| | | Diskusní fórum pro všechny přátele značky Moskvič * Kontakt: info@moskvich.cz * Moskvič klub Pardubice je i na facebooku - facebook.com/moskvich.cz | | |

Právě je 28 bře 2024, 23:41

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 157 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 14 pro 2015, 20:09 
Offline
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2008, 21:59
Příspěvky: 2591
Bydliště: Ostrava
Majitel Moskviče: ano
Typ: Moskvič 412
Franta M408 píše:
Ona asi celá převodovka nevytekla, viděl bych to asi na cca 0.5l ale stejně je to dost. Tam jak prochází hřídel z převodovky s drážkováním do spojky není žádný simering nebo těsnění?

Ano, je tam gufero a pokud je poškozené tak propouští za jízdy olej do obalu spojky. Jak zde psal Petr, je důležité zjistit odkud to teče, takže celé utřít, dolét, jet se kousek projet a pak se podívat. Většinou to ale chčije z bočního krytu okolo zasouvací páky

_________________
Moskvič 412, Mercedes Benz E Klasse, Lada 2107, Yamaha Ybr 125
V životě se řídím třemi hesly: Neser se do toho čemu nerozumíš, Nemrdej do toho co funguje, A že jsou zámky a klíče lidé a pi**


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 14 pro 2015, 19:06 
Ona asi celá převodovka nevytekla, viděl bych to asi na cca 0.5l ale stejně je to dost. Tam jak prochází hřídel z převodovky s drážkováním do spojky není žádný simering nebo těsnění?


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 14 pro 2015, 14:27 
Offline
Zasloužilý moskvičář
Zasloužilý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 08 říj 2008, 22:17
Příspěvky: 287
Majitel Moskviče: ano
Typ: 403, 408
Na straně spojky nemá olej kudy vytéct, když auto stojí.
Dřív než něco rozdělávat, je lepší zjistit kudy to teče, utřít a podívat se. Plochá těsnění pod víky sice můžou trochu propuštět, ale je to málo pravděpodobné, aby vytekla celá převodovka.
Sázel bych na těsnění kolem zasouvací páky řazení v bočním krytu. Kolem zasouvací tyče je ve víku O-kroužek.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 14 pro 2015, 14:11 
Mezi převodovkou a spojkou je papírové těsnění, dá se i klidně vystříhat doma. Jarda


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 14 pro 2015, 11:11 
Zdravím
odtrh jsem udělal a je to lepší,ale teď řeším horší problém,převodovku. Když jsem kontoloval olej tak nešla vytahnout měrka-celá komplet rezavá. Olej 0. Doplnil jsem a odjel domů-auto mám na chalupě-po týdnu pod autem louže čistého oleje aniž by se z autem jelo. Je to na straně spojky. Asi bude muset převodovka ven a nějak přetěsnit. Prosím o info jaká těsnění tam jsou a kde by se daly sehnat a co obnáší jejich výměna, jestli je při jejich výměně potřeba nějkej fígl nebo spešl přípravek. Pokud je někdo má tak rád koupím. Asi bude potřeba taky těsnění mezi převodovkou a skříní spojky?
Dík Franta


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 23 říj 2015, 12:00 
Offline
Hvězda Moskvič fóra III. kategorie
Hvězda Moskvič fóra III. kategorie
Uživatelský avatar

Registrován: 13 čer 2008, 18:13
Příspěvky: 1084
Bydliště: Praha
Majitel Moskviče: ano
Typ: 407, 412, Škoda 120 L, šlapací Moskvič 412,
Nejdříve udělej odtrh na kladívkach 0,4-0,5 a pak ten předstih.
Pro kontrolu si označ rozdělovač jak ho máš teď a postupně otáčej do + nebo - a uvidíš kdy to pojede nejlíp


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 23 říj 2015, 07:52 
No právě předstih, na stupnici u karbecu jsem uprostřed na 0 pohnout s tím do plusu nebo mínusu?


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 22 říj 2015, 20:29 
Offline
Hvězda Moskvič fóra I. kategorie
Hvězda Moskvič fóra I. kategorie
Uživatelský avatar

Registrován: 30 kvě 2008, 15:32
Příspěvky: 1623
Bydliště: kousek od Pardubic
Majitel Moskviče: ano
Typ: 408
Něco jiného je tam natahat benzín rukou a od vačky. Zkus ještě omrknout předstih.

_________________
Moskvič Moskvich Москвич Moskwicz Moskwitch Moskwitsch Moskvitsh Moszkvics
Vůbec tomu nerozumím, ale baví mě to


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 22 říj 2015, 15:20 
Hladina v karburátoru i jehla jsou asi vpořádku protože když po několika dnech stání čerpám ručně benzín tak se hladina ustálí cca v polovině okénka na karburátoru a pak se ani nehne i když čerpám dál. Filtr jsem čistil a dával tam nový olej a bohatost směsi jsem seřizoval a fungovalo to podle příručky. Tak nevím. Jezdit na naturál bez aditiv?


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 22 říj 2015, 07:38 
Offline
Moskvičář I. stupně
Moskvičář I. stupně
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2008, 21:09
Příspěvky: 149
Bydliště: Velké Popovice
Majitel Moskviče: ne
Podle mě je to přeplavený karburátor. Sundat horní víčko, zkontrolovat těsnost jehlového ventilu, zkontrolovat hladinu v plovákové komoře. V komorách se nesmí vyskytovat sražené kapičky benzínu. Bohatá směs může být způsobená i ucpaným vzduchovým filtrem. Po seřízení plováku bych zkontroloval také šroub bohatosti. Veškerá nastavení jsou v běžné uživatelské příručce, ale ty hodnoty asi nelze brát doslova, co kus, to originál :)

_________________
Ford F-250 Ranger V8 (1967) Москвич 412 »Ментос« (1971) Volvo 940 GL D24TIC (1991)


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 21 říj 2015, 16:42 
Prosím o radu,
když pomalu na volnoběh přidávám plyn tak motor zhasne a při rozjíždění střílí do výfuku. Při vyšších otáčkách to jakž takž jede. Staruje na drb a volnoběh drží. Po ujetí cca 25km se mi zdá že to neůměrně žere.
Dík Franta.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 09 čer 2015, 16:39 
Offline
Zasloužilý moskvičář
Zasloužilý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 08 říj 2008, 22:17
Příspěvky: 287
Majitel Moskviče: ano
Typ: 403, 408
Franta M408 píše:
Co se seřzuje tou velkou matkou z boku na skříňce řízení a co tím šroubkem zhora. Mám větší vůli v řízení a nechci to ještě zhoršit.

Nejsem automechanik, tak jenom okrajově: pomoc bych hledal v dílenské příručce, obrázek níže.
Maticí 24 se seřizuje axiální vůle volantové tyče v ložiskách, na to bych nesahal. Vůle kladky vůči šneku se seřizuje šroubem 28 po uvolnění pojistné matice. Zašroubováním dovnitř převodky se vůje snižuje. Doporučuji zvednout celou přední nápravu, snižovat vůli šroubem 28 a vždy zkontrolovat otáčení volantem do obou krajních poloh, aby to nešlo při nějakém natočení příliš ztuha.


Přílohy:
prevodka01.jpg
prevodka01.jpg [ 173.82 KiB | Zobrazeno 52598 krát ]
prevodka02.jpg
prevodka02.jpg [ 90.49 KiB | Zobrazeno 52598 krát ]
Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 08 čer 2015, 08:44 
Už je tam, ze spodu na držáku nárazníku. Ještě dotaz, když sešlápnu spojku tak sa sníží otáčky volnoběhu to asi není normální? Co se seřzuje tou velkou matkou z boku na skříňce řízení a co tím šroubkem zhora. Mám větší vůli v řízení a nechci to ještě zhoršit.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 20 kvě 2015, 19:58 
Offline
Zasloužilý moskvičář
Zasloužilý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 03 úno 2015, 18:52
Příspěvky: 274
Majitel Moskviče: ano
Typ: Moskvič 403,Moskvič 408,Moskvič 426, šlapací Moskvič, Iž 2125
Já to vyřešil tak,že jsem koupil pěknou chromovanou malou retro mlhovku a ta se dá přišroubovat ze spoda na držák nárazníku.Mám to na několika škodovkách a na TK jsem s tím nikdy neměl problém.Hlavně se nemusí do ničeho vrtat.

_________________
Když to moc chceš, tak to koupíš.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 20 kvě 2015, 19:00 
Offline
Диспетчер форума
Диспетчер форума
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2008, 21:16
Příspěvky: 3012
Bydliště: Pardubice
Majitel Moskviče: ano
Typ: 412 + 2140
king613 píše:
napadlo me dat do lz svetla dvouvlaknovou zarovku 5/21W a zapojit ji jako obrysovku a mlhovku zaroven. taky pudu na stk, zeptam se tam. tomek
ps: normalne se vyrabi je to BaY15d a stoji 4kc k tomu patici a tradaaa
Tímhle řešením nesplníš 10 cm mezi brzdovýma mlhovým světlem. Už se to tady někde rozebíralo...

_________________
Škoda Fabia Combi 2003 * Moskvič 412 1971 * Moskvič 2140 1978 * Fiat 125p 1976 * Mercedes-Benz 123 240D 1976
Hyundai Sonata 2006 * Dacia Solenza 2004 * vlek Brigitte 1969 * karavan Langošák 2 1984 * Moskvič Pikap Home Made

Moskvič klub Pardubice na Facebooku

Obrázek
Bejvávalo:
Škoda Spartak 1956 * Škoda 1000MB 1968 * Moskvič 412 1972 * Škoda 110L 1976 * Moskvič 2140 1978 * Dacia 1300 1980 * Dacia 1300 1978 * VAZ 2102 1980 * Dacia 1310 1983 * Škoda 120L 1985 * Škoda 125L 1987 * Škoda Favorit 1992 * Škoda Felicia 1996


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 20 kvě 2015, 18:37 
Offline
Zasloužilý moskvičář
Zasloužilý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 20 zář 2010, 19:06
Příspěvky: 301
Bydliště: Hukvaldy
Majitel Moskviče: ano
Typ: měl jsem 2138 zelená žába, teď mám T613 Milong, Konečně mám Moskala 2140, od Kláska Hráška, HURA, bude mu u me dobre.
napadlo me dat do lz svetla dvouvlaknovou zarovku 5/21W a zapojit ji jako obrysovku a mlhovku zaroven. taky pudu na stk, zeptam se tam. tomek
ps: normalne se vyrabi je to BaY15d a stoji 4kc k tomu patici a tradaaa

_________________
www.stramberk17.cz Ubytování pod Trůbou.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 20 kvě 2015, 18:23 
Offline
Hvězda Moskvič fóra I. kategorie
Hvězda Moskvič fóra I. kategorie
Uživatelský avatar

Registrován: 30 kvě 2008, 15:32
Příspěvky: 1623
Bydliště: kousek od Pardubic
Majitel Moskviče: ano
Typ: 408
Jj musí tam být. Ale netřeba tvořit nové díry. Já jsem využil držák nárazníku. Vytvaroval kus silnějšího plechu, který jsem přes ten držák přichytil a dole je přichycená mlhovka.

_________________
Moskvič Moskvich Москвич Moskwicz Moskwitch Moskwitsch Moskvitsh Moszkvics
Vůbec tomu nerozumím, ale baví mě to


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 20 kvě 2015, 14:15 
Musí.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 20 kvě 2015, 08:29 
Zdar pánové,
můsí být na moskviči zadní mlhové světlo, moc se mi nechce vrtat do auta nové díry.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 16 úno 2015, 19:58 
Zdar pánové,
určitě se tady již řešilo těsnění do dveří na M 408 a pod. Zdálo se téměř nemožné se k němu dostat, ale zadařilo se. Na eBay nabízejí a zatím ještě mají sadu na 4 dveře nové originální těsnění i s natvarovaným úhlem co je nad oknem.Délka jednoho kusu je cca 410cm. Přišlo mi cca 8dní po zaplacení a cena je včetně dopravy 2 065Kč. Pokud má někdo zájem tak neváhejte protože je to poprvé co ho tam mají.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 07 črc 2014, 18:25 
Offline
Nejupovídajnější Moskvičář
Nejupovídajnější Moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2009, 16:58
Příspěvky: 1456
Bydliště: Dobříš
Majitel Moskviče: ano
Typ: 408
Klásek píše:
http://forum.moskvich.cz/viewtopic.php?f=6&t=143

Ano, tady je téměř vše :papir:

Řešil jsem to také, ale jestli to nedělá problémy tak bych to neměnil, nebo bych jen odpustil a dolil novým.

_________________
http://moje.auto.cz/Petr408/ivan.html

http://moje.auto.cz/Petr408/ivan-druhy.html


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 30 čer 2014, 20:43 
Offline
Hvězda Moskvič fóra I. kategorie
Hvězda Moskvič fóra I. kategorie
Uživatelský avatar

Registrován: 30 kvě 2008, 15:32
Příspěvky: 1623
Bydliště: kousek od Pardubic
Majitel Moskviče: ano
Typ: 408
viewtopic.php?f=6&t=143

_________________
Moskvič Moskvich Москвич Moskwicz Moskwitch Moskwitsch Moskvitsh Moszkvics
Vůbec tomu nerozumím, ale baví mě to


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 30 čer 2014, 14:58 
Zdravím,
v M 408 převodovce a v diferáku mám 25let starý olej,co tam nalít za model a co do skříňky řízení? Taky jsen slyšel, že se do oleje přidávají lehce piliny aby se snížila hlučnost a vůle.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 10 čer 2014, 06:58 
5min v peráku 5min rozcvičování drátem z 2,5 elektrody, dolití spínače brzdovkou aby tam nezůstal vzduch a funguje jak nový.
Dík F.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 05 čer 2014, 16:05 
Offline
Zácvik ukončen
Zácvik ukončen

Registrován: 29 dub 2014, 21:10
Příspěvky: 12
Bydliště: Praha
Majitel Moskviče: ano
Typ: 408
ok dík, v petráku se mi tam koupou starý prasátka takže to tam hodim.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 04 čer 2014, 06:09 
Offline
Диспетчер форума
Диспетчер форума
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2008, 21:16
Příspěvky: 3012
Bydliště: Pardubice
Majitel Moskviče: ano
Typ: 412 + 2140
Nový spínač nabo starý vykoupat pořádně třeba v petráku. Už jsem to taky řešil.

_________________
Škoda Fabia Combi 2003 * Moskvič 412 1971 * Moskvič 2140 1978 * Fiat 125p 1976 * Mercedes-Benz 123 240D 1976
Hyundai Sonata 2006 * Dacia Solenza 2004 * vlek Brigitte 1969 * karavan Langošák 2 1984 * Moskvič Pikap Home Made

Moskvič klub Pardubice na Facebooku

Obrázek
Bejvávalo:
Škoda Spartak 1956 * Škoda 1000MB 1968 * Moskvič 412 1972 * Škoda 110L 1976 * Moskvič 2140 1978 * Dacia 1300 1980 * Dacia 1300 1978 * VAZ 2102 1980 * Dacia 1310 1983 * Škoda 120L 1985 * Škoda 125L 1987 * Škoda Favorit 1992 * Škoda Felicia 1996


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 03 čer 2014, 15:54 
Offline
Zácvik ukončen
Zácvik ukončen

Registrován: 29 dub 2014, 21:10
Příspěvky: 12
Bydliště: Praha
Majitel Moskviče: ano
Typ: 408
:D Ahoj, tak to máme stejnej problém, už jsi to nějak vyřešil? taky jsem udělal komplet brzdy a světlo sviti jenom když na to dupu.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 19 kvě 2014, 16:13 
Zdravím,
vyměnil jsem na M 408 všechny spojkové a brzdové válce a válečky, ale když chci aby mi svítila brzdová světla tak na to musím šlápnout jako kůň. Spínač je tam původní a dlouho byl na suchu když tam nebyla brzdovka. Koupit nový nebo se to dá nějak upravit? Když nový tak z čeho se dá použít.
Dík Franta


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 31 bře 2014, 10:11 
Díky za nabídku, jsem z Olomouce což není tak daleko. M408ku mám na chalupě takže k práci se dostanu tak jeden den v týdnu a ještě nějakej čas potrvá než celé brzdy rozeberu a namotuji nové válečky a hlavní válec. Pak uvidím co drží a co je potřeba na trubkách udělat. Pokud mi dáte kontakt pak bych se ozval. emil: simafrant@seznam.cz


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: M 408
PříspěvekNapsal: 28 bře 2014, 15:24 
Offline
Zasloužilý moskvičář
Zasloužilý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 31 srp 2008, 18:49
Příspěvky: 408
Bydliště: Zlín
Majitel Moskviče: ano
frantaM píše:
Dělal jsem zatím jeden váleček a když jsem to utahoval tak měla trubička snahu se otáčet i s maticí takže je asi utažená dost. Problém bude asi v tom že u starého válečku měla trubička límec který převlečná matice tlačila na váleček a u nového tam místo na límec není.Asi bude potřeba to uříznout a nějak konec trubky rozšířit, třeba důlčikem aby to pasovalo na ten kopeček co je na válečku. Možná že bude potřeba i jiná převlečná matice s nějakým rozšířením.Je reálné to udělat svépomocí nebo raději trubky vymontovat a zajít s tím někam do servisu?

Máš to daleko do Zlína?Přípravek máme.

_________________
4x Moskvič 407,Moskvič 423,Volha 22,Moskvič 2138,Škoda Felicia,Volvo 740,2,3LPG,,Moskvič 403 Volvo 960/II 3,0l.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 157 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz





kvalitní webhosting