| | | Diskusní fórum pro všechny přátele značky Moskvič * Kontakt: info@moskvich.cz * Moskvič klub Pardubice je i na facebooku - facebook.com/moskvich.cz | | |

Právě je 25 dub 2024, 17:46

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 15 úno 2015, 06:48 
Offline
Zasloužilý moskvičář
Zasloužilý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 05 říj 2013, 21:11
Příspěvky: 252
Bydliště: Teplice
Majitel Moskviče: ano
Typ: IŽ 2715, Volha 24 rok 1976,Volha 21 rok 1970,Moskvič 2140 dárce orgánů,šlapací moskvič
Něco na čtení pro zbytek zimních večerů ;) http://www.novinky.cz/finance/361689-ti ... -auta.html


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 30 led 2015, 21:05 
Offline
Nejupovídajnější Moskvičář
Nejupovídajnější Moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2009, 16:58
Příspěvky: 1456
Bydliště: Dobříš
Majitel Moskviče: ano
Typ: 408
Tak já byl před pár dny na úřadě prodloužit depozit na 408. Stálo to 50,- :? :lol: .
Šlo to tedy rychle bez problémů. Těch 50 není zas tolik, ale proč je platíme z daní, že :?: :!:

_________________
http://moje.auto.cz/Petr408/ivan.html

http://moje.auto.cz/Petr408/ivan-druhy.html


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 17 led 2015, 12:24 
Offline
Zasloužilý moskvičář
Zasloužilý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 05 říj 2013, 21:11
Příspěvky: 252
Bydliště: Teplice
Majitel Moskviče: ano
Typ: IŽ 2715, Volha 24 rok 1976,Volha 21 rok 1970,Moskvič 2140 dárce orgánů,šlapací moskvič
To ale nemění nic na koupi vozidla na druhém konci republiky. Stejně musí být převod tam a tím pádem veškerá pakárna s tím spojená. Minulý majitel těžko bude kamkoli cestovat z důvodu přepisu, a u přepisu musí být oba, starý i nový majitel. Nevim jak se to bude dál vybarvovat, ale zatím se mi to vůbec nelíbí. Už teď nejde koupit zvlášť auto a zvlášť papíry, ty bez auta neprojdou evidenčkou. Nedokážu si představit koupi stodolové uloženky v nějaké bohem zapomenuté vesnici, jak se tam ráno přiřítím, rychle se domluvit z majitelem, vyprostit auto ze sena , valit na evidenčku, rychle na pojišťovnu, na magistrát přepsat, to všechno s podvalníkem se kterým se strašně dobře parkuje a to vše s minulým majitelem v autě. A pak ve finále můžu zjistit, že ho úředníci odhlásili, protože bylo dlouho v depozitu. Ztratil jsem prozatím chuť cokoli kupovat, pokud to nebude od souseda v ulici, se kterým se vždycky domluvím.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 17 led 2015, 08:45 
Offline
Moskvičář I. stupně
Moskvičář I. stupně
Uživatelský avatar

Registrován: 08 bře 2014, 11:00
Příspěvky: 225
Bydliště: východní Čechy
Majitel Moskviče: ano
Typ: Bohouš
Kupodivu se zdá, že už se někdo chytl za nos, protože tento týden jsem zaznamenal jakýsi nesmělý hlásek z ministerstva dopravy, že prý přepisy půjde provádět kdekoliv a nejen v místě sídla prodávajícího.

Je zajímavé, že novelou zaváděný přepis na úřadu místně příslušném podle sídla posledního provozovatele, (což nemusí být vlastník), byl zdůvodňován tím, že právě na tom úřadu je k dispozici papírová dokumentace k vozidlu. Samozřejmě je s podivem, k čemu papírová dokumentace, když v rámci přepisu pan úředník vyzískaná data stejně pošle elektronicky do centrálního registru. Vysvětluji si to tak, že stále ještě je bordel v zapsaných údajích v rámci přechodu z papíru na počítač a tímto způsobem se “orgán” snaží vnést do systému pořádek.

Půjde-li ovšem přece jen realizovat přepis kdekoliv, pak najednou ta papírová dokumentace potřeba není? Nebo se nejdříve přepošle na úřad, s nímž hodlá kupující nadále komunikovat? Tedy nějaký dvoukolový systém? Bože, chraň!


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 07 led 2015, 15:16 
Offline
Moskvičář I. stupně
Moskvičář I. stupně
Uživatelský avatar

Registrován: 12 led 2012, 21:39
Příspěvky: 120
Majitel Moskviče: ano
Typ: Moskvich 2140
z jiného kraje, na aute mam ještě origo tak doufam ze mi zustanou ale v tel rikaly ze je menit uz nebudou tak tajne doufam ze mi zustanou


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 05 led 2015, 16:15 
Offline
Moskvičář I. stupně
Moskvičář I. stupně
Uživatelský avatar

Registrován: 08 bře 2014, 11:00
Příspěvky: 225
Bydliště: východní Čechy
Majitel Moskviče: ano
Typ: Bohouš
Milanek >> Z jiného kraje nebo opravdu ještě (staré okresního formátu) z jiného okresu?


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 05 led 2015, 14:18 
Offline
Moskvičář I. stupně
Moskvičář I. stupně
Uživatelský avatar

Registrován: 12 led 2012, 21:39
Příspěvky: 120
Majitel Moskviče: ano
Typ: Moskvich 2140
tak dnes jsem byl u prepisu a zustaly mi spz z jiného okresu tak uz se spz menit nebudou


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 30 pro 2014, 15:31 
Offline
Závislý moskvičář
Závislý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2009, 23:40
Příspěvky: 690
Bydliště: Havlíčkův Brod
Majitel Moskviče: ano
Typ: 2137, 2 x 412
Další naprosto zbytečná a drahá šaškárna - výměny značek. Když už jsem zmiňoval UK, tam nové auto nebo motorka dostalo značku a mělo je/ji napořád bez ohledu na převody mezi následujícími majiteli. Z písmeno/číselného označení na RZ se navíc dal celkem lehce rozkódovat rok první registrace.

_________________
Ivánek 2137, r.v. 1980 v renovaci Brežněv 412, r.v. 1973 412, r.v. 1975 odhl. Citroen XSARA 1.4 Combi LPG r.v.2003
HD Sportster 1200
Jawa 21 Stadion
Bejvávalo: zelená M412 po tátovi, několik T601, Citroen AX 1.0 LPG "Toník", r.v. 1996 Čest jeho památce, Citroen AX 1,1 LPG r.v. 1992, Yamaha Diversion 600


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 30 pro 2014, 14:38 
Offline
Moskvičář I. stupně
Moskvičář I. stupně
Uživatelský avatar

Registrován: 08 bře 2014, 11:00
Příspěvky: 225
Bydliště: východní Čechy
Majitel Moskviče: ano
Typ: Bohouš
Dušan >> No však! Když se probíral věcný záměr zákona a ještě nebylo na světě paragrafové znění, odůvodňovala se novela mj. tím, že je třeba sjednotit značky, rozuměno zlikvidovat staré SPZky s označením okresů.
Uvidíme...


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 30 pro 2014, 14:25 
Offline
Zasloužilý moskvičář
Zasloužilý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 04 čer 2008, 14:28
Příspěvky: 348
Baky píše:
Osobně velmi pochybuji o tom, že to tak s těmi značkami opravdu bude. Písmenné označení kraje na RZ by pak zcela postrádalo jak identifikační účel, tak logiku. Vím, některé úřady tvrdí, že to tak bude, ale to přisuzuji stále ještě chybějícím prováděcím předpisům k zákonu.

Máš pravdu, že prováděcí předpisy zatím chybějí, tak uvidíme, jak to nakonec bude.
Jisté je, že od 1. ledna se převádí v místě původního majitele, a protože žádný úřad nemá v krabicích k dispozici značky
všech ostatních krajů, tak logicky musí zůstat na převáděném autě značka původní.
V písmenném označení kraje na značce a jeho identifikačním účelu bude tím pádem samozřejmě bordel,
ale to není u nás nic nového, v minulosti už to tak minimálně jednou bylo.
Otázka ale je, jestli brzy někdo nepřijde s tím, že si nový majitel musí do určitého data původní značku
(již na svém úřadě) povinně vyměnit - ale to je skutečně otázka, zatím se nic bližšího neví.
Také mám pochybnosti, že ty staré značky lidem zůstanou natrvalo.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 30 pro 2014, 13:08 
Offline
Hvězda Moskvič fóra I. kategorie
Hvězda Moskvič fóra I. kategorie
Uživatelský avatar

Registrován: 12 bře 2012, 17:21
Příspěvky: 1578
Bydliště: Bílina
Majitel Moskviče: ne
Na ty SPZ/RZ jsem opravdu zvědav. Také jsem to bral jako jediné pozitivum - v mém případě při budoucí koupi jednoho Žigula s krásnými, původními SPZ. Uvidíme v dalších měsících až proběhnou první prodeje/koupě ...

_________________
Žigulíci : 2101 - r.1971, 2103 - r.1974, 2170 - r.2012


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 30 pro 2014, 12:59 
Offline
Moskvičář I. stupně
Moskvičář I. stupně
Uživatelský avatar

Registrován: 08 bře 2014, 11:00
Příspěvky: 225
Bydliště: východní Čechy
Majitel Moskviče: ano
Typ: Bohouš
Dušan >> Osobně velmi pochybuji o tom, že to tak s těmi značkami opravdu bude. Písmenné označení kraje na RZ by pak zcela postrádalo jak identifikační účel, tak logiku. Vím, některé úřady tvrdí, že to tak bude, ale to přisuzuji stále ještě chybějícím prováděcím předpisům k zákonu.

Kauly >> Tak vidíš, to jsi měl štěstí. Kdybys bydlel o pár desítek kilometrů na sever, musel bys vyměnit parabolu. Brácha si z GB přivezl motorku taky a bez výměny přes STK neprošel.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 30 pro 2014, 12:07 
Offline
Závislý moskvičář
Závislý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2009, 23:40
Příspěvky: 690
Bydliště: Havlíčkův Brod
Majitel Moskviče: ano
Typ: 2137, 2 x 412
Baky, jasně, že jsem pochopil, že se jedná o vtip, bez urážky. Řídítka zůstala tam, kde byla. Ale když jsem aktivně přelepil reflektor černou páskou, abych omezil lom světla na špatnou stranu, tak na mě na STK koukali jak na blázna a že prý nic takového není třeba....Motocyklová STK je další neskutečná šaškárna v našich krajích, ale to sem nepatří.

_________________
Ivánek 2137, r.v. 1980 v renovaci Brežněv 412, r.v. 1973 412, r.v. 1975 odhl. Citroen XSARA 1.4 Combi LPG r.v.2003
HD Sportster 1200
Jawa 21 Stadion
Bejvávalo: zelená M412 po tátovi, několik T601, Citroen AX 1.0 LPG "Toník", r.v. 1996 Čest jeho památce, Citroen AX 1,1 LPG r.v. 1992, Yamaha Diversion 600


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 30 pro 2014, 12:02 
Offline
Závislý moskvičář
Závislý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2009, 23:40
Příspěvky: 690
Bydliště: Havlíčkův Brod
Majitel Moskviče: ano
Typ: 2137, 2 x 412
Baky, jednalo se o motocykly. Jinak pravostranné auto u nás už asi ani nelze přihlásit. Máme tu ve vsi ale vyjímku - angličanka tu má chalupu a pobývá tu většinu času a dostala své pravostranné Volvo na české značky... Pro "přespolní" to zřejmně asi nějak zařídit jde.

_________________
Ivánek 2137, r.v. 1980 v renovaci Brežněv 412, r.v. 1973 412, r.v. 1975 odhl. Citroen XSARA 1.4 Combi LPG r.v.2003
HD Sportster 1200
Jawa 21 Stadion
Bejvávalo: zelená M412 po tátovi, několik T601, Citroen AX 1.0 LPG "Toník", r.v. 1996 Čest jeho památce, Citroen AX 1,1 LPG r.v. 1992, Yamaha Diversion 600


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 30 pro 2014, 11:11 
Offline
Zasloužilý moskvičář
Zasloužilý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 04 čer 2008, 14:28
Příspěvky: 348
Na celém tomhle výše popsaném "blbákově" je pozitivní snad jedna jediná věc - kdo si chtěl na sebe převést auto
z jiného okresu a nechat si starou SPZku (nedávno se to tady na fóru řešilo), tak od 1. ledna to tak zřejmě bude.
Celý převod se bude dělat v místě registrace vozu a staré značky tak na autě zůstanou.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 30 pro 2014, 07:58 
Offline
Moskvičář I. stupně
Moskvičář I. stupně
Uživatelský avatar

Registrován: 08 bře 2014, 11:00
Příspěvky: 225
Bydliště: východní Čechy
Majitel Moskviče: ano
Typ: Bohouš
Kauly >> Výměna reflektoru a volant na druhou stranu, že? :D

Klásek >> V Británii se, (aspoň pokud vím), neplatí. Systém je ovšem nastaven trochu jinak než u nás. Platí se tzv. ROAD TAX, tedy silniční daň a ta je odstupňovaná podle emisí, viz tabulka pro OA.


Přílohy:
Poznámka: ROAD TAX GB 2014
road_tax_GB_2014.png
road_tax_GB_2014.png [ 11.29 KiB | Zobrazeno 24638 krát ]
Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 29 pro 2014, 23:33 
Offline
Диспетчер форума
Диспетчер форума
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2008, 21:16
Příspěvky: 3015
Bydliště: Pardubice
Majitel Moskviče: ano
Typ: 412 + 2140
Petr408 píše:
Státní správa potřebuji pořádné pročistit :!: :!:
Zavést systém místních samospráv, tvrdou kontrolu peněz a efektivity práce :!: :papir:
Vytvořit kvalitní prováděcí předpisy a tresty jak pro občany tak pro úředníky při nesplnění....


Znáš sitcom "Jistě pane ministře" ? Prvním bodem by bylo vytvoření ministerstva pro administrativní záležitosti ... a dál už všechno bylo v tom seriálu :).

_________________
Škoda Fabia Combi 2003 * Moskvič 412 1971 * Moskvič 2140 1978 * Fiat 125p 1976 * Mercedes-Benz 123 240D 1976
Hyundai Sonata 2006 * Dacia Solenza 2004 * vlek Brigitte 1969 * karavan Langošák 2 1984 * Moskvič Pikap Home Made

Moskvič klub Pardubice na Facebooku

Obrázek
Bejvávalo:
Škoda Spartak 1956 * Škoda 1000MB 1968 * Moskvič 412 1972 * Škoda 110L 1976 * Moskvič 2140 1978 * Dacia 1300 1980 * Dacia 1300 1978 * VAZ 2102 1980 * Dacia 1310 1983 * Škoda 120L 1985 * Škoda 125L 1987 * Škoda Favorit 1992 * Škoda Felicia 1996


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 29 pro 2014, 20:58 
Offline
Hvězda Moskvič fóra I. kategorie
Hvězda Moskvič fóra I. kategorie
Uživatelský avatar

Registrován: 30 kvě 2008, 15:32
Příspěvky: 1623
Bydliště: kousek od Pardubic
Majitel Moskviče: ano
Typ: 408
A zeptám se, je v UK taková koko.... jako ekodaň?

_________________
Moskvič Moskvich Москвич Moskwicz Moskwitch Moskwitsch Moskvitsh Moszkvics
Vůbec tomu nerozumím, ale baví mě to


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 29 pro 2014, 17:32 
Offline
Závislý moskvičář
Závislý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2009, 23:40
Příspěvky: 690
Bydliště: Havlíčkův Brod
Majitel Moskviče: ano
Typ: 2137, 2 x 412
Jen taková vsuvka. Baky, z dob mého několikaletého pobytu v UK si matně vzpomínám, že šlo velký TP do Swansea na hlavní registr snad i poslat bez známky na jejich útratu :) Já to samo vždy posílal doporučeně, ale i tak to bylo za babku. A přesně jak píšeš, zpravidla do týdne měl nový majitel papíry zpět a to vše grátis..
V roce 2005 jsme si s kamarádem v UK koupili Harleye a na letní dovolenku na nich dojeli do Čech s tím, že je tu přihlásíme na české papíry a pofrčíme za týden zpátky. No,dovolenka se kvůli úřednímu šimlovi protáhla na téměř 14 dní a lítání kolem toho bylo až hamba. Podle mě nesmyslně a zcela zbytečně složitej systém tady u nás.

_________________
Ivánek 2137, r.v. 1980 v renovaci Brežněv 412, r.v. 1973 412, r.v. 1975 odhl. Citroen XSARA 1.4 Combi LPG r.v.2003
HD Sportster 1200
Jawa 21 Stadion
Bejvávalo: zelená M412 po tátovi, několik T601, Citroen AX 1.0 LPG "Toník", r.v. 1996 Čest jeho památce, Citroen AX 1,1 LPG r.v. 1992, Yamaha Diversion 600


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 28 pro 2014, 18:44 
Offline
Nejupovídajnější Moskvičář
Nejupovídajnější Moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2009, 16:58
Příspěvky: 1456
Bydliště: Dobříš
Majitel Moskviče: ano
Typ: 408
Státní správa potřebuji pořádné pročistit :!: :!:
Zavést systém místních samospráv, tvrdou kontrolu peněz a efektivity práce :!: :papir:
Vytvořit kvalitní prováděcí předpisy a tresty jak pro občany tak pro úředníky při nesplnění....

_________________
http://moje.auto.cz/Petr408/ivan.html

http://moje.auto.cz/Petr408/ivan-druhy.html


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 28 pro 2014, 15:12 
Offline
Zasloužilý moskvičář
Zasloužilý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 05 říj 2013, 21:11
Příspěvky: 252
Bydliště: Teplice
Majitel Moskviče: ano
Typ: IŽ 2715, Volha 24 rok 1976,Volha 21 rok 1970,Moskvič 2140 dárce orgánů,šlapací moskvič
:ok: :ok: :ok: :ok: Buhužel máš pravdu aneb konec historických vozidel v Čechách. Už teď byl při koupi vozu od staršího člověka problém mu vysvětlit pojmy evidenční kontrola, přepis do mezikolonky, zrušení povinného ručení, ekodaň atd. Jak budu po Novém roce kupovat nějaký auto to sám nevím. Zvláště jestli bude mít doklady v depozitu, nebo jak se vlastně od Nového roku tomu bude říkat, a nikdo nebude vědět jestli je vlastně odhlášený nebo ne. :angry: Teď mně ale napadá, že chtěj odhlásit auta co jsou delší dobu v depozitu, to najednou nepotřebují ekologickou likvidaci? A co člověk který dlouhodobě pracuje v zahraničí a doma v garáži má Porshe za 5 mega s doklady které dal jako svědomitý občan do depozitu. Ten se bude divit až se vrátí z cest a zjistí že mu ty pitomci to auto odhlásili :angry: :angry: :angry:


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 28 pro 2014, 12:11 
Offline
Moskvičář I. stupně
Moskvičář I. stupně
Uživatelský avatar

Registrován: 08 bře 2014, 11:00
Příspěvky: 225
Bydliště: východní Čechy
Majitel Moskviče: ano
Typ: Bohouš
Jak jsem přišel o Moskviče

Chtěl bych Moskviče. Čtyřistatrojku. Kolem Parama je i v dnešní době hustota Moskvičů k počtu obyvatel oproti zbytku republiky nebývale vysoká a mám to pitomých dvacet kilometrů. Problém je, že ani v Pardubicích žádná 403 na prodej není. Jednu jsem našel v Chebu. Hezkou, červenou. Moje ale nebude.

Díky povedené novele zákona č. 56/2001 Sb., (o níž se tu bavíme), od ledna 2015 zanikne možnost tzv. polopřevodu, tedy zvláštního režimu, kdy je vozidlo odhlášeno z původního vlastníka, ale ještě není přihlášeno na vlastníka nového.

Až dosud probíhá prodej a následný převod ojetého vozidla tak, že prodávající na místně příslušném úřadu vůz odhlásí a uvede, komu jej prodal, techničák pak pošle novému majiteli a ten auto přihlásí definitivně na sebe v místě svého bydliště, přičemž mezidobí využije pro vyřízení evidenční kontroly a sjednání povinného ručení. Po 1.1.2015 bude ovšem převod probíhat jinak. Vozidlo se bude přihlašovat rovnou na nového majitele na úřadu trvalého bydliště prodávajícího, protože tam je uložena dokumentace k vozu. Přítomen u něj bude muset být prodávající i kupující, případně lze oba nahradit notářsky ověřenou plnou mocí. Má to tak být proto, aby se - jak tvrdí ministerstvo dopravy - proces zjednodušil. Opravdu?

Do Chebu to je od nás skoro 300 km, při svém zaměstnání se tam ve všední den nedostanu. Kdybych vyrazil o víkendu a kdybych si s prodávajícím plácnul, budu vzápětí potřebovat tři instituce - STK, pojišťovnu a příslušný úřad s odborem dopravy.

Před převodem musí auto pro evidenční kontrolu. Některé STK mají otevřeno alespoň v sobotu dopoledne, jestli i ta chebská, to je ve hvězdách. Také si musím sjednat povinné ručení na sebe. Dobře, to zařídím telefonicky, i když takhle jednoduché to také není, protože to omezuje výběr pojišťovny a hlavně možnost výběru typu ručení. Máte pravdu, nebudu hnidopich a velkoryse tak nepodstatný detail pominu - tedy evidenčku mám, pojištění mám, i když jsem z Hradce vyrážel ve čtyři ráno, teď je už skoro poledne a ještě musíme na ten úřad. Panu prodávajícímu se nikam nechce, proto mě vybavil plnou mocí. Ještěže ji měl předem připravenou a že se dala úředně ověřit na CzechPointu na poště. Půjdu tedy svést boj s úředním šimlem sám.

Jenže úřady, jež mají právo provádět změny v registru vozidel, jsou dnes součástí městských úřadů a pracují většinou jen od pondělí do čtvrtka a většinou jen dopoledne. V sobotu se se mnou nikdo bavit nebude. Ba co víc, přístup úředníků je často velmi laxní a bez předchozího objednání se na mnohé registry nemá smysl vůbec vydávat. Ale jak se můžete předem registrovat, když nevíte, zda auto koupíte a kde? Nota bene třeba zrovna u nás není lhůta objednání kratší tří neděl.

Z toho plyne, že pokud chci dostát zákonnému požadavku převést auto do 10 pracovních dnů od koupě a neriskovat tak padesátitisícovou pokutu, budu si muset vzít minimálně na jeden den dovolenou. Jenže co když koupě nedopadne? Jiné auto jinde po republice a další den dovolené? Třeba pětkrát za sebou? To už je dohromady týden a to mně milostivá paní nedovolí!

Ergo kladívko, že jsem takhle přišel o čtyřistatrojku, zavinil vlastně stát. Přitom pdle fotek v inzerátu byla taková hezká, červená.

To vše v době, kdy za pár korun můžeme získat kvalifikovaný elektronický podpis, kdy máme datové schránky a kdy obě technologie bez problémů jednoznačně identifikují odesilatele srovnatelně s úrovní notářského ověření. Státní správa musí tyto "podpisy" akceptovat a občan tak bez potíží může komunikovat se státem, aniž by musel zvednout zadek ze židle. Pro mnohé situace existují připravené elektronické formuláře, jež lze zcela snadno vyplnit pomocí sice idiotského, ale funkčního softwaru, který je ke stažení zdarma. Proč to nejde u převodu vozidla? Proč shánět notáře? Proč poskakovat někde po úřadech? Proč neschopnost státu a bordel v jeho agendách opět - Pokolikáté už? - přenášet na občany?

Škoda, že ta čtyřistatrojka není až v Irsku. Je to sice dál, zato by stačilo společně s prodávajícím zapsat do velkého technického průkazu moje údaje jako nového majitele a poštou jej odeslat na centrální registr. Během několika dnů bych ho měl zpět. Opět poštou. Žádných 800 Kč za přepis jako tady, jen cena známky na obálce.

Náš milovaný "Stát" zavádí jako skvělou novinku systém, který např. Itálie ve snaze ulehčit lidem opustila již před pár lety. Teď snad už jen zbývá upravit cenu převodu podle výkonu motoru, řekněme třeba takových 5 € za kilowat, ať se to dobře násobí.

Nezapomínejte, státní správa vám má sloužit, ne abyste byli jejími nevolníky! Tak to bylo původně vymyšleno a na to se dnes se vzrůstajícími počty úřednictva už často zapomíná. Proto si tady vylejvám vztek do písmenek a proto jsem si pro vás vymyslel čtyřistatrojku v Chebu.

I když by se mi líbila. Zvlášť kdyby byla hezká červená. :D


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 27 pro 2014, 23:17 
Offline
Nejupovídajnější Moskvičář
Nejupovídajnější Moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2009, 16:58
Příspěvky: 1456
Bydliště: Dobříš
Majitel Moskviče: ano
Typ: 408
Jirka píše:
Buďte rádi že na tom nejsme jako Italové...

http://auto.idnes.cz/italie-zakaz-stary ... jetiny_fdv

Aneb jezdit pouze v 100% kapitalistických autech :D .

U nás je naštěstí dost starých Avií, které vozí potraviny, takže nemohou udělat stejné opatření, v Praze by neměl kdo vozit maso a rohlíky :D .
Trochu přeháním, ale těch dodávek a náklaďáků jezdí hodně v rozmezí roku výroby 1970 až 1990.

_________________
http://moje.auto.cz/Petr408/ivan.html

http://moje.auto.cz/Petr408/ivan-druhy.html


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 26 pro 2014, 22:15 
Offline
Zasloužilý moskvičář
Zasloužilý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 05 říj 2013, 21:11
Příspěvky: 252
Bydliště: Teplice
Majitel Moskviče: ano
Typ: IŽ 2715, Volha 24 rok 1976,Volha 21 rok 1970,Moskvič 2140 dárce orgánů,šlapací moskvič
Jirka píše:
Buďte rádi že na tom nejsme jako Italové...

http://auto.idnes.cz/italie-zakaz-stary ... jetiny_fdv

No Nazdar, tak toho se ty naši blbouni určitě chytí


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 26 pro 2014, 22:06 
Offline
Диспетчер форума
Диспетчер форума
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2008, 21:16
Příspěvky: 3015
Bydliště: Pardubice
Majitel Moskviče: ano
Typ: 412 + 2140
Buďte rádi že na tom nejsme jako Italové...

http://auto.idnes.cz/italie-zakaz-stary ... jetiny_fdv

_________________
Škoda Fabia Combi 2003 * Moskvič 412 1971 * Moskvič 2140 1978 * Fiat 125p 1976 * Mercedes-Benz 123 240D 1976
Hyundai Sonata 2006 * Dacia Solenza 2004 * vlek Brigitte 1969 * karavan Langošák 2 1984 * Moskvič Pikap Home Made

Moskvič klub Pardubice na Facebooku

Obrázek
Bejvávalo:
Škoda Spartak 1956 * Škoda 1000MB 1968 * Moskvič 412 1972 * Škoda 110L 1976 * Moskvič 2140 1978 * Dacia 1300 1980 * Dacia 1300 1978 * VAZ 2102 1980 * Dacia 1310 1983 * Škoda 120L 1985 * Škoda 125L 1987 * Škoda Favorit 1992 * Škoda Felicia 1996


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 26 pro 2014, 21:41 
Offline
Zasloužilý moskvičář
Zasloužilý moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 05 říj 2013, 21:11
Příspěvky: 252
Bydliště: Teplice
Majitel Moskviče: ano
Typ: IŽ 2715, Volha 24 rok 1976,Volha 21 rok 1970,Moskvič 2140 dárce orgánů,šlapací moskvič
Petr408 píše:
To tedy není potěšující :angry: .

Stará česká auta jim hrozně vadí, ale to, že jsem vozí vraky z Německa a Francie to jim nevadí :( .
I když to bývají auta novější, často mají najeto půl milionu kilometrů a nevalný stav brzd a podvozku. A když vidím a cítím ty nafťáky ze zahraničí, nevěřím, že vůbec plní nějakou normu Euro. Je pravda, že si tu marně stěžuji, ale alespoň jsem si zanadával ;) .

dá se s tebou jen souhlasit :angry: Tady už to nikdy lepší nebude, my jsme holt blbej národ. Na chudý lidi musí být přísnost to se nedá nic dělat. Nebude to dlouho trvat a sehnat auto na díly bude nemožné. A že lidi na nový nemají, nebo nový ani nechtěj, to nikoho nezajímá. ať jdou do pr....... :angry:


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 24 pro 2014, 21:05 
Offline
Nejupovídajnější Moskvičář
Nejupovídajnější Moskvičář
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2009, 16:58
Příspěvky: 1456
Bydliště: Dobříš
Majitel Moskviče: ano
Typ: 408
To tedy není potěšující :angry: .

Stará česká auta jim hrozně vadí, ale to, že jsem vozí vraky z Německa a Francie to jim nevadí :( .
I když to bývají auta novější, často mají najeto půl milionu kilometrů a nevalný stav brzd a podvozku. A když vidím a cítím ty nafťáky ze zahraničí, nevěřím, že vůbec plní nějakou normu Euro. Je pravda, že si tu marně stěžuji, ale alespoň jsem si zanadával ;) .

_________________
http://moje.auto.cz/Petr408/ivan.html

http://moje.auto.cz/Petr408/ivan-druhy.html


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 23 pro 2014, 14:26 
Offline
Moskvičář I. stupně
Moskvičář I. stupně
Uživatelský avatar

Registrován: 08 bře 2014, 11:00
Příspěvky: 225
Bydliště: východní Čechy
Majitel Moskviče: ano
Typ: Bohouš
Jak už nejspíš víte, od 1. ledna 2015 vstupuje v účinnost zákon č. 239/2013 Sb., kterým se mění zákon č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla), ve znění zákona č. 307/1999 Sb., ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony. Podle dosavadních dostupných kusých informací to bude taková revoluce, že z toho spoustě lidí vstávají hrůzou vlasy. Poněvadž patřím mezi ně, snažil jsem se zjistit, nakolik jde o poplašné zprávy. I navštívil jsem několikrát místní magistrát a dožadoval se něčeho relevantního. Nejprve jsem byl časově odkázán na konec roku 2014 s tím, že neexistují prováděcí předpisy a tudíž nikdo pořádně neví, jak budou procedury probíhat ponovu. To sice nebylo povzbudivé, nicméně pochopitelné. Ovšem ani nyní, kdy se konec roku nachyluje a datum 1.1.2015 je na dohled, se situace nevyjasnila. Vše, co se mi podařilo z odboru dopravy dostat, lze sumarizovat následovně:

1. Nové názvosloví
Dosavadní terminologie, na níž jsme byli zvyklí se zásadně mění. Asi nebudu sám, komu to bude pro pochopení souvislostí dělat potíže. To základní bude takto:
  • Dočasně vyřazená vozidla = vyřazená vozidla
  • Trvale vyřazená vozidla = zaniklá vozidla
  • Členský stát = státy EU, státy EHP a Švýcarské konfederace

2. Důležité lhůty
  • Vozidla v nedokončeném převodu, (tzn. že byla z registrace odhlášená na nového provozovatele/vlastníka, ale dosud nebyla novým nabyvatelem opět přihlášena), je nutno zaregistrovat nejpozději do 30. června 2015..
    Po uplynutí této půlroční lhůty vozidla zaniknou a nebude je možné opětovně zaregistrovat!
    Ani jako veterána? To nikdo nevěděl...
  • Vozidla, která byla k datu 30.6.2013 dočasně vyřazená, tj. byla sice přihlášená, ale měla značky uložené v depozitu, dnem 1. ledna 2016 zaniknou, pokud jejich vlastník během roku 2015 registru vozidel oficiálně neoznámí, kde je vozidlo umístěno a účel jeho využití.
  • U vozidel, která byla dočasně vyřazena (depozit) v období od 1.7.2013 do účinnosti zákona, tj. do 31.12.2014, musí vlastník rovněž ve lhůtě jednoho roku oznámit registru vozidel, kde je vozidlo umístěno a účel jeho využití, ale při nesplnění zánik nehrozí. Zato hrozí pokuta, protože nesplnění bude hodnoceno jako přestupek a sazby půjdou údajně až do 50.000 Kč.
  • Nově se bude žádost o zápis změny vlastníka vozidla i ostatní změny v registru podávat do 10 pracovních dnů, a to bez ohledu na to, zda je nebo není vozidlo provozováno.
  • Platnost dokladu o evidenční kontrole je omezena na 14 dní.

3. Další změny
  • Nově se při převodu vozidla nebude provádět samostatné odhlášení a přihlášení. Převod vozidla se bude nadále provádět pouze na jednom místě, a to v místně příslušném registračním místě posledního evidovaného provozovatele. Nikoliv vlastníka, neplést!
    Převod bude společně provádět původní a nový vlastník. Pokud dojde k vzájemnému zastupování, může se tak dít výlučně na základě úředně ověřené plné moci.
  • Technická způsobilost vozidel dovezených z členských států se nebude znova schvalovat, ale bude se přebírat existující shválení členského státu.
  • Lhůta pro provedení technická prohlídky se u nových vozidel dovezených z členských států nebude nadále zkracovat.
  • Při převodu vozidel již v ČR registrovaných se nevyžaduje platná technická prohlídka.
    Plyne z toho, že si nelze dovézt ze zahraničí veterána v krabici?
  • Možnost požádat o vydání registrační značky na přání se odkládá o rok, tedy až od 1.1.2016.

Novelizace zákona, resp. procedur souvisejících s registrací vozidel byla a je obhajována snahou udělat v registru vozidel pořádek. Absence prováděcích předpisů a všelijaké zaručené zprávy však způsobily dojem, že s vaničkou bude vylito i dítě a zejména majitele starších vozidel čekají nepěkné chvíle, neboť dojde k masivní likvidaci auto-moto fondu.
Federace klubů historických vozidel ve snaze své lidi uklidnit vešla v jednání s Ing. Josefem Pokorným, což je toho času ředitel Odboru 150 Ministestva dopravy ČR, (Odbor provozu silničních vozidel), a předestřela mu modelové příklady, v nichž by se veteránisté sami mohli najít. Nejsem si úplně jistý, že dobře míněný záměr byl korunován úspěchem. Jak říkávál můj tchán blahé paměti, to mohl říct řetěz a tele mohlo držet hubu. Ostatně posuďte sami - dále si můžete přečíst, co z ministerstva vypadlo.

Model 1 >>> Mám vozidlo již 10 let v depozitu - co musím učinit a co mi hrozí?
Pokud je k 1.1.2015 vozidlo déle než 18 měsíců v režimu dočasného vyřazení vozidla z registru (hovorově v depozitu), pak se od 1.1.2015 na vozidlo pohlíží jako na vozidlo vyřazené z provozu, (to je nový termín pro dočasné vyřazení, vozidlo vyřazené z provozu je možné opět uvést do provozu, SPZ jsou uloženy u úřadu, doba není časově omezená a musí být nahlášeno kde se vozidlo nachází a za jakým účelem), je však nezbytné do 12 měsíců, (tj. do 31.12.2015), nahlásit úřadu místo, kde se vozidlo nachází a účel využití, pokud se tak nestane, dojde k tzv. zániku vozidla, což je obdoba současného trvalého vyřazení vozidla z registru. U dlouhodobých depozitů je nezbytné do 31.12.2015 oznámit úřadu tyto skutečnosti, jinak je vozidlo nevratně vyřazeno, (zánik vozidla).

Model 2 >>> Mám vozidlo v odhlášce (polopřevodu) na sebe - co musím učinit a co mi hrozí?
Vozidlo, které je k 1.1.2015 v polopřevodu bude po 1.7.2015 považováno za zaniklé (trvale vyřazeno), pokud jeho vlastník nepodá do 30.6.2015 žádost o zápis do registru na svoji osobu, jde o to do tohoto termínu požádat, není rozhodující, kdy bude tento úkon dokončen, není-li požádáno, jde opět o nevratný úkon zániku vozidla.

Model 3 >>> Mám vozidlo v nepropadlém depozitu, tj. méně než 18 měsíců!
Pokud je vozidlo v depozitu do 31.12.2014 méně než 18 měsíců, přechází automaticky do režimu vyřazení z provozu, trvá-li vyřazení silničního vozidla z provozu déle než 12 po sobě jdoucích kalendářních měsíců, je vlastník vyřazeného silničního vozidla povinen bez zbytečného odkladu po uplynutí této lhůty oznámit obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností adresu místa, kde je vyřazené silniční vozidlo umístěno a účel jeho využití.

Model 4 >>> Jak provést převod vozidla, které má značky v depozitu?
V depozitu lze vozidlo převádět shodně jako vozidlo registrované, nepředkládá se zelená karta, pravidelná technická prohlídka není pro převod vyžadována ani v případě převodu v depozitu ani při běžném převodu - vozdlo však nesmí být fyzicky provozováno, pokud platnou technickou prohlídku nemá. Evidenční kontrola se při převodu vyžaduje vždy a nesmí být starší 14 dní.

Ohledně problematiky vyřazení vozidla z registru a ohledně zániku vozidla Ing. Pokorný pouze ocitoval znění příslušných paragrafů zákona, (viz přepis §§ 12 a 13 uvedený níže pod tímto odstavcem), čímž do věci další světlo rozhodně nevnesl. Tvrzení FKHV ČR že každý majitel historického vozidla má podle konkrétní situace 6 až 12 měsíců na to, aby se zachoval podle těchto doporučení a pokud tak učiní, může být bez starostí, že by o své vozidlo mohl přijít, resp. pokud nechá věci plavat a nic nepodnikne, pak si může stěžovat jen sám na sebe, je značně iluzorní.

Citace:

§ 12
Vyřazení silničního vozidla z provozu


    (1) Obecní úřad obce s rozšířenou působností vyřadí silniční vozidlo z provozu
  • a) na základě žádosti vlastníka silničního vozidla, nebo
  • b) zaniklo-li pojištění odpovědnosti z provozu vozidla a ve lhůtě 14 dnů od zániku pojištění odpovědnosti z provozu vozidla nebyla uzavřena nová pojistná smlouva o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla týkající se téhož silničního vozidla, na základě které vznikla nejpozději uplynutím této lhůty povinnost pojistníka platit pojistné a povinnost pojistitele poskytnout pojistné plnění pro případ pojistné události.

  • (2) Vlastník silničního vozidla spolu s žádostí o vyřazení silničního vozidla z provozu odevzdá
    obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností osvědčení o registraci silničního vozidla a všechny vydané tabulky s přidělenou registrační značkou a předloží technický průkaz silničního vozidla k vyznačení záznamu o jeho vyřazení z provozu.

    (3) Vlastník silničního vozidla vyřazeného z provozu je povinen
  • a) zabezpečit toto vozidlo takovým způsobem, aby neohrožovalo nebo nepoškozovalo životní prostředí, a
  • b) neodstraňovat podstatné části vyřazeného silničního vozidla, zejména karoserii s vyznačeným identifikačním číslem silničního vozidla a motor.

  • (4) Trvá-li vyřazení silničního vozidla z provozu déle než 12 po sobě jdoucích kalendářních měsíců, je vlastník vyřazeného silničního vozidla povinen bez zbytečného odkladu po uplynutí této lhůty oznámit obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností adresu místa, kde je vyřazené silniční vozidlo umístěno a účel jeho využití.

    (5) Bylo-li silniční vozidlo odcizeno, požádá vlastník silničního vozidla o jeho vyřazení z provozu
    bez zbytečného odkladu poté, co se o odcizení silničního vozidla dozvěděl; k žádosti přiloží policejní protokol. Doklady a tabulky podle odstavce 2 k žádosti přiloží, má-li je k dispozici. Odstavce 3 a 4 se nepoužijí.

    (6) Bylo-li silniční vozidlo vyřazeno z provozu podle odstavce 1 písm. b), je vlastník silničního
    vozidla povinen obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností do 10 dnů ode dne nabytí právní moci rozhodnutí o vyřazení silničního vozidla z provozu
  • a) odevzdat osvědčení o registraci silničního vozidla a všechny vydané tabulky s přidělenou registrační značkou,
  • b) předložit technický průkaz silničního vozidla k vyznačení záznamu o jeho vyřazení z provozu a
  • c) oznámit údaje podle odstavce 4.

  • (7) Obecní úřad obce s rozšířenou působností ukončí vyřazení silničního vozidla z provozu na žádost jeho vlastníka, pokud
  • a) je k silničnímu vozidlu splněna povinnost pojištění odpovědnosti z provozu vozidla a
  • b) má silniční vozidlo platné osvědčení o technické způsobilosti vydané stanicí měření emisí a stanicí technické kontroly.

  • (8) Obecní úřad obce s rozšířenou působností současně s rozhodnutím o ukončení vyřazení silničního vozidla z provozu vrátí vlastníkovi silničního vozidla osvědčení o registraci silničního vozidla a tabulky s přidělenou registrační značkou a vyznačí ukončení vyřazení z provozu v technickém průkazu silničního vozidla. Pokud byl použit postup podle § 7c, obecní úřad obce s rozšířenou působností přidělí k silničnímu vozidlu registrační značku a vydá tabulky s přidělenou registrační značkou.

§ 13
Zánik silničního vozidla


    (1) Obecní úřad obce s rozšířenou působností zapíše zánik silničního vozidla v registru silničních
    vozidel na základě
  • a) žádosti vlastníka silničního vozidla, pokud silniční vozidlo
  • --- 1. bylo předáno provozovateli zařízení ke sběru autovraků23) bez odstranění svých podstatných částí,
    --- 2. bylo ekologicky zlikvidováno oprávněnou osobou v jiném členském státě nebo
    --- 3. bylo zničeno, nebo
  • b) oznámení obecního úřadu nebo vlastníka pozemní komunikace, který postupem podle zvláštního zákona předal silniční vozidlo provozovateli zařízení ke sběru autovraků.

  • (2) Zničením silničního motorového vozidla se rozumí takový stav silničního vozidla způsobený jeho havárií, živelní pohromou nebo jiným obdobným způsobem, ve kterém vozidlo nelze předat provozovateli zařízení ke sběru autovraků; za zničení silničního motorového vozidla se nepovažuje jeho rozebrání.

    (3) Vlastník silničního vozidla požádá o zápis zániku silničního vozidla nejpozději do 10 dnů ode dne, kdy došlo keskutečnosti uvedené v odstavci 1 písm. a). K žádosti přiloží
  • a) doklad o ekologické likvidaci silničního vozidla vydaný oprávněnou osobou v jiném členském státě, jedná-li se o skutečnost podle odstavce 1 písm. a) bod 2,
  • b) doklad potvrzující zničení silničního vozidla, jedná-li se o skutečnost podle odstavce 1 písm. a) bod 3,
  • c) technický průkaz silničního vozidla,
  • d) osvědčení o registraci silničního vozidla a
  • e) všechny vydané tabulky s přidělenou registrační značkou.

  • (4) Doklady a tabulky podle odstavce 3 písm. c) až e) se k žádosti nepřikládají, pokud byly zničeny
    spolu s vozidlem.

    (5) Splnění podmínky podle odstavce 1 písm. a) bod 1 ověří obecní úřad obce s rozšířenou působností v evidenci podle zvláštního právního předpisu.

    (6) Obecní úřad obce s rozšířenou působností při zápisu zániku silničního vozidla dále
  • a) odebere osvědčení o registraci silničního vozidla a všechny vydané tabulky s přidělenou registrační značkou a
  • b) vyznačí v technickém průkazu silničního vozidla záznam o zániku technické způsobilosti vozidla a skončení platnosti technického průkazu.



Napadají mne hned dvě situace, v nichž bych si nevěděl rady.

Situace první:
Vlastním vozidlo. Tedy značně staré vozidlo. Už sice neslouží tak jako dřív, ale přece jen má bílé značky a placené povinné ručení. Říkám si, že by nebylo od věci ho zrekonstruovat a třeba převést na veteránské značky. Jenže ouha, pokud to správně chápu, tohle udělat nepůjde.
RZ veterána může být přidělena pouze vozidlu, které není v registru vozidel evidováno. Jestliže to moje tam je, musel bych ho nejdříve "zbavit" bílých značek, což je v řeči zákona zánik vozidla, tedy § 13. Jenže (cit.) "obecní úřad obce s rozšířenou působností zapíše zánik silničního vozidla v registru silničních vozidel" pokud bylo silniční vozidlo předáno provozovateli zařízení ke sběru autovraků, anebo bylo ekologicky zlikvidováno oprávněnou osobou v jiném členském státě, anebo bylo zničeno. O převodu do statutu veterána, oprašovaného mazlíčka, rodinného klenotu ani slovo.

Až do roku 2004 přitom stačilo jednoduše odevzdat registrační značky plus malý techničák a vozidlo odhlásit, zatímco zůstalo doma, ať už třeba na náhradní díly nebo jako perspektivní veterán. Posledních deset let to však už nešlo. Jakmile jste si chtěli vozidlo ponechat a zrušit ho v registru, nebylo to bez dokladu o ekologické likvidaci legálně možně. A nyní se bohužel zdá, že ani s rokem 2015 se v tomto ohledu nic nezmění.

Protože i finta, kterou bylo možno až do konce loňského roku uplatnit, odpřísáhnout, že vozidlo je používáno pro jiný účel, např. jako staveništní bouda, prolézačka či včelín, už je nyní pasé. A to protože se ministerstvo životního prostředí obává poškozování jak jinak než životního prostředí. Ba dokonce nesouhlasí ani s institutem "zničení vozidla", (§ 13, odst. 2), neboť tvrdí, že v podmínkách geoprostoru našeho státu neexistují žádná taková nebezpečí, jež by dokázala zničit vozidlo natolik, že by jeho vrak posléze nebylo možno předat k ekologicky řádné likvidaci.

Situace druhá:
Koupil jsem z druhé ruky vozidlo, které bych chtěl někdy, až bude čas a milostivá paní dovolí, zrenovovat. Značky jsou už od bývalého majitele v depozitu, provedli jsme formální převod a RZ nadále v depozitu zůstávají. Podle nové úpravy je vozidlo vyřazeno z provozu, (§ 12). Nyní mám 12 měsíců na to, abych renovaci dokončil a vozidlo opět zprovoznil. Rok je ovšem proklatě málo, mně to bude trvat řekněme tak pětkrát déle. Nechci riskovat až padesátitisícovou pokutu, přidržím se tedy litery zákona a každých 12 měsíců ouředně nahlásím, (cit.) "kde je vyřazené silniční vozidlo umístěno a účel jeho využití". Přičemž samozřejmě nebudu lhát. Jednak jsem slušný člověk, jednak jsem si vědom toho, že úředníci mohou přijít na kontrolu.
Problém je, že - opět cituji - "vlastník silničního vozidla vyřazeného z provozu je povinen neodstraňovat podstatné části vyřazeného silničního vozidla, zejména karoserii s vyznačeným identifikačním číslem silničního vozidla a motor". Já jsem motor ale vymontoval a poslal ho panu Švaňkovi na generálku a karoserii na vyvaření panu Rejmanovi do Býště. Tím jsem se ovšem dopustil protiprávního jednání. Jsem opravdu zvědav, jak to vysvětlím, až ta úřednická kontrola opravdu přijde!

Závěr je dle mého vcelku jednoznačný. Až na konci června 2015 proběhne jednorázová vlna výmazů, papírově zanikne tisíce vozidel a registr se odplevelí, potěší to bezesporu jeho správce a všechny bývalé majitele, kteří se snaží již delší dobu vyřadit neexistující auto či motorku a bez eko-náležitostí toho nebyli schopni. Už méně nadšena bude kancelář pojistitelů, neboť nepořádek v registru byl oblíbeným leitmotivem obhajoby jejích pokoutních vymahačských rejdů. To vše je vcelku pozitivní.

Jenže 1. červencem 2015 svět nekončí a jak se po něm bude žít nejen pravověrným echt-veteránistům, ale i těm, kterým je líto kousek historie vyhodit a kteří jen – jak se nedávno vyjádřil kolega – doma silážují pro strýčka příhodu, na to zákonodárce zjevně nepomyslel. Jeden reportér kdysi o Rusku napsal: “Ruské zákony jsou komplikované, nejednoznačné a neúměrně přísné. Kompenzuje se to tím, že se nedodržují.” Zdá se, že v tomhle se Rusku začínáme povážlivě blížit. Zdalipak to majitele Moskvičů těší?!

* * *


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu Poslat e-mail  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 37 návštevníků


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz





kvalitní webhosting