Automobily značky Moskvič dospělé i šlapací, inzerce, srazy, info, technické rady ... FORUM.MOSKVICH.CZ
https://forum.moskvich.cz/

Moskvič 412 - invalid
https://forum.moskvich.cz/viewtopic.php?f=32&t=4257
Stránka 1 z 1

Autor:  Fero412 [ 09 úno 2022, 21:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 412 - invalid

Nakoniec sa neplánovane tých áut trochu nakopilo. Pre jednoznačnú identifikáciu dostali autá typické ruské mená, takže invalid bol prekrstený na "Dimu" a momentálne čaká v depozite na svoj ďalší osud. Po bližšej obhliadke síce auto nie je prehnité, ale zato by to chcelo vyrovnať na stolici. Prakticky všetko hore je posunuté, spodnú časť ťažko posúdiť. Výmena strechy (ako som plánoval) v tomto štádiu nemá význam.

Autor:  Fero412 [ 01 srp 2021, 19:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 412 - invalid

A ešte jedna

Přílohy:
IMG_5543.JPG
IMG_5543.JPG [ 129.82 KiB | Zobrazeno 22624 krát ]

Autor:  Fero412 [ 01 srp 2021, 19:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 412 - invalid

A ešte ďalšie

Přílohy:
IMG_5552.JPG
IMG_5552.JPG [ 93.44 KiB | Zobrazeno 22624 krát ]
IMG_5551.JPG
IMG_5551.JPG [ 104.41 KiB | Zobrazeno 22624 krát ]
IMG_5548.JPG
IMG_5548.JPG [ 110.78 KiB | Zobrazeno 22624 krát ]
IMG_5547.JPG
IMG_5547.JPG [ 161.13 KiB | Zobrazeno 22624 krát ]
IMG_5544.JPG
IMG_5544.JPG [ 135.06 KiB | Zobrazeno 22624 krát ]

Autor:  Fero412 [ 01 srp 2021, 19:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 412 - invalid

Zopár fotiek z toho, čo sa trochu chaoticky udialo za posledný mesiac

Přílohy:
IMG_5568.JPG
IMG_5568.JPG [ 104.88 KiB | Zobrazeno 22624 krát ]
IMG_5565.JPG
IMG_5565.JPG [ 128.35 KiB | Zobrazeno 22624 krát ]
IMG_5561.JPG
IMG_5561.JPG [ 108.86 KiB | Zobrazeno 22624 krát ]
IMG_5555.JPG
IMG_5555.JPG [ 78.93 KiB | Zobrazeno 22624 krát ]
IMG_5553.JPG
IMG_5553.JPG [ 69.01 KiB | Zobrazeno 22624 krát ]

Autor:  Fero412 [ 01 srp 2021, 19:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 412 - invalid

Takto vyzerá vnútro hlavného brzdového valca. Oproti originálu podstatne menej dielov. Diera v tom šedivom (plastovom) pieste je prevŕtaná stredom piestu od pružiny a vyúsťuje pod gumičkou (čiže žiadne dva ventily ako na originále). Priemer som meral len s čínskou posuvkou, takže s rezervou, ale 22,17 mm nie je uspokojivý údaj (u originálu je to tuším maximálne prípustné vybrúsenie).

Zohnal som dve opravné sady, ale sú tam len po dve gumičky a aj to pravdepodobne na nové prevedenie HBV. Nemá niekto opravnú sadu na staré prevedenie? Ale kompletnú. V pôvodnom HBV sú všetky gumičky na odpis.

Přílohy:
IMG_5576 (1).jpg
IMG_5576 (1).jpg [ 49.1 KiB | Zobrazeno 22624 krát ]

Autor:  Aleš [ 31 črc 2021, 16:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 412 - invalid

Fero412 píše:
Akosi niet kedy pisat. Novinka: mizne brzdovka, aj ked sa auto niekolko dni nepohlo z miesta. Unik neznamy. Medzitym aspon trochu vypucena strecha, vycisteny, zabruseny a pretesneny karburator /motor prestal pracovat/ nove sviecky, opieskovany a povrchovo upraveny filterbox a takisto kapota zatial opieskovana a strieknuta eponalom.

Jak mizí brzdovka? ta se neodpaří, ale někde teče: posilovač, válečky, vedení, hl.válec - musíš to projít a zjistit kde je únik

Autor:  Fero412 [ 31 črc 2021, 07:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 412 - invalid

Akosi niet kedy pisat. Novinka: mizne brzdovka, aj ked sa auto niekolko dni nepohlo z miesta. Unik neznamy. Medzitym aspon trochu vypucena strecha, vycisteny, zabruseny a pretesneny karburator /motor prestal pracovat/ nove sviecky, opieskovany a povrchovo upraveny filterbox a takisto kapota zatial opieskovana a strieknuta eponalom.

Autor:  Aleš [ 16 črc 2021, 17:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 412 - invalid

Fero412 píše:
Takže ešte prebehlo jedno odvzdušnenie a... prdla nová membrána v posilňovači... Aspoň teda sa to tak prejavuje - čudný beh motora po stlačení brzdového pedálu a sústavné syčanie z posilňovača. Rozoberať to momentálne nemám náladu...

To je nemilé, přesto držím palce

Autor:  Fero412 [ 16 črc 2021, 15:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 412 - invalid

Takže ešte prebehlo jedno odvzdušnenie a... prdla nová membrána v posilňovači... Aspoň teda sa to tak prejavuje - čudný beh motora po stlačení brzdového pedálu a sústavné syčanie z posilňovača. Rozoberať to momentálne nemám náladu...

Autor:  Fero412 [ 09 črc 2021, 13:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 412 - invalid

King613: toto problem nie je. Vcera otec naslapal pedal, zhodil som zadny bubon a sledoval, co sa deje. Zacal sa hybat tak na konci druheho zoslapnutia. Ked pedal ostal tvrdy, tak som zatlacil piestik spat do prasiatka. Cize stale tam niekde trci hodne vzduchu, len netusim kde. Este ma napada jedna vec - naslapat pedal co najrychlejsie, aby stvrdol, a az potom odvzdusnovat. Ked sa to robi s prestavkami podla postupu, tak nestvrdne vobec. Zatial este nechcem nic rozoberat, pretoze by to znamenalo dalsie odvzdusnovanie

Autor:  Pepa [ 08 črc 2021, 18:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 412 - invalid

king613 píše:
Jeste by pomohlo dat starsi desky, pak naslapat aby pistky vyjely ven a pak je zatlacit zpatky a dat desky nove. taky se ty gumicky "utrhnou" a pak se jim chce...


Jen pro upřesnění, 412 má bubnové brzdy vpředu i vzadu

Autor:  Aleš [ 08 črc 2021, 11:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 412 - invalid

Fero412 píše:
Peter - ďakujem veľmi pekne :-)

Aleš - tiež ďakujem za ochotu pomôcť. A to samozrejme platí pre všetkých ostatných. Aby som napísal, ako to vyzerá ďalej:
- znovu som odvzdušňoval, tentokrát som zobral rozprašovač zo Sava a hadičku. Poradie: PZ, LZ, PP, LP (k predným som sa nakoniec nedostal, pretože von už bola tma). Povolil som odvzdušňovák a začal ťahať: a šlo mi vždy tak asi 5 cm vzduch/ 5 cm brzdovka. Po cca 2 dl brzdovky ma to prestalo baviť. Potom som zistil, že ten vzduch je prisávaný cez závit okolo odvzdušňovacieho ventilu. Staré ventily som vymenil za nové nerezové, ale aj staré, aj nové majú dosť voľný závit, takže som to vyriešil teflonovou páskou. Potom som už odvzdušnil cez rozprašovač (ale bez zapnutého motora) zadné kolesá bez toho, aby nejaké bublinky vychádzali. Čiastočne to pomohlo, auto síce slabo, ale brzdí. Ak mám zvýšené otáčky (motor na sytič), tak pri treťom zošľapnutí je pedál tvrdý tak, ako má byť, zdvih cca 1/3. Skúsim ešte vyriešiť v priebehu týždňa predok.

Hlavný valec som kúpil pred časom nový od Fenoxu. Zatiaľ som ho nerozoberal. Mám aj nejakú opravnú sadu, ale má len štyri gumičky a táto tam určite nie je. Je naozaj ten valec zhodný so spojkovým z Volgy? To by bola veľká pomoc, pretože to sa dá skôr zohnať.

Ešte jeden detail (pri vypnutom motore): keď šľapem na pedál, tak sa z posilňovača ozýva syčanie. Potom, keď ho pustím, počujem syčanie z nádobky HBV. Je to v poriadku?

Ano, hlavní válec je shodný se spojkovým z Volhy. Ale v tom mojem co jsem koupil právě nebyla ta gumička na kterou jsem upozorňoval. Také se mi stalo, že jsem koupil fungl nový posilovač brzd a nefungoval. Tak jsem ho rozebral a zjistil, že v něm byla prasklá pružina na dva kusy. Od té doby všechno vždy před montáží rozeberu a zkontroluji.
Tak držím palce v odvzdušňování, pak dej vědět, jak jsi dopadnul

Autor:  king613 [ 06 črc 2021, 15:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 412 - invalid

Jeste by pomohlo dat starsi desky, pak naslapat aby pistky vyjely ven a pak je zatlacit zpatky a dat desky nove. taky se ty gumicky "utrhnou" a pak se jim chce...

Autor:  king613 [ 06 črc 2021, 14:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 412 - invalid

par fotek z opravy brzd t613

https://photos.app.goo.gl/oCw8ispCCsNQtoTf8

Autor:  king613 [ 06 črc 2021, 14:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 412 - invalid

Reknu to tak. Pokud jsi delal kompletni opravu brzd a byla dlouho otevrena (myslim tak mesic) pak je problem v tom, ze vsechny dily jsou nove a mekke... to znamena, vraceji se ti pistky do trmenu vic nez normalne a proto to vypada, ze mas pedal mekky. mel jsem stejny problem s T613, kdy po oprave brzd jsem mel mekky pedal a mohl jsem odvzdusnovat jak sileny. pomohlo az jezdeni, kdy se vlastne okruh dostaval do tlaku a tim se ty gumicky unavili. myslim, ze resis stejny problem.... zkus natlakovat okruh a nechat ho nejakou dobu natlakovany, treba naslapat a zaprit pedal brzdy do sedacky, at si ty gumicky zvyknou a pak bude vse ok. jinak budes dokola odvzdusnovat a niceho nedosahnes. pekny den tomek

Autor:  Fero412 [ 05 črc 2021, 21:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 412 - invalid

Peter - ďakujem veľmi pekne :-)

Aleš - tiež ďakujem za ochotu pomôcť. A to samozrejme platí pre všetkých ostatných. Aby som napísal, ako to vyzerá ďalej:
- znovu som odvzdušňoval, tentokrát som zobral rozprašovač zo Sava a hadičku. Poradie: PZ, LZ, PP, LP (k predným som sa nakoniec nedostal, pretože von už bola tma). Povolil som odvzdušňovák a začal ťahať: a šlo mi vždy tak asi 5 cm vzduch/ 5 cm brzdovka. Po cca 2 dl brzdovky ma to prestalo baviť. Potom som zistil, že ten vzduch je prisávaný cez závit okolo odvzdušňovacieho ventilu. Staré ventily som vymenil za nové nerezové, ale aj staré, aj nové majú dosť voľný závit, takže som to vyriešil teflonovou páskou. Potom som už odvzdušnil cez rozprašovač (ale bez zapnutého motora) zadné kolesá bez toho, aby nejaké bublinky vychádzali. Čiastočne to pomohlo, auto síce slabo, ale brzdí. Ak mám zvýšené otáčky (motor na sytič), tak pri treťom zošľapnutí je pedál tvrdý tak, ako má byť, zdvih cca 1/3. Skúsim ešte vyriešiť v priebehu týždňa predok.

Hlavný valec som kúpil pred časom nový od Fenoxu. Zatiaľ som ho nerozoberal. Mám aj nejakú opravnú sadu, ale má len štyri gumičky a táto tam určite nie je. Je naozaj ten valec zhodný so spojkovým z Volgy? To by bola veľká pomoc, pretože to sa dá skôr zohnať.

Ešte jeden detail (pri vypnutom motore): keď šľapem na pedál, tak sa z posilňovača ozýva syčanie. Potom, keď ho pustím, počujem syčanie z nádobky HBV. Je to v poriadku?

Autor:  Aleš [ 02 črc 2021, 09:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 412 - invalid

Fero412: pokud to máš opravdu dobře odvzdušněné a nikde ti to neteče ( trubka, kostka, váleček, posilovač ) tak mne už snad nic nenapadá :(
Ještě jedna úvaha. Nedával jsi nový hlavní brzdový válec? Kdysi jsem koupil nový hl.brzdový válec ( je stejný jako spojkový na Volhu 24 ), ale po namontování nefungoval. Rozdělal jsem ho a zjistil, že v něm chybí takový gumový klobouček ( v katalogu nd označený č.4 jako ventilek ). Zkus ve svém hl.válci zkontrolovat jak vypadá?

Přílohy:
válec.jpg
válec.jpg [ 153.04 KiB | Zobrazeno 23543 krát ]

Autor:  Peter- Slovensko [ 30 čer 2021, 18:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 412 - invalid

Som ja zvedavý čo sa z toho všetkeho nakoniec vykluje ale aj z emailov mam pocit, že ide o dost zapaleneho moskvičiara, ktorý je skôr sklamaný z tohoto umierajuceho fora podobne ako ja...však tu sa nič už nedeje :(

Autor:  Fero412 [ 13 čer 2021, 10:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 412 - invalid

Aleš:

Pedál mi stvrdol tak do polovice zdvihu. Keď som ho uvoľnil tak, ako mi popisuješ, a počkal, tak bol opäť mäkký. Áno, hladina v nádobke mierne poklesne a potom sa vráti.


P. Holubová:

ďakujem za radu, skutočne to vyzerá, že to bude zavzdušnené, ale netuším, kde. Prehnal som tým liter brzdovky. Podozrenie mám na posilňovač. Ten tiež začne pracovať tak po treťom zošľapnutí (klesnú otáčky motora a posilňovač zasyčí).

Autor:  holubova [ 12 čer 2021, 18:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 412 - invalid

To chce hlavně odvzdušnit brzdy.

Autor:  Aleš [ 12 čer 2021, 15:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 412 - invalid

Fero412 píše:
Aleš: brzdový pedál je namontovaný na kraji závitovej tyče hlavného brzdového valca a tá tyčka by musela byť tým pádom dlhšia, aby tlačila na HBV, čo sa nedá.

Skúšal som ešte odvzdušňovať s naštartovaným motorom. Nejaký vzduch ešte vyšiel, ale stále ten pocit, že auto brzdí, je tak pri štvrtom zošliapnutí brzdového pedálu. Minul som už nejaké dva litre brzdovky. Brzdovka nemizne, akurát auto nebrzdí.

Zkus našlápat pedál až bude tvrdý, pak ho částečně povol do vrchu, ale ne úplně, jen tak aby byl na 10 procent sešlápnutý. Drž ho v této poloze asi minutu a pak zkus došlápnout. Pokud to bude brzdit na prvý ráz tak je to stejný problém, co byl u mně. Apropo, co se děje v nádobce když šlapeš? neklesá trochu kapalina a po přestání opět lehce stoupne?

Autor:  Fero412 [ 11 čer 2021, 21:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 412 - invalid

Aleš: brzdový pedál je namontovaný na kraji závitovej tyče hlavného brzdového valca a tá tyčka by musela byť tým pádom dlhšia, aby tlačila na HBV, čo sa nedá.

Skúšal som ešte odvzdušňovať s naštartovaným motorom. Nejaký vzduch ešte vyšiel, ale stále ten pocit, že auto brzdí, je tak pri štvrtom zošliapnutí brzdového pedálu. Minul som už nejaké dva litre brzdovky. Brzdovka nemizne, akurát auto nebrzdí.

Autor:  Aleš [ 11 čer 2021, 18:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 412 - invalid

Měl jsem podobný problém, auto mi brzdilo až na druhé šlápnutí. Zkus poštelovat tu tyčku u pedálu brzdy tak, aby ten pedál lehce tlačil do hlavního válce

Autor:  Fero412 [ 11 čer 2021, 17:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 412 - invalid

toto vsetko bolo dodrzane a pedal nikdy nespadol, pretoze vzdy sa zoslapol az po podlahu

Autor:  valda1971 [ 11 čer 2021, 16:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 412 - invalid

Fero412 píše:
...., že treba pedál zošľapnúť asi 10 - 15x a potom stvrdne a už drží, kým je stlačený. Keď ho uvoľním, tak sa to opakuje.

Nějak mi tam chybí poznámka, že někdo druhý povolí odvzdušňovák aby utekl vzduch, při tom pedál spadne, odvzdušňovák utáhnout a znovu našlapat....opakovat dokud nepůjde čistá kapalina. (Na odvzdušňovák se dává hadička, nejlépe průhledná a její duhý konec do nějaké nádoby s trochou kapaliny) A začít u nejvzdálenějšího kola - tedy zadního (u Žigula levého, u Mosviče nevím, stačí se podívat na uspořádání)

Autor:  Fero412 [ 11 čer 2021, 15:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 412 - invalid

Kolegovia, prosím o radu. Dávam dokopy brzdy na predmetnom aute. Nové prasiatka vpredu aj vzadu, vpredu nové hadice (vzadu zatiaľ ostala stará, nechcem zničiť novú, pretože aj tak sa to ešte bude rozoberať. V posilňovači vymenené manžety a veľká membrána (vďaka, Peter ;). Problém je, že sa brzdy nedajú odvzdušniť, prelial som tým už asi 1,5 l brzdovky a pedál je stále mäkký. Teda správa sa to tak, že treba pedál zošľapnúť asi 10 - 15x a potom stvrdne a už drží, kým je stlačený. Keď ho uvoľním, tak sa to opakuje. Odvzdušňoval som s vypnutým motorom. Ešte jeden detail - nová membrána v posilovači je podstatne hrubšia ako originál a pohyblivosť je o čosi horšia. Môže byť toto príčinou problému, alebo som niekde vedľa? Biely dym z výfuku sa zatiaľ nekonal :D

Autor:  Fero412 [ 12 kvě 2021, 22:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 412 - invalid

Auto už vrčí. Čo bolo urobené:
- výmena oleja
- doliatie vody do chladiča
- rozobratie, vyčistenie a základné nastavenie rozdeľovača - vyriešila sa streľba zo sania a výfuku
- karburátor "vyčistený" sprejom a kompresorom.
- výmena palivového čerpadla
- oprava pracovného valca spojky a výmena hlavného valca spojky, nastavenie vidlice
- oprava porúch v elektrickej časti (po pustení štartéra nebola iskra)
asi už nič podstatné. Auto naskočilo, beh motora je veľmi kultivovaný, dokonca ani spojka nebola zlepená a zajazdili sme prvé štyri metre (dva vpred, dva vzad :D ). Akurát ešte treba vyčistiť a nastaviť karburátor. Kupodivu, ihlový ventil funguje. Môj otec nechápal a to si cením, že už sa u nás nevraví o šrotovisku :D

Autor:  valda1971 [ 10 kvě 2021, 09:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moskvič 412 - invalid

Držím palce, ať se oživení - renovace daří ;) :)

Autor:  Fero412 [ 09 kvě 2021, 22:36 ]
Předmět příspěvku:  Moskvič 412 - invalid

Priatelia, zdravím! Neviem, ako by som mal označiť svoj aktuálny prírastok v garáži. Auto som kúpil od chlapcov z Košíc a jeho príbeh je veľmi zaujímavý, aj keď v konečnom dôsledku aj veľmi smutný.

Novú 412tku v radiátorovej farbe si zakúpil v roku 1973 miestny zubár. Z výpovedí domácich si najímal šoférov a nemal odvahu ho reálne jazdiť. Rodina napokon emigrovala na západ a všetko vrátane auta ostalo doma. Nie je celkom jasné, kedy presne sa tak stalo, auto však malo najazdených necelých 33000 km a ostalo 30 možno aj viac rokov v garáži. A bolo by tam možno doteraz, keby zub času nespôsobil pád garáže. Vtedy sa partia chalanov dostala k vraku, ktorý vytiahli, pretočili motor a šli sa do centra Košíc povoziť - bez papierov, bŕzd a s nechceným tuningom. Samozrejme, veľmi rýchlo ich zastavila hliadka, ale keď zbadala vozidlo, tak im len poručila "vypadnúť, lebo toto ani nemôžeme riešiť, to nám nikto neuverí..." Auto potom ostalo ďalšie asi dva roky stáť na opustenom dvore aj so súrodencom, ktorý mal poslúžiť ako zdroj karosérie.

Po privezení a nie veľmi pozitívnych komentároch, že robím zo záhrady šrotovisko, som sa auto pokúsil opatrne naštartovať. Motor okamžite chytal, ale vždy zhasol, strieľa do výfuku a šľahá plameň zo sania, ale je to super, že napriek zúboženému stavu sa prebúdza k životu. Vypustený olej bol napriek veku riedky a čistý, v chladiči, ktorý vyzeral byť prázdny, chýbali len necelé tri litre fridexu (nikdy nebol vypustený, ešte aj výpustný kohút bol zaistený závlačkou), v oleji žiadna voda. Určite to bude chcieť nový olej a potom poriadnu diagnostiku, ale momentálne to hodnotím s nadšením ;)
Příloha:
IMG_5320.JPG
IMG_5320.JPG [ 140.56 KiB | Zobrazeno 24855 krát ]

Příloha:
IMG_5317.JPG
IMG_5317.JPG [ 99.88 KiB | Zobrazeno 24855 krát ]

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/