tak nejlepší nástrčný klíč číslo 8. Máš tam čtyři matičky. Až budeš ale mít dole matičky a budeš sundávat ty budíky, tak velmi opatrně, protože si můžeš urvat ty čtyři úchyty, na které budeš potom zpátky šroubovat matice. Já když jsem měnit ampérmetr, tak to spálení, je většinou od povoleného spoje. já tam při dotahováni kapnul jednu kapku lepidla Loktime 270 a mám klid zřejmě na celý život. Z vlastní zkušenosti ale vím, že dělat tuhle práci je lepší na 2140 než na 412.

Děkuji, budu se snažit to tak udělat. Mám výhodu, že mám asi troje náhradní budíky, tak mám šanci ten ampermetr vyměnit.

_________________
http://moje.auto.cz/Petr408/ivan.html

http://moje.auto.cz/Petr408/ivan-druhy.html


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Moskvich 2140 drobné úpravy
PříspěvekNapsal: 26 čer 2013, 19:49 
Offline
Big Boss
Big Boss
Uživatelský avatar

Registrován: 06 črc 2008, 18:11
Příspěvky: 1142
Bydliště: Kopřivnice
Majitel Moskviče: ano
Petr 408, musíš tu přístrojovku sundat, nebo aspoň naklopit na sebe, ale bylo by dobré, aby na sedadle spolujezdce někdo držel tu pravou stranu. Ty budíky musíš sundat ze vnitř přístrojovky, i kdybys sundal ten přední plast, tak ti to nepomůže. Budíky drží na matičkách a je dobré si na to vzít asi tak nejlepší nástrčný klíč číslo 8. Máš tam čtyři matičky. Až budeš ale mít dole matičky a budeš sundávat ty budíky, tak velmi opatrně, protože si můžeš urvat ty čtyři úchyty, na které budeš potom zpátky šroubovat matice. Já když jsem měnit ampérmetr, tak to spálení, je většinou od povoleného spoje. já tam při dotahováni kapnul jednu kapku lepidla Loktime 270 a mám klid zřejmě na celý život. Z vlastní zkušenosti ale vím, že dělat tuhle práci je lepší na 2140 než na 412.

_________________
Moskvič 2140, Izh 2715, Ford Bronco 5,8 XLT


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Moskvich 2140 drobné úpravy
PříspěvekNapsal: 25 čer 2013, 20:45 
Offline
Nejupovídajnější Moskvičář
Nejupovídajnější Moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2009, 16:58
Příspěvky: 1456
Bydliště: Dobříš
Majitel Moskviče: ano
Typ: 408
OKap píše:
Já tam právě zkoušel píchnout navigaci. Konektor od kabelu se akorát zahřál, ale navigace se nedobíjela.

Pokud se dobře pamatuji, tak zásuvka zapalovače u Moskviče je trochu jiná na rozdíl například od Škody. Jak už tady píše Klásek, v té době byla jedinou vymožeností svítilna, proto kdo ví, jak je to tam zapojené. Může být klidně zaměněný + za -. U Moskviče je elektrika vůbec prapodivná, sice vše funguje dobře, je to jednoduché, ale běda když to člověk rozebere. Podle originálního schématu se to vůbec nedá zapojit. Když jsem doma rozebíral budíky v autě a budíky náhradní s uřezanými kabely, tak ty barvy uplně neseděly! Myslím, že byla někde místo černé hnědá a naopak, ale někdy myslím byla uplně jiná barva například místo zelené oranžová, atd.

Každopádně nejdříve se zaměřit na ten ampermetr a pak klidně vyčistit pojistkovou skříňku a snažit se zamezit všem špatným kontaktům.


A pro ostatníJak nejsnadněji vyndat budíky u 2140 :?: :?:
Chystém se do vyndat ven a projít všechny kontakty, možná budu měnit ampermetr.
Ten přední plast asi vylomím a pak už mi držet nebude, co :?:

_________________
http://moje.auto.cz/Petr408/ivan.html

http://moje.auto.cz/Petr408/ivan-druhy.html


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Moskvich 2140 drobné úpravy
PříspěvekNapsal: 22 čer 2013, 22:19 
Offline
Hvězda Moskvič fóra I. kategorie
Hvězda Moskvič fóra I. kategorie
Uživatelský avatar

Registrován: 12 bře 2012, 17:21
Příspěvky: 1578
Bydliště: Bílina
Majitel Moskviče: ne
Buď to mohl někdo prohodit omylem, nebo v dávných dobách, když ty naše autí byla nová tak ještě nebyla tolik specifikována realita "-"-" pól = kostra a "+" pól kabelově a byly přístroje opačně zapojené/napájené. To se týkalo i autorádií a bývalo zvykem uvádět na obalu výrobku systém zapojení. Dnes už se to neuvádí, poněvadž za XX let se ujednotilo jednotné zapojení (to se týká i domácích spotřebičů na podružném zdroji, dnes "+" pól výhradně na vnitřku či špičce, před cca 30 lety to měl každý výrobce jinak) - no a někomu se to hodilo zapojené obráceně - to už asi nezjistíme.... Každopádně si to překontroluj.

_________________
Žigulíci : 2101 - r.1971, 2103 - r.1974, 2170 - r.2012


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Moskvich 2140 drobné úpravy
PříspěvekNapsal: 22 čer 2013, 18:07 
Offline
Moskvičář II. stupně
Moskvičář II. stupně

Registrován: 20 zář 2012, 16:15
Příspěvky: 67
Bydliště: Praha
Majitel Moskviče: ano
Typ: Moskvich 2140
No navigace pak fungovala bez problémů, ale asi po 3/4 roce odešla (nešla nastartovat). S reklamací ale problém nebyl.
Určitě se na to podívám, jestli to fakt není prohozený - to mě ani nenapadlo, že by to tak mohlo být. Proč by to ale někdo dělal?


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Moskvich 2140 drobné úpravy
PříspěvekNapsal: 22 čer 2013, 17:15 
Offline
Hvězda Moskvič fóra I. kategorie
Hvězda Moskvič fóra I. kategorie
Uživatelský avatar

Registrován: 12 bře 2012, 17:21
Příspěvky: 1578
Bydliště: Bílina
Majitel Moskviče: ne
OKap píše:
Já tam právě zkoušel píchnout navigaci. Konektor od kabelu se akorát zahřál, ale navigace se nedobíjela.

Tak je něco špatně ! Zkontroluj polaritu = "+" pól má být na středovém kolíku, "-" pól na obalu. Mohl to někdo prohodit a zapalovač by fungoval i tak - tomu je to jedno. Pokud by to bylo přepólované, tak je další otázka, zda-li to přežila ta navigace.

_________________
Žigulíci : 2101 - r.1971, 2103 - r.1974, 2170 - r.2012


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Moskvich 2140 drobné úpravy
PříspěvekNapsal: 22 čer 2013, 16:23 
Offline
Moskvičář II. stupně
Moskvičář II. stupně

Registrován: 20 zář 2012, 16:15
Příspěvky: 67
Bydliště: Praha
Majitel Moskviče: ano
Typ: Moskvich 2140
Já tam právě zkoušel píchnout navigaci. Konektor od kabelu se akorát zahřál, ale navigace se nedobíjela.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Moskvich 2140 drobné úpravy
PříspěvekNapsal: 22 čer 2013, 16:13 
Offline
Hvězda Moskvič fóra I. kategorie
Hvězda Moskvič fóra I. kategorie
Uživatelský avatar

Registrován: 30 kvě 2008, 15:32
Příspěvky: 1623
Bydliště: kousek od Pardubic
Majitel Moskviče: ano
Typ: 408
tapalovač se dá použít i jako zásuvka. To je jeddiný s čím ti z elektriky poradím :lol:

_________________
Moskvič Moskvich Москвич Moskwicz Moskwitch Moskwitsch Moskvitsh Moszkvics
Vůbec tomu nerozumím, ale baví mě to


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Moskvich 2140 drobné úpravy
PříspěvekNapsal: 22 čer 2013, 16:12 
Offline
Hvězda Moskvič fóra I. kategorie
Hvězda Moskvič fóra I. kategorie
Uživatelský avatar

Registrován: 12 bře 2012, 17:21
Příspěvky: 1578
Bydliště: Bílina
Majitel Moskviče: ne
Zásuvka na zapalovač funguje na vše možné, dnes různé nabíječky, navigace a další elektrospotřebiče do auta.
Nevím jak jsou hluboké na Moskviči, Žiguli je měly až do modelové řady 2110-2 poměrně hluboké a konektory přístrojů, které měly krátký "krček" nedosáhly na "+" kontakt, který je dole uprostřed "díry". Já to např. u nabíječky mobilu vyřešil provrtáním středového čudlu onoho konektoru, M 3 závit a nastavil to 3 šroubkem......

_________________
Žigulíci : 2101 - r.1971, 2103 - r.1974, 2170 - r.2012


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Moskvich 2140 drobné úpravy
PříspěvekNapsal: 22 čer 2013, 14:27 
Offline
Moskvičář II. stupně
Moskvičář II. stupně

Registrován: 20 zář 2012, 16:15
Příspěvky: 67
Bydliště: Praha
Majitel Moskviče: ano
Typ: Moskvich 2140
Tak jsem se byl podívat pod palubku, jak to tam vypadá (já sám se považuji za skládacího dost). Na opravu se zkusím vrhnout v pondělí, zatím jsem studoval postup, abych něco nepokazil, musím ještě sehnat voltmetr (mám pouze diodovou zkoušečku, která ukazuje dobíjení/nedobíjení), kontaktol, no uvidím, jak to dopadne. Každopádně ten ampermetr hřeje pohmatu dost. Ještě mě ale zaujala ta část s pojistkami - nefungujou totiž varovňáky. Jednou přestaly jít i směrovky, tak jsem vyměnil ten drátek v pojistkách a zprovoznily se právě i ty varovňáky, ale asi po 2 nastartováních přestaly opět jít (směrovky fungují dál), tak mě napadlo, že bude problém tam. Všude tam je po jednom drátku. Nevím, jestli jsou originál. Jak poznám, kolik licen je potřeba použít? Mám na mysli podle potřebného proudu
Návštěvník píše:
Protože orig. drátky nejsou, používal jsem "licny" z rozpleteného kablíku. Jedna licna se počítá asi 4- 5A. Smotáme jich vic podle potřebného proudu

A ještě dotaz - zásuvka na zapalovač. Funguje pouze jako zapalovač nebo klasická 12V zásuvka? Vím, že to jsou hloupé dotazy, ale jsem opravdu začátečník a v podstatě se učím všechno od nuly sám nebo s něčí pomocí a elektrika je už uplně mimo mě, tak se jí snažím taky pochopit a naučit se s ní trochu pracovat :)
Díky


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Moskvich 2140 drobné úpravy
PříspěvekNapsal: 08 čer 2013, 20:06 
Nyní bych potřeboval něco já. Není tu strojař ? Jekl 80/80 a 4mm síla - vetknutý nosník 180cm dlouhý, kolik bych ho mohl na konci staticky zatížit?


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Moskvich 2140 drobné úpravy
PříspěvekNapsal: 08 čer 2013, 19:44 
Offline
Moskvičář II. stupně
Moskvičář II. stupně

Registrován: 20 zář 2012, 16:15
Příspěvky: 67
Bydliště: Praha
Majitel Moskviče: ano
Typ: Moskvich 2140
paráda, ještě jednou moc děkuju za radu! příští týden se na to vrhnu a určitě dám vědět, jak jsem dopadl :)


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Moskvich 2140 drobné úpravy
PříspěvekNapsal: 08 čer 2013, 18:47 
Offline
Nejupovídajnější Moskvičář
Nejupovídajnější Moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2009, 16:58
Příspěvky: 1456
Bydliště: Dobříš
Majitel Moskviče: ano
Typ: 408
Návštěvník píše:
S tím ampermetrem to je trochu složité. Původně to je ampermetr z vozů které měly dynama . Tyto dynama jsou schopny dát 12- 14 A podle typu. Dnešní alt. dávají až 40A. Po zapnutí některých spotřebičů jde část tohoto proudu přez ampermetr. Ten má na vývodech šroubky . Ty šroubky ale zároveň stahují vnitřní mechanizmus ampermetru. Je tam zvenčí matička která přez umělohmotný výlisek přístrojové desky (dřív to prý byl bakelit) stahuje celý system přes onen vývodový šroubek k sobě. Potom následuje (lépe řečeno měla by být) kontra matička a potom propojovací očko kabeláže a další matka.Protože ampermetr je přetížen a umělá hmota velmi citlivá na teplo ,dojde k tomu že síla stažení povolí o to se zvýší ohřev spoje, změknutí hmoty výlisku atd......Takže utažení pouze kabelových oček nepomůže. Pomoc není jednoduchá. Provizorní - sehnat šikovného syna který je ještě "skládací", strčí hlavu pod palubní desku a dokáže demontovat očka z jednoho vývodu, namontovat je na druhé a zkontrolovat zda očka nejsou ohořelá. (nenadávejte mu matičky bývají zapečené). Je lhostejno z kterého na který, ampermetr bude vyřazen z činosti. Dá se s tím provizorně jezdit , pouze není kontrola nad dobíjením. Dočasně to můžeme vyřešit že si provizorně někam připevníme voltmetr (stačí Bau-Bau) a kontrolujeme napětí , má se pohybovat při jízdě kolem 13 - 14 V.Náročnější oprava znamená demontovat palubní desku , sejmout přístrojový štít a závadu odstranit. Použít velkoplošné podložky (měděné) , a nejdříve stahnout vnitřní mechanizmus -musí to být dost a nezapomenout na kontra matičky Materiál je ale dost křehký a rád praská. Abychom trochu ampermetru ulehčili , zapojíme potom ampermetr tak že na jeden vývod zapojíme poze přívod od baterie a na druhý zbytek vodičů. Který kam si musíte odzkoušet - aby ampermetr ukazoval při odběru z baterie do mínusu. Funkce ampermetru se trochu změní . Bude signalizovat průtok proudu do a z baterie. Takže po natočení bude chvíli ukazovat do plusu a po dobití baterie skoro nulu. Naopak pokud rosvítíme světla a a alternátor nebude dávat dost proudu ampermetr půjde do mínusu , po zvýšení otáček půjde do plusu a po dobití baterie na plný potenciál klesne k nule.Jde si na to zvyknout a ampermetr tento provoz snáší- dostane zabrat pouze při namontování plně vybité baterie to jde někdy úplně "za roh." Pokud dojde k poruše dobíjení projeví se to tím že ukazuje do mínusu - jedeme na baterii.
Sám jsem měl jěště relé které bylo seřízeno na napětí asi 13V a vývod z něho na kontrolku ruční brzdy. Ampermetru si želbohu hned nevšimneme. Byl tam vyveden i vývod od přídavného spinače oleje. Podotýkám že ani jednou se nestalo za těch téměř 30 let že by mazání u některého motoru o které jsem se staral, selhalo. Pokud je něco nejasného sem s tím.Už je to hodně let takže je sem tam něco co si přesně nepamatuji.
K té zkoušečce včera .Nespoléhejte na to že tam kde si připneme krokosvorku na kostru , že kostra je . Při hledání nepravidelných a nejasných závad (taková zadní světla a nebo zásuvka pro přívěs dovedou neuvěřitelné věci) si prostě natáhnu "kostru" sebou kusem drátu od baterie .Podobně se občas chovají pojistky . Protože orig. drátky nejsou, používal jsem "licny" z rozpleteného kablíku. Jedna licna se počítá asi 4- 5A. Smotáme jich vic podle potřebného proudu a musíme dbát o to aby byli dobře stisknuty v patici pojistky.


S tou kontramatkou jsem to také udělal, to jsem zapomněl zmínit. Akorá to udělám ještě jak píšete, dám tam větší podložku, přidám vějířovou podložku a více utáhnu.

_________________
http://moje.auto.cz/Petr408/ivan.html

http://moje.auto.cz/Petr408/ivan-druhy.html


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Moskvich 2140 drobné úpravy
PříspěvekNapsal: 08 čer 2013, 00:39 
Offline
Hvězda Moskvič fóra I. kategorie
Hvězda Moskvič fóra I. kategorie
Uživatelský avatar

Registrován: 30 kvě 2008, 15:32
Příspěvky: 1623
Bydliště: kousek od Pardubic
Majitel Moskviče: ano
Typ: 408
Milý návštěvníku, my Vás ještě na té klávesnici naučíme psát........... :D
Holt praxe je praxe, to se s knížek nevykouká :ok:

_________________
Moskvič Moskvich Москвич Moskwicz Moskwitch Moskwitsch Moskvitsh Moszkvics
Vůbec tomu nerozumím, ale baví mě to


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Moskvich 2140 drobné úpravy
PříspěvekNapsal: 07 čer 2013, 21:43 
S tím ampermetrem to je trochu složité. Původně to je ampermetr z vozů které měly dynama . Tyto dynama jsou schopny dát 12- 14 A podle typu. Dnešní alt. dávají až 40A. Po zapnutí některých spotřebičů jde část tohoto proudu přez ampermetr. Ten má na vývodech šroubky . Ty šroubky ale zároveň stahují vnitřní mechanizmus ampermetru. Je tam zvenčí matička která přez umělohmotný výlisek přístrojové desky (dřív to prý byl bakelit) stahuje celý system přes onen vývodový šroubek k sobě. Potom následuje (lépe řečeno měla by být) kontra matička a potom propojovací očko kabeláže a další matka.Protože ampermetr je přetížen a umělá hmota velmi citlivá na teplo ,dojde k tomu že síla stažení povolí o to se zvýší ohřev spoje, změknutí hmoty výlisku atd......Takže utažení pouze kabelových oček nepomůže. Pomoc není jednoduchá. Provizorní - sehnat šikovného syna který je ještě "skládací", strčí hlavu pod palubní desku a dokáže demontovat očka z jednoho vývodu, namontovat je na druhé a zkontrolovat zda očka nejsou ohořelá. (nenadávejte mu matičky bývají zapečené). Je lhostejno z kterého na který, ampermetr bude vyřazen z činosti. Dá se s tím provizorně jezdit , pouze není kontrola nad dobíjením. Dočasně to můžeme vyřešit že si provizorně někam připevníme voltmetr (stačí Bau-Bau) a kontrolujeme napětí , má se pohybovat při jízdě kolem 13 - 14 V.Náročnější oprava znamená demontovat palubní desku , sejmout přístrojový štít a závadu odstranit. Použít velkoplošné podložky (měděné) , a nejdříve stahnout vnitřní mechanizmus -musí to být dost a nezapomenout na kontra matičky Materiál je ale dost křehký a rád praská. Abychom trochu ampermetru ulehčili , zapojíme potom ampermetr tak že na jeden vývod zapojíme poze přívod od baterie a na druhý zbytek vodičů. Který kam si musíte odzkoušet - aby ampermetr ukazoval při odběru z baterie do mínusu. Funkce ampermetru se trochu změní . Bude signalizovat průtok proudu do a z baterie. Takže po natočení bude chvíli ukazovat do plusu a po dobití baterie skoro nulu. Naopak pokud rosvítíme světla a a alternátor nebude dávat dost proudu ampermetr půjde do mínusu , po zvýšení otáček půjde do plusu a po dobití baterie na plný potenciál klesne k nule.Jde si na to zvyknout a ampermetr tento provoz snáší- dostane zabrat pouze při namontování plně vybité baterie to jde někdy úplně "za roh." Pokud dojde k poruše dobíjení projeví se to tím že ukazuje do mínusu - jedeme na baterii.
Sám jsem měl jěště relé které bylo seřízeno na napětí asi 13V a vývod z něho na kontrolku ruční brzdy. Ampermetru si želbohu hned nevšimneme. Byl tam vyveden i vývod od přídavného spinače oleje. Podotýkám že ani jednou se nestalo za těch téměř 30 let že by mazání u některého motoru o které jsem se staral, selhalo. Pokud je něco nejasného sem s tím.Už je to hodně let takže je sem tam něco co si přesně nepamatuji.
K té zkoušečce včera .Nespoléhejte na to že tam kde si připneme krokosvorku na kostru , že kostra je . Při hledání nepravidelných a nejasných závad (taková zadní světla a nebo zásuvka pro přívěs dovedou neuvěřitelné věci) si prostě natáhnu "kostru" sebou kusem drátu od baterie .Podobně se občas chovají pojistky . Protože orig. drátky nejsou, používal jsem "licny" z rozpleteného kablíku. Jedna licna se počítá asi 4- 5A. Smotáme jich vic podle potřebného proudu a musíme dbát o to aby byli dobře stisknuty v patici pojistky.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Moskvich 2140 drobné úpravy
PříspěvekNapsal: 06 čer 2013, 20:51 
Než jsem to nadatloval objevil se odkaz od Petra 408. Je to trochu složitější. Závadu a možnosti odstranění popíšu zítra ...


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Moskvich 2140 drobné úpravy
PříspěvekNapsal: 06 čer 2013, 20:44 
Uvědomil jsem si že jsem začal včera poněkud zprostředka.Ono je totiž potřeba provést nejdříve některé úpravy které do budoucna omezí některé záhadné závady. Začnu poněkud nelogicky . Odlejte si do něčeho asi decku Rezistinu ML(na dutiny) a nechte jej teplem zhostnout na hustý olej až vaselinu Toto je totiž jediná věc která odolá výparům kyseliny, rzi , soli a pod. Konzervujte s tím všechny šroubové spoje které kdekoliv rozděláte.
Za druhé naletujte si na žárovku 12V/5 nebo 10Wdva dráty jako zkošečku . Na druhou stranu na jeden konec naletujte nějakou krokosvorku a na druhý drát nějakou jehlu , pomáhá to při napíchnutí kabelu.Kovou patici zaisolujte třeba isolepou. Voltmetr se totiž občas tváří že napětí je a ono ve skutečnosti není Nebudu vysvětlovat proč ,berte to jako fakt.
NEPRACUJTE s touto zkošečkou na autech která mají elektroniku!
Začneme baterií. Pokud mame na baterii kovová oka rozděláme a zevnitř oškrabene . Na plus polu na baterii zkontrolujeme zda tam není taková tmavá tvrdá krusta- oškrabeme jej. Šedivý měkký povlak nevadí . Neoškrabujeme moc abychom kolík moc neztenčili. Zkontrolujeme jestli oko na kabelu je dobře zalisováno. Ideální je pokud jej zaletujeme.Druhý konec na starteru to samé očistit a nakonzervovat .Minus pol to samé ale je potřeba abychom minus pol přivedli přímo na hmotu motoru,- vyrobit nový kabel (třeba se svářecího)Při tom je potřeba abychom původním a zkontrolovaným kabelem ukostřili i karoserii.Spoj na karoserii demontujeme a očistíme .Problém je pokud tam máte olověné nebo jiné svorky které mají několik přechodových odporů. doporučuji vyměnit , jinak v zimě moskvič špatně startuje. .Nepoužíváme smirek ale třeba ocelový kartač.
Na relé demontujem přívodní dráty zkontrolujeme propojení oček s kabílky ,očistit atd. Na boku relé je ukostřovací drát , je potřeba zkontrolovat zda druhý konec je upevněn na hmotu alternátoru. Pokud tam tento kostřící drát není, VYROBTE jej a zapojte .Na alternátoru zvláště důkladně zkontrolujeme silový zda není napolo vyhřátý , jinak naletovat nové oko- jde tam proud až 40A.
Po těchto úpravách můžeme pokračovat podle včerejších rad, Zmizí nám i občasné nesmyslné údaje na budíkách palubní desky a jiní záhadné výpadky na elektrice.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Moskvich 2140 drobné úpravy
PříspěvekNapsal: 06 čer 2013, 20:32 
Offline
Nejupovídajnější Moskvičář
Nejupovídajnější Moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2009, 16:58
Příspěvky: 1456
Bydliště: Dobříš
Majitel Moskviče: ano
Typ: 408
OKap píše:
ahoj, máme problém s naším alternátorem a chtěl bych se zeptat na možnou příčinu..

úplně původně se zdálo, že vůbec nedobíjí, protože se za jízdy vybíjela baterka... tak jsme ho nechali proměřit, tam nám řekli, že je v pořádku (akorát má křivou řemenici). Tak jsem u Pepy nechal zkontrolovat i relátko, taky v pořádku. Tak jsme vyměnili baterii, takhle fungovali asi měsíc a v pohodě, až jednoho dne byla baterka zase vybitá. To se nám stalo na závodech. Tak jsme to roztlačili a nechali motor běžet celý den - baterka se dobila. A nedávno to zas chcíplo, že je slabá baterie, tak jsem zkoušečkou zjistil, že to dobíjí hrozně málo. Dokonce několikrát jsem to vyzkoušel - dva dny za sebou, vždycky ráno na sytič, kdy první den to plně dobíjelo a druhý den zase ne a když byl motor zahřátý a na volnoběh, kdy to nedobíjí skoro vůbec nebo vůbec. Může to být tou řemenicí? Nebo mám hledat problém jinde? Jirka se nabízel, že má k dispozici altík, ale nechci ho zbytečně měnit, pokud to není příčina tohoto problému. Napadá mě max. někde něco špatně ukostřený/špatný kontakt, nebo stará kabeláž.. fakt nevím Obrázek Děkuju za rady!

Tak tehle problém jsem měl také.
Bude povolená matička ampermetru, tam vznikl špatný spoj. Vytváří se tam přechodový odpor, tím se budík enormně zahřívá a elektrický proud se ztrácí. :papir:
To chce odšroubovat, obrousit očka na kabelech, stříknout kontaktolem a dostatečně utáhnout :papir:

_________________
http://moje.auto.cz/Petr408/ivan.html

http://moje.auto.cz/Petr408/ivan-druhy.html


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Moskvich 2140 drobné úpravy
PříspěvekNapsal: 06 čer 2013, 16:02 
Offline
Moskvičář II. stupně
Moskvičář II. stupně

Registrován: 20 zář 2012, 16:15
Příspěvky: 67
Bydliště: Praha
Majitel Moskviče: ano
Typ: Moskvich 2140
A já smekám taky a moc děkuji! :)


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Moskvich 2140 drobné úpravy
PříspěvekNapsal: 05 čer 2013, 20:47 
Offline
Závislý moskvičář
Závislý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2009, 23:40
Příspěvky: 690
Bydliště: Havlíčkův Brod
Majitel Moskviče: ano
Typ: 2137, 2 x 412
Pánové, opět mohu jen smeknout před fundovaností předešlé odpovědi našeho "návštěvníka". Žádná zbytečná omáčka a domněnky, ale fakta a zkušenosti z praxe :ok: Skvělá práce! Dík moc.

_________________
Ivánek 2137, r.v. 1980 v renovaci Brežněv 412, r.v. 1973 412, r.v. 1975 odhl. Citroen XSARA 1.4 Combi LPG r.v.2003
HD Sportster 1200
Jawa 21 Stadion
Bejvávalo: zelená M412 po tátovi, několik T601, Citroen AX 1.0 LPG "Toník", r.v. 1996 Čest jeho památce, Citroen AX 1,1 LPG r.v. 1992, Yamaha Diversion 600


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Moskvich 2140 drobné úpravy
PříspěvekNapsal: 05 čer 2013, 19:31 
Doporučuji: Zkontrolovat napnutí klínového řemene , zda "nechodí "v některé řemenici po dně řemenice ,jinak nepřenese boky potřebný výkon ,ten řemen musí být napnutý celkem dost. Toto je dost důležité. Potom voltmetrem změříme napětí na baterii při asi 2000 otáčkách motoru . Napětí se musí pohybovat asi kolem 14 V- půl Voltu mínus zatím neřešíme . Potom zvedneme otáčky asi na 2500 - 3000 a zapneme vše co na autě máme, světla topení blinkry (kromě těch přídavných světel). Napětí změříme znova a to které jsme naměřili těsně před zapnutím spotřebičů(při běžícím motoru) se nesmí ani po chvíli o moc změnit (opět desetiny neřešíme). Pokud ano necháme vše v běžet a odzkoušíme zdali se nehřeje ampermetr v palubní desce pohmatem ze spodu pod palubní deskou . Tam bývá zakopaný pes , je tam přechodový odpor a způsobuje nedostatek proudu v soustavě. Dál je to již trochu složitější a při mém stylu psaní to mám na půl dne. Ale pokud z těchto opatření bude nějaká výsledek jsem ochoten pokračovat dál. Jinak na svém autě jsem měl namontovány jak mlhovky tak dálkové halogeny, alternátor to utáhne dá 14V/42 A
Dodatek -předpoklad že se nikdo nehrabal v regulátoru napětí.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Moskvich 2140 drobné úpravy
PříspěvekNapsal: 05 čer 2013, 19:24 
Offline
Hvězda Moskvič fóra II. kategorie
Hvězda Moskvič fóra II. kategorie
Uživatelský avatar

Registrován: 31 kvě 2008, 18:28
Příspěvky: 1259
Bydliště: Brezno,Slovakia
Majitel Moskviče: ano
Typ: 2140( Elite 1500 S)
Moskvič na voľnobeh ide na baterku s tým nespravíš žiaľ nič, kedže sa dnes svieti tak v podstate pokiaľ netočí ten motor aspoň 2000 otáčok ide na baterku tiež, respektíve nie celkom, lebo budík stále ešte určite stúpa, keď stojíš dade na križovatke a potom ideš okolo 50 to memáš ani 2000 na 4-ke sa baterka nedobije a v podstate ju stále vyšťavuješ až sa vybije
No a ešte je to moskvič, ono keď to má okolo 80 000-120 000 Km tak zvykne vyhorieť budík dobíjania niekedy štýlom, že na budíku máš aj 17 voltov a tam sa stráca ale to tvoj prípad asi nebude keďže si bol u Pepy

_________________
Moskvich 2140- momentálne prestavba podla homologacie A2-1677/moskvitch 1600 rallye/ (4-1979)-predpokladaný termín dokončenia ??? :lol: , , Moskvich 2140 v započatej prestavbe na A2-1677/moskvitch 1600 rally-civilná verzia s bombovými plastmi v interieri(1976),Moskvich 2140


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 36 návštevníků


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz





kvalitní webhosting