Automobily značky Moskvič dospělé i šlapací, inzerce, srazy, info, technické rady ... FORUM.MOSKVICH.CZ
http://forum.moskvich.cz/

M 408
http://forum.moskvich.cz/viewtopic.php?f=6&t=2618
Stránka 2 z 6

Autor:  Aleš [ 14 pro 2015, 20:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

Franta M408 píše:
Ona asi celá převodovka nevytekla, viděl bych to asi na cca 0.5l ale stejně je to dost. Tam jak prochází hřídel z převodovky s drážkováním do spojky není žádný simering nebo těsnění?

Ano, je tam gufero a pokud je poškozené tak propouští za jízdy olej do obalu spojky. Jak zde psal Petr, je důležité zjistit odkud to teče, takže celé utřít, dolét, jet se kousek projet a pak se podívat. Většinou to ale chčije z bočního krytu okolo zasouvací páky

Autor:  Franta M408 [ 14 pro 2015, 19:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

Ona asi celá převodovka nevytekla, viděl bych to asi na cca 0.5l ale stejně je to dost. Tam jak prochází hřídel z převodovky s drážkováním do spojky není žádný simering nebo těsnění?

Autor:  Petr [ 14 pro 2015, 14:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

Na straně spojky nemá olej kudy vytéct, když auto stojí.
Dřív než něco rozdělávat, je lepší zjistit kudy to teče, utřít a podívat se. Plochá těsnění pod víky sice můžou trochu propuštět, ale je to málo pravděpodobné, aby vytekla celá převodovka.
Sázel bych na těsnění kolem zasouvací páky řazení v bočním krytu. Kolem zasouvací tyče je ve víku O-kroužek.

Autor:  Návštěvník [ 14 pro 2015, 14:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

Mezi převodovkou a spojkou je papírové těsnění, dá se i klidně vystříhat doma. Jarda

Autor:  Franta M408 [ 14 pro 2015, 11:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

Zdravím
odtrh jsem udělal a je to lepší,ale teď řeším horší problém,převodovku. Když jsem kontoloval olej tak nešla vytahnout měrka-celá komplet rezavá. Olej 0. Doplnil jsem a odjel domů-auto mám na chalupě-po týdnu pod autem louže čistého oleje aniž by se z autem jelo. Je to na straně spojky. Asi bude muset převodovka ven a nějak přetěsnit. Prosím o info jaká těsnění tam jsou a kde by se daly sehnat a co obnáší jejich výměna, jestli je při jejich výměně potřeba nějkej fígl nebo spešl přípravek. Pokud je někdo má tak rád koupím. Asi bude potřeba taky těsnění mezi převodovkou a skříní spojky?
Dík Franta

Autor:  Pepa [ 23 říj 2015, 12:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

Nejdříve udělej odtrh na kladívkach 0,4-0,5 a pak ten předstih.
Pro kontrolu si označ rozdělovač jak ho máš teď a postupně otáčej do + nebo - a uvidíš kdy to pojede nejlíp

Autor:  FrantaM408 [ 23 říj 2015, 07:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

No právě předstih, na stupnici u karbecu jsem uprostřed na 0 pohnout s tím do plusu nebo mínusu?

Autor:  Klásek [ 22 říj 2015, 20:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

Něco jiného je tam natahat benzín rukou a od vačky. Zkus ještě omrknout předstih.

Autor:  FrantaM408 [ 22 říj 2015, 15:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

Hladina v karburátoru i jehla jsou asi vpořádku protože když po několika dnech stání čerpám ručně benzín tak se hladina ustálí cca v polovině okénka na karburátoru a pak se ani nehne i když čerpám dál. Filtr jsem čistil a dával tam nový olej a bohatost směsi jsem seřizoval a fungovalo to podle příručky. Tak nevím. Jezdit na naturál bez aditiv?

Autor:  Ubi.Que [ 22 říj 2015, 07:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

Podle mě je to přeplavený karburátor. Sundat horní víčko, zkontrolovat těsnost jehlového ventilu, zkontrolovat hladinu v plovákové komoře. V komorách se nesmí vyskytovat sražené kapičky benzínu. Bohatá směs může být způsobená i ucpaným vzduchovým filtrem. Po seřízení plováku bych zkontroloval také šroub bohatosti. Veškerá nastavení jsou v běžné uživatelské příručce, ale ty hodnoty asi nelze brát doslova, co kus, to originál :)

Autor:  FrantaM408 [ 21 říj 2015, 16:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

Prosím o radu,
když pomalu na volnoběh přidávám plyn tak motor zhasne a při rozjíždění střílí do výfuku. Při vyšších otáčkách to jakž takž jede. Staruje na drb a volnoběh drží. Po ujetí cca 25km se mi zdá že to neůměrně žere.
Dík Franta.

Autor:  Petr [ 09 čer 2015, 16:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

Franta M408 píše:
Co se seřzuje tou velkou matkou z boku na skříňce řízení a co tím šroubkem zhora. Mám větší vůli v řízení a nechci to ještě zhoršit.

Nejsem automechanik, tak jenom okrajově: pomoc bych hledal v dílenské příručce, obrázek níže.
Maticí 24 se seřizuje axiální vůle volantové tyče v ložiskách, na to bych nesahal. Vůle kladky vůči šneku se seřizuje šroubem 28 po uvolnění pojistné matice. Zašroubováním dovnitř převodky se vůje snižuje. Doporučuji zvednout celou přední nápravu, snižovat vůli šroubem 28 a vždy zkontrolovat otáčení volantem do obou krajních poloh, aby to nešlo při nějakém natočení příliš ztuha.

Přílohy:
prevodka01.jpg
prevodka01.jpg [ 173.82 KiB | Zobrazeno 52732 krát ]
prevodka02.jpg
prevodka02.jpg [ 90.49 KiB | Zobrazeno 52732 krát ]

Autor:  Franta M408 [ 08 čer 2015, 08:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

Už je tam, ze spodu na držáku nárazníku. Ještě dotaz, když sešlápnu spojku tak sa sníží otáčky volnoběhu to asi není normální? Co se seřzuje tou velkou matkou z boku na skříňce řízení a co tím šroubkem zhora. Mám větší vůli v řízení a nechci to ještě zhoršit.

Autor:  bobi-h [ 20 kvě 2015, 19:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

Já to vyřešil tak,že jsem koupil pěknou chromovanou malou retro mlhovku a ta se dá přišroubovat ze spoda na držák nárazníku.Mám to na několika škodovkách a na TK jsem s tím nikdy neměl problém.Hlavně se nemusí do ničeho vrtat.

Autor:  Jirka [ 20 kvě 2015, 19:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

king613 píše:
napadlo me dat do lz svetla dvouvlaknovou zarovku 5/21W a zapojit ji jako obrysovku a mlhovku zaroven. taky pudu na stk, zeptam se tam. tomek
ps: normalne se vyrabi je to BaY15d a stoji 4kc k tomu patici a tradaaa
Tímhle řešením nesplníš 10 cm mezi brzdovýma mlhovým světlem. Už se to tady někde rozebíralo...

Autor:  king613 [ 20 kvě 2015, 18:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

napadlo me dat do lz svetla dvouvlaknovou zarovku 5/21W a zapojit ji jako obrysovku a mlhovku zaroven. taky pudu na stk, zeptam se tam. tomek
ps: normalne se vyrabi je to BaY15d a stoji 4kc k tomu patici a tradaaa

Autor:  Klásek [ 20 kvě 2015, 18:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

Jj musí tam být. Ale netřeba tvořit nové díry. Já jsem využil držák nárazníku. Vytvaroval kus silnějšího plechu, který jsem přes ten držák přichytil a dole je přichycená mlhovka.

Autor:  libor423 [ 20 kvě 2015, 14:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

Musí.

Autor:  FrantaM [ 20 kvě 2015, 08:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

Zdar pánové,
můsí být na moskviči zadní mlhové světlo, moc se mi nechce vrtat do auta nové díry.

Autor:  FrantaM [ 16 úno 2015, 19:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

Zdar pánové,
určitě se tady již řešilo těsnění do dveří na M 408 a pod. Zdálo se téměř nemožné se k němu dostat, ale zadařilo se. Na eBay nabízejí a zatím ještě mají sadu na 4 dveře nové originální těsnění i s natvarovaným úhlem co je nad oknem.Délka jednoho kusu je cca 410cm. Přišlo mi cca 8dní po zaplacení a cena je včetně dopravy 2 065Kč. Pokud má někdo zájem tak neváhejte protože je to poprvé co ho tam mají.

Autor:  Petr408 [ 07 črc 2014, 18:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

Klásek píše:
http://forum.moskvich.cz/viewtopic.php?f=6&t=143

Ano, tady je téměř vše :papir:

Řešil jsem to také, ale jestli to nedělá problémy tak bych to neměnil, nebo bych jen odpustil a dolil novým.

Autor:  Klásek [ 30 čer 2014, 20:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

viewtopic.php?f=6&t=143

Autor:  Franta M [ 30 čer 2014, 14:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

Zdravím,
v M 408 převodovce a v diferáku mám 25let starý olej,co tam nalít za model a co do skříňky řízení? Taky jsen slyšel, že se do oleje přidávají lehce piliny aby se snížila hlučnost a vůle.

Autor:  Franta M [ 10 čer 2014, 06:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

5min v peráku 5min rozcvičování drátem z 2,5 elektrody, dolití spínače brzdovkou aby tam nezůstal vzduch a funguje jak nový.
Dík F.

Autor:  Karlos [ 05 čer 2014, 16:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

ok dík, v petráku se mi tam koupou starý prasátka takže to tam hodim.

Autor:  Jirka [ 04 čer 2014, 06:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

Nový spínač nabo starý vykoupat pořádně třeba v petráku. Už jsem to taky řešil.

Autor:  Karlos [ 03 čer 2014, 15:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

:D Ahoj, tak to máme stejnej problém, už jsi to nějak vyřešil? taky jsem udělal komplet brzdy a světlo sviti jenom když na to dupu.

Autor:  frantaM [ 19 kvě 2014, 16:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

Zdravím,
vyměnil jsem na M 408 všechny spojkové a brzdové válce a válečky, ale když chci aby mi svítila brzdová světla tak na to musím šlápnout jako kůň. Spínač je tam původní a dlouho byl na suchu když tam nebyla brzdovka. Koupit nový nebo se to dá nějak upravit? Když nový tak z čeho se dá použít.
Dík Franta

Autor:  frantaM [ 31 bře 2014, 10:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

Díky za nabídku, jsem z Olomouce což není tak daleko. M408ku mám na chalupě takže k práci se dostanu tak jeden den v týdnu a ještě nějakej čas potrvá než celé brzdy rozeberu a namotuji nové válečky a hlavní válec. Pak uvidím co drží a co je potřeba na trubkách udělat. Pokud mi dáte kontakt pak bych se ozval. emil: simafrant@seznam.cz

Autor:  libor [ 28 bře 2014, 15:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

frantaM píše:
Dělal jsem zatím jeden váleček a když jsem to utahoval tak měla trubička snahu se otáčet i s maticí takže je asi utažená dost. Problém bude asi v tom že u starého válečku měla trubička límec který převlečná matice tlačila na váleček a u nového tam místo na límec není.Asi bude potřeba to uříznout a nějak konec trubky rozšířit, třeba důlčikem aby to pasovalo na ten kopeček co je na válečku. Možná že bude potřeba i jiná převlečná matice s nějakým rozšířením.Je reálné to udělat svépomocí nebo raději trubky vymontovat a zajít s tím někam do servisu?

Máš to daleko do Zlína?Přípravek máme.

Stránka 2 z 6 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/