Automobily značky Moskvič dospělé i šlapací, inzerce, srazy, info, technické rady ... FORUM.MOSKVICH.CZ
https://forum.moskvich.cz/

Jirka - Fjodor Ivánovič 2140
https://forum.moskvich.cz/viewtopic.php?f=32&t=1425
Stránka 2 z 5

Autor:  Jirka [ 17 zář 2013, 18:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

Vybroušeno, zatmeleno, vybroušeno a prozatím stříknuto základem. Před finální opravou do barvy to přebrousím znova, teď nemám barvu a počasí tomu taky nesvědčí. Ale ono je na autě spousta dalších špatných míst, chtělo by to větší zásah. Ale nejsou lidi, čas a finance.

Přílohy:
1.jpg
1.jpg [ 53.56 KiB | Zobrazeno 14559 krát ]

Autor:  Slávek [ 17 zář 2013, 16:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

To je správnej přístup k problému a já tě Jirko chválím.Vidím zvedlou barvu,tak okamžitě vybrousit až na zdravej plech i za cenu,že se objeví díra. :cerv: Jen proboha neleštit puchejře a tvářit se že je to OK.

Autor:  Jirka [ 17 zář 2013, 10:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

Plíživé opravy Fjodora - přes léto se udělaly oba prahy, zatím nejsou v barvě, protože až dozraje čas a finance, budou se dělat ještě zadní lemy.
Příloha:
111.jpg
111.jpg [ 77.08 KiB | Zobrazeno 14292 krát ]

Takže dvě díry v plechu z auta zmizely, ale další se zase objevují - sloupnul jsem po pěti letech z kufru nálepku a pod ní je tahle moc pěkná dírka ...
Příloha:
222.jpg
222.jpg [ 76.22 KiB | Zobrazeno 14292 krát ]

Autor:  Jirka [ 02 črc 2013, 21:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

Aby to nevypadalo že vůbec nic nedělám - potom co se tady objevil inzerát na nárazníky na 2140 po lidových 1000,- Kč a já začal i uvažovat jestli si jeden zadní nekoupit, podíval jsem se raději do svých tajných zásob a jeden slušný (a hlavně lepší než stávající) jsem našel. Dneska jsem ho jel vyměnit a řeknu vám že pokud si sebou omylem vezmete dvě gola sady, ale žádné ploché klíče, tak se dělá pěkně na ...

Přílohy:
naraznik.jpg
naraznik.jpg [ 49.37 KiB | Zobrazeno 14510 krát ]

Autor:  Jirka [ 13 kvě 2013, 00:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

Tak se nám práce na zprovoznění Fjodora protáhly o další měsíc :(, ale i díky technické podpoře pana Švaňka jsme aktuálně ve stadiu že auto ujelo prvních zkušebních 50 km bez problémů a tak se do Mohelnice podívá. Zvenku sice nic poznat není, stále je ve stavu zvolna olysávajícím, ale kromě jiného motoru má i dost jiných nových střev, protože na co jsme sáhli, to se nám podělalo :). Například zadní prasátka, hadice brzdové, hadice vodní, chladič, gufero klikovky, benzínová pumpa, rozdělovač a já nevím co všechno ještě. Ještě si musíme pohrát s volnoběhem a se startérem, ale to už musí počkat až po srazu. A pak až jednou budu mít v prasátku trochu víc peněz, čekají na Fjodora nové prahy a snad i další opravy na plechařině. Zatím na to ale nejsou fondy :(.

Každopádně poslední dva měsíce auto v podstatě bydlelo na heveru ... teď se snad už občas i projede.

Přílohy:
hever.jpg
hever.jpg [ 49.27 KiB | Zobrazeno 14746 krát ]

Autor:  Jirka [ 10 dub 2013, 19:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

Tak jsme se konečně (po zdrženích kvůli práci i kvůli počasí) dostali ke zkušební jízdě Fjodora s novým motorem. Výsledek je ten, že motor šlape jako hodinky (jen je potřeba doladit předstih) ... ale vypekly náš zatuhlé brzdy na zadku, po pár kilometrech jsme museli s bubny dolů :(.

Tři fotky od věrného palubního mechanika (tedy od dcery):

Přílohy:
1.jpg
1.jpg [ 69.99 KiB | Zobrazeno 14810 krát ]
2.jpg
2.jpg [ 68.31 KiB | Zobrazeno 14810 krát ]
3.jpg
3.jpg [ 69.26 KiB | Zobrazeno 14810 krát ]

Autor:  Kauly [ 07 dub 2013, 18:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

Tak mě Jirka svou fotkou natolik vybičoval, že už visí :fotic: Ne Jirka, samozřejmě pro ty, co už si mysleli, že byl spáchám zločin na panu předsedovi, nýbrž zvedací řetězové zařízení s hákem o nosnosti jedné tuny :mnam:

Přílohy:
kočka.jpg
kočka.jpg [ 32.13 KiB | Zobrazeno 14823 krát ]

Autor:  Kauly [ 22 bře 2013, 12:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

Moc pěkný, na něco podobného mám taky v garáži nachystáno. Taky jsme tahali motor ze 412 v teplejch a to ve dvou a nic moc :( Pěkný, moc pěkný.

Autor:  Jirka [ 22 bře 2013, 07:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

Když jsme tahali motor z Fjodora v teplejch ven z auta, vzpomněl jsem si na moji předimenzovanou střechu u garáže. A už jsem ji dovybavil něčím, co případné příští tahání motoru výrazně zjednoduší.

Přílohy:
kocka.jpg
kocka.jpg [ 97.38 KiB | Zobrazeno 14974 krát ]

Autor:  Jirka [ 21 bře 2013, 20:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

Jara píše:
Jirko, přeji ti, aby ti už Fjodor konečně jezdil, tak jak má 2140 jezdit. Tak si to užívej ;) .
Zatím to vypadá velice slibně. Sice z auta zatím různě teče voda a olej, ale to se vychytá :).

Autor:  Jara [ 21 bře 2013, 19:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

Jirko, přeji ti, aby ti už Fjodor konečně jezdil, tak jak má 2140 jezdit. Tak si to užívej ;) .

Autor:  Jirka [ 21 bře 2013, 16:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

Málokdy se mi podaří fotit moje auta v jízdě, dneska se to podařilo při Fjodorově zkušební jízdě s novým motorem.

Přílohy:
fj2.jpg
fj2.jpg [ 85.42 KiB | Zobrazeno 15002 krát ]

Autor:  Jirka [ 20 bře 2013, 20:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

Aleš píše:
Řemenice klikovky nejde jinak nasadit. Ale setkal jsem se jednou s řemenici s vícero ryskama, které tam někdo navíc z nepochopitelného důvodu dodělal a tím vznikl zmatek


Že nasadit jinak nejde jsem předpokládal, a protože jiné rysky na řemenici nejsou, tak Voloďa se Serjožou zřejmě udělali rysky špatně už ve výrobě. Navíc podle toho co říkal první a jediný majitel toho motoru, nikdy se na něm žádná oprava spojená s rozložením motoru nedělala.

Autor:  Aleš [ 20 bře 2013, 20:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

Jirka píše:
Tak Fjodor dostal motor ex rozřezaná 412. Trošku jsme se zasekli na nastavení časování rozvodů - rysky na řemenici (a tedy celá řemenice) je o čtvrt kola posunutá proti správnému úhlu horní úvratě 1. válce. Jak je vlastně ta řemenice na klikovce přidělaná? Ona jde nasadit i jinak? A nebo už soudruzi při výrobě udělali rysky nulového a základního předstihu jinde než měli?

Řemenice klikovky nejde jinak nasadit. Ale setkal jsem se jednou s řemenici s vícero ryskama, které tam někdo navíc z nepochopitelného důvodu dodělal a tím vznikl zmatek

Autor:  Jirka [ 20 bře 2013, 19:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

Ale ne, to se nemohlo "střetnout" - rozvody jsou správně, motor běží luxusně. "Jen" nesedí rysky na řemenici klikovky, nakonec jsme to seřídili přímo podle polohy vaček.

Autor:  Peter- Slovensko [ 20 bře 2013, 10:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

asi tam dakto robil rozvod a na pxxu to poskladal, treba prehodiť reťaz na vrchnom kolečku tak ako má byť a bude dobre, ono mna skôr prekvapilo, že sa to nestretlo :D

Autor:  Jirka [ 20 bře 2013, 01:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

Tak Fjodor dostal motor ex rozřezaná 412. Trošku jsme se zasekli na nastavení časování rozvodů - rysky na řemenici (a tedy celá řemenice) je o čtvrt kola posunutá proti správnému úhlu horní úvratě 1. válce. Jak je vlastně ta řemenice na klikovce přidělaná? Ona jde nasadit i jinak? A nebo už soudruzi při výrobě udělali rysky nulového a základního předstihu jinde než měli?

Autor:  Jirka [ 16 bře 2013, 00:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

Pokud dopadne počasí (bude nad nulou a nebude nic padat), tak potom se v sobotu (tedy už dneska odpoledne) Fjodor opět kompletuje s jiným motorem. Už jsme léčbu toho stávajícího vzdali, ale jak rozchodíme ten nový, do starého se koukneme - vypadá to na občasnou ztrátu komprese v třetím válci, tak jsem zvědav co tam najdeme / případně nenajdeme :).

Autor:  Aleš [ 15 bře 2013, 19:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

JJ, ta hláška nemá chybu. Podle mě tam více jak polovina věcí z rozebraného vozu zrezne, páč se nenajde žádný blázen, co by je koupil. Ty jsi měl štěstí v tom, že kardan jsi měl u ségry, bohužel v Járově případě červený interiér jen tak někde neseženeš. To mi nějak připomělo, že stále sháním na svou 412 světlý interiér, který je taktéž těžko sehnatelný :|

Autor:  Jirka [ 15 bře 2013, 00:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

Mě se zrovna u tohodle vrakáče líbí ta hláška "Našli jste někde výhodnější nabídku?" ... já jo, kardan mi ležel zadarmo u ségry na dvorku :).

Autor:  Aleš [ 13 bře 2013, 19:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

Jirka píše:
Náhodou jsem dneska zabrousil na stránky vrakoviště .... a třeba kardan na 2140 si tam cení na dva tisíce. Mám dojem že se definitivně zbláznili.

A to nechtěj raději vědět, kolik dal Jára za díly čalounění, to byla teprve pálka

Autor:  Jirka [ 12 bře 2013, 17:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

Náhodou jsem dneska zabrousil na stránky vrakoviště .... a třeba kardan na 2140 si tam cení na dva tisíce. Mám dojem že se definitivně zbláznili.

Přílohy:
kardan.jpg
kardan.jpg [ 49.61 KiB | Zobrazeno 14914 krát ]

Autor:  Jirka [ 11 bře 2013, 10:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

Ještě doplním - když jsme před časem těžili pro Fjodora díly z modré bezpapírové 412, někteří špatně nesli že auto skončilo v hutích. Ale opravdu mi z něj vznikla suprová kolekce náhradních dílů ... například dneska jsem si tam byl pro kardan, už předtím například pro pera, posloužily všechny dveře, volant a přední sedačka, o motoru nemluvě. Pryč jsou i nárazníky a palubka a tak to vypadá že nezbude téměř nic, o zadní sedáky už také zájem byl, převodovku si nechávám do rezervy, stejně tak skla...

Autor:  Jirka [ 10 bře 2013, 21:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

Jo jo, kamarádi dobrá věc a to nás ještě podporovaly manželky, strategicky sedící v baráku u flašky vína :). A samozřejmě taky moje dítě, to tu fotodokumentaci pořídilo.

Autor:  Klásek [ 10 bře 2013, 21:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

Teda, že vás na to bylo...........kamarádi dobrá věc :!:

Autor:  Jirka [ 10 bře 2013, 19:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

V minulých dnech proběhla další vlna pokusů o normalizaci motoru u Fjodora. Opět neúspěšně a tak už jsme se definitivně rozhodli pro výměnu motoru za jiný. Přidávám fotoreportáž z první části akce.

Přílohy:
f01.jpg
f01.jpg [ 59.43 KiB | Zobrazeno 14034 krát ]
f02.jpg
f02.jpg [ 59.42 KiB | Zobrazeno 14034 krát ]
f03.jpg
f03.jpg [ 59.3 KiB | Zobrazeno 14034 krát ]
f04.jpg
f04.jpg [ 59.63 KiB | Zobrazeno 14034 krát ]
f05.jpg
f05.jpg [ 59.82 KiB | Zobrazeno 14034 krát ]
f06.jpg
f06.jpg [ 58.77 KiB | Zobrazeno 14034 krát ]

Autor:  Jirka [ 23 čer 2012, 09:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

Včera proběhlo další doladění pumpy. Výsledkem je pumpa sloužená ze tří dílů - spodek z rozebraného auta, vršek původní z Fjodora a nová membrána + podložení pouze originálními podložkami. Výsledek zatím vypadá OK, auto šlape jak má. Doufám že to vydrží...

Autor:  Jirka [ 20 čer 2012, 20:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

Návštěvník píše:
Jo jo, nejhorší závada je ta co si člověk vyrobí sám pitomče...(říkával mistr v učení a dostal jsem pohlavek-dnes by ho učedník žaloval...) Jak jsem psal ta pidi gumička na jehle plováku dokáže něco podobného, i pumpa v pořádku to dokáže přetlačit a potom se auto chová naprosto nepředvítalně.

No jo, jenže pidigumičky byly prověřeny, na tom autě se opravdu vystřídalo pět karburátorů. Jenže ta pumpa dávala snad desetkrát víc než bylo potřeba. V návodu sice figuruje tloušťka podložek, ale novější pumpa má silnější přírubu a na autě jsou krátké štefty, takže než tu "novou pumpu" už víc podkládat, raději tam funguje ta stará.
A kdyby se někdo chtěl poučit, tak když všechno zklame, přečti si návod:

Přílohy:
návod RU1.jpg
návod RU1.jpg [ 141.69 KiB | Zobrazeno 14501 krát ]

Autor:  Aleš [ 20 čer 2012, 18:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

Návštěvník píše:
Jo jo, nejhorší závada je ta co si člověk vyrobí sám pitomče...(říkával mistr v učení a dostal jsem pohlavek-dnes by ho učedník žaloval...) Jak jsem psal ta pidi gumička na jehle plováku dokáže něco podobného, i pumpa v pořádku to dokáže přetlačit a potom se auto chová naprosto nepředvítalně.

Tak tak, musím plně souhlasit. Ta malá gumyčka na jehle plováku jak praskne nebo vypadne tak si ta jehla dělá své :ok:

Autor:  Návštěvník [ 20 čer 2012, 18:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140

Jo jo, nejhorší závada je ta co si člověk vyrobí sám pitomče...(říkával mistr v učení a dostal jsem pohlavek-dnes by ho učedník žaloval...) Jak jsem psal ta pidi gumička na jehle plováku dokáže něco podobného, i pumpa v pořádku to dokáže přetlačit a potom se auto chová naprosto nepředvítalně.

Stránka 2 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/