Automobily značky Moskvič dospělé i šlapací, inzerce, srazy, info, technické rady ... FORUM.MOSKVICH.CZ
https://forum.moskvich.cz/

M 408
https://forum.moskvich.cz/viewtopic.php?f=6&t=2618
Stránka 4 z 6

Autor:  Franta [ 23 zář 2013, 10:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

Na chalupě Moravský Beroun - Čabová, proto práce o sobotách a nedělích, takže to moc nepostupuje.

Autor:  Klásek [ 22 zář 2013, 19:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

Ty Franto a kde toho moskala vůbec máš, jestli to nejní tajný...?

Autor:  Franta [ 22 zář 2013, 19:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

Tak ta brzdovka to opravdu pěkně čistí, sundaval jsem pláty laku až 20cm dlouhé, ještě že je pod ním kvalitní šedý základ na který zřejmě nepůsobí. Hlavní spojkový válec jsem vyndal a znovu rozebral a vyčistil. Naštěstí jsem měl torzo ještě jednoho a v něm se gumičky zdály o něco lepší tak jsem je přehodil a zatím to neteklo. Uvidím co bude za týden.Kdyby měl někdo jakékoliv gumičky na M 408ku, brzdy, spojka na prodej nebo ví kde se dají koupit eventuelně celé válečky prosím dejte mi vědět.

Autor:  Franta [ 13 zář 2013, 11:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

No nebylo by špatný ještě než bude konec světa kdyby jsi se podíval na srdíčko mojí 408ky.

Autor:  Pepa [ 12 zář 2013, 20:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

Co se děje, tolik chvály na mou hlavu, to bude konec světa čí co?????? :o :cerv:

Autor:  Jara [ 12 zář 2013, 20:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

Kopříku, co jsi s tím zase udělal :shock: ?! Pepa mi seřídil na mé 2140 předstih, protože se mi nelíbilo klepání ventilů. Bylo to v roce 2008 na sraze ve Štramberku, a od té doby to je úplná paráda. Od té doby jsem najel asi 8000 km a pořád je to naprosto super ! Jediné co se udělalo je vyčištění karburátoru a napnutí řetězu. Brzy vyměním akorát olej, svíčky a filtr a není potřeba nic víc dělat. Chci jen říct, že když to funguje, tak do toho nedupu, protože tomu stejně nerozumím, tak jako opravdoví profík. Sám se ten motor nerozšteluje !

Autor:  KOPR [ 11 zář 2013, 20:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

Pepa píše:
KOPR píše:
Koukám že každý nový Moskvičik si prochází stejným očistcem ,motor,brzdy ,neboj časem příjdeš na vše a auťák se ti posléze odmění spolehlivostí sobě vlastní ............. já hodně študoval literaturu ,mám jí haldy ,posléze jsem si šel zkoušet na co jsem vlastně přišel a pak se vnořil do ůtrob motorového prostoru Pepíno Vinořský a bylo vymalováno



Ale já Ti nic nemaloval :o :o

Jsi mi akorát na sraze štelnul motůrek ,je to již sic pár jarů a potřeboval by to znova aby necukal ale tenkrát ševelil jako švýcary .

Autor:  Pepa [ 11 zář 2013, 20:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

KOPR píše:
Koukám že každý nový Moskvičik si prochází stejným očistcem ,motor,brzdy ,neboj časem příjdeš na vše a auťák se ti posléze odmění spolehlivostí sobě vlastní ............. já hodně študoval literaturu ,mám jí haldy ,posléze jsem si šel zkoušet na co jsem vlastně přišel a pak se vnořil do ůtrob motorového prostoru Pepíno Vinořský a bylo vymalováno



Ale já Ti nic nemaloval :o :o

Autor:  KOPR [ 11 zář 2013, 20:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

Koukám že každý nový Moskvičik si prochází stejným očistcem ,motor,brzdy ,neboj časem příjdeš na vše a auťák se ti posléze odmění spolehlivostí sobě vlastní ............. já hodně študoval literaturu ,mám jí haldy ,posléze jsem si šel zkoušet na co jsem vlastně přišel a pak se vnořil do ůtrob motorového prostoru Pepíno Vinořský a bylo vymalováno

Autor:  Franta [ 10 zář 2013, 19:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

Kabely ke svíčkám OK, předstih a ventily - španělská vesnice.

Autor:  Klásek [ 09 zář 2013, 13:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

Tak nové bez gumiček to je žrádlo :fuj: . Pokud ten pístek nejde ven, promázní to brzdovkou a foukni do toho kompresorem, ale právě předtím, musíš úplně povolit ten pístek, abys tam potom zbytečně nemusel lisovat ten kroužek. A hlavně nelomcovat s tím vybráním pro paknu, to ulomíš než řekneš moskvič :D
Motor, co kabely ke svícím? 1-3-4-2 proti digitálkám. Potom ten předstih a skouknout seřízení ventilů.
Jo a ta brzdovka umí nadělat paseku. Krásně ti to očistí až na plech :(

Přílohy:
brzdvstřeva.JPG
brzdvstřeva.JPG [ 54.92 KiB | Zobrazeno 32180 krát ]

Autor:  Jamaican [ 09 zář 2013, 13:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

Viděl bych to na špatně nastavený předstih. Ten můj zázrak se z počátku choval podobně. Po nastavení předstihnu je to už v rámci možností dobré.

Autor:  Franta [ 09 zář 2013, 12:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

Tak jsem pokračoval s tím karburátorem a to zhasínání motoru při přidání plynu bylo tím, že jsem přehodil hlavní trysky první a druhé komory, ta tryska první komory má větší otvor. Jinak ale chod motoru nic moc,když třeba 3,4 vteřiny běží v klidu tak je to paráda, ale převážně sebou škube jako by se mu v autě nelíbilo a chtěl by odejít na procházku. Když ho držím silně pod plynem tak střílí do výfuku a vypá to jako by kolem cvičily jednotky NATO. Taky začala unikat kapalina z hlavního spojkového válečku kolem manžety, na to jsem přišel když jsem uváděl do provozu blinkry, přerušovač je hned vedle. Mimochodem to bylo to jediné pozitivní na mé víkendové práci, že funguje všech 7 žárovek blinkrů tak jak má a ještě oprava a zprovoznění přepínače a obrysovek na zadních sloupcích.No jo s elektrikou si líp rozumím. Brzdy a to seřizování jak jsi popsal zkusím příště,zatím jsem se na to podíval na válečcích co jsem koupil údajně jako nové, v jednom nebyly gumky a z druhého se mi ani nepodařilo vytlačit pístek. To utažení a následné povolení pístku jsi myslel v tom plovoucím závitu. Trvalé přibrždění při vyjíždění ze stodoly na zahradu se dalo překonat bez velkého trápení, ale když jsem couval dovnitř tak na to málem nestačil výkon motoru, takže další plus, odzkoušená spojka, sice teče ,ale neprokluzuje. Tak jak na ten motor?

Autor:  Klásek [ 06 zář 2013, 14:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

tak to funguje ve předu i vzadu

Autor:  Franta [ 06 zář 2013, 13:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

Jde to ve válečcích předního kola i ve společném válečku v zadním kole? Jsou válečky 408 stejné s nějakým jiným Moskvičem? Dneska jdu na tu karburaci ,tak jsem zvědav co dokážu.

Autor:  Klásek [ 06 zář 2013, 06:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

Ještě k těm brzdám. Ty pístky v těch válečkách mají takovej hrubej závit. Ty pístky by jsi měl s citem dotáhnout a potom povolit o 180stupňů. To ti potom umožňuje, že se pakny vrátí zpátky.

Autor:  Klásek [ 05 zář 2013, 21:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

viewtopic.php?f=6&t=1020&p=15732&hilit=sv%C3%AD%C4%8Dky#p15732

Autor:  Franta [ 03 zář 2013, 19:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

Na karbecu jsem sundal vrchní víko a snažil se to vyčistit, při tom jsem málem natrhl těsnění, bylo to celý přilepený, takže mám obavy kde bych ho pak sháněl. Pak jsou tam dvě hlavní trysky do každé komory jedna a v knížce píšou že by se neměly zaměnit což jsem před tím nevěděl takže se to možná stalo, vypadají naprosto stejně a průměr otvoru taky. Jaké ty svíčky?

Autor:  Klásek [ 02 zář 2013, 21:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

tryska bohatosti směsi žádnou gumičku nemá. Kontroloval si i hadičku v kufru? Ono se to nezdá, ale bordel projde i tím sítkem v pumpě. Další sítko je v karbu. Nahoře nad okénkem jsou šrouby z boku. Neboj se ten karbec rozebrat a všechno potom profouknout. Ručně může být, ale neznamená, že potom bude stihat

Autor:  Franta [ 02 zář 2013, 21:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

Hadičky jsou dobrý a pumpa asi funguje protože ručně jsem napumpovel do karburátoru a hladinka v okénku je pořád vidět i po nastartování.Svíčky tam jsou N7Y jaké bych měl koupit? Sítko v odkalovací skleněné nádobce jsem vyčistil a zůstává čisté. Podívám se ještě na tu akcelerační pumpičku, ale myslím, že v jedné komoře karburátoru stíkal benzín při prudkém sešlápnutí.Tu trysku bohatosti jsem měl venku ale žádnou gumičku jsem neviděl, pokud je to tryska uprostřed na opačné straně karburátoru než je okénko.

Autor:  KOPR [ 02 zář 2013, 20:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

Já bych vyzkoušel jednoduchý test,sundat filtrebox,přidávat plyn jestli dává akcelerační pumpička ;) ,nebo se to zahlcuje a tyrska bohatosti má asi ojetou gumičku ,proto nereaguje

Autor:  Klásek [ 02 zář 2013, 20:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

Jednoduše to shrňme. Hledal bych chybu v palivovém systému. Ono po 15 letech to mohlo s hadičkama udělat cokoli, to samé s membránou v pumpě. Prostě to chce celé projít.

Autor:  Aleš [ 02 zář 2013, 19:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

Podle toho co popisuje to také vidím na problém někde v karburátoru. Vyndat, vyčistit, profoukat. Dále bych vyměnil palivové hadice a dodal malý plastový filtřík na zachycení marasu z nádrže. Pak bych ještě koupil nové svíčky a není možná aby to nejelo

Autor:  Klásek [ 02 zář 2013, 18:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

co pumpa dává, co hadičky nejsou zpuchřelý?

Autor:  Klásek [ 02 zář 2013, 18:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

to by šlo

Autor:  Franta [ 02 zář 2013, 18:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

Hladina v okénku se pohybuje mezi půl a třičtvrtě.

Autor:  Klásek [ 02 zář 2013, 18:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

Co hladina v plovákovce? Hledal bych chybu v karbecu. Rozdělat profouknout, vyčistit.

Autor:  Franta [ 02 zář 2013, 12:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

Tak jsem koupil baterii Varta 45Ah,sedla tam naprosto přesně a v 9:00 jsem vyjel na startér před chalupu a začal přemlouvat motor k práci.Nalil jsem tam natural 95. Po různém čištění palivové cesty motor asi v 15:00 sem tam zakašlal a po vyčištění karburátoru v 18:00 naskočil za různého střílení z výfuku a i přes čištič vzduchu ze kterého vyprskl olej.Takže po cca 15 letech se znovu rozběhl a za rachotu a silného kouření jsem objel 2x zahradu. To byla ta radostná část,teď to v čem potřebuji poradit. Motor běží pouze na volnoběh a když se přidá plyn zhasne, pokud není vytažený sytič. Na karburátoru tryska bohatosti směsi nemá na nic vliv i když je celá zašroubovaná. A ještě brzdy, po té jízdě přibylo v nádržce asi 1cm kapaliny a pedál nemá žádnou vůli i když na něj tlačím jak slon. Vypadá to že kola trvale přibržďují, ale v globále to jakž takž brzdí.

Autor:  Aleš [ 12 srp 2013, 18:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

Vůbec se toho neboj, kup nějaký olej 15W-40, nalíj ho tam a uvidíš jak bude motor mlaskat ;)

Autor:  Franta [ 12 srp 2013, 17:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: M 408

Tak plast řazení vyměněn a sloupek volantu nově oplastován včetně nového volantu. Už chystám nákup baterie a první pokus o start, jenže jaký motorový olej. V příručce od Mototechny co dávali k vozu jsou uváděny pouze oleje M6A,4A,3A a v knize o údržbě vozů Moskvič z r.1976 jsou uváděny pouze oleje AD. V diskuzích na internetu o mazání motoru a to nejen v Moskvičích varují před použitím AD když tam předtím byl olej A. Prý hrozí rozpouštění karbonu, ucpání olejových kanálků a tím pádem se mnohým stalo.že museli dělat SO motoru. Tak babo raď když nevím co tam bylo. Má s tím někdo zkušenost?

Stránka 4 z 6 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/