Pozdravujem všetkých moskvičiarov. Zakladám tému, kde budem riešiť renováciu našej 412tky. V prvom rade sa chcem aj takto verejne poďakovať užívateľovi Peter - Slovensko (dúfam, že som trafil
) za rady a náhradné diely.
Teraz k prvému problému, ktorý tu píšem preto, aby som varoval ostatných.
Dal som vyčistiť hlavu ultrazvukom. Dôvody boli dva: ten karbón zatuhol tak silno, že prakticky nechcel zliezť dole ani drôtenou kefou a druhým dôvodom bola masívna prítomnosť vodného kameňa, alebo nejakého vykryštalizovaného Fridexu. Čistenie robil pán, čo s tým má dlhoročné skúsenosti, robí aj predajcu týchto čističiek a predáva aj chémiu pre strojársky priemysel. Hodne sa trápil, hlavu vyčistil celkom slušne (po asi 15 hodinách), no bohužiaľ, časť hliníka sa rozpustila, na čo som prišiel až doma. Okolo vačkového hriadeľa sa vytvorila veľmi veľká medzera, to isté okolo čapov váhadiel. Skrutky neriešim, tam pomôže Locktite.
Pán je z toho samozrejme zaskočený, pretože to nie je prvá hlava, ktorú čistil a snaží sa vec riešiť. Potrebujeme zohnať horizontku so zodpovedajúcim náradím a funkčné plochy vyvoložkovať. Ja nie som automechanik, ale som strojár a viem, že to nebude sranda. Rád by som vedel aj Vaše názory, čo s tým. Taktiež sa po čistení objavili aj vyžraté miesta pod tesnením, tie by som ale vyvaril a prefrézoval, takže toto ako problém nevidím. Priložím zopár fotiek.
Po tejto skúsenosti určite blok na žiadne čistenie ultrazvukom nepôjde (a asi ani karburátor). Tá zliatina hliníka proste bude iná ako tie, čo sa používajú v súčasnosti, a to nemohol nikto vedieť.
Pozdravujem všetkých moskvičiarov. Zakladám tému, kde budem riešiť renováciu našej 412tky. V prvom rade sa chcem aj takto verejne poďakovať užívateľovi Peter - Slovensko (dúfam, že som trafil :D ) za rady a náhradné diely.
Teraz k prvému problému, ktorý tu píšem preto, aby som varoval ostatných.
Dal som vyčistiť hlavu ultrazvukom. Dôvody boli dva: ten karbón zatuhol tak silno, že prakticky nechcel zliezť dole ani drôtenou kefou a druhým dôvodom bola masívna prítomnosť vodného kameňa, alebo nejakého vykryštalizovaného Fridexu. Čistenie robil pán, čo s tým má dlhoročné skúsenosti, robí aj predajcu týchto čističiek a predáva aj chémiu pre strojársky priemysel. Hodne sa trápil, hlavu vyčistil celkom slušne (po asi 15 hodinách), no bohužiaľ, časť hliníka sa rozpustila, na čo som prišiel až doma. Okolo vačkového hriadeľa sa vytvorila veľmi veľká medzera, to isté okolo čapov váhadiel. Skrutky neriešim, tam pomôže Locktite.
Pán je z toho samozrejme zaskočený, pretože to nie je prvá hlava, ktorú čistil a snaží sa vec riešiť. Potrebujeme zohnať horizontku so zodpovedajúcim náradím a funkčné plochy vyvoložkovať. Ja nie som automechanik, ale som strojár a viem, že to nebude sranda. Rád by som vedel aj Vaše názory, čo s tým. Taktiež sa po čistení objavili aj vyžraté miesta pod tesnením, tie by som ale vyvaril a prefrézoval, takže toto ako problém nevidím. Priložím zopár fotiek.
Po tejto skúsenosti určite blok na žiadne čistenie ultrazvukom nepôjde (a asi ani karburátor). Tá zliatina hliníka proste bude iná ako tie, čo sa používajú v súčasnosti, a to nemohol nikto vedieť.