| | | Diskusní fórum pro všechny přátele značky Moskvič * Kontakt: info@moskvich.cz * Moskvič klub Pardubice je i na facebooku - facebook.com/moskvich.cz | | |

Právě je 26 dub 2024, 15:52

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 49 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Problém s chlazením
PříspěvekNapsal: 21 říj 2013, 20:55 
Offline
Hvězda Moskvič fóra III. kategorie
Hvězda Moskvič fóra III. kategorie
Uživatelský avatar

Registrován: 13 čer 2008, 18:13
Příspěvky: 1084
Bydliště: Praha
Majitel Moskviče: ano
Typ: 407, 412, Škoda 120 L, šlapací Moskvič 412,
Návštěvník píše:
Měl jsem na starosti několik moskvičů z okolí a stalo se mě to asi u dvou aut .Vždy po i částečné demontáže chladící soustavy. U moskviče pocházejicího z Bulharska dokonce opakovaně. Vysvětlení proto nemám.


Mám jen jednu otázku: co znamená ,,voda do topení je dopravována injektorem ve vodním čerpadle" koukal jsem na můj motor a nikde nic?Dík.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Problém s chlazením
PříspěvekNapsal: 21 říj 2013, 19:33 
měl jsem podobný problem na 2138 ale byl seknutý termostat takže jenom výměna a v pohodě jde o to jestli se ta voda začne cpát ven když se zavře clona chladiče a otevře kohout topení dojde k tomu že se motor uvaří kolik byla teplota na palubce a fouká topení teplý vzduch? tipoval bych že je ucpanej výměník topení a voda neprochází jak by měla jednoduchá pomoc je odpojit hadice v motorovém prostoru a napojit výstupní z výměníku na vodovodní řad a propláchnout výměník ale pozor ne moc zprudka aby se nerostrhnul už jsem proplachoval citroena a povedlo se ale ten zase netopil a když jsme zaclonily chladič tak okamžitě letěla teplota nahoru a topení bylo studený


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Problém s chlazením
PříspěvekNapsal: 21 říj 2013, 19:08 
Měl jsem na starosti několik moskvičů z okolí a stalo se mě to asi u dvou aut .Vždy po i částečné demontáže chladící soustavy. U moskviče pocházejicího z Bulharska dokonce opakovaně. Vysvětlení proto nemám.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Problém s chlazením
PříspěvekNapsal: 20 říj 2013, 21:13 
Offline
Hvězda Moskvič fóra III. kategorie
Hvězda Moskvič fóra III. kategorie
Uživatelský avatar

Registrován: 13 čer 2008, 18:13
Příspěvky: 1084
Bydliště: Praha
Majitel Moskviče: ano
Typ: 407, 412, Škoda 120 L, šlapací Moskvič 412,
Návštěvník píše:
Pokud je to M 412 zkuste toto. Nejdříve zkontrolujte naprostou těsnost skříně čerpadla a to i zezadu víko na čerpadle . Potom je potřeba zkontrolovat těsnost hadic mezi motorem a výměníkem topení ,to vše nejen pohledem ale i zataháním a vyloučit i úniky které se stačí odpařit. Potom povolte na zadní straně skříně čerpadla velký šroub na šroubovák/jde to dost blbě/ a odvzdušněte čerpadlo. závěrem ještě vezměte jehlu od stříkačky a při natlakované soustavě probodněte hadici topení /přívod vody od motoru k výměhníku topení/v nejvyšším místě a topení odvzdušněte. Dírku zalepte samovulkanizační páskou.Voda do topení je dopravována injektorem ve vodním čerpadle. Proč se to neodvzdušní se mě neptejte . prostě to berte jako fakt.



No nevím, pokud je vše, tak jak má, musí se to odvzdušnit samo.Na mé 412 z roku 71 jsem vodu vypouštěl několikráte a vždy se vše odvzdušnilo samo během pár minut běžícího motoru. Vše původní a 85tis. km. najeto


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Problém s chlazením
PříspěvekNapsal: 20 říj 2013, 19:28 
Offline
Hvězda Moskvič fóra I. kategorie
Hvězda Moskvič fóra I. kategorie
Uživatelský avatar

Registrován: 30 kvě 2008, 15:32
Příspěvky: 1623
Bydliště: kousek od Pardubic
Majitel Moskviče: ano
Typ: 408
No chytré knížky doporučují dát na to místo odvzdušňovací kohout, no jsem zvědav s čím Aleš přijde........

_________________
Moskvič Moskvich Москвич Moskwicz Moskwitch Moskwitsch Moskvitsh Moszkvics
Vůbec tomu nerozumím, ale baví mě to


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Problém s chlazením
PříspěvekNapsal: 20 říj 2013, 19:14 
Pokud je to M 412 zkuste toto. Nejdříve zkontrolujte naprostou těsnost skříně čerpadla a to i zezadu víko na čerpadle . Potom je potřeba zkontrolovat těsnost hadic mezi motorem a výměníkem topení ,to vše nejen pohledem ale i zataháním a vyloučit i úniky které se stačí odpařit. Potom povolte na zadní straně skříně čerpadla velký šroub na šroubovák/jde to dost blbě/ a odvzdušněte čerpadlo. závěrem ještě vezměte jehlu od stříkačky a při natlakované soustavě probodněte hadici topení /přívod vody od motoru k výměhníku topení/v nejvyšším místě a topení odvzdušněte. Dírku zalepte samovulkanizační páskou.Voda do topení je dopravována injektorem ve vodním čerpadle. Proč se to neodvzdušní se mě neptejte . prostě to berte jako fakt.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Problém s chlazením
PříspěvekNapsal: 20 říj 2013, 19:02 
Offline
Hvězda Moskvič fóra III. kategorie
Hvězda Moskvič fóra III. kategorie
Uživatelský avatar

Registrován: 13 čer 2008, 18:13
Příspěvky: 1084
Bydliště: Praha
Majitel Moskviče: ano
Typ: 407, 412, Škoda 120 L, šlapací Moskvič 412,
Slávek píše:
Martine,Tobě se to pokud vím přehřívalo a rosil chladič,což je vidět.O tom se Aleš nezmiňuje.Jemu se ztrácí voda přepadem.Nejjednodušší je sundat klíňák aby pumpa nerozvířila hladinu.Nastartovat a sledovat kapalinu ve vyrovnávací nádržce.Pokud se objeví bubliny,je to těsnění nebo hlava.


Slávek má pravdu, sundej klíňák, rozeber termostat a nalej vodu až po okraj tělesa termostatu, nastartuj motor a voda musí být bez bublin. Stalo se mi, že něco podobného dělala i vodní pumpa, když přisávala vzduch do chlazení.Byl to Seat Toledo ale u Moskviče jsem se s tím nesetkal
Já bych sundal hlavu a prošel ty vložky a další věc na kolik dotahuješ hlavu?


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Problém s chlazením
PříspěvekNapsal: 20 říj 2013, 17:06 
Offline
Hvězda Moskvič fóra I. kategorie
Hvězda Moskvič fóra I. kategorie
Uživatelský avatar

Registrován: 30 kvě 2008, 15:32
Příspěvky: 1623
Bydliště: kousek od Pardubic
Majitel Moskviče: ano
Typ: 408
Hm pokud to dělá jenom při otevřeným topení, tak to bude nějaká krávovina. Pokud se to stihá uchladit bez topení, tak to asi chladičem nebude. Topení jak víme ze systému teplo odebírá. A co topení jako takový, to by mohlo býti zabordelený. Tudiž otevřeš kohout voda špatně prochází a asi to rozhází celej systém oběhu chlazení. No nic to jentak filozofuju. Základ je najít příčinu a sundat palici jako to poslední. To už Klásek zná :D

_________________
Moskvič Moskvich Москвич Moskwicz Moskwitch Moskwitsch Moskvitsh Moszkvics
Vůbec tomu nerozumím, ale baví mě to


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Problém s chlazením
PříspěvekNapsal: 20 říj 2013, 13:23 
Offline
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2008, 21:59
Příspěvky: 2598
Bydliště: Ostrava
Majitel Moskviče: ano
Typ: Moskvič 412
Děkuji všem za rady a návrhy na odstranění mého problému. Poprvé jsem na tento problém narazil při cestě na sraz do Lázní Bohdaneč, kdy jsme si po cestě s Járou zapli topení a do Lázní jsme přijeli se ztrátou dvou litrů vody. Již tam jsem zjistil, že se mi ztrácí voda přes přepad, ale jen vždy, když jsem otevřel kohout topení.
Chladič sice neteče, přesto ho preventivně vyměním. Taktéž žádný jiný únik jsem nezpozoroval. Taky vyzkouším Slávkovu metodu. Do sundávání hlavy se mi teda upřímě nechce, to budu raději v autě netopit a mrznout :lol:
Zatím díky, pak napíšu, jak jsem dopadl

_________________
Moskvič 412, Mercedes Benz E Klasse, Lada 2107, Yamaha Ybr 125
V životě se řídím třemi hesly: Neser se do toho čemu nerozumíš, Nemrdej do toho co funguje, A že jsou zámky a klíče lidé a pi**


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Problém s chlazením
PříspěvekNapsal: 20 říj 2013, 12:15 
Offline
Hvězda Moskvič fóra I. kategorie
Hvězda Moskvič fóra I. kategorie
Uživatelský avatar

Registrován: 30 kvě 2008, 15:32
Příspěvky: 1623
Bydliště: kousek od Pardubic
Majitel Moskviče: ano
Typ: 408
Ba ne Slávku, závada byla v zarostlém chladiči a nestačil to uchladit. Rosil až ten druhej, kde to spravil ten sairait na utěsňování

_________________
Moskvič Moskvich Москвич Moskwicz Moskwitch Moskwitsch Moskvitsh Moszkvics
Vůbec tomu nerozumím, ale baví mě to


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Problém s chlazením
PříspěvekNapsal: 20 říj 2013, 11:59 
Offline
Zasloužilý moskvičář
Zasloužilý moskvičář

Registrován: 08 pro 2009, 22:23
Příspěvky: 380
Bydliště: okr.Teplice
Majitel Moskviče: ano
Typ: 2140 a 412
Martine,Tobě se to pokud vím přehřívalo a rosil chladič,což je vidět.O tom se Aleš nezmiňuje.Jemu se ztrácí voda přepadem.Nejjednodušší je sundat klíňák aby pumpa nerozvířila hladinu.Nastartovat a sledovat kapalinu ve vyrovnávací nádržce.Pokud se objeví bubliny,je to těsnění nebo hlava.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Problém s chlazením
PříspěvekNapsal: 20 říj 2013, 11:53 
Offline
Závislý moskvičář
Závislý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 05 čer 2011, 05:58
Příspěvky: 669
Bydliště: Děčín
Majitel Moskviče: ano
Typ: 412
Já měl podobné problémy s Peugeotem. Jednoho dne jsem měl louži pod autem. Byla prasklá hadice. Tu jsem vyměnil a za pár dní praskla jiná. Vyměnil jsem jí také a ještě k tomu začal téct chladič. Dal jsem také nový a nakonec se dělalo těsnění pod hlavou a rovnala hlava. Pak to ještě odnesl radiátor topení a já si musel rozebrat hezky celou palubní desku abych ho vyměnil. Chvíli byl pokoj ale za chvilku se mi zas soustava zavzdušňovala a já věčně vařil. Prostě vzduchová bublina. Nějakou chvíli jsem jezdil bez termostatu ale motor nevěděl v jakém má fungovat režimu a jízda nic moc. Už jsem chtěl nechat vyměnit celý motor ale mechanik mě ujišťoval, že s ním nic není a běhá krásně. Hned jak jsem odjížděl od něj, tak auto znova začalo vařit a já ho dal jinam s tím že bude v háji znova těsnění pod hlavou a také jsem měl podezření na prasklou hlavu což mi nikdo nepotvrdil ani nevyvrátil (člověk aby si sám určil závadu :( ). Vyměnilo se tedy těsnění pod hlavou a zas byl klid nějakou dobu. Když problémy začaly znova, tak jsem sáhnul po těsnícím přípravku do chladiče a (musím zaklepat) zatím mám klid.

_________________
Moskvič 412, Peugeot 308, Peugeot 406, Lada 2107, Hyundai Atos, Jawa 555


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Problém s chlazením
PříspěvekNapsal: 20 říj 2013, 10:36 
Offline
Hvězda Moskvič fóra I. kategorie
Hvězda Moskvič fóra I. kategorie
Uživatelský avatar

Registrován: 30 kvě 2008, 15:32
Příspěvky: 1623
Bydliště: kousek od Pardubic
Majitel Moskviče: ano
Typ: 408
Aleši, jen na okraj abys nedopadl jako Klásek, zkus preventivně vyměnit chladič.

_________________
Moskvič Moskvich Москвич Moskwicz Moskwitch Moskwitsch Moskvitsh Moszkvics
Vůbec tomu nerozumím, ale baví mě to


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Problém s chlazením
PříspěvekNapsal: 20 říj 2013, 08:36 
Offline
Zasloužilý moskvičář
Zasloužilý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 20 zář 2010, 19:06
Příspěvky: 302
Bydliště: Hukvaldy
Majitel Moskviče: ano
Typ: měl jsem 2138 zelená žába, teď mám T613 Milong, Konečně mám Moskala 2140, od Kláska Hráška, HURA, bude mu u me dobre.
Zkusme na to jit logicky.
Co se tyce topeni, tak je jen "spotrebic" tepla nikoli zdroj nejakeho tlaku. Kdyby byla v topeni nejaka dirka, pres kterou by se do okruhu dostaval tlak, tak by i tou dirkou kapalina unikala, navic atmosfericky tlak je mensi nez tlak v chlazeni. Jedine co se zmeni pri zapnutem topeni je objem vody v systemu a tudiz i mnozstvi tekutiny, ktera se rozpina pri zahrati.
Jediny zdroj tlaku v chladicim systemu je bohuzel spalovaci prostor, tedy i ja se klonim k netesnosti.
Ani vodni cerpadlo ani jiny agregat v aute nevyrabi tlak.
Unik vody by se projevoval i takovyma drobnostma jako je spatny start studeneho motoru po delsim stani (voda ve valci) ci bilym dymem ve vyfuku, ztracenim chldiva pri dlouhem stani. Zadne takove stavy nejsou pozorovany?
Mozna by pomohl takovy ten sajrajt na ucpani netesneho chladice, mi uz sice na jinem aute ale taky pomohl, tam se ztracela voda jizdou. Nemam pro tebe dobrou zpravu, ale asi hlava dolu.
Tomek

_________________
www.stramberk17.cz Ubytování pod Trůbou.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Problém s chlazením
PříspěvekNapsal: 20 říj 2013, 07:32 
Offline
Zasloužilý moskvičář
Zasloužilý moskvičář

Registrován: 08 pro 2009, 22:23
Příspěvky: 380
Bydliště: okr.Teplice
Majitel Moskviče: ano
Typ: 2140 a 412
Asi jsem to blbě napsal.Prasklá hlava představuje netěsnost.Já si myslím,že u Aleše to bude podfouknuté těsnění hlavy.Pokud vím tak Aleš měl problémy s měděnými podložkami pod vložkama válců.Co když má přesahy vložek mimo toleranci.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Problém s chlazením
PříspěvekNapsal: 20 říj 2013, 06:28 
Offline
Big Boss
Big Boss
Uživatelský avatar

Registrován: 06 črc 2008, 18:11
Příspěvky: 1142
Bydliště: Kopřivnice
Majitel Moskviče: ano
Slávku, Aleš už má novou hlavu a má ji přímo od Jindry. On to fakt prošel už asi 1000x a opravdu se nepodařilo zatím nic najít.

_________________
Moskvič 2140, Izh 2715, Ford Bronco 5,8 XLT


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Problém s chlazením
PříspěvekNapsal: 19 říj 2013, 20:00 
Offline
Zasloužilý moskvičář
Zasloužilý moskvičář

Registrován: 08 pro 2009, 22:23
Příspěvky: 380
Bydliště: okr.Teplice
Majitel Moskviče: ano
Typ: 2140 a 412
Ahoj Aleši.Je divné,že Tě to nezlobilo i při zavřeném kohoutu topení.Krom vzduchové bubliny v topení by se žádný problém neměl projevit.Přesně takhle se chovala moje 412ka při cestě do Mohelnice.Bylo ale úplně jedno jestli je topení otevřený nebo ne.Vyrovnávací nádobka se naplnila až po okraj a chovala se jako :Hrnečku vař.Nepotěším Tě.Příčina byla v prasklé hlavě.Předchozí majitel asi zapmněl v motoru vodu a mráz ji na několika místech roztrhl.Někdo ji pak opravil(byla vidět opravená místa).Bohužel jsme s Jindrou Holubem žádnou další trhlinu nenašli.Tutově tam ale byla.jen jsme jí nikde nevidéli.Nakonec to stálo další peníze za fungl novou hlavu.A je klid.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Problém s chlazením
PříspěvekNapsal: 19 říj 2013, 19:55 
Offline
Nejupovídajnější Moskvičář
Nejupovídajnější Moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2009, 16:58
Příspěvky: 1456
Bydliště: Dobříš
Majitel Moskviče: ano
Typ: 408
Safra, sice nejsem ten pravý, ale...že by to bylo někde ucpané. Že by se nějaký nepořádek dostal z topení dále a tam se to ucpalo.

_________________
http://moje.auto.cz/Petr408/ivan.html

http://moje.auto.cz/Petr408/ivan-druhy.html


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Problém s chlazením
PříspěvekNapsal: 19 říj 2013, 17:30 
Offline
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2008, 21:59
Příspěvky: 2598
Bydliště: Ostrava
Majitel Moskviče: ano
Typ: Moskvič 412
Pánové, potkal mě technický problém, se kterým si sám nevím rady a budu rád, za každou vaši radu.
Můj problém spočívá v tom, že jakmile pustím ve voze topení, začne se mi voda ze systému chlazení ztrácet. Zjistil jsem, že se mi tlačí přepadem na chladiči ven. První věc která mě napadla bylo vadné víčko chladiče. Po výměně víčka bohužel problém stále přetrvává. Proběhla kontrola všech hadic a jejich správné zapojení - vše v pořádku. Dále mě napadla montáž vyrovnávací nádržky s tím, že voda která se vytlačí ven z chladiče tak zůstane v nádobce a pokud bude potřeba, tak si jí zpětně motor nacucne. Bohužel nenacucne, nádobka se naplní až po okraj, případně se to dále tlačí přes její víčko opět až ven. Dnes proběhla výměna termostatu za nový a ani toto nepomohlo, voda se stále tlačí ven.

Už mi docházejí nápady, chytré knihy neví, případně se s tímto problémem nesetkaly a mlčí. Díky za každou radu

_________________
Moskvič 412, Mercedes Benz E Klasse, Lada 2107, Yamaha Ybr 125
V životě se řídím třemi hesly: Neser se do toho čemu nerozumíš, Nemrdej do toho co funguje, A že jsou zámky a klíče lidé a pi**


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 49 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 45 návštevníků


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz





kvalitní webhosting