Automobily značky Moskvič dospělé i šlapací, inzerce, srazy, info, technické rady ... FORUM.MOSKVICH.CZ https://forum.moskvich.cz/ |
|
Jirka - Fjodor Ivánovič 2140 https://forum.moskvich.cz/viewtopic.php?f=32&t=1425 |
Stránka 2 z 5 |
Autor: | Jirka [ 17 zář 2013, 18:21 ] | ||
Předmět příspěvku: | Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140 | ||
Vybroušeno, zatmeleno, vybroušeno a prozatím stříknuto základem. Před finální opravou do barvy to přebrousím znova, teď nemám barvu a počasí tomu taky nesvědčí. Ale ono je na autě spousta dalších špatných míst, chtělo by to větší zásah. Ale nejsou lidi, čas a finance.
|
Autor: | Slávek [ 17 zář 2013, 16:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140 |
To je správnej přístup k problému a já tě Jirko chválím.Vidím zvedlou barvu,tak okamžitě vybrousit až na zdravej plech i za cenu,že se objeví díra. Jen proboha neleštit puchejře a tvářit se že je to OK. |
Autor: | Jirka [ 17 zář 2013, 10:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140 |
Plíživé opravy Fjodora - přes léto se udělaly oba prahy, zatím nejsou v barvě, protože až dozraje čas a finance, budou se dělat ještě zadní lemy. Příloha: 111.jpg [ 77.08 KiB | Zobrazeno 14292 krát ] Takže dvě díry v plechu z auta zmizely, ale další se zase objevují - sloupnul jsem po pěti letech z kufru nálepku a pod ní je tahle moc pěkná dírka ... Příloha: 222.jpg [ 76.22 KiB | Zobrazeno 14292 krát ] |
Autor: | Jirka [ 02 črc 2013, 21:30 ] | ||
Předmět příspěvku: | Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140 | ||
Aby to nevypadalo že vůbec nic nedělám - potom co se tady objevil inzerát na nárazníky na 2140 po lidových 1000,- Kč a já začal i uvažovat jestli si jeden zadní nekoupit, podíval jsem se raději do svých tajných zásob a jeden slušný (a hlavně lepší než stávající) jsem našel. Dneska jsem ho jel vyměnit a řeknu vám že pokud si sebou omylem vezmete dvě gola sady, ale žádné ploché klíče, tak se dělá pěkně na ...
|
Autor: | Jirka [ 13 kvě 2013, 00:27 ] | ||
Předmět příspěvku: | Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140 | ||
Tak se nám práce na zprovoznění Fjodora protáhly o další měsíc , ale i díky technické podpoře pana Švaňka jsme aktuálně ve stadiu že auto ujelo prvních zkušebních 50 km bez problémů a tak se do Mohelnice podívá. Zvenku sice nic poznat není, stále je ve stavu zvolna olysávajícím, ale kromě jiného motoru má i dost jiných nových střev, protože na co jsme sáhli, to se nám podělalo . Například zadní prasátka, hadice brzdové, hadice vodní, chladič, gufero klikovky, benzínová pumpa, rozdělovač a já nevím co všechno ještě. Ještě si musíme pohrát s volnoběhem a se startérem, ale to už musí počkat až po srazu. A pak až jednou budu mít v prasátku trochu víc peněz, čekají na Fjodora nové prahy a snad i další opravy na plechařině. Zatím na to ale nejsou fondy . Každopádně poslední dva měsíce auto v podstatě bydlelo na heveru ... teď se snad už občas i projede.
|
Autor: | Jirka [ 10 dub 2013, 19:33 ] | ||||
Předmět příspěvku: | Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140 | ||||
Tak jsme se konečně (po zdrženích kvůli práci i kvůli počasí) dostali ke zkušební jízdě Fjodora s novým motorem. Výsledek je ten, že motor šlape jako hodinky (jen je potřeba doladit předstih) ... ale vypekly náš zatuhlé brzdy na zadku, po pár kilometrech jsme museli s bubny dolů . Tři fotky od věrného palubního mechanika (tedy od dcery):
|
Autor: | Kauly [ 07 dub 2013, 18:24 ] | ||
Předmět příspěvku: | Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140 | ||
Tak mě Jirka svou fotkou natolik vybičoval, že už visí Ne Jirka, samozřejmě pro ty, co už si mysleli, že byl spáchám zločin na panu předsedovi, nýbrž zvedací řetězové zařízení s hákem o nosnosti jedné tuny
|
Autor: | Kauly [ 22 bře 2013, 12:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140 |
Moc pěkný, na něco podobného mám taky v garáži nachystáno. Taky jsme tahali motor ze 412 v teplejch a to ve dvou a nic moc Pěkný, moc pěkný. |
Autor: | Jirka [ 22 bře 2013, 07:48 ] | ||
Předmět příspěvku: | Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140 | ||
Když jsme tahali motor z Fjodora v teplejch ven z auta, vzpomněl jsem si na moji předimenzovanou střechu u garáže. A už jsem ji dovybavil něčím, co případné příští tahání motoru výrazně zjednoduší.
|
Autor: | Jirka [ 21 bře 2013, 20:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140 |
Jara píše: Jirko, přeji ti, aby ti už Fjodor konečně jezdil, tak jak má 2140 jezdit. Tak si to užívej . Zatím to vypadá velice slibně. Sice z auta zatím různě teče voda a olej, ale to se vychytá .
|
Autor: | Jara [ 21 bře 2013, 19:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140 |
Jirko, přeji ti, aby ti už Fjodor konečně jezdil, tak jak má 2140 jezdit. Tak si to užívej . |
Autor: | Jirka [ 21 bře 2013, 16:50 ] | ||
Předmět příspěvku: | Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140 | ||
Málokdy se mi podaří fotit moje auta v jízdě, dneska se to podařilo při Fjodorově zkušební jízdě s novým motorem.
|
Autor: | Jirka [ 20 bře 2013, 20:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140 |
Aleš píše: Řemenice klikovky nejde jinak nasadit. Ale setkal jsem se jednou s řemenici s vícero ryskama, které tam někdo navíc z nepochopitelného důvodu dodělal a tím vznikl zmatek Že nasadit jinak nejde jsem předpokládal, a protože jiné rysky na řemenici nejsou, tak Voloďa se Serjožou zřejmě udělali rysky špatně už ve výrobě. Navíc podle toho co říkal první a jediný majitel toho motoru, nikdy se na něm žádná oprava spojená s rozložením motoru nedělala. |
Autor: | Aleš [ 20 bře 2013, 20:18 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140 |
Jirka píše: Tak Fjodor dostal motor ex rozřezaná 412. Trošku jsme se zasekli na nastavení časování rozvodů - rysky na řemenici (a tedy celá řemenice) je o čtvrt kola posunutá proti správnému úhlu horní úvratě 1. válce. Jak je vlastně ta řemenice na klikovce přidělaná? Ona jde nasadit i jinak? A nebo už soudruzi při výrobě udělali rysky nulového a základního předstihu jinde než měli? Řemenice klikovky nejde jinak nasadit. Ale setkal jsem se jednou s řemenici s vícero ryskama, které tam někdo navíc z nepochopitelného důvodu dodělal a tím vznikl zmatek |
Autor: | Jirka [ 20 bře 2013, 19:49 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140 |
Ale ne, to se nemohlo "střetnout" - rozvody jsou správně, motor běží luxusně. "Jen" nesedí rysky na řemenici klikovky, nakonec jsme to seřídili přímo podle polohy vaček. |
Autor: | Peter- Slovensko [ 20 bře 2013, 10:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140 |
asi tam dakto robil rozvod a na pxxu to poskladal, treba prehodiť reťaz na vrchnom kolečku tak ako má byť a bude dobre, ono mna skôr prekvapilo, že sa to nestretlo |
Autor: | Jirka [ 20 bře 2013, 01:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140 |
Tak Fjodor dostal motor ex rozřezaná 412. Trošku jsme se zasekli na nastavení časování rozvodů - rysky na řemenici (a tedy celá řemenice) je o čtvrt kola posunutá proti správnému úhlu horní úvratě 1. válce. Jak je vlastně ta řemenice na klikovce přidělaná? Ona jde nasadit i jinak? A nebo už soudruzi při výrobě udělali rysky nulového a základního předstihu jinde než měli? |
Autor: | Jirka [ 16 bře 2013, 00:11 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140 |
Pokud dopadne počasí (bude nad nulou a nebude nic padat), tak potom se v sobotu (tedy už dneska odpoledne) Fjodor opět kompletuje s jiným motorem. Už jsme léčbu toho stávajícího vzdali, ale jak rozchodíme ten nový, do starého se koukneme - vypadá to na občasnou ztrátu komprese v třetím válci, tak jsem zvědav co tam najdeme / případně nenajdeme . |
Autor: | Aleš [ 15 bře 2013, 19:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140 |
JJ, ta hláška nemá chybu. Podle mě tam více jak polovina věcí z rozebraného vozu zrezne, páč se nenajde žádný blázen, co by je koupil. Ty jsi měl štěstí v tom, že kardan jsi měl u ségry, bohužel v Járově případě červený interiér jen tak někde neseženeš. To mi nějak připomělo, že stále sháním na svou 412 světlý interiér, který je taktéž těžko sehnatelný |
Autor: | Jirka [ 15 bře 2013, 00:11 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140 |
Mě se zrovna u tohodle vrakáče líbí ta hláška "Našli jste někde výhodnější nabídku?" ... já jo, kardan mi ležel zadarmo u ségry na dvorku . |
Autor: | Aleš [ 13 bře 2013, 19:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140 |
Jirka píše: Náhodou jsem dneska zabrousil na stránky vrakoviště .... a třeba kardan na 2140 si tam cení na dva tisíce. Mám dojem že se definitivně zbláznili. A to nechtěj raději vědět, kolik dal Jára za díly čalounění, to byla teprve pálka |
Autor: | Jirka [ 12 bře 2013, 17:24 ] | ||
Předmět příspěvku: | Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140 | ||
Náhodou jsem dneska zabrousil na stránky vrakoviště .... a třeba kardan na 2140 si tam cení na dva tisíce. Mám dojem že se definitivně zbláznili.
|
Autor: | Jirka [ 11 bře 2013, 10:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140 |
Ještě doplním - když jsme před časem těžili pro Fjodora díly z modré bezpapírové 412, někteří špatně nesli že auto skončilo v hutích. Ale opravdu mi z něj vznikla suprová kolekce náhradních dílů ... například dneska jsem si tam byl pro kardan, už předtím například pro pera, posloužily všechny dveře, volant a přední sedačka, o motoru nemluvě. Pryč jsou i nárazníky a palubka a tak to vypadá že nezbude téměř nic, o zadní sedáky už také zájem byl, převodovku si nechávám do rezervy, stejně tak skla... |
Autor: | Jirka [ 10 bře 2013, 21:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140 |
Jo jo, kamarádi dobrá věc a to nás ještě podporovaly manželky, strategicky sedící v baráku u flašky vína . A samozřejmě taky moje dítě, to tu fotodokumentaci pořídilo. |
Autor: | Klásek [ 10 bře 2013, 21:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140 |
Teda, že vás na to bylo...........kamarádi dobrá věc |
Autor: | Jirka [ 10 bře 2013, 19:43 ] | |||||||
Předmět příspěvku: | Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140 | |||||||
V minulých dnech proběhla další vlna pokusů o normalizaci motoru u Fjodora. Opět neúspěšně a tak už jsme se definitivně rozhodli pro výměnu motoru za jiný. Přidávám fotoreportáž z první části akce.
|
Autor: | Jirka [ 23 čer 2012, 09:18 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140 |
Včera proběhlo další doladění pumpy. Výsledkem je pumpa sloužená ze tří dílů - spodek z rozebraného auta, vršek původní z Fjodora a nová membrána + podložení pouze originálními podložkami. Výsledek zatím vypadá OK, auto šlape jak má. Doufám že to vydrží... |
Autor: | Jirka [ 20 čer 2012, 20:25 ] | ||
Předmět příspěvku: | Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140 | ||
Návštěvník píše: Jo jo, nejhorší závada je ta co si člověk vyrobí sám pitomče...(říkával mistr v učení a dostal jsem pohlavek-dnes by ho učedník žaloval...) Jak jsem psal ta pidi gumička na jehle plováku dokáže něco podobného, i pumpa v pořádku to dokáže přetlačit a potom se auto chová naprosto nepředvítalně. No jo, jenže pidigumičky byly prověřeny, na tom autě se opravdu vystřídalo pět karburátorů. Jenže ta pumpa dávala snad desetkrát víc než bylo potřeba. V návodu sice figuruje tloušťka podložek, ale novější pumpa má silnější přírubu a na autě jsou krátké štefty, takže než tu "novou pumpu" už víc podkládat, raději tam funguje ta stará. A kdyby se někdo chtěl poučit, tak když všechno zklame, přečti si návod:
|
Autor: | Aleš [ 20 čer 2012, 18:21 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140 |
Návštěvník píše: Jo jo, nejhorší závada je ta co si člověk vyrobí sám pitomče...(říkával mistr v učení a dostal jsem pohlavek-dnes by ho učedník žaloval...) Jak jsem psal ta pidi gumička na jehle plováku dokáže něco podobného, i pumpa v pořádku to dokáže přetlačit a potom se auto chová naprosto nepředvítalně. Tak tak, musím plně souhlasit. Ta malá gumyčka na jehle plováku jak praskne nebo vypadne tak si ta jehla dělá své |
Autor: | Návštěvník [ 20 čer 2012, 18:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jirka - Fjodor Ivánovič 2140 |
Jo jo, nejhorší závada je ta co si člověk vyrobí sám pitomče...(říkával mistr v učení a dostal jsem pohlavek-dnes by ho učedník žaloval...) Jak jsem psal ta pidi gumička na jehle plováku dokáže něco podobného, i pumpa v pořádku to dokáže přetlačit a potom se auto chová naprosto nepředvítalně. |
Stránka 2 z 5 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |