venca58 píše:
Já jsem měl zatím tři 408 v řadě Moskvičů a dva z nich mě to udělali též.V prvním případě nevím a to měl najeto sotva 50 000 km/majitel přede mnou si vedl evidenci ujetých km/ ale v druhém bych tipoval na ventilový rozvod,měl jsem na vahadle jednoho výfukového vyšroubovaný štelovací šroubek,tyčka byla mimo.Pertinaxová rozvodová kola jsou i na některých amerických autech jako ochraný prvek,že při poškození kola jsou chráněny ostatní části.
Rozvodove pertinexove kolo sa montovalo ani nie z obavy poskodenia _hlavne u M-1360 ccm / u inych typoch ano/ ale hlavne koli hluku a koli opotrebenu, tlmeniu narazov v rozvodoch...! zivotnost tychto kolies som aj ja zaregistrovel cca 60-80 tisic...km . ja som ich menil preventivne pri kazdej GO motora...!!! Ani spotrebe paliva ani dobremu nastaveniu motora neprospieva aj zvysena vola medzi zubami kolies/opotrebenie/ hrozi zastavenie motora v premavke pri otrhnuti zubov....ale nastastie velkemu spalovaciemu priestoru nehrozi stretnutie ventilov s piestami....!!!/ to sa stava pri presknuti rozvodoveho remena alebo pri presmiknuti volnej rozvodovej retaze napriklad u LADY ..../ . zdravi jano t.
Co se týká hlučnosti tak jsem si to taky tak tipoval. Co třeba to kolo udělat z ocele a nasadit na to obruč s ozubením z bronzu? Nebo nějakého podobného materiálu? Už jsem to viděl v mnoha převodovkách ( ne v autech !! )