Automobily značky Moskvič dospělé i šlapací, inzerce, srazy, info, technické rady ... FORUM.MOSKVICH.CZ
https://forum.moskvich.cz/

Slávek -2140 renovace pokračuje pomalu.
https://forum.moskvich.cz/viewtopic.php?f=32&t=1209
Stránka 1 z 4

Autor:  Fero412 [ 03 pro 2021, 13:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Slávek -2140 renovace pokračuje pomalu.

to je smutne… aj so znizenym vykonom to pekne hralo, v pripade lampaca na 15 m drotovu antenu, resp. na prut v pripade Condoru…

Autor:  king613 [ 02 pro 2021, 17:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Slávek -2140 renovace pokračuje pomalu.

odkaz:https://vypinaniam.cz/

Autor:  Slávek [ 01 pro 2021, 22:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Slávek -2140 renovace pokračuje pomalu.

Tak teď jsem to vyhledal na netu,Český rozhlas přestane od 31.12.vysílat na středních i dlouhých vlnách.Na dlouhých už stejně vysílal s o hodně menším výkonem než dřív.Proto na některých radiích s horší citlivostí už se nedalo nic naladit.Teda přes den.V noci člověk jeden nebo dva vysilače naladil,ale příjem za moc nestál.Ve zprávě se nepíše,že vypnou všechno.Mohly by tam zůstat ještě Cantry radio,nebo Český Impuls,ale ruku do ohně zato nedám.

Autor:  Fero412 [ 30 lis 2021, 22:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Slávek -2140 renovace pokračuje pomalu.

To je veľká škoda. ČR2 som večer počúval cestou domov na východe Slovenska. ČR 1 na dlhých ešte vysiela?

Autor:  Slávek [ 26 lis 2021, 18:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Slávek -2140 renovace pokračuje pomalu.

Jo na východní normě FM ještě pořád pár stanic i u nás vysílá.U těch středních vln nevím jestli skončí všechny vysílače nebo jen Rozhlas2.Ale mluví o tom že končí AM.To by mělo znamenat že na středních vlnách bude ticho.Krom několika zahraničních vysilačů který naladíš jen v noci.

Autor:  valda1971 [ 26 lis 2021, 18:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Slávek -2140 renovace pokračuje pomalu.

Dá se to přeladit na současné FM, jen ne v celém rozsahu. Mám takto přeladěné tranzistorové rádio National Panasonic ze 70tých let (bylo určené na náš trh, takže rozsah 65-73) a kvalitně na něj chytnu 7 stanic FM + pár slabě a také mám takto přeladěn lampáč Melodia 16 s obdobným příjmem FM.
Ještě jsem takto kdysi přeladíl lampáč Barcalora a pár tranďáku, je dost náročné na čas :(

Autor:  Dušan [ 26 lis 2021, 18:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Slávek -2140 renovace pokračuje pomalu.

Tak ať to pěkně hraje. :ok:
Ve východní normě VKV pár stanic ještě nedávno vysílalo,
nebo už je také vypnuli?
Máme na chalupě staré elektronkové rádio, tak se ptám.

Autor:  Slávek [ 26 lis 2021, 17:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Slávek -2140 renovace pokračuje pomalu.

Ahoj,zdravím všechny moskvičáře.A protože tu všichni chrníte a je tu mrtvo,tak vás chci probudit a upozornit na jednu nepříjemnou změnu.Vy co máte ve svých autech retro radia,která mají jen dlouhé a střední vlny,tak s největší pravděpodobností si už asi nezahrajete.Už teď chytám na středních vlnách jen tři vysilače.(vedne ,v noci je jich víc).Český rozhlas 2 pořád dokola hlásí,že 31.12. na středních vlnách končí.Nechtělo se mi do palubky řezat větší díru pro novější radio.Doma se mi válelo už několik let nefunkční sovětský radio na VKV ale s východní normou OIRT. Po výměně asi pěti elektrolytů jsem ho rozchodil.Na netu jsem našel za 200kč stavebnici konvertoru z normy CCIR-to je ta současná,na normu OIRT-bývalá.Tak jsem ho dneska v garáži do 2140ky zamontoval.Doufám,že ješte nějakou dobu bude sloužit.Na tom teploměru nad radiem je špatně vidět ručička.ona je skoro na nule.Hned jak jsem radio zabudoval,mazal jsem do tepla.

Přílohy:
IMG_20211126_154005 (2).jpg
IMG_20211126_154005 (2).jpg [ 140.96 KiB | Zobrazeno 15667 krát ]

Autor:  valda1971 [ 02 dub 2021, 20:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Slávek -2140 renovace pokračuje pomalu.

Slávku tož gratulka :ok: ;)
Je vidět, že Tě pustili do haly, mne v listopadu 2020 ne - auto si převzali na parkovišti, tak jsem u toho ani nebyl.

Autor:  Slávek [ 02 dub 2021, 19:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Slávek -2140 renovace pokračuje pomalu.

Tak jsem včera absolvoval již pátou STK po renovaci.Od dubna 2011 jsme spolu najeli 24 100 km.

Přílohy:
IMG_20210401_133359 (1).jpg
IMG_20210401_133359 (1).jpg [ 61.74 KiB | Zobrazeno 20673 krát ]
IMG_20210401_133415.jpg
IMG_20210401_133415.jpg [ 67.04 KiB | Zobrazeno 20673 krát ]
IMG_20210401_134425.jpg
IMG_20210401_134425.jpg [ 64.46 KiB | Zobrazeno 20673 krát ]
IMG_20210402_105721.jpg
IMG_20210402_105721.jpg [ 28.12 KiB | Zobrazeno 20673 krát ]

Autor:  Slávek [ 26 pro 2012, 15:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Slávek -2140 renovace pokračuje pomalu.

Tak dneska jsem se šel podívat do garáže na kamarádku 2140ku.Neviděl jsem jí skoro dva měsíce.Prošlapal jsem brzdy,protočil motor a s pomocí manželky,která vyšlápla spojku,vyzkoušel jestli se nepřilepila lamela.Všechno zatím vypadá O.K.Potřeboval bych suchou silnici na projetí,ale zatím to vypadá u nás v Hrobu takhle.

Přílohy:
100_0937.jpg
100_0937.jpg [ 57.16 KiB | Zobrazeno 34685 krát ]
100_0938.jpg
100_0938.jpg [ 62.85 KiB | Zobrazeno 34685 krát ]
100_0940.jpg
100_0940.jpg [ 65.07 KiB | Zobrazeno 34685 krát ]

Autor:  Petr408 [ 27 dub 2012, 18:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Slávek -2140 renovace pokračuje pomalu.

Peter- Slovensko píše:
Slávek píše:
Tak Kauly,měl jsi pravdu.Včera jsem si byl prohlédnout poškození motoru.Nevím jak to pan Holub myslel s tím pouzdrem,ale je fakt,že čep je rozlámaný na čtyři kusy.Tak si myslím,že ostatní poškození vznikla až následně.Proč ale vždycky jen na prvním válci?Nejsem automechanik ani metalurg,ale myslím si,že při jízdé při nízké venkovní teplotě v zimě je teplota v prvním válci daleko nížší než ve zbylé části motoru.Rozdílem teplot může vznknout v čepu nepatrná prasklina,která se lety pozvolna zvětšuje,až......Jestli máte někdo pro to jiné vysvětlení,tak sem s ním.



No má to niečo logiky do seba, ale aj keby ten jeden valec išiel o niečo chladnejšie tak by to zrejme až tak nevadilo, len otazne je, že či sa tam nejak nemení skokovo teplota, síce ked je termostat zavretý studená voda by sa tam vo vačšom mnostve dostávat nemala, ja si skôr myslím, že ak je to skutočne dôsledok teplotných rozdielov, udeje sa to skutočne v zime ale ked otvorý termostat, kedže sa to vyskytuje hlavne na 412, kde je horný termostat a tam neni malý okruh, ktorý to vpodstate pri spodnom termostate v 2140 môže kus tlmit.
toť môj názor :)

Jsem podobného názoru :) . Ale osobně jsem se s tím nesetkal.

Autor:  Peter- Slovensko [ 27 dub 2012, 11:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Slávek -2140 renovace pokračuje pomalu.

Slávek píše:
Tak Kauly,měl jsi pravdu.Včera jsem si byl prohlédnout poškození motoru.Nevím jak to pan Holub myslel s tím pouzdrem,ale je fakt,že čep je rozlámaný na čtyři kusy.Tak si myslím,že ostatní poškození vznikla až následně.Proč ale vždycky jen na prvním válci?Nejsem automechanik ani metalurg,ale myslím si,že při jízdé při nízké venkovní teplotě v zimě je teplota v prvním válci daleko nížší než ve zbylé části motoru.Rozdílem teplot může vznknout v čepu nepatrná prasklina,která se lety pozvolna zvětšuje,až......Jestli máte někdo pro to jiné vysvětlení,tak sem s ním.



No má to niečo logiky do seba, ale aj keby ten jeden valec išiel o niečo chladnejšie tak by to zrejme až tak nevadilo, len otazne je, že či sa tam nejak nemení skokovo teplota, síce ked je termostat zavretý studená voda by sa tam vo vačšom mnostve dostávat nemala, ja si skôr myslím, že ak je to skutočne dôsledok teplotných rozdielov, udeje sa to skutočne v zime ale ked otvorý termostat, kedže sa to vyskytuje hlavne na 412, kde je horný termostat a tam neni malý okruh, ktorý to vpodstate pri spodnom termostate v 2140 môže kus tlmit.
toť môj názor :)

Autor:  Slávek [ 26 dub 2012, 21:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Slávek -2140 renovace pokračuje pomalu.

Tak Kauly,měl jsi pravdu.Včera jsem si byl prohlédnout poškození motoru.Nevím jak to pan Holub myslel s tím pouzdrem,ale je fakt,že čep je rozlámaný na čtyři kusy.Tak si myslím,že ostatní poškození vznikla až následně.Proč ale vždycky jen na prvním válci?Nejsem automechanik ani metalurg,ale myslím si,že při jízdé při nízké venkovní teplotě v zimě je teplota v prvním válci daleko nížší než ve zbylé části motoru.Rozdílem teplot může vznknout v čepu nepatrná prasklina,která se lety pozvolna zvětšuje,až......Jestli máte někdo pro to jiné vysvětlení,tak sem s ním.

Autor:  Kauly [ 23 dub 2012, 20:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Slávek -2140 renovace pokračuje pomalu.

..a já vloni řešil klepání motoru a objevil praskej pístní čep, taktéž záležitost prvního válce :| Že by tam soudruzi udělali chybu?

Autor:  Michal.AZLK [ 23 dub 2012, 18:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Slávek -2140 renovace pokračuje pomalu.

Slávek píše:
Jak jsem slíbil,podávám zprávu o stavu motoru.Ještě včera večer mi volal pan Holub.Motor už měl rozhozený na ponku.Nejdřív mě uklidnil,protože jsem si pořád vyčítal,že jsem do motoru,který má 116000km nalil polosyntetiku a myslel jsem si,že rozpuštěný karbon ucpal některý mazací kanálek.Poruchu olej nemá na svědomí.Poruchu způsobilo prasklé pouzdro v ojnici pístního čepu na prvním válci.Následně je i vydřená vložka válce.Díly do motoru má,takže prý klídek.


Ještě, že tak :ok: tak přeji brzké uzdravení motoru a další šťastné kilometry :auto:

Autor:  Slávek [ 23 dub 2012, 07:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Slávek -2140 renovace pokračuje pomalu.

Jak jsem slíbil,podávám zprávu o stavu motoru.Ještě včera večer mi volal pan Holub.Motor už měl rozhozený na ponku.Nejdřív mě uklidnil,protože jsem si pořád vyčítal,že jsem do motoru,který má 116000km nalil polosyntetiku a myslel jsem si,že rozpuštěný karbon ucpal některý mazací kanálek.Poruchu olej nemá na svědomí.Poruchu způsobilo prasklé pouzdro v ojnici pístního čepu na prvním válci.Následně je i vydřená vložka válce.Díly do motoru má,takže prý klídek.

Autor:  Tonda [ 16 čer 2011, 14:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Slávek -2140 renovace pokračuje pomalu.

No to me to dela neco podobneho ale kola mam v takovem stavu, ze musim plaste stejne vymenit.
Pak uvidim co a jak ......

Autor:  Slávek [ 11 čer 2011, 20:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Slávek -2140 renovace pokračuje pomalu.

Už na srazu v Plumlově jsem si Pepovi a některým z vás postěžoval,že mám problém asi s nevyváženými koly.Při rychlosti mezi 80-90 km se auto začalo třást a i po překročení téhle rychlosti,kdy rázi do volantu ustaly,jsem měl pořád dojem že jedu po roletě.Po návratu domů jsem zajel do pneuservisu nechal kola znovu vyvážit.Bohužel,výsledek byl,že problém přetrvával dál.Takže kola jsem vyloučil ale co dál?Vibrace od motoru to taky nemohly být,protože auto se chovalo stejně i při jízdě s kopce na neutrál kdy motor běžel na volnoběh.Tak jsem musel znovu požádat kamaráda Rudu,aby mě pustil na zvedák.Sundal jsem zadní kola,abych vyloučil jejich nevyvážení,nastartoval,zařadil čtyřku,vytočil motor aby tacháč ukazoval 80.Auto se roztřáslo i na zvedáku.Pořád se mi nechtělo uvěřit že to dělá kardanka.Vypadala nepoškozená.Vyvažovací destičky tam nachyběly.Na řadu přišel úchylkoměr.Docela blbě šel nainstalovat mezi kastli a kardanku.Ukázalo se že uprostřed její délky hází asi 1mm.Pořád jsem si myslel,že v rámci ruských tolerancí to není žádná katastrofa.No a včera jsme byli s Polívkovejma u pana Holuba.Kluci tam byli poprvé,tak aby to dlouho nehledali,jel jsem s nimi.Pan Holub mi půjčil na odzkoušení starší kardanku.Ještě večer jsem ji přehodil.A je po problemu.Nikdy bych neřek,co jeden milimetr nadělá. :D

Autor:  Aleš [ 08 kvě 2011, 18:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Slávek -2140 renovace pokračuje pomalu.

Ok, tak je vem na sraz. Budeme za ně ručit s Járou hlavou

Autor:  Slávek [ 08 kvě 2011, 11:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Slávek -2140 renovace pokračuje pomalu.

Jestli o to stojíš Aleši,přivezu ti přípravky a měřidla na sraz.Ztrátu ale trestám dživotím,nebo ještě hůř.Je to pmátka na bráchu.

Autor:  Aleš [ 07 kvě 2011, 20:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Slávek -2140 renovace pokračuje pomalu.

Gratuluji k povedené opravě. Na sraze hodíme řeč, protože tato oprava mě nejspíš taky čeká a rád se dozvím vše potřebné

Autor:  Slávek [ 07 kvě 2011, 20:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Slávek -2140 renovace pokračuje pomalu.

Tak dneska jsem se konečně dal do výměny diferencialu.Minulou sobotu jsem přivezl od pana Holuba novější ale měl už taky něco za sebou.Takže tentokrát už jsem se držel hesla-důvěřuj ale prověřuj-a tak jsem ho znovu rozebral.Ložiska pastorku měla předpětí a pastorek byl usazen jak má být.Dobře jsem udělal že jsem kontroloval,protože jedno ložisko na kleci dif, bylo poškozené.Dal jsem obě nová-kuželíková,nastavil vůli v ozubení 0,1mm.Soukolí vypadalo zachovale a tak jsem se odvážil dif. zamontovat zpátky.A.....kluci,POVEDLO SE.Zatím jsem absolvoval zkušební jízdu asi 10km a je tichej.

Přílohy:
100_1489.jpg
100_1489.jpg [ 64.18 KiB | Zobrazeno 36816 krát ]
100_1488.jpg
100_1488.jpg [ 50.9 KiB | Zobrazeno 36816 krát ]
100_1488.jpg
100_1488.jpg [ 50.9 KiB | Zobrazeno 36816 krát ]
100_1492.jpg
100_1492.jpg [ 59.57 KiB | Zobrazeno 36816 krát ]

Autor:  Peter- Slovensko [ 01 kvě 2011, 21:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Slávek -2140 renovace pokračuje pomalu.

približne 3 diely PP90 k A00, ja som to miešal na 2-krat

Autor:  Slávek [ 01 kvě 2011, 19:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Slávek -2140 renovace pokračuje pomalu.

A v jakém poměru k oleji jsi tam tu A00 dal?

Autor:  Peter- Slovensko [ 01 kvě 2011, 08:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Slávek -2140 renovace pokračuje pomalu.

ináč, ked sme už u tých olejov, tak napríklad ja mám v prevodovke mix PP90 a A00 a po tomto zakroku mi stíchla prevodovka, akože išla ticho ale teraz ide tichšie a sinchron na 2-ke funguje aj pri radeni 1-2 v 6500-7000 otáčkach, to mi poradil otec, aj ked moskvič nemal nikdy rád, všetkým "muchám" sa prisposobil a poznal ich

Autor:  Návštěvník [ 30 dub 2011, 21:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Slávek -2140 renovace pokračuje pomalu.

Ten olej co jsem používal byl Gyrol 85W-140H snad výrobce Paramo a údajně se dá sehnat v litrovém balení . Ostatní oleje specifikace 80-90 sice papírově odpovídají ale ve skutečnosti ty požadavky nesplňují všecky /dle olejářů/.
Připomíná mě to situaci s prvními rotačními lištami a náplní do jejich převodovek. Sice dle specifikace náhradní náplň odpovídala , ve skutečnosti ale převodovky hřály a odcházely.

Autor:  Jara [ 28 dub 2011, 20:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Slávek -2140 renovace pokračuje pomalu.

Slávku, zkus do diferáku tohle Valvoline HP GL-5 SAE 80 W-90. V knížkách jsou i náhrady za ruský Gost, a tohle je jedna z nich.

Autor:  Slávek [ 28 dub 2011, 11:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Slávek -2140 renovace pokračuje pomalu.

Díky za rady.ale zklamu vás.V diferáku už původní olej nebyl.Bylo tam něco co vypadalo a BYLO ŘÍDKÉ jako PP90.Protože ale po koupi, při cestě domů se mi zdál docela tichý,držel jsem se zásady:Neser se do věcí které fungují,přestože celá zad. náprava byla venku a demontovaná.Po opětovném složení,jsem tam nalil MOLLY LIQUI hypoidní(doufám že jsem to napsal zprávně) a t o není žádný levný olej.Do něj jsem pak ještě přidal EKOLUBE GEAR.A první kilometry jsem žádný hluk neregistroval.Všiml jsem si ho až na dálnici před Prahou.Protože jsem si už svý užil s diferákama v sedmdesátých letech,neberu to jako žádnou tragedii.S panem Holubem jsem už domluvenej.V sobotu si u něj koupím buď soukolí,nebo celý diferák,podle toho co bude mít.Přípravky na sesazení soukolí mám pořád uložené jako památku na bráchu.Pan Holub slíbil,že snad ještě nějaký ruský olej někde najde.Tak si myslím,že by to neměl být až tak velký problém.On ještě nemusí být odepsaný ani ten stávající dif.Pokud se dlouho nejezdilo s velkou vůlí mezi talířem a hruškou,stačí většinou znovu nastavit předepsanou hodnotu a je klid.

Autor:  Pepa Zizkov [ 27 dub 2011, 19:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Slávek -2140 renovace pokračuje pomalu.

Pepa Zizkov píše:
Opravdu krásná a precizní práce. :mnam: :ok: Další vůz, který bude ozdobou srazu. ;)


Ahoj, Slávku děkuji za účast na sobotní klubové akci. :auto:

Musím se, ale zastat majitelů vozu 407. Myslím, že v republice v takový kondici ještě existují. Na obrázku je Moskvič 407 r.v. 1962 tohle auto je už několik let v péči jedné rodiny a majitel jezdí poctivě na každý sraz Moskvičů.

Já osobně mám rád auta, které mají původní stavy, byť třeba nejsou vzhledově tak super, jako ty přelakované akrylátem. Proto jsem dvě tato auta zachránil před pecí, (r.v. 1958 - 1959 + spousta práce ). Jednu 407 jsem nechal zcela původní a lakoval jen nutné věci, a proto nikdy nebude vypadat, tak jako auto pana Polívky a Pepy. Podle mého názoru se ti taky nebude moc líbit, protože auto je v původním stavu a nepřelakované.

Jinak můj děda nalíval olej PP 44 + mazivo A 00. S diferákem nebyl nikdy problém.

PARAMO PP 44 je vhodný pro převodovky zejména starších osobních a nákladních automobilů a průmyslové převodovky, které vyžadují oleje s viskozitou buď z funkčních důvodů (tlumení hluku), nebo pro snížení netěsnosti při teplotách nad 5 °C.
Klasifikace, specifikace:
API GL-3
DIN 51 517 III
Charakteristické vlastnosti:
• mají dobré antikorozní vlastnosti;
• zaručují nízké opotřebení a vysokou provozní spolehlivost ozubených převodů;
• mají velmi dobrou odolnost proti pěnění;
• mají výbornou snášenlivost s těsnícími materiály.

Přílohy:
p5220077-kopie.jpg
p5220077-kopie.jpg [ 74.27 KiB | Zobrazeno 37008 krát ]

Stránka 1 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/